De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jeetje77

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 18:51

_O- _O- Stoer konijn

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 18:53

NAIWHL schreef:
[ [url=m/E4wUWH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gonnie heeft besloten even lekker uit te waaien :')

Oh joh, waarom niet :=.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 18:56

Haren in de wind hoor :') _O-

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:07

Hier zit alles in hun hok. Ik heb de drie containers ervoor gezet en ze zitten tussen de schuur en de schutting. Die kant zit aan de steeg dus in verhouding weinig wind erop

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:08

Dank jullie wel allemaal!
Als jullie toevallig een 5 jarige dame kennen die verlegen zit om een 5* huisje voel je vrij een pb te sturen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:44

Lieffiefi schreef:
Dank jullie wel allemaal!
Als jullie toevallig een 5 jarige dame kennen die verlegen zit om een 5* huisje voel je vrij een pb te sturen.

Ik heb alleen een dame uit 2019. Dat is te jong denk ik en wij zitten in het noorden. Ik zou een oproep plaats in konijnen groepen op fb

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:05

Die is idd net wat te oud.
Ik zal de Facebook van mijn man eens activeren.
Bedenk me dat hij dat account gehouden heeft, ik zal eens gaan koekeloeren op deze facebookpagina's. Baad het niet dan schaad het niet.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:57

Ik zal het hier even in de groep gooien, maar witje zou voor een mooie plekje wellicht mogen verhuizen…

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:24

NAIWHL schreef:
[ [url=m/E4wUWH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gonnie heeft besloten even lekker uit te waaien :')

Haha geweldig! Die van mij precies hetzelfde, ik heb speciaal nog een stuk van het hok extra afgezet zodat ze helemaal uit de wind kunnen zitten. Volgens mij hebben ze de halve middag buiten uitgewaaid en rondgehobbeld. Heb een hilarisch filmpje ook, zal eens kijken of ik die hier kan uploaden. _/-\o_

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 12:49

Poeh ik heb de beelden gezien van de storm, niet normaal zeg! Is iedereen ok? Alles heel gebleven?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:50

Dat konijn in de storm _O- Lila zat helemaal in elkaar gedoken zodat ze niet weg vloog _O-
Hier viel de storm nog redelijk mee tegenover de rest van het land.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 23:55

laughterline schreef:
Poeh ik heb de beelden gezien van de storm, niet normaal zeg! Is iedereen ok? Alles heel gebleven?

Hier stond alles nog gelukkig vanmorgen! Enkel weer een zeil kapot gewaaid, dus ik moet binnenkort nog eens aan de knutsel.

Hopelijk bij de rest ook alles oké!

Heb vanmiddag een plekje met ren gemaakt voor Lilly in de berging. Wil haar sowieso binnenhouden tot de zomer, dus dan was een grotere plek wel nodig. Denk dat ze er blij mee is.

Ze eet nog steeds erg goed, haar keutels zien er zelfs beter uit dan normaal. Moest je haar ademhaling wegdenken ziet ze er echt uit als een vrolijk en gezond konijn. Ben er nog niet helemaal over uit of ik vind dat de antibiotica helpt. Was bij het opruimen nog een flesje AB tegengekomen, dezelfde als ze nu krijgt. Begin zo een vermoeden te krijgen dat elke kuur die ze al gehad heeft die AB was, dus dan is er wel een kans natuurlijk dat de kiem ondertussen resistent is. Probleem is bij konijnen dat je maar weinig mogelijkheden hebt zei de dierenarts. Die duplo valt nog te proberen maar dat is echt al een heftiger spul, dus die hou ik liever voor als het echt niet anders kan.

Ik twijfel ook of ik Lou samen met Lilly binnenzet of toch maar buiten laat. Hij zag er doodongelukkig uit toen ie gisteren voor de storm even naar binnen moest _O- . Dat was nu natuurlijk ook wel in een redelijk kleine kooi en zonder Lilly. Heb het gevoel dat hij Lilly wel mist, maar langs de andere kant is hij wel echt op en top buitenkonijn, dus het is echt het ene afwegen tegen het andere.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:42

Hier is ook alles goed de storm doorgekomen. :j

Alleen onze trampoline was even ondersteboven gewaaid, maar gevangen door de schommel.

