[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:05

Phoe.. sterkte met het nemen van een beslissing Fleur.. :(:)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:05

Fleurtjeuh: Goed dat jullie er veel over praten dat is belangrijk. Misschien is het handig om eens op papier te zetten wat jullie beide toekomstplannen zijn en hoe jullie hierin staan. En wat er allemaal opzij gezet moet worden/nodig is voor een kindje. En misschien is het verstandig om eens met mensen te praten die al een kleine hebben? Ik heb er helemaal geen ervaring mee hoor, weet ook niet eens of ik kinderen wil. En wat ik zou doen in jou situatie. Maar dit kwam als eerste in me op.

Spruit: Die zijn gaaaaf! Weer eens wat anders dan de normale guppen.

Anne: Leuk, ik ben ook benieuwd naar foto's. Guppen fokken heel snel toch? Noem je het trouwens "fokken" of heeft dat een andere naam bij vissen?

Ik tel inmiddels nog 8 baby platty's ze groeien goed en worden steeds brutaler. De rest laat ze ook goed met rust. Mijn pomp doet het inmiddels weer. Ik en dat ding hebben altijd ruzie. Mijn vriend krijgt hem altijd binnen twee tellen aan de praat. Misschien ligt het aan mijn haarkleur. Ik heb nu rechts achter in mijn bak een bos met planten neergezet zodat de baby's goed kunnen schuilen. Iemand enige idee of mijn witte baby's ook wit blijven? heb nu 5 witte en 3 oranje.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:22

keeyzie schreef:
Fleurtjeuh: Goed dat jullie er veel over praten dat is belangrijk. Misschien is het handig om eens op papier te zetten wat jullie beide toekomstplannen zijn en hoe jullie hierin staan. En wat er allemaal opzij gezet moet worden/nodig is voor een kindje. En misschien is het verstandig om eens met mensen te praten die al een kleine hebben? Ik heb er helemaal geen ervaring mee hoor, weet ook niet eens of ik kinderen wil. En wat ik zou doen in jou situatie. Maar dit kwam als eerste in me op.

Spruit: Die zijn gaaaaf! Weer eens wat anders dan de normale guppen.

Anne: Leuk, ik ben ook benieuwd naar foto's. Guppen fokken heel snel toch? Noem je het trouwens "fokken" of heeft dat een andere naam bij vissen?

Ik tel inmiddels nog 8 baby platty's ze groeien goed en worden steeds brutaler. De rest laat ze ook goed met rust. Mijn pomp doet het inmiddels weer. Ik en dat ding hebben altijd ruzie. Mijn vriend krijgt hem altijd binnen twee tellen aan de praat. Misschien ligt het aan mijn haarkleur. Ik heb nu rechts achter in mijn bak een bos met planten neergezet zodat de baby's goed kunnen schuilen. Iemand enige idee of mijn witte baby's ook wit blijven? heb nu 5 witte en 3 oranje.

Je noemt het toch gewoon kweken? :)

Ik heb een aantal grijze, en paar hele lichte en een paar oranje, ben benieuwd hoe ze uit groeien.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:24

Haha nu je dat zo zegt klinkt het ineens heel logisch. Ik kon het net niet bedenken..

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:30

Foto's staan hier, lukt niet om ze op bokt te krijgen; http://imgur.com/a/TVZV1
Ben gisteren flink in beide bezig geweest. Nieuwe plantjes/stekjes etc. Moet van de week de bodem van de 60l nog een keer doen maar had gisteren al zo'n 30% water ververst.

Eerste foto is de 30l. Heb er normaal een groot zwart schrift achter maar mevrouw poes heeft die achter de kast laten vallen.. Zie net dat er nog een man in zit, die moet er dus nog even uit. Als de planten wat voller gegroeid zijn gaat de 'ruïne' er ook uit.

En de 60l. daar moet ik deze week dus nog even de bodem doen, hoop dat de plantjes hier ook in inslaan zodat die weer wat voller wordt. Had een hele volle bos waterpest maar die heb ik vervangen voor een nieuwe. Had er eerst ook drijfplantjes in maar die ging rotten dus heb die er uit gehaald. Ga voor deze ook sparen voor ledlicht (:

Aquariums zitten hier in de familie, vader had aantal jaar terug één van ik dacht 1,20m. Die heeft alles weg gedaan ivm tijd (die bak staat ook op zolder). Momenteel hebben mijn vader en moeder een 60l en die gaat goed qua tijd. Schoonzusje heeft een 60l bak en een kweekbak. Neefje, nichtje en tante ook aquariums. Neef een groot zoutwater aquarium van paar 100l en broer heeft ook een groot zoutwateraquarium (dacht 300l) <3

Edit: @keeyzie, kweken eigenlijk ja haha. Maar gebruik het ook nogal eens beide. En ja, momenteel flinke babybooms. Bij een enorm overschot laat ik altijd kleintjes in de grote bak. Daar hebben ze minder schuilmogelijkheid en dienen dan als levend voer. Ik selecteer zelf ook vaak de mooiste voor mezelf uit en de overige zet ik hier op een koopjeshoek voor een klein bedrag. Daar kan ik dan weer voer van halen. Verdienen ze zichzelf een beetje terug haha. Andere mooie mannetjes gaan ook wel eens naar mijn moeder of neefje.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:57

@uggs ik zou ene kant wel op letten met die pompjes en jongen ;) of even panty kous overheen doen, die zuigt namelijk jongen zo op. Weet niet hoe groot ze zijn ?

