[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:09

Prima debuut!

Even een vraagje, iemand enig idee of ik in zo'n plastic vak (worden ook als aquarium verkocht) een filter en verwarmingselement zou kunnen ophangen? Zou dat door middel van zuignappen blijven hangen?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:10

mooi debuut !

@uggs ik weet wel dat ze op gegeven moment snel los laten... want je kan doen is wel de zuignappen erop laten en eventueel touwtje of ijzerdraadje spannen om de rand van die plastic bakken.

Mag ik vragen wat je van plan bent met zo plastic bakje ?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:21

In elk geval voorlopig wat van de jonge visjes opvangen aangezien er interesse voor is bij mij in de buurt. Maar ik heb nog wel een bakje staan voor nood maar dat is zo klein dat ik daar niks aan beplanting in kan zetten ofzo. Een filtertje heb Ik nog wel liggen, even goed schoonmaken en eventueel even een paar dagen mee laten draaien in mijn huidige bak, verwarming elementje moet ik even halen. Ik heb nog een bak staan van 30 liter maar die is te groot om in mijn kamer in mijn kast te zetten, die past nét niet door de rand die er omheen zit. En momenteel heb ik niet het geld om er een nieuwe kleine nano bak bij te halen. Zo'n plastic bakje koop je voor 12 euro en past makkelijk en lijkt mij voorlopig een prima oplossing tot ik een tweedehands bakje gescoord heb dat wel past. :j

Als er geen interesse in de vissen was had ik ze lekker laten zitten, maar dacht; niet geschoten is altijd mis, dus kan op zn minst vragen of er vraag naar is. De sunrise platy's heb ik tot nu toe maar in 1 winkel gezien, en er was al iemand onwijs enthousiast over de foto's die ik laatst gemaakt had, vanwege de mooie kleur die ze hadden, diezelfde persoon heeft ook interesse in de baby's. :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:38

ah oke :D want plastic kan wel met eventuele medicatie en ziektes erin trekken hoorde ik.

Heb zelf ooit 1 keer plastic bakje ook uit nood gebruikt had geen vrije bakken meer voor betta man, had die als vrouw gekocht maar daar was hij t blijkbaar niet mee eens :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:43

Haha het is maar voor tijdelijk tot ik iets anders heb gevonden. Maar voor die ukkies is een klein bakje prima maar wil er wel een normaal bakje van maken zegmaar. Enige dat ik daarna dus nog moet hebben is een fatsoenlijke bak. :j

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:21

Nieuwe Zwaarddrager man gekocht en nu alles uit de bak halen, totaal verversen en dan weer opnieuw indelen :D

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:04

Mooi debuut! Op die punten mag je heel trost zijn.
Ik ga me toch eens verdiepen in led-verlichting, de verhalen hier zijn positief.

Ik heb net even mijn bak "alweer" opnieuw ingericht. Heb nu alle planten recht staan en dan links nog steeds dat "tak"-ding. Geen idee hoe ik het anders moet omschrijven.

Daarbij ook meteen even mijn spons van mijn filter schoongemaakt. Maar op de een of andere manier krijg ik dat ding daarna nooit meer aan de praat. Nu dus even wachten tot vriendlief thuis is met zijn magische handjes die krijgt hem altijd weer werkend gelukkig.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:07

Zo, baby bakje staat! Heb het water dat ik uit mn grote bak moest verversen gebruikt voor t kleine bakje, even tot vrijdag het filter indraaien, en dan daar ook een waterwisseltje doen. Plantjes gekocht (zo'n klein bakje dat met gel bij elkaar gehouden word, ideaal!) , verwarmingselement gekocht, drijfplantjes gekocht.. Een uitschieter uit mn grote bak gehaald en in het kleine bakje gedaan. Het past allemaal maar net, uitstroom van het filter is net iets te krachtig voor dit bakje, dus die staat nu op de zijkant van de bak gericht. Mocht van mn moeder toch de 30l bak ernaast zetten, ze kwam hier alleen pas mee toen ik net klaar was, dus misschien heb ik wel een hele mooie oplossing en kan ik van de week gewoon dat bakje opstarten voor de baby visjes! Eerst maar even laten rusten en wennen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:40

Mooi bakje voor de kleintjes hoor! Zuigt het filter nu niet alleen zand aan? :) In zo'n klein bakje zou ik, ook met oog op stroming, gaan voor een op lucht aangedreven filter.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:45

Misschien een beetje, heb het eronder weg gehaald, dus dat ga ik idd even in de gaten houden of hij niet verstopt gaat zitten. Wil het nu even een weekje rust geven, ook voor de vissen, en dan de 30 liter opstarten ervoor. Heb nu namelijk ook geen licht, dus er staat een bak naast maar voor de 30 liter heb ik die wel gewoon. Verwarming staat nu op 25 graden maar t is een bakje van ik denk 10 liter. Element was geschikt voor max 30 liter.. Zou ik de verwarming dan iets lager zetten dan 25 graden? Of kan dit wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:48

Heb je een kleine thermometer bij de hand? Dan zou je deze in het bakje kunnen hangen en kijken op hoe warm de thermometer staan moet voor een bepaalde temperatuur. En wat is de temperatuur van je grote bak? Daar zou ik voor de jongen 1 graad boven gaan zitten :) Groeien ze met goed voeren lekker van :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:56

Grote bak heb ik hem ook op 25 staan, maar die voelt kouder aan dan het kleintje. Dit was in elk geval het kleinste verwarmingselement dat er was. In principe stond deze pas aan toen de bak helemaal gevuld was dus is de temperatuur ook langzaam omhoog gegaan als deze echt wat hoger is. Thermometer had ik ergens liggen, maar zou ik even moeten zoeken, anders even halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:58

Meten is weten :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:59

Morgen maar even kijken/zoeken dan maar!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:02

Ben vanmiddag naar de tandarts geweest en zit nu nog steeds met een bovenlip waar het gevoel nog niet helemaal terug is.. :')
En morgenochtend mag ik weer.. afspraak staat om 07.50.. phoe..

