Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cursebreaker schreef:Welke van topstar is het precies?
De eerste die ik tegenkom van 1 van de puppy varianten die ze hebben... Daar zitten imo dingen in die er echt niet in horen/hoeven te zitten qua toevoegingen (Glucosamine en chondroïtine oa om even snel een voorbeeld te geven en ik snap echt niet waarom dat standaard in een pup brok zit) en ook vind ik het wel jammer dat je openheid mist vanuit de fabrikant omtrent het vrijgeven van % van vlees/vis e.d. Maar overall vind ik het vooral heel vaag overkomen en lastig te beoordelen waardoor ik er niet meteen warm voor loop - toevallig zie ik dat Meike van Voerwijzer dezelfde bevindingen heeft over dit merk en het een 2/3 sterren rating geeft en het niet als hoge kwaliteit brok beoordeelt.
Ik zou die persoonlijk skippen en voor m'n eigen hond nooit in optie nemen, maar goed iedereen moet die keuzes zelf maken uiteraardDan zou ik zelf je pup eerder gewoon ook naar farmfood zetten als je huidige hond ook al brok krijgt. Dan zie ik de voordelen van de pup op topstar zetten niet perse in namelijk.
edit:
Maar goed, dat is uiteraard mijn ene mening en iedereen beoordeelt voer anders en denkt er anders over.
Maar in jouw geval zou ik dan bv. gewoon net zo lief voor farmfood gaan als je die zelf naar tevredenheid al voert momenteel en kijken hoe dat valt bij de pup.
Flux schreef:Interessant inzicht cursebreaker. Waarom vind je dat glucosamine chondroitine niet in een puppybrok hoort? Het wordt typisch gegeven als suplement aan oudere honden met gewrichtspijn maar ik geloof niet dat het schadelijk is voor pups? Kan zelfs wel indenken dat het voor groeiend kraakbeen best bevorderlijk kan zijn?
Oshaa schreef:Wij zijn er ook nog! Volgens mij gaat de tijd hier anders, want ik kan echt niet geloven dat we er al 3 weken zijn... Al zal dat gevoel ook wel minder worden, nu de university vandaag begint.
Gisteren hebben we van onze nieuwe vrijheid (= eigen auto + nog geen uni) gebruik gemaakt om te hiken in het provinciale park hier vlakbij (= 35 km).
Het werd een zeer interessante hike van 12 km met 500 hoogetemeters en een paar erg spannende stukken! Ik kreeg helaas halverwege erge last van mijn maag, wat het laatste stuk wat minder maakte. Maar het was wel echt onwijs mooi en Beer deed het fantastisch. Die vindt zulke omgevingen echt geweldig. Volgens mij is hij eigenlijk een Canadese berggeit hond, want hoe handig hij al het klimmen en klauteren deed! Geen idee hoe hij dat ooit in Friesland heeft geleerd.
Hij laat zich echt van zijn beste kant zien. Ook met het werken op het terrein doet hij het super. Hij wacht braaf als we met machines bezig zijn en probeert soms heel lief te helpen door mee te graven. Ben echt zo blij met alle uren training die ik erin heb zitten - hierdoor kunnen we hem veilig meenemen tijdens het werken
Als de bobcat uit gaat weet hij dat hij er heen mag.
[ [url=m/mKynQ1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zijn waakhond status neemt hij erg serieus.
[ [url=m/MfGRDT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tijdens het hiken:
[ [url=m/JR48Tv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a051pQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Cc9KUF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wXVWh8.jpg]Afbeelding[/url] ]
En hij is super goed met stromende rivieren!
[ [url=m/mB0GH6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SWFYFK.jpg]Afbeelding[/url] ]
JesdaJinn schreef:Ik weet niet of het hier gevraagd mag worden maar ik heb dit jaar mijn koeljasje gebruikt en eigenlijk issie voor volgend zomer wel aan vervanging toe.
Wat zijn nou echt goeie jasje of iets anders zodat Jinn en Jaxx goed afkoelen
Edit:
https://www.outdoordogshop.nl/p/watersp ... green/3821
Deze lijkt goed?
JesdaJinn schreef:Ik zoek voor na training. In de training heb ik ze liever naakt
Oshaa schreef:Wij zijn er ook nog! Volgens mij gaat de tijd hier anders, want ik kan echt niet geloven dat we er al 3 weken zijn... Al zal dat gevoel ook wel minder worden, nu de university vandaag begint.
Gisteren hebben we van onze nieuwe vrijheid (= eigen auto + nog geen uni) gebruik gemaakt om te hiken in het provinciale park hier vlakbij (= 35 km).
Het werd een zeer interessante hike van 12 km met 500 hoogetemeters en een paar erg spannende stukken! Ik kreeg helaas halverwege erge last van mijn maag, wat het laatste stuk wat minder maakte. Maar het was wel echt onwijs mooi en Beer deed het fantastisch. Die vindt zulke omgevingen echt geweldig. Volgens mij is hij eigenlijk een Canadese berggeit hond, want hoe handig hij al het klimmen en klauteren deed! Geen idee hoe hij dat ooit in Friesland heeft geleerd.
Hij laat zich echt van zijn beste kant zien. Ook met het werken op het terrein doet hij het super. Hij wacht braaf als we met machines bezig zijn en probeert soms heel lief te helpen door mee te graven. Ben echt zo blij met alle uren training die ik erin heb zitten - hierdoor kunnen we hem veilig meenemen tijdens het werken
Tijdens het hiken:
KimD schreef:JesdaJinn schreef:Ik zoek voor na training. In de training heb ik ze liever naakt
Na de training zou ik niet koelen door middel van een koeljas maar door middel van een cooldown, daar bereik je meer mee.
Dan zou je beter in de rusttijd tussen trainingen kunnen koelen als je niet tijdens de training wilt koelen, daar bereik je dan meer mee en dan is de swamp cooler prima, vooral als je buiten traint.
JesdaJinn schreef:Oh echt. Ik dacht juist dat t dubbele werking had in positieve zin. Maargoed, je kan ook niet alles weten
Moet ff goed nadenken wat ik dan precies wil.
Nu heb je ineens nog meer keus. Ik dacht, jasje koud/nat maken. Omdoen en thats it maar zo werkt het dus niet
Tijdens het hiken: