Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:54

Was ze dan los in huis fannetje?
Ouh zo een schattige foto! Ze kijkt je echt aan van ... :')

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 15:46

Ik ben echt zo blij hoe het hier tussen de aussies gaat.. <3 samen slapen, eten, spelen en zelfs samen van een botje genieten.

Afbeelding

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 16:01

Diandra, heerlijk zo samen <3

Hmm als dat het idee is van een vetbed, zou ik dan ook gewoon een badmat kunnen gebruiken? Scheelt in prijs :x

Samen in stijl :D We wilden eerst wachten met zo'n K9 tuigje kopen tot hij volgroeid was omdat ze niet goedkoop zijn, maar omdat hij zich met zijn halsband regelmatig ophangt er toch maar voor gegaan.
En? :))

Edit: hoe vinden jullie zijn figuur hier? Hij begint nu echt te groeien! Weegt nu ruim tien kilo. Als deze zak pupvoer op is stappen we helemaal over op Carnis (krijgt nu 50/50). Is dit een mooie basis om op te groeien of kan hij beter een iets grotere voorraad vetjes hebben?
Afbeelding
Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 16:32

@kaus: ik zie tot 4maand graag "veel"puppyvet. Dus als het mijn pup was had ik hem waarschijnlijk dikker gevoerd (of toch geprobeerd).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 16:38

Kaus schreef:
Diandra, heerlijk zo samen <3

Hmm als dat het idee is van een vetbed, zou ik dan ook gewoon een badmat kunnen gebruiken? Scheelt in prijs :x

Samen in stijl :D We wilden eerst wachten met zo'n K9 tuigje kopen tot hij volgroeid was omdat ze niet goedkoop zijn, maar omdat hij zich met zijn halsband regelmatig ophangt er toch maar voor gegaan.
En? :))

Edit: hoe vinden jullie zijn figuur hier? Hij begint nu echt te groeien! Weegt nu ruim tien kilo. Als deze zak pupvoer op is stappen we helemaal over op Carnis (krijgt nu 50/50). Is dit een mooie basis om op te groeien of kan hij beter een iets grotere voorraad vetjes hebben?
[ [url=m/wzC9QF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mS6xsv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stoer hoor! Wij hebben ze ook!
Waar heb je hem gehaald(tuigje) op zooplus zijn ze een stuk betaalbaarder dan in de meeste winkels! :)

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:20

XxDiandraxX schreef:
Ik ben echt zo blij hoe het hier tussen de aussies gaat.. <3 samen slapen, eten, spelen en zelfs samen van een botje genieten.

[ [url=m/CY1ui6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AyuRpW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Och wat lief!! Heerlijk zeg dat het zo goed gaat :D

Leuke foto's komen er weer voorbij!
En fijn om te lezen dat het overal goed gaat :)

Vetbed hebben wij in de bench maar daar ligt nog een fleece overheen omdat ze het nu nog erg leuk vind om aan dat pluizige ding te gaan liggen trekken snachts haha

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:23

Calice schreef:
Alvast hele fijne paasdagen namens Zoë :)) !
[ [url=m/EdEy1c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hihi geweldig!! _/-\o_
Fijne Pasen Zoë!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:24

Schattige ausssies!
Ik zou Dexter ooi liever wat dikker zien. Kenai is altijd slank geweest met een dun laagje puppyvet. Hij is altijd mooi gegroeid.
Maar ook op dundy zou ik graag wat extra massa zien. Hij is ofwel te mager ofwel heeft hij zo weinig bespiering. Ik heb hier eentje die ik geen gram vet aankrijg (Daeva),maar als ze mooi in de spieren zit ziet ze er veel minder ielig uit dan als ze een paar weken stil ligt.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:37

Haha ik denk dat Dundy vertekent, Zoë :D Dat is me toch een dikke bonk spieren! Verder heeft hij geen grammetje vet maar hij is enorm actief in balspel, fietsen en behendigheid dus ik heb hem graag licht in gewicht. Wat dat betreft is elke extra kilo een aanslag op de gewrichten. Hij staat ook onder controle van een dierenarts en die vind hem mooi op het minimum zitten.

Hmm, Dexter een beetje hoger in gewicht dus. Gaan we dat doen :j Kan ik dan het beste aanvullen met puppybrok of met normale brok?