Succes MoppieFilou. Lastig zulke beslissingen. Wel fijn dat ze op het ademhalen na wel gewoon fit en gezond is.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:51

MoppieFilou duimen dat het beter gaat Lilly :(:)

Dibs en Yoshi zaten gewoon buiten in de wind, waren gewoon aan het genieten samen _O-
Gelukkig niks kapot gewaait bij mij _/-\o_

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:38

Fijn dat er bij jullie ook geen schade is!

Lilly doet het op zich wel goed. Was zo gefocust op haar ademhaling dat ik helemaal niet door had dat haar snot echt al stukken minder is. Ik zit er natuurlijk niet heel de dag naast, maar ik hoor haar veel minder niezen. Een dikke week geleden kon ze niet eens meer eten zonder te beginnen niezen, terwijl er nu zelden nog een nies bij komt kijken! Haar ademhaling lijkt ietsje verbeterd maar heel veel verschil zie ik nog niet echt, vind het ook lastig te beoordelen. We moeten de druppels nog een dikke week blijven doorgeven en de AB nog een hele tijd langer natuurlijk.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 01:05

Wat fijn om te lezen moppiefilou.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 07:06

Wat fijn!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 10:23

Wat fijn om te lezen moppie!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:22

Ja ben er erg blij mee! Hopen dat haar ademhaling nog volgt en dan is ze weer de oude :D

Gefeliciteerd trouwens _Tarzan! Y)(^)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:23

Gefeliciteerd Tarzan ! Y)(^)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:15

Gefeliciteerd Tarzan!
Stonden er nog nieuwe konijnen op je verlanglijstje? Of dat niet? :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:01

Iemand nog een tip wat betreft middel tegen oormijt, mogelijk in groot verpakking o.i.d.?
Ik had nu van die pipetjes, per 750 gram een pipetje. Maar mijn 2 Vlaamse reuzen hebben nu wat korstjes in het oor en ze zijn niet heel makkelijk te hanteren. Dus 5-6 pipetjes leeg knijpen is wel een redelijke uitdaging.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:12

Onze ratjes hebben vroeger regelmatig mijt gehad, en toen kregen we van de DA uiteindelijk dectomax mee… dat is eigenlijk een middeltje voor schapen en geiten, maar in zeer lage dosis (lees: 1 streepje per keer) kon het ook voor ratjes… en het hielp als een tierelier…

We moesten het 3x onderhuids spuiten, met steeds 10 dagen ertussen…. Misschien kan dat bij jouw Vlaamse reuzen ook wel?

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:36

Dectomax werkt idd erg goed maar het is helaas wel een pijnlijke injectie en bij konijnen ontstaan vaak spuitplekken/abcessen op de injectieplaats.

Kan je de pipetten niet alvast in een spuit doen? Zodat je maar 1 ding hoeft te doen? Wel opletten dat je met een spuit natuurlijk meer kracht erachter kan zetten. Dus wel voorzichtig spuiten anders gaat het alle kanten op.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:48

D_Desteny schreef:
Dectomax werkt idd erg goed maar het is helaas wel een pijnlijke injectie en bij konijnen ontstaan vaak spuitplekken/abcessen op de injectieplaats.

Kan je de pipetten niet alvast in een spuit doen? Zodat je maar 1 ding hoeft te doen? Wel opletten dat je met een spuit natuurlijk meer kracht erachter kan zetten. Dus wel voorzichtig spuiten anders gaat het alle kanten op.

Ah, als dat met injectie is dan ben ik er sowieso niet naar op zoek. Ik zoek gewoon een middel voor in de nek.

Pipetten gezamenlijk is een optie maar ik zoek eigenlijk ook gewoon een groot verpakking want met 7 konijnen zal de rest straks ook nog wel volgen.
Prima om dan eenmalig eens 60 euro te betalen en dan een tijdje vooruit te kunnen in plaats van die kleine pakjes elke keer te moeten kopen.