_Noah_ schreef:Waarschijnlijk heeft evi een trauma in haar elleboog gewricht ze gaan de foto's opsturen naar de orthopeed het gewricht rechts is dikker dan links en ze wil haar rechter pootje niet goed streken. We weten nu iets, maar eigenlijk ook niks

Door de groei lijnen in het bot vond de dierenarts het lastig te zien, wel dat er trauma zit, maar hoe dit haar groei beïnvloed?
Heb je al meer nieuws van de orthoopeed ondertussen? En voorlopig, rust rust rust?
petitparis schreef:heb de reportage zelf niet gezien, hoor genoeg van een vriendin die dierenartsassistente is en doodziek pupszite die veel jonger zijn dan hun papieren doen uitschijnen...
Ik heb de reportage ook gezien. Waar ik vooral van schrok, waren de cijfers. 15000 pups per jaar in België die uit broodfok of buitenlandfok komen. Ik dacht dat mensen tegenwoordig toch al wel min of meer geïnformeerd waren, maar niets blijft minder waar te zijn. Wij hebben braafjes meer als een jaar gewacht op onze pup, zoals het hoort
Tigress schreef:Daarom hebben we hem in de bijkeuken, als zijnde een ''grote bench''. Een gewone bench is geen succes. Daarbij is dat symptoombestrijding, dit moet gewoon opgelost worden.
Probleem bij sloopgedrag is dat het zelfbelonend gedrag is. Dat krijg je er niet uit als je het niet kan voorkomen op één of andere manier. Kan je de twee honden niet apart zetten, zodat het gezeur van de ene de andere niet aansteekt?
Wij zijn begonnen met een bench. Vanaf zijn 6 maanden in korte periodes los gelaten wanneer we weg waren. Momenteel zit hij alleen nog in zijn bench als hij eens meer als 6 uur alleen is, hetgeen niet te vaak voorkomt. Voorlopig (hout vasthouden) nog niets kapot!
Citaat:
Wij hebben ons ook nooit zo aan die regels gehouden. Ik vond het ook heel lastig met die van ons. Hoe wil je een Saluki (windhond) rustig houden

Dat beest is gestoord

we hebben haar niet gedwongen tot hele einden lopen, maar ze heeft zelf wel heel wat afgerend en geracet.
Haha, herkenbaar (Mechelaar)
.
melissac schreef:In principe valt het mee hoeveel hij het doet, vandaag heeft hij het bijv nog helemaal niet gedaan. Als hij het wel doet dan corrigeren we hem en halen we de teddybeer weg, onze dierenarts zei dat als het echte heel erg werd of als hij het ook op andere honden ging doen dat hij dan gecastreerd kon worden. We hebben het natuurlijk liever niet als het niet nodig is, maar we wachten het gewoon af.
Nog niet te snel met de uitleg van de DA meegaan. Rijden is vrij normaal puppygedrag, en geeft vaak vooral aan dat ze overprikkeld zijn. Te hevig spelen, te veel indrukken,... Pup hier heeft dat ook een hele tijd gedaan (op zijn slaapkussen). Ondertussen (7 maanden) is dat er weer min of meer uit.
Pup haalt de laatste week hier het bloed onder mijn nagels vandaan
. Gevalletje mega hyperactief. Alles gezien, alles gehoord, alles geroken. Zodra we gaan wandelen, of op het trainingsveld komen gaan alle belletjes bij hem rinkelen. Trekken, sleuren, blaffen, met vier poten in de lucht springen (effectief, omdat ie niet vooruit kan/mag, gaat ie maar omhoog), 0,0 aandacht voor mij (terwijl ik er achter hang voor spek en boonen). Zodra hij onder 'appel' staat gaat het 'oke' (als in: hij voert de dingen uit die hij kent, maar iets nieuws leren of heel accuraat zijn is er wel niet bij), maar daarbuiten: verschrikkelijk
. Wetende dat het zodra hij thuis is, de meest rustige hond ooit is
. Hij ligt, slaapt, slentert een beetje rond, komt wat aaitjes vragen...
.
Zucht, rust komt met de tijd zeker?