Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:15

Zijn poten zijn idd wel gespierd, maar zijn kont wat minder. Nu mag ik op dit moment niks zeggen, durf mijn reu niet eens op de foto te zetten. Die heeft tijdje geleden weer reactie op voer gehad en dan valt hij als een malle af en vreet zijn lijf zelfs zijn spieren op. Je zag zijn ribben, heupbotten en noem maar op, daar valt niet tegenaan te voeren zolang hij in die allergische reactie zit... Langzaam komt er nu weer wat vet op, maar eerst moet hij weer goed op gewicht zijn voordat we aan spieren kunnen gaan denken. Echt verschrikkelijk, schaam me dood en zo sneu. (1,5 kilo kvv per dag met uitschieters naar 2 kilo...)

Ik houd niet van puppyvet, houd ze veel liever schraler, maar Dexter zou er van mij ook net iets bij mogen. Vind hem niet verkeerd eruit zien, al mijn puppen hebben zo;n fase gehad. :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:23

Dat schamen is rot hè... :\ Toen ik Dundy net had schaamde ik me ook als mensen me met hem zagen lopen. Maar nu krijg ik gelukkig vaak positieve reacties.

Kiwi, is dat iets wat je in de vriezer moet bewaren? Dan wordt dat m namelijk sowieso niet... Wij hebben alleen een vriesvakje en geen ruimte voor een grotere vriezer. -O-

Overigens laat Dexter heel veel vieze stinkscheten. Maar ik wacht nog even tot het puppyvoer weg is totdat ik daar iets aan ga veranderen. Ik hoop namelijk dat het daarmee weggaat.

Zou er ergens een foutje in zijn bouw/botten kunnen zitten waardoor de bespiering op zijn kont achterblijft? Ik heb het nooit zo bekeken maar zijn kont mist inderdaad wel wat, al helemaal in vergelijking met zijn benen. Hij heeft ook goeie schouderspieren en zijn buikspieren kan je ook zien lopen in een drafje.

We gaan Dexters voer weer wat omhoog gooien. Moet zeggen dat we er nu ook wat achteraan voeren. Hij groeit hard! Maar alleen in de hoogte dus... Hij is in +- twee weken van acht naar tien kilo gegaan.

Hij krijgt nu 270 gram per dag. 120 gram Profine puppyvoer en 150 gram Carnis.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 19:27

Ja kvv moet je in principe in de vriezer bewaren. Al hebben de meeste merken ook houdbare worsten. Smuldier zit in pakjes van 400 gram en rodi zijn volgens mij 4 burgers per doosje. Dus dan zou je t bevroren in de koelkast kunnen doen, en dan 2 dagen van voeren. Bijv de ochtenden. Maar dan moet je wel iedere 2 dagen bijhalen. Dus niet erg praktisch denk ik.

Ik zou trouwens gek worden van zo weinig vriesruimte. Niet alleen om de kvv hoor. Maar mijn vriezer is opslag voor “alles wat eetbaar is” zo ongeveer

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:30

Kaus schreef:
Dat schamen is rot hè... :\ Toen ik Dundy net had schaamde ik me ook als mensen me met hem zagen lopen. Maar nu krijg ik gelukkig vaak positieve reacties.

Ja heel erg... Hij heeft het jammer genoeg elke keer als hij een allergische reactie heeft gehad en die krijgt hij al van een kruimeltje verkeerd eten.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:32

Ik heb wel eens gekeken naar houdbare worsten en zo maar dan kwam je reteduur uit (voor mijn budget dan). +-50€ per maand per hond. Ik betaal nu 40€ per zak van 15kg. Daar deden we voorheen met alleen Dundy 1,5 maand mee. Dat is dus nogal een verschil.

Die vriesruimte leef ik wel mee :Y) We wonen op vijf minuten van de supermarkt en hebben toch geen auto dus we kopen vaak verse boodschappen. Hebben eigenlijk nooit wat in de vriezer liggen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 23:14

Oh ik heb een mega vriezer in de schuur en 3 laden in de koelkast in huis. Beide gebruik ik onder andere voor onszelf, maar qua KVV eet Tay 1,5 kilo per dag, Winni 500 gram omdat zij ook brok eet en Tessa eet ook nog. Ik bestel dus een paar 100 kilo per keer om het betaalbaar te houden. := Maar qua eten eet Tay al voor minimaal 60 euro per maand, Winni ook en Tessa 40 oid.

