Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:52

cursebreaker schreef:
KimD schreef:
Is het trouwens geen optie om meerdere maten tuig te bestellen? Met afterpay bijvoorbeeld, de niet passende maten stuur je retour.

Goed idee inderdaad haha!

Kon ik bij DC helaas niet doen toen, via de webshop van hun zelf. En je mag het tuig niet aandoen om te passen bij hun, maar moet het naast je hond houden - alsof je zo echt kunt zien of het daadwerkelijk gaat passen. :')

Doe ik met kleren o.a. ook voor mezelf :')
Kocht onlangs van Revolution Race een broek en jas voor te wandelen. Stond bij dat het normaal valt dus ging er vanuit dat het zou passen. Helaas past het jasje niet, broek was onderaan te lang (nadeel als je klein en flinker bent) en is er geen maat groter. Huilen. Maar had nog niet betaald, dus kan nu gratis terugsturen. Ideaal. Ondertussen bij de decathlon geslaagd.

Ik zag dit op medpets ook staan en daar hebben ze juist wat meer keus.
Ik ben nu al 4 dierenwinkels afgeweest voor de tre ponti in maat 3 maar ze hebben overal alleen maar de kleintjes en toen ik hem vanmorgen vond paste hij voor geen meter.
Nu toch via medpets besteld maar de maten op hun site komen totaal niet overeen met de maten van andere sites....weer een gok dus.

Ga nu kijken of de hunter hilo iets is.

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:01

Wauw, er wordt hier in ieder geval in rap tempo doorgekletst. :D Leuk, ik ga jullie allemaal volgen - als je een nieuwe follower @nobu_bondi erbij krijgt: dat zijn wij! *\o/*

Galaika schreef:
Windhonden <3
Heb je foto's? Ik heb namelijk ook een kruising Whippet met waarschijnlijk galgo of greyhound.

Zijn Instagram is @whippet.troy

Goh, misschien heb ik je wel eens voorbij zien komen op Insta . Dat is toch best een klein wereldje waarin iedereen elkaar wel kent ook. Onze Bondi is vrij sierlijk gebouwd, hij heeft alleen de hoogte van een Greyhound. Waar komt Troy vandaan?

Ik weet niet zo goed hoe ik foto's toe moet voegen.. :') dus misschien kan je even op insta kijken haha.

KimD

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:12

Ik doe de honden een shirtje aan voor het passen. Probleem opgelost. :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:23

@kim,
Als ik jouw reactie lees met die oplossing voel ik me echt dom, dat ik zo moeilijk heb gedaan erover terwijl het dus best simpel op te lossen is :') super handig en slim iig.

—-

Rustig avondje voor mij zo:
(Nu wordt Arya als kussen gebruikt. Wat een familie hier :') )

Afbeelding

Kan ik wel lekker ongestoord lezen :D

EDIT:
Ondertussen:

Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:41

Gaat echt veel te hard hier :')

Zag iets langs komen over instagram. Heb toevallig net een account aangemaakt voor de honden @Morasstamaskan. Staat nog niks op :Y) :')

En Roekje word al dikker(en met de dag chagrijniger :'))
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:41

Hier ook zo’n clown :P

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 21:42

Ik lees morgen bij _O-

Hopelijk mag ze chick een pootje geven Van. Die is ook niet te genieten _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:06

Afbeelding
Wij kunnen ook mee doen, haha.

Wie had hier nou er voor gekozen om met een gentle leader te lopen? Wil degene mij een pb sturen?
Ondertussen begint mijn rechterschouder overbelast te raken.. ik zou minder pijn moeten krijgen .. niet meer :(

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:16

Wij gebruiken deze sinds een week met begeleiding van de hondenschool en ik moet zeggen het helpt al enorm hier! +:)+

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:28

Gitta_ schreef:
Wauw, er wordt hier in ieder geval in rap tempo doorgekletst. :D Leuk, ik ga jullie allemaal volgen - als je een nieuwe follower @nobu_bondi erbij krijgt: dat zijn wij! *\o/*

Galaika schreef:
Windhonden <3
Heb je foto's? Ik heb namelijk ook een kruising Whippet met waarschijnlijk galgo of greyhound.

