Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:01

Hier ging ze de woonkamer in waar ze de hele dag gelopen had. Snachts geen problemen gehad.

Hmm, we vermoeden dat Zhiva loops is op dit moment, maar is een beetje lastig want we hebben een paar bloeddruppels gezien, worden opgelikt, nu even niks meer gevonden. Dus we gaan vandaag op onderzoek uit :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 10:03

Nayomie schreef:
Hier ging ze de woonkamer in waar ze de hele dag gelopen had. Snachts geen problemen gehad.

Hmm, we vermoeden dat Zhiva loops is op dit moment, maar is een beetje lastig want we hebben een paar bloeddruppels gezien, worden opgelikt, nu even niks meer gevonden. Dus we gaan vandaag op onderzoek uit :P

Even een onderbroek van jezelf bij der aan doen. Gat voor de staart knippen. Dan zie je t snel.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:12

Vanochtend dierenarts gebeld en we moesten meteen met spoed komen. Bij onderzoeken konden ze niets vinden. Ze hebben hem nu mee voor het maken van foto's. Ze hebben het er over dat die waarschijnlijk opgenomen moet worden. Wat een rollercoaster momenteel...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:56

Muronia schreef:
Wij krijgen ook een lapje uit het nest en een speeltje mee. Ik heb die hartslag-knuffeltjes ook langs zien komen, maar het lijkt mij meer een dure aanschaf met weinig nut.

Hoe deden jullie het de eerste nachten? Ik heb een bench met puppyren er omheen, die in de woonkamer komt te staan. Het is de bedoeling om in de nacht de bench dicht te hebben. Ze zou dan het lapje uit het nest en een zachte knuffel mee in de bench krijgen. In de woonkamer hangt een klok die tikt. Tegen 23.30 a 00.00 laatste keer buiten, halverwege de nacht een keer eruit en dan tegen 06.00-06.30 weer was ongeveer het idee. Ik lees dat sommigen de pup de eerste nachten meenemennaar de slaapkamer.. ben ik een boeman als ik dat niet zie zitten?

De eerste nachten had ik mijn matras op de grond gelegd, kussen van de pup er naast. Maar pup sliep meer op mijn matras dan op zn eigen kussen. Na een dag of 2-3 matras weer op mn bed gelegd, kussen er strak naast. Zo heeft hij enkele maanden geslapen totdat hij op 1 nacht op mijn bed sprong en ging staan plassen. Toen is hij naar de bench verhuisd in de woonkamer. Maar ik woonde op een appartement.

Na een maandje ofzo in de bench, toen hij echt goed zindelijk was, mocht hij weer mee naar de slaapkamer.

Ondertussen zijn we verhuisd en slaapt hij òf boven òf beneden in de woonkamer, hij mag in de zomer dat helemaal zelf bepalen, dan komt hij eigenlijk altijd in de nacht of ochtend wel naar boven.

Nu in de winter moet hij een keuze maken als ik naar bed ga. Soms gaat hij mee, meestal blijft hij beneden waar de verwarming iets aan staat. De kamerdeur is dan dicht omdat ik alleen de woonkamer wil verwarmen en niet het hele huis.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:05

Kiimm_ schreef:
Vanochtend dierenarts gebeld en we moesten meteen met spoed komen. Bij onderzoeken konden ze niets vinden. Ze hebben hem nu mee voor het maken van foto's. Ze hebben het er over dat die waarschijnlijk opgenomen moet worden. Wat een rollercoaster momenteel...

wat vreselijk! heel veel sterkte!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 11:12

Kiimm_ schreef:

Spannend. sterkte!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:16

Ik heb 18 jaar een hond in mijn slaapkamer gehad en daar begin ik niet meer aan :) . Een nachtje of wat op de bank beneden slapen is geen probleem maar het diertje blijft beneden.

Kiimm oh wat naar, heel veel sterkte!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:20

Muronia schreef:
Ik heb 18 jaar een hond in mijn slaapkamer gehad en daar begin ik niet meer aan :) . Een nachtje of wat op de bank beneden slapen is geen probleem maar het diertje blijft beneden.

Kiimm oh wat naar, heel veel sterkte!

'Een nachtje of wat' kan ook zomaar twee weken zijn als je pech hebt.