Edit: door zijn vachtpatroon zie je helaas zijn spieren niet al te best, maar hij is 100% spier <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:52

Nog een 'kleine' Mika spam voor de mensen die het leuk vinden :o

Vandaag lekker mee naar stal geweest.
Wel even flink boos moeten worden op haar :roll: paard stond lekker in de wei en mevrouw dacht dat het wel leuk zou zijn om hem even op te jagen |o gelukkig hielp een flinke schreeuw wel (paard ook meteen zijn beweging gehad :') )

Afbeelding

Heel goed op het baasje letten

Afbeelding

En lekker rennen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:06

Ja, ben zeker blij dat het goed gaat met alleen blijven. En idd Lara ze was los in huis. Bench training zijn we aan het oppakken, maar het is er eentje met karakter zeg maar, dus beetje voorzichtig aan.
Leuk al die puppyspam, hou er van. Helaas geen foto's nog gemaakt vandaag, was een beetje druk. Morgen herkansing ;)
RG: doet je paard dan niets terug?
Kaus, badmat zou je ook kunnen proberen idd, maar die zijn vaak niet zo groot. En daar zit dan vaak weer van dat rubber aan de onderkant.
En allebei een nieuw tuig, leuk. Ik had denk alleen de kleuren omgedraaid ;)
Diandra, fijn dat het zo goed samen gaat.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:10

Dundy had ik tuig al. Staat een waarschuwende tekst op met 'niet aaien' dus in opvallend rood (andere optie was geel/groen maar dat stond niet). Dus vandaar :D

Maar misschien als ze straks dezelfde maat tuig hebben eens kijken hoe het andersom staat. Dat is best een goed idee, had ik niet aan gedacht :')

Die renfoto RG _O- Het is altijd 50/50 of die mooi uitpakken :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 18:10

Mika <3

Dundy ziet er niet uit als een bonk spieren, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik mn staffies gewend ben :p
Maar mager vind ik hem echt niet.
Dex vind ik vooral iel. Niet perse mager maar echt iel. Je kan best iets meer (proberen) te voeren. Dat kan ie best hebben.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:17

De cattles die ik ken zien er ook veel gespierder/steviger uit...
Zou voor gewone brok gaan om groeipijnen/ te snel groeien te voorkomen.

Cuties! Ik wil ook terug een pup :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:19

Nee wat dat betreft is het dan weer geen bonk spieren _O- Denk dat je het moet zien als verschil gewichtheffer en marathonloper. Gewichtheffers zijn breed en zwaar, een en al spier. Marathon lopers zijn smal, slank en hebben alle spieren die ze nodig hebben om uren te lopen. Dat is de bouw die Dundy heeft. Je kunt tijdens het rennen zijn ribben ook wel zien, maar zijn schouders en achterpoten zit een lekker stukje vlees aan :D

Nu past zijn bouw sowieso niet bij die van een Cattle dog hoor. Meer bij een whippet :') die zijn ook smal maar vaak mega gespierd.

Ik zal eens kijken of ik een foto van zijn lekkere billetjes kan krijgen :))

Edit: gelukt :9
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:26

Oh ja, Dex, is inderdaad nog iel. Ik zou voor een brok gaan met genoeg eiwit en vet, maar laag Ca en genoeg energie natuurlijk. Zodat hij optimaal kan ontwikkelen.
Roetsj gaat straks na deze zak RC over op Orijen puppy large breed, mits ze het er goed op doet natuurlijk. Maar dat gaan we zien. Op de RC staat ze nu, omdat ze dat al kreeg bij de fokker, maar haar ontlasting is daar niet ideaal op. Dus straks rustig overschakelen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:28

Hmm nee echt een bonk spieren vind ik hem niet. Hij is wel smaller gebouwd als de gemiddelde cattle (eerder de bouw van een stumpy vind ik), maar die billetjes zijn niet super gespierd.
Ik kan hier moeilijk vergelijkingsfoto’s maken. Op mijn borders zit een hoop meer haar. Miss als het maandag mooi weer is dat ik met ze ga zwemmen. Dan kan ik wel billenfito’s maken

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:32

fannetje schreef:
Ja, ben zeker blij dat het goed gaat met alleen blijven. En idd Lara ze was los in huis. Bench training zijn we aan het oppakken, maar het is er eentje met karakter zeg maar, dus beetje voorzichtig aan.
Leuk al die puppyspam, hou er van. Helaas geen foto's nog gemaakt vandaag, was een beetje druk. Morgen herkansing ;)
RG: doet je paard dan niets terug?

Oh wat fijn zeg dat dat goed ging los in huis! Dat is natuurlijk helemaal fijn als dat kan.

Paard is als de dood van dr dus die zette het op een rennen, wat het dan voor Mika heel leuk maakt natuurlijk -O-
Zag er wel leuk uit, zo'n grote lompe hengst die weg rent voor een rat formaat hondje haha

Kaus schreef:
Dundy had ik tuig al. Staat een waarschuwende tekst op met 'niet aaien' dus in opvallend rood (andere optie was geel/groen maar dat stond niet). Dus vandaar :D

Maar misschien als ze straks dezelfde maat tuig hebben eens kijken hoe het andersom staat. Dat is best een goed idee, had ik niet aan gedacht :')

Die renfoto RG _O- Het is altijd 50/50 of die mooi uitpakken :+

Haha ja heb er ook een hoop die idd niet gelukt zijn _O- en een dat ze vol op dr muil gaat omdat ze over een tak valt.