@Casarell leuk he die verdovingen :P je mag er vroeg uit dus haha succes

@spruit mooie visjes hoor !

@fleur sterkte :( ik heb me ook eens gevoeld zoals jij, vooral in t begin, zoals eerder aangegeven me pb staat altijd open als je ergens over wilt praten of vragen hebt

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:03

Ze zijn nu ongeveer een cm. Misschien net iets kleiner..

Ik ben toch wel blij met die aqua forums op Facebook.. Iemand die wilde bij mij 20 platy's overnemen als ze groot genoeg waren.. (ik weet niet eens hoeveel ik er momenteel heb, heb nog niet alles gevangen).
Toen vroeg ze iets over haar maanvissen.. Ze blijkt een bak van 60x60x50 te hebben, te klein dus. Dat werd haar vriendelijk verteld, met als antwoord; ik moet er helemaal niks mee doen, meerdere zeggen dat het gewoon kan.

Heb haar 'vriendelijk' verteld dat mijn platy's lekker een ander huisje krijgen waar ze wél goed verzorgd worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:05

Groot gelijk hoor.. Daar kweek je ze niet voor op :n

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:08

Ja precies, heb vandaag bijna 100 euro uitgegeven om al het nodige bij elkaar te krijgen wat ik niet had liggen. En een verwarmingselementje is ook niet goedkoop, helemaal niet met de rest erbij wat ik nodig had :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:09

@uggs zo iemand had ik ook, werd aangeraden dat het kon door dierenwinkel. Ik heb haar geinformeerd wat ze beter wel kon nemen voor de maantjes, en ze gaat nu kijken voor meer maantjes en grotere bak :D

Oftewel, als ze inderdaad niet willen luisteren moeten ze er niet aan beginnen, nemen ze wel advies aan dan weet je tenminste dat ze het willen proberen zo goed mogelijk te doen. Geef je groot gelijk !

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:17

Ja, voor mij was het eerst ook maar voor de leuk, tot ik een nitriet piek kreeg en bleek dat ik eigenlijk alles fout deed wat ik maar fout kon doen :+

Heb toen de nodige complimenten gekregen van een aantal Bokkers omdat ik dat totaal veranderd heb, en voor ik het wist werden de vissen echt dieren en mijn bak draait beter dan ooit. Heb meer kennis en ik heb geleerd mij in te lezen voor ik iets doe. Soms faal ik daar nog een beetje in maar als ik er dan achter kom dat ik toch iets niet goed doe zorg ik dat het probleem word opgelost. Maar doe mn best het zo goed mogelijk te doen.

Dan ga ik niet mn visjes aan iemand verkopen (die denkt ook; stuk goedkoper dan in de winkel :+) die overal lak aan heeft en dalijk bij wijze van 100 platy's heeft zwemmen met 2 maanvissen. Ze kweken als een gek, maar ik wist dit van te voren en ik weet dat als ik er niet vanaf kom, dat ik ze weg kan brengen en met een hoop korting weer een nieuw plantje ofzo kan mee nemen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:18

Zojuist een mail gestuurd voor een over tijd behandeling, en het plaatsen van een koper spiraal..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:20

Sterkte fleur !!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:23

Dankje..
Weet niet zo goed hoe ik me voel ofzo..
Erg leeg..
Maar voel me ook alsof ik zo kan huilen...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:27

Sterkte fleur! Maar het is jullie beslissing, dus nooit een foute keuze! Goed dat jullie denken aan de toekomst van jullie kindje, maar ook jullie eigen toekomst! Heb er geen ervaring mee maar als je wilt praten; mijn pb box staat voor je open! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:43

Heel veel sterkte gewenst! :(:)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:44

Bedankt dames.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:17

Veel sterkte fleur! Ik denk aan je!!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:39

Sterkte Fleur!
Ik heb ook al veel bijgeleerd hoor mede dankzij dit topic. Het enige vervelende vind ik dat er zoveel verschillende meningen en manieren zijn. Eigenlijk net als bij paarden. En daar moet je je weg ik zien te vinden.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:29

Sterkte Fleur!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:14

:O

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:06

sterkte fleur! :(:)

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:28

Sterkte

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:52

Sterkte met jullie beslissing Fleurtjeuh.
Wat jullie ook beslissen, jullie weten zelf wat het beste is.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:56

Jeetje Fleur, heel veel sterkte met het nemen van een beslissing! Blijf inderdaad met elkaar praten en laat je niet teveel beïnvloeden door commentaren van buitenaf mochten die er komen of zijn. Het is jullie besluit waar je voor 100% achter moet staan. Nogmaals sterkte :(:)

Inderdaad heb ik ook al weer e.e.a. geleerd door dit topic en het aquaforum. Les 1 is dat je niet moet luisteren naar het advies in dierenspeciaalzaken, maar bijna iedereen maakt die fout toch. Tja...je gaat er vanuit dat zij het wel zullen weten en dat doen ze waarschijnlijk ook wel, maar omzet is toch ook heel erg belangrijk! Alleen als je open staat voor advies van anderen kom je met een aquarium ook echt verder. Mijn visjes worden nu ouder, mijn planten mooier.

Die guppen! <3 <3 <3