Wij slapen dus standaard minimaal een week beneden, na een week hebben we ze meestal zindelijk en dan gaan ze ook de nacht gewoon door.

Als ze 's nachts droog blijven mogen ze mee naar boven in de bench.

----

Sterkte met Cody!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:21

Cody update:
Gelukkig geen opname en zijn we weer thuis. Foto's gaven geen verstopping of vreemde voorwerpen zichtbaar. Ontlasting en gasvorming te zien door zijn hele darmen dus dat is positief. Op de foto was wel te zien dat hij flink geïrriteerde darmen heeft wat de gasvorming verklaard en zijn klachten, hij is er flink ziek van. We moeten hem goed in de gaten houden. Als hij gaat braken/suf wordt of niet beter wordt met de dagen moet die terug voor een echo

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:24

Beterschap Cody. :(:)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:25

gelukkig, hopelijk knapt hij snel op

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:26

ik hou niet van een hond in bed.
en denk echt dat de slaapkamer te koud is, dus ga wel even kijken hoe ik het ga doen,

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:27

@kiimm dat is wel een fijne update. Hopelijk wordt het gauw beter, want klinkt nog een beetje 'vaag' zo wel.

@fokfanaat hier ligt de hond dus wel op bed haha. Moet wel zeggen: met zo'n ukje vind ik het wel gezellig. Met een grote hond zou ik er ook niet op zitten wachten :')
Mijn vorige hond heeft mij met zijn 30 kg ooit gewoon uit bed geduwd. Die is daarna verbannen uit de slaapkamer :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:50

Sterkte Kim! :(:) Fijn dat het in elk geval niks heftigs is, maar wel even goed in de gaten houden.

Thanks voor de tip kiwi! Gaan we doen. :D We proberen wel met een nat wit papiertje te checken, en het lijkt ook flink gezwollen te zijn. We gaan kijken of we met het broekje meer uitsluitsel hebben. :P

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:06

Skippy01 schreef:
@kiimm dat is wel een fijne update. Hopelijk wordt het gauw beter, want klinkt nog een beetje 'vaag' zo wel.

@fokfanaat hier ligt de hond dus wel op bed haha. Moet wel zeggen: met zo'n ukje vind ik het wel gezellig. Met een grote hond zou ik er ook niet op zitten wachten :')
Mijn vorige hond heeft mij met zijn 30 kg ooit gewoon uit bed geduwd. Die is daarna verbannen uit de slaapkamer :+

Mijn smurfje mag op zondagochtend vaak even mee terug het bed in :) was daarna toch het dekbedovertrek. Soms heel soms mag ze op zaterdagavond al mee naar bed. En dan ligt het donut kussen tussen ons in en slaapt ze half onder de deken... Hoezo verwend :+

Beterschap met Cody!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:46

Wat fijn dat een opname niet nodig was! Hopelijk voelt hij zich snel beter.

We zullen wel zien hoe het gaat beneden, komt vast goed.

De uitzet is binnen hoor!

Ik heb nu:
- Genoeg speeltjes. Zachte knuffeltjes, piepertjes, kong-botje, touwballetje
- Voer- en waterbakje
- Bench en puppyren voor in de kamer
- 2 benchkleedjes zodat ik kan afwisselen/wassen
- Mandje voor in de keuken
- Trainingssnoepjes/koekjedingetjes/zachte kauwstaafjes
- Tuigje met riem voor wandelingetjes
- Klein halsbandje met riem voor zindelijkheidstraining
- Brokjes (smolke, puppy small medium)
- Zindelijkheidstraining matjes

Ik denk dat ik daar een heel eind mee moet komen :)

Is het al maandag?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:58

@Skippy, het is inderdaad vaag en afwachten. Wat op de foto's te zien was en na onderzoek lijkt het er op dat hij een buikgriep/virus heeft en dat hij door buikpijn dingen gesloopt/gegeten heeft in huis. Het is al niets voor Cody dat die dat doet, dus het zou het wel verklaren.

Wat betreft hond op bed. Als wij willen uitslapen mag Cody na zijn ochtendronde mee naar bed. Hij mag wel alleen bovenop de dekens :+ Nu hebben wij een frans balkon waardoor Cody meer voor de ramen naar buiten kijkt dan dat hij bij ons op bed komt liggen :o

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:24

Beterschap voor Cody!