Qua te dik of dun vind ik heel lastig omdat ik niet goed genoeg bekent ben met de rassen :o

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:36

Moet zeggen dat hij nu wel in winterconditie is. Dus dan fietsen we meer in plaats van balletjes gooien en sporten in het bos. Maar ik vind hem wel bovengemiddeld gespierd in vergelijking met de standaard huishond. Imo is hij in goede sportconditie.

En zijn bouw klopt inderdaad niet. Komt ook omdat hij tot +-5 maanden zwaar ondervoed is geweest, onder de vlooien, teken en luizen zat. Hij is smaller dan zijn broertjes en zusjes die eerder zijn 'gered' (met gewoon acht weken).

Ik denk dat je het ook moet voelen. Alles wat erop zit, en dat is niet veel, is spier. We hebben al bloed- en ontlastingonderzoek laten doen maar daarin is niks afwijkends te vinden. Maar aankomen kan hij niet. Al voer je hem een kilo per dag. Hij komt wat dat betreft bijna EPI-achtig over maar daar is hij dus negatief op.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:37

https://m.facebook.com/Plannedwinnerfromizzysfootsteps/
Even een filmpje waar je het wel in ziet. Ik vind die “deuk” ik zijn billen wat vreemd. Bij fel gespierde honden zie je dit niet. Op Kenai zijn pagina het laatste filmpje waar ze over een blauwe buis springen zie je hun billen wat. Die lopen glad door. Ookal zijn de spieren nu iets minder dan in het volle sportseizoen (in de winter ligt flyball stil dus nu zijn we de spiertjes terug aan het opbouwen).
Geen kritiek hoor. Ik heb het ook graag als mensen hun mening geven.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 18:39

Kaus schreef:
Moet zeggen dat hij nu wel in winterconditie is. Dus dan fietsen we meer in plaats van balletjes gooien en sporten in het bos. Maar ik vind hem wel bovengemiddeld gespierd in vergelijking met de standaard huishond. Imo is hij in goede sportconditie.

En zijn bouw klopt inderdaad niet. Komt ook omdat hij tot +-5 maanden zwaar ondervoed is geweest, onder de vlooien, teken en luizen zat. Hij is smaller dan zijn broertjes en zusjes die eerder zijn 'gered' (met gewoon acht weken).

Ik denk dat je het ook moet voelen. Alles wat erop zit, en dat is niet veel, is spier. We hebben al bloed- en ontlastingonderzoek laten doen maar daarin is niks afwijkends te vinden. Maar aankomen kan hij niet. Al voer je hem een kilo per dag. Hij komt wat dat betreft bijna EPI-achtig over maar daar is hij dus negatief op.

Wat voerde je eigenlijk aan hem? Hij kon niet overal tegen toch? Of haal ik hem nu door de war?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:46

Hij krijgt Carnis. Al het andere wat we hebben geprobeerd kan hij niet tegen. High protein ed komt er vloeibaar uit, graanvrij of iets anders dan rund ook. Hij krijgt 300g per dag mocht dat relevant zijn :Y)

Ik snap wat je bedoelt inderdaad Zoë! Alsof zijn kontspieren niet echt ontwikkeld zijn. Alleen zijn beenspieren. Al helemaal als ik dat op deze tekening zie.
Afbeelding

Edit: hij is trouwens nog geen twee, dat zal ook eventuele invloed hebben op zijn breedte.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 19:01

Wat lastig dat hij zo moeilijk is met voer. Voer je van carnis de brok? Die hebben ook kvv toch? :o
Wat lastig. Hoe reageert ie op zelf gekookte rijst of pasta oid?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:06

We voeren de brok. KVV (en ook brokken als Orijen) zijn met boven ons budget... En ook daar kan hij vermoed ik niet tegen maar voordat je daar achter bent ben je weer drie maanden verder. Nu is hij eindelijk stabiel.

Hij kan stom genoeg verder tegen alles, koekjes, pens, varken, konijn, alles. Alleen bij brok gaat het mis. Vermoedelijk zit dat m dus in een conserveringsstofje. Maar om dat uit te zoeken ben je honderden euro's verder... -O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 19:13

Kaus schreef:
We voeren de brok. KVV (en ook brokken als Orijen) zijn met boven ons budget... En ook daar kan hij vermoed ik niet tegen maar voordat je daar achter bent ben je weer drie maanden verder. Nu is hij eindelijk stabiel.

Hij kan stom genoeg verder tegen alles, koekjes, pens, varken, konijn, alles. Alleen bij brok gaat het mis. Vermoedelijk zit dat m dus in een conserveringsstofje. Maar om dat uit te zoeken ben je honderden euro's verder... -O-

Dat uitpluizen is indd een ding. Als je niet merk gebonden bent kun je andere merken kvv proberen. Kivo is vrij betaalbaar. O.a. Daarom zijn wij daar ook aan begonnen. Maar anders kun je hem iets van rijst/pasta bij geven om wat voller te worden. Of bijv van rodi of smuldier vlees bij te voeren. Als ie dat kan hebben.