Zijn Instagram is @whippet.troy

Ik heb even gekeken, gave hond! Toch een heel andere bouw dan Troy,hij is volgens mij wat kleiner!

Hij komt van een particulier eenmalig nestje. Papa volle whippet met stamboom en mama waarschijnlijk een kruising.

Goh, misschien heb ik je wel eens voorbij zien komen op Insta . Dat is toch best een klein wereldje waarin iedereen elkaar wel kent ook. Onze Bondi is vrij sierlijk gebouwd, hij heeft alleen de hoogte van een Greyhound. Waar komt Troy vandaan?

Ik weet niet zo goed hoe ik foto's toe moet voegen.. :') dus misschien kan je even op insta kijken haha.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:04

Wat een leuke foto’s komen er weer voorbij <3

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:30

Ik ga morgen weer bijlezen, maar voor nu even een kleine ego post over mijn puber pup!

Vanmorgen hebben we Jip meegenomen naar de weekmarkt op het dorp waar het vaak wel druk is. Hier was hij ontzettend braaf! Hij negeerde de mensen en was zo gefocust op mij.
Alleen nog een discussie met een mevrouw gehad, ze had z'n overdekte hondenkar bij, geen idee hoe dat heet eigenlijk. Maar ik had niet gezien dat er daadwerkelijk een hond in zat. Deze viel echt in dat karretje agressief uit naar Jip, waardoor Jip hierop reageert. Die mevrouw verweet mij dat het die hond zijn huis was en dat ik er niet langs had mogen lopen. Ik was een beetje van m'n aprepos wat ze allemaal uitkraamde. :roll:

Vanavond hadden we weer cursus en buiten was hij enorm aan het klieren. Tijdens de les was hij best wel braaf! Bijna alle oefeningen deed hij super netjes, behalve 'kom voor' daar dacht hij echt, ik blijf mooi liggen waar ik lig. Dit moest vanuit de 'naast' positie gedaan worden. Maar op de rest was ik wel een beetje trots. Met 5 maanden doet hij het allemaal maar even. En soms vergeet ik ook dat hij nog maar 5 maanden is, hij pakt alles heel snel op. <3

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:37

@roosvanblue van de drie rassen die ik nog opnoemde (ierse waterspaniel, wheaten terrier en tibetaanse terrier) zul je de tibetaan dan waarschijnlijk te klein vinden (rond de 10-12kg), maar de anderen zouden wel kunnen passen.
Qua plukvachten in de middenmaat vind ik zelf de korthals griffon echt geweldig leuk, mijn oude trainer heeft er een van nu ongeveer een maand of 8. Ze hadden eerder een duitse staande langhaar. Haar man jaagt overigens, dus de keuze voor jachthonden is daar een heel bewuste, maar de griffon is gematigder dan de meeste duitse staande die ik ken.

@cursebreaker dat smalle tuigje van DC heeft de halssluiting toch? ik ben zó bang dat die losschiet en dat de hond dan alsnog weg is...
Outdoorlaarzen in de sale is al-tijd een goed idee! Maaaaarrrrr ik had nog een betere oplossing: een paar outdoorlaarzen winnen :D Laatst een paar Zoo Adventures gewonnen in een prijsvraag. En vooralsnog bevallen ze ontzettend goed! Ik had altijd Dubarry's, maar die maatvoering is veranderd, dus ik val nu effectief tussen twee maten in, helaas.

@cinniz, hunter hilo ziet er op zich goed uit, maar is wel anders dan tre ponti. De hilo heeft wél een borstband zo te zien?