Heb ondertussen weer een jonge man gespot; deze keer weer een panda.. met écht hele donkere vinnen en staart.. <3
Deze blijft.. en ik ga eens kijken of ik em zo kan vangen.. dan mag hij ook naar de testosteronbak.. :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:11

Sterkte casarell! Mijn verstandskies is er vorige week uit gehaald, en is dus nog steeds een gapend gat..

Hier is nog steeds chaos in mijn hoofd.

Wel is mn bak mooi helder, heb door het weekend geen de koolstof erin gehad, hij is nu niet meer zo vreselijk geel, en heb het er vanmiddag uitgehaald en daarna plantenvoeding toegevoegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:22

Casarell, pas maar op dat je niet op je lip bijt dan! En succes morgenochtend +:)+

Fleur, Scheelt dat dat na een paar weken weg trekt :) En dat wil ik wel geloven! Al wel een beetje bekomen van het nieuws of nog totaal niet?

Ik ben net een gave Levendbarende tegengekomen, de Phalloceros caudimaculatus; Speckled Mosquitofish. Geen officiële Nederlandse naam maar dus een Gevlekte gup. Anders dan de normale guppen komen deze niet bij Trinidad en Tobago weg maar uit Brazilië, Paraguay, Uruguay en Argentinië.

Afbeelding
Koppel

Afbeelding
De reticulatus auratus-vorm

<3

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:32

Ja die zijn leuk he, mijn vriend wil ze ook graag hebben :j

Ik heb iets vreemds..

Afbeelding

Afbeelding
Mijn zwaarddragers hangen boven in.
Je ziet op de achtergrond, zuurstof,dus dat kan het haast niet zijn toch?
Heb het ze laatst ook al eens zien doen, heb toen wat water ververst en toen wad het wel over.
Waardes testen doe ik morgenvroeg even,ben dan toch vrij.

Maar hoe kan dit, is het erg?

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:35

Altijd stille meelezer geweest maar nu ik die guppen zie moet ik even reageren,
wat zien die er gaaf uit zeg!
Jammer genoeg al zo veel 'gewone' guppen hier haha.

Heb zelf een 60l en een 30l bak. Niet veel spectaculairs haha. Schooltje tetra's, blauwoogjes, cory's en mannelijke guppen in de 60l. En in de 30l de vrouwtjesguppen met hun kroost en 2 cory's. Zodra de cory's groter worden zullen die ook naar de 60l verhuizen (:
Ben vooral bezig om de blauwe kleurslag weer terug te krijgen hier, overal in de winkels zitten nu zoveel oranje of gekruiste endler guppen en ik vind juist de blauwe mooi..

@ellepel, gebruik je een voedingsbodem? Mijn vissen zwommen heel erg bovenin toen mijn voedingsbodem rot bleek te zijn..
Laatst bijgewerkt door Anne_vD op 25-01-16 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:36

Heb je er fotos van?
Ben wel benieuwd

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:37

Vriend en ik praten er veel over, en neigen toch meer maar afbreken. We hebben eigenlijk niks om te geven nu..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:38

Ellepel, hoe is de stroming in je bak? Als er dode punten zijn kan er ook zuurstofgebrek optreden namelijk. Anders even wat water verversen zodat ze het goed uithouden tot morgenochtend wanneer je test :) Als dit het niet is zou ik het ook niet weten..

Anne, wat leuk! Ben je begonnen met guppen uit de dierenwinkel of bij particulieren weg? Fok je vooral op kleur of ook op staartvorm? :D

Fleur, ik kan hier weinig meer op zeggen dan enorm veel sterkte gewenst! :(:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-01-16 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:44

Sommige zwaarddragers hangen wel eens aan de wateroppervlakte, of hangen op de bodem.. en tussendoor zwemmen ze lekker rond.. :+
Zolang ze niet aan de oppervlakte blijven hangen en geen zieke indruk maken, zou ik me er niet zo druk over maken.. ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:48

Ja ik heb net al voor de zekerheid wat water ververst, vreemd is dst alleen hun het doen en de fantoomzalmen niet?
Ik heb de uitstroom van het pompje wat harder gezet, nu zitten ze gewoon weer tussen de planten.
Morgen maar even kijken hoe het is.

Fleurtjeuh... dikke knuffel hoor.
Ontzettend moeilijk want je wil het beste natuurlijk :(:)

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:55

Even zoeken hoe ik ook alweer foto's moet uploaden hoor haha.

Ben begonnen met uit de winkel en heb momenteel zelf een aantal (vind ik) mooi gefokte mannen. Ook nog een boel jonge nu dus ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Als ik er een vrouwtje bij neem kijk ik eerst of er bij mijn moeder of neefje een zit die er bij past. Anders ga ik er soms wel een uit de winkel halen maar dat zijn eigenlijk allemaal gele/oranje dus probeer ik te vermijden.
Momenteel probeer ik echt meer het blauw terug te krijgen maar de mooie oranje blijven ook. Heb eigenlijk altijd de standaard staartvorm. Wil misschien wel andere staartvormen doen als ik klaar ben met stage of in volgende schooljaar. Heb bij mijn opleiding lange zomerstages en dan kan ik niet zo makkelijk uitselecteren of veel naar de bakken omkijken.
Staan ook nog 2 hele grote bakken op de zolder van de schuur en dat kriebelt wel maar dat past echt niet op mijn slaapkamer, dus dat vraag ik maar niet aan vader&moeder :=