Hebben jullie dat wel eens? Vandaag wedstrijd gekeken en gefotografeerd en dan loopt er 1 teef rond die ik zo enorm leuk vind he? Ik zou daar wel een pup van willen, maar man wil van eigen hond een pup. Maar ik kan daar eigenlijk wel van balen, omdat die teef zo enorm leuk is. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 00:07

MyWishMax schreef:
Oh ik heb een mega vriezer in de schuur en 3 laden in de koelkast in huis. Beide gebruik ik onder andere voor onszelf, maar qua KVV eet Tay 1,5 kilo per dag, Winni 500 gram omdat zij ook brok eet en Tessa eet ook nog. Ik bestel dus een paar 100 kilo per keer om het betaalbaar te houden. := Maar qua eten eet Tay al voor minimaal 60 euro per maand, Winni ook en Tessa 40 oid.

Hebben jullie dat wel eens? Vandaag wedstrijd gekeken en gefotografeerd en dan loopt er 1 teef rond die ik zo enorm leuk vind he? Ik zou daar wel een pup van willen, maar man wil van eigen hond een pup. Maar ik kan daar eigenlijk wel van balen, omdat die teef zo enorm leuk is. :')

Haha hier ook een mega vriezer en 3 lades bij de koelkast. Heerlijk!
Hier gaat er max 500 gram kvv doorheen. Maar ben zo blij met die vriezer.

Heel herkenbaar hoor dat verliefd worden. Ik heb dat met een reu. Maar die reu dekt niet meer. Anders had ik hem zelfs voor Chick overwogen :p

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 06:47

Heb ik wel eens op show. Dat ik echt denk WoW!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 08:17

Ik was gisteren ook op wedstrijd en zie genoeg leuke honden :D Echter zijn dan de leuke die lekker vlot meelopen, uiterlijk kijk ik dan toch minder snel naar. Waar was jij heen?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 10:27

MWM, kan dat heel goed snappen, want zo heb ik de moeder van mijn pup uitgekozen. Eerst op de internet gezocht welke hond ik mooi vond en daarna in het echt wezen bewonderen. Nou had ik met 2 honden een klik en 1 daarvan is dus de moeder van mijn pup. Dus ja, snap je helemaal. Denk dat tzt de 2e hond op soortgelijk manier zal gaan.

En vriezer, heb ik ook alleen een vakje. Zou dolgraag een grotere willen, maar dat past hier niet. In een volgend huis wil ik op z'n minst 3 lades (of 2 hele grote). En dan het liefst zo'n Amerikaanse koel-vries combi. Lijkt me heerlijk zoveel ruimte. Jammer alleen dat ze zo duur zijn ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 12:46

fannetje schreef:
MWM, kan dat heel goed snappen, want zo heb ik de moeder van mijn pup uitgekozen. Eerst op de internet gezocht welke hond ik mooi vond en daarna in het echt wezen bewonderen. Nou had ik met 2 honden een klik en 1 daarvan is dus de moeder van mijn pup. Dus ja, snap je helemaal. Denk dat tzt de 2e hond op soortgelijk manier zal gaan.

En vriezer, heb ik ook alleen een vakje. Zou dolgraag een grotere willen, maar dat past hier niet. In een volgend huis wil ik op z'n minst 3 lades (of 2 hele grote). En dan het liefst zo'n Amerikaanse koel-vries combi. Lijkt me heerlijk zoveel ruimte. Jammer alleen dat ze zo duur zijn ;)

Mijn vader heeft zo’n amerikaans ding. Vind de vriesruimte flink tegenvallen. Maar ik ben dan ooo verwend met onze mega vriezer.. :p

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 13:10

Sorry voor mijn afwezigheid, erg druk met de studie helaas. Wel een nieuwtje: de andere teef is wel drachtig gescand. Alleen ben ik weer redelijk aan het overdenken of dit wel de goede timing is etc., erg vervelend.

Ik zag lieve Aussie foto's voorbij komen :D En Dundy en Dexter matchen stoer hoor!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 13:24

Loolotte schreef:
Sorry voor mijn afwezigheid, erg druk met de studie helaas. Wel een nieuwtje: de andere teef is wel drachtig gescand. Alleen ben ik weer redelijk aan het overdenken of dit wel de goede timing is etc., erg vervelend.

Ik zag lieve Aussie foto's voorbij komen :D En Dundy en Dexter matchen stoer hoor!

Leuk om te horen dat ze drachtig is maar wel jammer(en begrijpelijk) dat je twijfelt. Dat zal je niet vooe niks doen denk ik.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:05

Lastig hè die twijfel, Loolotte. Ik ben wel erg blij dat ik gewoon vanaf huis kan werken en daardoor alle tijd heb.