@KimD slim idee, zo'n t-shirt

@Van owjee, dáár gaat haar taille ;) **wacht ongeduldig verder op puppyspam**

@E_J je zult inderdaad nog wel een paar keer moeten veranderen van tuigje, maar de courante merken zoals DC krijg je wel weer verkocht denk ik :)

@xDenies werkt het voor jou niet voldoende om met een politielijn te lopen en de ene kant aan de rugzijde van een tuigje en de andere kant aan de borstring van een tuigje te maken? Geen ervaring met de gentle leader, maar na 2x een correctie op de borstring, was het kwartje hier gevallen wel... (mijn rechterschouder is aan gort, ik loop dus altijd met de hond links, maar als ik die van mijn ouders erbij heb, loop ik dus met 2 honden links en vooral de doodle wil wel gaan hangen aan de lijn als hij de kans krijgt. 2x corrigeren, héél consequent blijven dat hij naast mij moet blijven en daarna konden we gewoon fijn lopen). Als je dat al geprobeerd hebt, heb ik niets gezegd. Begrijp heel goed dat het vervelend is dat het je pijn oplevert! :(:)

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:18

@Skippy01, zijn die Ruffwear Webmasters ook een beetje te verkopen denk je? Ik ben bij DC een beetje bang dat hij nog steeds de Houdini uit kan hangen om te ontsnappen := :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:19

Die Tibetaan vind ik ook echt een vreselijk ras. Mijn moeder heeft er twee, ik heb gezegd dat die er hier niet inkomen als er iets gebeurt. Dat ze maar zorgt dat ik ze mee kan cremeren. :+

Nee, het zijn echt vreselijke honden.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:47

KimD schreef:
Die Tibetaan vind ik ook echt een vreselijk ras. Mijn moeder heeft er twee, ik heb gezegd dat die er hier niet inkomen als er iets gebeurt. Dat ze maar zorgt dat ik ze mee kan cremeren. :+

Nee, het zijn echt vreselijke honden.

Haha, mijn collega heeft er een en een oud studiegenootje heeft er twee, en dat zijn eigelijk hele fijne, stabiele hondjes. Die van mijn oud studiegenootje gaan zelfs mee als aai-hond naar het verzorgingshuis regelmatig.

Maar smaken verschillen natuurlijk enorm! Ik vermoed zomaar eens dat jij ook helemaal gék zou worden van mijn ongeleide projectiel.

De meeste mensen in mijn kennissenkring die herders en border collies hebben, worden althans gek van mijn monster - en dat zegt wat, gezien het feit dat mijn ene neef nu naast zijn border collie een boxer heeft aangeschaft, en de andere neef naast de border collie een beagle overweegt (en ja, hij heeft al eerder een beagle gehad). Ze vinden Toby allemaal heel lief, maar vinden het bizar dat hij niet los kan, en hij 'praat zoveel'. Mensen met jachthonden vinden Toby juist prima te hebben over het algemeen.

Andersom zou ik zelf overigens niet voor een herder of border collie kiezen - die worden gek van mij en ik van hen, over het algemeen genomen.

Maar misschien heeft jouw moeder toevallig twee héle erge? Kan ook nog natuurlijk :')

@E_J ruffwear is ook echt wel een courant merk: ze zijn prijzig, mensen willen het tóch proberen, dus tweedehands is dan een fijne optie, zeker als hondjes er gewoon uitgegroeid zijn en ze dus maar kort gedragen zijn en er nog netjes uit zien!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:49

Skippy01 schreef:
@xDenies werkt het voor jou niet voldoende om met een politielijn te lopen en de ene kant aan de rugzijde van een tuigje en de andere kant aan de borstring van een tuigje te maken? Geen ervaring met de gentle leader, maar na 2x een correctie op de borstring, was het kwartje hier gevallen wel... (mijn rechterschouder is aan gort, ik loop dus altijd met de hond links, maar als ik die van mijn ouders erbij heb, loop ik dus met 2 honden links en vooral de doodle wil wel gaan hangen aan de lijn als hij de kans krijgt. 2x corrigeren, héél consequent blijven dat hij naast mij moet blijven en daarna konden we gewoon fijn lopen). Als je dat al geprobeerd hebt, heb ik niets gezegd. Begrijp heel goed dat het vervelend is dat het je pijn oplevert! :(:)

Nee helaas. Dan ligt de lijn ook over mijn verkeerde schouder bij mijn zere nek. Dus dat werkt helaas niet. Het tuig wat ik nu heb, heb ik altijd als fijn ervaren, maar hij verschuift heel erg qua maat waardoor het effect negatief beïnvloed wordt. Boos worden, iedere keer stil staan, naast vragen en alle bekende truckjes hebben geen invloed. Of dit nu zijn nerveusheid met onzekerheid versterkt wordt ik heb geen flauw idee. Maar dit is voor mijn lichaam gewoon even niet meer te doen. En hoe fel ik er ook op tegen ben, dan moet er iets komen wat voor ons beide wel werkt. :(

Zo geweldig fijn als dat Mera loopt en reageert op de 'bekende truckjes' zo'n gevecht lijkt het ondertussen met Bodhi wel te zijn. Wel sinds ik dat label om de lijn heb is er wat meer rust bij ons beide gekomen, maar goed dat gaat het overdreven trekken niet ineens oplossen. Het lijkt soms wel een husky die een slee vooruit moet trekken .. |o

CupCakes_ schreef:
Wij gebruiken deze sinds een week met begeleiding van de hondenschool en ik moet zeggen het helpt al enorm hier! +:)+

Ja? Kan je mij een pb sturen met je ervaring?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:53

Ze heeft er nog één gehad, die is inmiddels overleden aan een tumor bij het hart. Die was super lief, en ook vrij rustig, maar dat tekeer gaan en gestoord doen zat er wel in.

Die twee wat ze nu heeft spannen de kroon, de oudste van die twee is als puppy minstens zes keer op zijn hoofd gevallen, dat kan écht niet anders. Die mist niet één schroef, maar het hele bouwcenter. :+ En die andere is ook hartstikke gestoord. Ze zijn wel leuk met onze honden overigens, als mam komt oppassen dan spelen en rennen ze de hele dag.

Maar ik kan ze niet meenemen wandelen, ze rennen direct weg. Ofja, ze rennen 'naar mijn moeder' ook is die er niet. Zo zijn we die oudste al een paar keer verloren, en ook weer snel terug gevonden.

Maar ze zijn zonder mijn moeder dus niet meer welkom, of ik ga bij voorbaad niet met ze wandelen. Dat risico ga ik echt niet meer lopen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:54

@xDenies he, wat vervelend! Ja, dan moet je inderdaad even uit je 'principes' stappen en een oplossing vinden! Succes, komt vást goed!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:00

Ik heb overigens een grote voorliefde voor windhonden / hoge jachthonden (Farao), ik zou ze alleen nooit willen / kunnen hebben omdat ze inderdaad niet passen in de rest van roedel.

Zij, wij of onze huidige honden zouden zich zoveel moeten aanpassen, dat is ook niks. :n

Ik denk ook niet dat onze roedel ooit zo gevormd is dat er een windhond(-achtige) / hoge jachthond goed tussen past.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:01

Skippy01 schreef:
@xDenies he, wat vervelend! Ja, dan moet je inderdaad even uit je 'principes' stappen en een oplossing vinden! Succes, komt vást goed!

