Ik word gestoord van mijn konijnen... lusten maar 1 bepaald soort hooi tot nu toe. Poepen en piesen erin, trekken de ruif naar beneden, gooien alles op de grond...
Had ander hooi, heb heel veel weggegooid en gebruik het restje wel voor de gerbils. Nu hun eigen merk weer gekocht.
spookyskippy
Geplaatst: 03-01-16 13:59
Mijn zoektocht naar de ideale ruif gaat door, misschien zelf wat maken.
2 van die ballen heb ik ook, maar daar gaat veel te weinig in en te smalle openingen voor ze.
Ik heb van die soort mandjes, van de kringloop, die je eigenlijk onder een tafelblad kunt schuiven voor sokken enzo.. En daar extra gaas op, helpt tot nu toe goed, trekken er niks meer uit
is het niet makkelijker om een soort slowfeedernet te maken? die van mij knagen nergens aan behalve aan hun takken etc.
Vayo
Geplaatst: 03-01-16 17:17
He bah, hier begint mijn voedster echt af te vallen. Ik voer al van alles bij en ze eet gewoon, maar is gewoon mager. Vanaf morgen ga ik haar met eten even scheiden van de ram en blijf ik erbij zodat ik zie wat ze eet. Dagelijks wegen en ik overweeg dwangvoeding.
Als ze last heeft van haakjes op de kiezen, eten ze dan nog wel?
Stippel is normaal wel wat vol, ze valt nu duidelijk af.
Ik ga het even een paar dagen goed in de gaten houden, met dagelijks wegen en gescheiden van de ram voeren. Als ze niet aankomt of zelfs afvalt dan rij ik van de week naar de DA. Pfff het is wel een zorgenkonijntje onze Stippel!
Vandaag voor Stippie en Sammie een wat groter hok gemaakt. Ze zijn er blij mee!
pluklief
Geplaatst: 03-01-16 18:11
Gelukkig nieuwjaar nog allemaal Hier zijn ze rustig de jaarwisseling doorgekomen, ik had ze in de schuur gestopt met de lichten aan. Volgens mij had ik nog nooit een foto van mijn konijntjes laten zien, dus bij deze. Puck Leo, hij vindt het altijd leuk om in de tas met brokken te klimmen