Maar je ziet haar oogjes knipperen...dat doen ze als ze iets prettig vinden . Dus ik eet met smaak mijn eitje hoor! De kippen genieten van hun prestatie, vast!
Als je nodig moet is het lekker als je eraf bent denk ik
Die van mij zijn helemaal back in business! Ze doen het hartstikke goed en na nog een kleine aanpassing op mijn cementvloer, heb ik geen ratten meer gezien en zijn er ook geen nieuwe holen gegraven. Volgende week komen er nog 6 simpele leghennen bij, dan kan ik mijn eitjes gaan verkopen en hopelijk snel een broedsel laten komen.
Ik heb sinds gister 3 Friese hennen in de ren zitten, een jaar oud, erg mooie kipjes Onze haan is helemaal door het dolle Ik laat de hennen even wennen voor hij er bij mag
Er liggen ook Friese eieren in de broedmachine, wordt mijn eerste broedsel, hoop dat het wat wordt Broedmachine staat in huis, lucht is hier vrij droog ivm houtkachel. In de machine is de luchtvochtigheid goed
Wij hebben dus 4 legkippen en ik wil er misschien een kip bij die veel broeds is, zodat ik eens kuikentjes krijg. Dus er zou ook een haan bij moeten. Maar dan de vraag, welke ? Een legkippenhaan of van die 'toekomstige' kip een haan ?
Nou mijn kippies zijn er nu een week en ze doen het goed! Ik ben benieuwd wanneer het eerste eitje er is
Ik had mooie zit stokken in het hok gemaakt en ze zitten iedere avond in een hoekje bij elkaar haha en niet op stok! Mooi is dat
Anoniem
Geplaatst: 22-03-15 20:33
Dan neem je een haan en een hen? Als je toch in Friesland woont, dan is het fries hoen misschien ook wel wat voor jou Zijn goede leggers en ook goede moeders Volgens mij worden legkippen slecht broeds, maar ik zou ook niet weten hoe je aan zo'n haan moet komen en of die dan niet de slechte moedereigenschappen van een legras doorfokt
Marlou heb je ze er al een keer opgezet? Mijne hadden de stok niet gezien geloof ik, 1 keer erop gezet nu gaan ze wel zelf Hoe dik is je stok?
Janne, dat vind ik zeker leuke kippen, alleen zijn ze geloof ik zo opvliegerig.
en idd zijn legkippen geen goeie moeders, daarom moet ik er een hen bij hebben van een ras dat gauw broeds is.
Marlou_
Geplaatst: 22-03-15 20:40
Uhm even lastig in te schatten maar geloof ong 4 cm met afgebonden randen. Onder het hok zit zo een zelfde balk voor stevigheid en daar zitten ze wel op als ze even chillen haha