Dexter is sinds enkele dagen spontaan zindelijk. Sinds het stukje gras op het balkon ligt geeft hij het netjes aan door aan de deur te krabben (oké dat is dan weer wat minder). Maar beter dan op het tapijt plassen. Over een paar weken dus eindelijk een nieuw tapijt waar noooooit op geplast mag worden ~~}>

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:24

Nou Roetsj heeft vandaag denk even een off-day. Ondanks dat ze ook elke keer netjes buiten plast en poept, heeft ze vandaag ook beide een keer binnen gedaan. Zonder iets aan te geven van tevoren. Ook gewoon even sneaky buiten zicht zijn en dan er later achter komen, dat ze stiekem wat gedaan heeft. Hopelijk nu weer op de oude toer verder.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:39

Misschien een belletje hangen aan de deur ? :)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:48

Als ze naar de deur zo lopen, zou dat helpen ja. Maar tot nu toe melde ze zich gewoon bij mij of bij de balkondeur, een enkele keer.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:57

Ja maar voor kauss als ze zo aan de deur krabben :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:58

Kaus, KVV is toch niet zo duur? Volgens mij is Farmfood ook vrij goedkoop.. Is het niet 40 of 50 (?) gram per lichaamsgewicht? Ik dacht dat ik ooit eens had uitgerekend dat het goedkoper is dan brok, maar ik kan het mis hebben hoor

https://www.voerwijzer.com/beginnersinformatie-kvv/

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:01

xLaraaj schreef:
Ja maar voor kauss als ze zo aan de deur krabben :)

Dat wel ja :)*

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:35

Ik lees nog steeds mee hier! (Volgens mij heb ik me wel een keer gemeld? :') )
Ik vind het echt super leuk en interessant om alles te lezen en te zien van jullie :) alleen te weinig tijd om te reageren!
Ik denk ook dat er hier in 2018 geen puppy komt helaas :( hoe graag ik het ook wil! Zijn de omstandigheden er nog niet naar. Super jammer!
In een appartement en in combinatie met mijn werk gewoon nog niet mogelijk..
dus ik lees lekker verder hier!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:40

Poeh, kvv. Zó veel informatie op een hele grote hoop. Maar ik ga het eens uitzoeken. Vermoed dat ik voor Dexter namelijk wel ander voer ga willen. Die poept toch wel vier keer per dag (eet drie keer) en laat veel scheten. En vermoed dat Dundy geen problemen gaat hebben met de overstap.

Ik ben dus alleen wat huiverig voor de prijs :\

Edit: Hmm, merken als Lotgering en Smuldier zijn dus wel redelijk betaalbaar, daar heb ik geen probleem mee. Maar dan lees ik dus dat daar over het algemeen niet de beste kwaliteit vlees voor wordt gebruikt. Dan is voor mijn gevoel de brok die ik nu heb kwalitatief gezien beter.

Wat is jullie mening daarover?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:21

Ik ben zelf niet zo fan van carnis maar meer omdat ik vrij veel honden heb gezien die het er net niet goed op doen of die je er erg veel van moet geven om op gewicht te blijven.

Ik persoonlijk voer acana, ja is wel iets duurder (62 euro voor 17kg) maar ze hoeven er veel minder van te eten. Mijn jack russel en mijn australian shepherd reu krijgen samen 300gram per dag.

Hiervoor voerde ik dog lovers gold maar daar groeide ze helemaal dicht van terwijl ik de helft van de aanbevolende hoeveelheid voerde.

Elin kreeg carocroc vanuit de fokker, kenai deed het daar super op. Als pup maar elin net niet. Ontlasting niet optimaal, bleef me wat te dun en ze at het niet graag. En hoewel ik geen fan ben van steeds voer switchen bij een pup krijgt ze nu ook acana en vind het heerlijk en hoeft er kwa volume niet zoveel van te hebben (ze kreeg van carocroc niet eens de aanbevolen hoeveelheid per dag op).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 20:25

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:40

Ik ben ook niet specifiek fan van Carnis hoor. Ik durf alleen niet weer van brok te veranderen voor Dundy. Wat een drama was dat toen we dat een paar maanden terug probeerden. Alles kwam er voor of achter praktisch vloeibaar uit. Zelfs hypoallergene brok.

Riverwood wil ik later voor Dexter wel eventueel proberen als hij het op Carnis niet goed doet. Maar voor Dundy is het of Carnis of kvv.

DLG is de hond van mijn moeder groot fan van maar ook daar deed Dundy het niet goed op. WoW zou ik eventueel ook nog wel een interessante vinden :j

Ik keek zonet even naar de prijs van Orijen, 107€ voor 17kg :wow: :oo

Soms zou ik willen dat ik chihuahuas had, dan is dat voer toch allemaal wat minder duur :')