Maple slaapt op bed, tussen mij en mijn vriend in. Zonder hond op bed sliep ik heel onrustig en had vaak nachtmerries (ptss), met hond op bed slaap ik wel goed. Dus voor mij is de keuze makkelijk.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:42

Afbeelding

Jinn slaapt ook beneden :P

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:42

Kiwitje super dat het goed ga met wandelen met de 2 meiden. Dat ze er niks aan heeft overgehouden.

Hier slaap Senna boven of beneden. Meestal komt ze snachts om dan stiekem op bed te kruipen als we slapen.

Muronia heeft de puppy uitzet al bij elkaar.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:46

@Kim: Hopelijk knapt Cody gauw op zonder extra last van de doorgeslikte dingen :(:) heftig hoor, en wat een brokkenpilootje. Ik zag je verhaaltje op FB over 8 da afspraken terwijl hij pas 10 maanden is :oo

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:48

Roetsj slaapt wel op de slaapkamer, maar niet op bed. Ik krijg de kriebels van haren in bed, dus probeer dat zoveel mogelijk te voorkomen. Als pup wel 2 nachten op bed gehad (wordt van de 1e beste beweging wakker, handig met zindelijk maken), maar toen ze na de 2e nacht, zelf probeerde van het bed te springen (kon haar net grijpen), is ze naar de bench verhuisd (daar waren de meningen over verdeeld, Roetsj vond een bench niet zo geweldig in het begin, maar kon het risico niet nemen, dat ze van de boxspring af zou donderen). Op een gegeven moment de bench open gelaten en die is nooit meer dicht gegaan. Nu nog rent ze eerst de bench in (daar krijgt ze haar laatste, voor het slapen gaan, koekje) en daarna kiest ze zelf waar ze gaat liggen. Wat varieert tussen de bench, kussen of gewoon languit op de vloer.

Fijn dat Cody niet hoefde te blijven, hopelijk nu weer snel de oude.
Mjelleke ik slaap ook beter met de hond op de slaapkamer, heb er ooit een onderzoek over gelezen dat ook vaak zo schijnt te zijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:03

Fijn dat Cody niet hoeft te blijven! Gelukkig! _O_

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:27

Muronia schreef:
Wij krijgen ook een lapje uit het nest en een speeltje mee. Ik heb die hartslag-knuffeltjes ook langs zien komen, maar het lijkt mij meer een dure aanschaf met weinig nut.

Hoe deden jullie het de eerste nachten? Ik heb een bench met puppyren er omheen, die in de woonkamer komt te staan. Het is de bedoeling om in de nacht de bench dicht te hebben. Ze zou dan het lapje uit het nest en een zachte knuffel mee in de bench krijgen. In de woonkamer hangt een klok die tikt. Tegen 23.30 a 00.00 laatste keer buiten, halverwege de nacht een keer eruit en dan tegen 06.00-06.30 weer was ongeveer het idee. Ik lees dat sommigen de pup de eerste nachten meenemennaar de slaapkamer.. ben ik een boeman als ik dat niet zie zitten?

Ik heb mijn ventje in de bench naast mijn bed. Hij slaapt van ongeveer 00:00 - 8:00, om 8 uur moet hij plassen en gaan we eruit. Later zal ik hem naar beneden verplaatsen. Het wordt óf in de huiskamer slapen of de bench naar boven. En alleen maar omdat je de bench nu boven hebt, hoeft dat niet per se zo te blijven :). Ik heb ook een bench met een ren in de huiskamer staan, daar doet hij overdag dutjes in.

(Ja, hij is er! Ik heb hem een kleine week geleden opgehaald en hij is geweldig/knettergek, duidelijk weer een werklijn in huis gehaald :'). Ziggy vindt hem irritant, maar laat hem met rust. AJ vindt hem raar/wel leuk/wat moet ik hiermee :+. )

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:12

Ik had Yoshi en vriendinnetje Vesper beide vanochtend aan een puzzel gezet. Vesper was er best handig is. Yoshi snapte het nog niet helemaal.
Wat doet die draak van mij, gaat zo dicht bij Vesper staan, Vesper die tilt het blokje op en Yoshi vreet het snoepje op :D ik heb smakelijk gelachen.

Daarna ook maar even de een in de keuken en de ander in de woonkamer gezet. Later weer bij elkaar en toen liepen ze elkaar wel met rust :D