Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:44

Ik zie vooral dat veel fokkers Die nu pups hebben blijven zitten met pups of pas laat alles kwijt zijn. Ik gok ook door de vakantie voor het eerst in jaren

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:23

Hier is de vraag niet minder. Alleen "fout" kleurtjes vinden soms wat later een baasje.

KimD ik ben dinsdag(dag 10) wezen testen, zat ze op 0,87 en vanmorgen weer, ik wacht nog op de uitslag. Is deze nog steeds heel laag wacht ik sowieso tot maandag om nog eens te testen. Mocht ze in het weekend toch opeens naar boven schieten verteld Ravi me dat wel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 11:37

Van schreef:
Hier is de vraag niet minder. Alleen "fout" kleurtjes vinden soms wat later een baasje.

KimD ik ben dinsdag(dag 10) wezen testen, zat ze op 0,87 en vanmorgen weer, ik wacht nog op de uitslag. Is deze nog steeds heel laag wacht ik sowieso tot maandag om nog eens te testen. Mocht ze in het weekend toch opeens naar boven schieten verteld Ravi me dat wel.

Nou inderdaad, lastig wel. Maar met die lage waarden lijkt wachten tot maandag een prima tussenstap, zeker als vandaag ook nog zo laag blijkt te zijn.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:00

Oh dat was niet dinsdag maar maandag :+

Ze bloed wel minder dus ben benieuwd

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 12:04

Ik wil ook weer puppy's. :') Ondanks dat het mijn slaap en tien jaar van mijn leven heeft gekost. Als ik hier alle voorpret weer lees kriebelt het. <3

Ik vind dat er maar veel updates moeten plaatsvinden. _O-

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:20

Na 2 jaar ben ik er ook echt wel weer aan toe :))
En dan begin volgend jaar weer als alles goed gaat

Zit alleen met een zieke Ravi

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:04

2,88 nu dus toch al flink gestegen, vrijdag maar weer. Zou fijn zijn als we in het weekend kunnen gaan :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:16

Beterschap met ravi! Wat heeft ie?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:45

Spontane pneumothorax (klaplong)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:51

Jeetje wat akelig. Hopelijk knapt ie snel op ❤️

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:54

Zijn er al een aantal weken mee bezig en geen verbetering dus ben er bang voor :(

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:15

Sterkte :\

Hier nog meer slecht nieuws voor een pup.
Dachten dat ze enkel grote navelbreuk had, maar voor de operatie nog snel op de foto. Ook gat in middenrif en darm in borstholte. Operatie ging niet door. 5 juli naar andere grotere kliniek voor nader onderzoek en bij goede prognose daar operatie plannen. Kopers wouden haar niet meer, dus heb mijn pup aan hun gegeven.
Nu blijf ik achter met 2 stumpertjes. En de operatie gaat €5000 kosten. :\
Hoop pech met dit nest,hopelijk volgend jaar met Fenna geen ellende.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:30

Ai MirjamAlvaro dat zijn de minder toffe kanten! Misschien kun je de pup nog plaatsen bij een lief gezin als hij geopereerd is?

Hier geen terugloop. Heb tientallen aanvragen voor een nestje volgend jaar. Maar richting de zomervakantie komen er de laatste weken geen nieuwe mails meer idd.

Ons drietal is nu 5 weken. Ze zijn zoooo leuk nu!

Vorige week donderdag met het zwemmertje nog naar een orthopeed geweest, pupje had met de achterpootjes ook nog eens een voorkeurshouding naar achter en verplaatste zich door zich aan zijn voorpootjes op te trekken. De voorhand kwam wel wat omhoog in spel inmiddels. De arts gaf ‘m 50% kans op herstel en dat was een teleurstelling, maar wel genoeg om mijn best voor te doen. Dus volop doorgegaan met fysio oefeningen en ook al kroop hij ook in het gras ipv te lopen, toch de buitenren afgemaakt voor broer en zus. En wonderwel kwam hij zondag ‘in de benen’! Heel wankel, heel slap, maar echt een enorme mijlpaal! En nu goed en wel 3 dagen later zie je amper nog iets afwijkends. Linksachter zette hij al snel beter terwijl rechts nog vaak een ‘klapvoetje’ had, maar dat trekt ook met het uur zowat verder weg eigenlijk.