Jawel hoor, uiteindelijk kom alles goed. Maar even zoeken en aan meerdere dingen werken. Ik lijk momenteel wel 80 met reuma als ik mijn bed uit kom en de rest van de dag. En dan nog eens stekende pijn in nek en schouder wat nu dus ook in de rechter schouder begint en dat is nu juist de arm die ik nog wel kan gebruiken... Ik weet ook dat zulk soort problemen bij de eigenaar liggen en daar heb ik ook al fanatiek mee aan het werk. En ik zou ook wel iemand willen laten komen maar tegenwoordig vragen ze allemaal idiote bedragen en dat heb ik nu niet te besteden. Heb al wel eens iemand laten komen, was een gigantische klap geld, werkte op dat moment oké maar ja ergens voel ik me nu niet zo fijn meer bij die manier.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:03

Waarom overweeg jij in godsnaam geen heupgordel als je zoveel pijn hebt?! Hang je daar één of twee honden aan, dan heb je zowel je handen, armen als schouders onbelast.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 10:05

Lastig al die tuigen. Ben blij dat wij vrij makkelijk geslaagd zijn :') Ik wilde zelf de Julius Longwalk proberen, maar kwam er achter dat er neopreen in zat. Ideaal. Maar ik ben er mega allergisch voor. :+

Een y tuig zal voor haar dan geen optie zijn denk ik Cinniz ivm dat borstbeen..
Veel plezier met de bestelling :D (en wat vond je van de tape? :D )

Die kleur staat Mulan heel gaaf <3

Noeni schreef:
Wat gaan jullie hard zeg! Niet normaal.
@Kiwiwitje - die tuigjes zien er fijn uit! Ik twijfel nog heel erg over of ik een tuigje moet aanschaffen voor onz e pup of niet. Ik heb nu in eerste instantie gewoon een halsband. Je leest zoveel verschillende verhalen.

een tuigje. Absoluut! :
https://www.freedogz.be/equipment/index ... tion_id=20
Vind t halsje van een pup veel te kwetsbaar voor een halsband. :) Wel vind ik t super als je een halsband wel aanleert. Maar als hoofd om mee te lopen zeg ik nee. :) Al is dat ieder voor zich ;)

Haha Curse, mijn selfies zijn ook drama. :P We; weer mooi gewandeld en mooie plekken. Ik moet t punt nog bereiken dat djessey eens echt moe is :')
Mooie laarzen! ideaal.
Ik weet hoe je je voelt met herorganiseren. wij hebben er een week over gedaan om de gehele voorraad om te sealen en te stickeren en opnieuw in te delen (ruimtetekort...)

Dat niet mogen passen vind ik ook altijd ruk. Sowieso verkoop via Bol is een dingetje. :) Hun zijn heel makkelijk wat voor de bedrijven niet ideaal is.
Ik had dat laatst ook, bij about you joggingbroeken besteld. Leken lekkere stevige broeken (stond ook in de omschrijving..) uiteindelijk waren ze nog dunner dan mn pyjamabroek.. ja daar heb ik dus niks aan. Dus terug gestuurd.

KimD daar had ik dus nooit over na gedacht.. een shirtje aantrekken _O-

Hier vannacht gedroomd dat Chick leeg was. nu hopen dat dat niet zo is.. :P Bij een vriendin hebben ze 8 pups geteld *\%/* (dag 32 vanaf de 1e dekking, dag 33 vanaf de ovulatie)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:11

E_J schreef:
@cursebreaker ja hij wordt inderdaad naar schatting een kilo of 20! Ach ja, vaak nieuwe spullen kopen hoort bij puppy’s :')

Daar had ik ook weer gemist! Maar dan gaat een S het beste passen gok ik zo. Wij hebben maat S in huis. En die past alle honden! De lichtste en smalste is 16,5kg & de zwaarste is 21,5kg (op dit moment).

Volgens mij heeft onze leenherder zelfs een maat S aan met haar 29,5kg, dat ga ik eens even navragen. :9k

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:21

KimD schreef:
Waarom overweeg jij in godsnaam geen heupgordel als je zoveel pijn hebt?! Hang je daar één of twee honden aan, dan heb je zowel je handen, armen als schouders onbelast.

Dat zit ook in mijn hoofd. Maar ergens bang dat ik dan nog sneller omver getrokken word. Ik weeg 43 kilo en voor mijn idee geeft het vasthouden wat meer 'houvast/balans'

Als je een goed stevig merk kan adviseren, graag.