Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bryce27

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:39

Na een super lange nacht is Evian vanochtend bevallen van 7 puppy's
Eef en kinders doen het super goed.
Om 3.45 is de eerste geboren en om 7.30 kwam nummer 7.

Trotse mama:
Afbeelding

En Oma Blitz, zo bezorgd.. De hele bevalling heeft ze aan de kant gestaan.

Afbeelding

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:57

<3

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:51

Gefeliciteerd ❤️

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 13:35

Gefeliciteerd nogmaals :D mooi aantal ook!
Ah die 2e foto <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:32

Gefeliciteerd *\o/*

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 16:29

Gefeliciteerd

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 17:05

Gefeliciteerd Bryce met 7 gezonde puppenkindjes *\o/* ! Ben heel benieuwd hoe ze allemaal getekend zijn met zon donkere moeder!

Oef die Elmo met zijn bolletjes .... Fellow rausde ook graag door zulke planten maar gelukkig met minimaal resultaat vergeleken bij jullie.

Fotsy: meer foto's please van je kleine merle, ze is zo leuk!

Nicky: leuk dat je zo op zoek bent, en inmiddels zegt je gevoel toch wel wat. We zijn pas bij een lezing geweest van het ascn en daar werd benadrukt dat de pups zo ontzettend veel van de moeder mee krijgen. Genetisch kun je op je vader of moeder lijken, maar moeder drukt in het nest natuurlijk ontzettend haar stempel. Wat dat betreft hebben wij natuurlijk geluk gehad dat onze favoriete teef een nestje kreeg (de andere teven zijn ook schatjes hoor).Maar na die lezing ben ik wel overtuigd dat de moeder van een pup me echt aan moet spreken en anders kijk ik liever verder. Dat idee had ik al, maar deze mevrouw wees daar nog even extra op.

Fellow heeft mazzel als enig kind... gister met zijn broer en zus en nog 3 aussies gewandeld en morgen weer met een aussie hier in de buurt. Hoewel hij ook heel goed gaat met andere rassen is het rausen met aussies toch wel een vak apart, wat binnen 3 seconden van start gaat :D .

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 17:31

MirK schreef:
Nicky: leuk dat je zo op zoek bent, en inmiddels zegt je gevoel toch wel wat. We zijn pas bij een lezing geweest van het ascn en daar werd benadrukt dat de pups zo ontzettend veel van de moeder mee krijgen. Genetisch kun je op je vader of moeder lijken, maar moeder drukt in het nest natuurlijk ontzettend haar stempel. Wat dat betreft hebben wij natuurlijk geluk gehad dat onze favoriete teef een nestje kreeg (de andere teven zijn ook schatjes hoor).Maar na die lezing ben ik wel overtuigd dat de moeder van een pup me echt aan moet spreken en anders kijk ik liever verder. Dat idee had ik al, maar deze mevrouw wees daar nog even extra op.

Leuk feitje om te weten! :D Ja je gevoel laat toch al veel weten.
Ben ook wel erg benieuwd naar andere fokkers, merk wel dat ik hierdoor wel iets ongeduldiger word :Y)

Mooie pups Bryce!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:17

Knappe pups, mooi aantal ook 7.

ik ben blij met een vader met veel geduld, Kenai heeft er ook ooit zo uit gezien en ik had er het liefst een schaar doorheen gehaald maar mn vader heeft met engelen geduld alles eruit zitten plukken..

Mirjam, met de uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.. kijk naar Kenai en zijn moeder.. O:)

Afbeelding
Prim ligt er regelmatig bij alsof niet alles meer op de juiste plek zit.. Zal de fokker eens vragen of ze een gebruiksaanwijzing erbij heeft.. :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 22:40

Xxdiandrax das echt een aussie ding :')

Afbeelding
Kleine doet het nu al :')

Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 08:02

Bryce gefeliciteerd met de puppies. Is alles en iedereen gezond?

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 08:30

assie schreef:
Bryce gefeliciteerd met de puppies. Is alles en iedereen gezond?

Ja ze doen het super.
Ze zijn allemaal goed aangekomen in gewicht en Evian is super lief voor ze.

<3 <3
Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:56

Beetje jammer.. Wild divine's heeft nog niet gereageerd op m'n mail voor een afspraak. :( (geduld is een schone zaak, i know!)

Lastig als je zo enthousiast bent :')

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:04

Bryce gefeliciteerd en geniet ervan <3

Nicky leuk dat ze naar wild divine gaat, leuke hondjes :D

En die Elmo :') :')

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:57

Fijn dat alles goed gaat.

Er lopen hier in de buurt allerlei fluffy pups rond. Daar wordt ik toch zo hebberig van

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:15

O wat een geweldige foto dit keer geen wit kop er bij

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 11:53

Ik heb bericht gehad, vond het alleen niet heel positief over komen.. zal hem ook niey delen, hoop dat ze mij gewoon verkeerd begrepen had. Maar de toon kwam over alsof ze haar honden alleen weg doet naar ervaren mensen....

Dus heb nog even een bericht terug gestuurd en hoop dat zij t bericht van mij gewoon niet snapte..

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 14:21

Ik kan niet oordelen over de toon natuurlijk, maar stiekem is die eis zo gek toch niet? Het ligt er echt aan met welk doel een fokker fokt en die kan dan ook bepalen welk type baasje die graag zou zien.

Nogmaals, dit is niet persoonlijk gericht op jou en ik vind wel dat iemand beleefd behoort te blijven, maar ik kan me zo'n fokker ook wel indenken.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 15:29

Ja, ik kan me wel voorstellen dat je als fokker met een hele pittige lijn geen beginners wilt. En als fokker mag je natuurlijk zelf weten wat je met je pups doet. Al doe je ze alleen naar mensen met rood haar, die vrijheid heb je als fokker.
Maar als jij dan die toekomstige pupeigenaar met zwart haar ipv rood haar bent, dan is het niet heel leuk natuurlijk.

Hoop dat je inmiddels toch al een beetje een beeld hebt van wat je wilt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 17:06

Ja niet iedereen is even netjes en vriendelijk helaas, en de fokker bepaald inderdaad. Ik heb pas ook gehad en tussen de Staffordshire bull terrier fokkers hoor je niks of als je vraagt naar afstamming en testen moet je al uitleg gaan geven waarom je dit wilt weten. Dus hou me op over fokkers. Gelukkig binnen de Aussies nog niet heel veel geks mee gemaakt zelf. Hoop dat de volgende mail wat vriendelijker is, maar anders zou ik zo wie zo al passen daar. Want lijkt me niet dat je er dan nog een goed gevoel bij hebt. Succes

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 19:13

Ik begrijp wel dat zij zelf kan bepalen aan wie ze verkoopt, logisch ook. Maar ik vroeg gewoon of ik mocht komen kijken naar haar hondjes en de karakters enz

Ik denk t wel te weten qua type, maar na de teef van spotted horse ranch wilde ik toch nog even een extra check doen bij een fokker met werklijnen..

T voelt ook een beetje als vooroordeel want waarom zou ik slechter zijn dan iemand die al meerdere honden heeft gehad...

Maar goed, ik zie t wel als ze er nog op terug komt.

En anders gaat de zoektocht gewoon verder.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 19:33

Ik wilde net zeggen, het ging toch alleen om het kennismaken met het ras?! Dan vind ik het wel een bijzondere reactie.. daarbij eens moet de eerste aus zijn, en met goeie begeleiding kom je er dan ook wel.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 19:46

Mossel schreef:
Ik wilde net zeggen, het ging toch alleen om het kennismaken met het ras?! Dan vind ik het wel een bijzondere reactie.. daarbij eens moet de eerste aus zijn, en met goeie begeleiding kom je er dan ook wel.

Klopt, daarom vond ik haar reactie ook minder leuk.. mja niks aan te doen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:06

In luik ook werklijnen bij intressen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 22:56

Gefeliciteerd bryce!
En vervelende reactie Nicky.
Goed dat je nu weet dat een nestje van die ene teef je niet goed bevalt. Op naar de volgende :) reageerde ze alleen op je vriend zo of ook op jou?