Dus het ziet er naar uit dat hij over 3 weken als een volkomen normale pup kan verhuizen en ik ben zó blij voor hem!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:32

Afbeelding
Cracker Jack

Afbeelding
Bubblicious

Afbeelding
Nibbit

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 17:08

Jeetje Mirjam het zit je echt niet mee met dit nest. Deze pup heeft dus hetzelfde als de overleden pup?

Fijn dat er bij jouw wel positief nieuws is Chubby! Prachtige pups!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 17:57

Super Chubby.

Van; nee weer wat anders. De dode pup had een gaatje in ophangsysteem oid van de darm zelf waardoor de hele darm in een grote knoop kon draaien.
Deze pup heeft gaatje in middenrif dus de organen en borstholte kunnen bij elkaar. (Meestal goede prognose, dus hopen maar). Ik heb eventueel al iemand die haar zou willen.

De 3e heeft een slecht hart en houden we sowieso zelf omdat zij elk moment dood neer kan vallen of over 1.5 jaar. Dat weet niemand. Maar zolang ze zo vrolijk rond rent mag ze leven. Als ze gaat decompiseren dan laten we haar gelijk in slapen.

8 kerngezonde pups en helaas dus 3 slechtere. Nadeel van een groot nest? Geen idee.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 17:57

mirjamalvaro schreef:
Sterkte :

Hier nog meer slecht nieuws voor een pup.
Dachten dat ze enkel grote navelbreuk had, maar voor de operatie nog snel op de foto. Ook gat in middenrif en darm in borstholte. Operatie ging niet door. 5 juli naar andere grotere kliniek voor nader onderzoek en bij goede prognose daar operatie plannen. Kopers wouden haar niet meer, dus heb mijn pup aan hun gegeven.
Nu blijf ik achter met 2 stumpertjes. En de operatie gaat €5000 kosten. :
Hoop pech met dit nest,hopelijk volgend jaar met Fenna geen ellende.

Navelbreuken, liesbreuken, gat in middenrif enz schijnt vaak erfelijk te zijn en wordt van aangeraden met ouders die pups gegeven hebben met dit probleem, niet meer te fokken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 17:59

Dat is balen!

Waarom heb je je goede pup weg gedaan naar die mensen? Heel erg voor die mensen dat hun pup niet doorging, maar ik zou nooit hiervoor mijn potentiële toekomst voor mijn kennel voor verkopen :=

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 17:59

Daar gaan we het 5 juli ook nov over hebben, erfelijk of niet. :+
Sepke heeft al tig nesten en nooit problemen gehad.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 18:00

Zoe_97 schreef:
Dat is balen!

Waarom heb je je goede pup weg gedaan naar die mensen? Heel erg voor die mensen dat hun pup niet doorging, maar ik zou nooit hiervoor mijn potentiële toekomst voor mijn kennel voor verkopen :=

Ik heb er nu ook spijt van :o
Maar ja emoties, gezin met 2 jonge kinderen. En te snel gezegd neem dan Aafke dan maar.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 18:00

mirjamalvaro schreef:

Lekker little gift negeren. Ze zeurt altijd in dit soort topics en is zelfs in andere topics slachtoffers van een misdrijf aan het beschuldigen omdat ze niet lief over de daders spreken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 18:01

mirjamalvaro schreef:
Zoe_97 schreef:
Dat is balen!

Maar ja emoties, gezin met 2 jonge kinderen. En te snel gezegd neem dan Aafke dan maar.

Dat is nog erger balen voor je :(

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 18:03

Zoe_97 schreef:
mirjamalvaro schreef:

Lekker little gift negeren. Ze zeurt altijd in dit soort topics en is zelfs in andere topics slachtoffers van een misdrijf aan het beschuldigen omdat ze niet lief over de daders spreken.

Oh ok :D

Heb beide ouders volledig embark getest en behalve VWF niets uitgekomen. Dus ik denk pure pech en dan ook nog erg groot nest.

Iig niet leuk en dat voor een eerste nestje,bleghhh.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 18:04

Zoe_97 schreef:
mirjamalvaro schreef:

Dat is nog erger balen voor je :(

Heb wel op koopcontract bijgezet dat ze haar terug moeten verkopen als ze haar niet meer willen. :o

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 18:05

Little gift inderdaad negeren. Alsof je daar als fokker niet over na denkt :roll: