Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathas

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:57

Kom ook weer even mee kletsen, ik heb afgelopen weekend een kamer volière gekocht voor maar 20 euries... En met horizontale tralies.. Dus ideaal. Hoop dat men 3 meiden dat leuk gaan vinden haha. We krijgen namelijk nieuwe stoelen en bankstel dus krijgt iedereen wat verandering. Nu nog even kijken waar ik wat goedkope leuke spulletjes vandaan kam halen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:18

Lijkt mij gewoon porfyrine. :) Moeten ze beter hun oortjes wassen. :)) Maar dat kan geen kwaad dus.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:11

Dat heeft 1 van mij altijd (9 van de 10 keer) bij het oog als ze wakker wordt... Heb er geprobeerd te vinden wat het is maar ziet er inderdaad uit als porfyrine, is dat erg?

edit; haar ogen zien er verder wel normaal uit. Ze zijn helder en ze is zelf lekker actief. Als ze wakker wordt wrijft ze in haar oog en dan gaat het wel redelijk weg. Maar je blijft wel altijd een wat rode gloed zien rond haar ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:58

Sommige ratjes hebben het meer dan anderen, zeker na het slapen en op lichte ratjes zie je het gewoon heel goed. :) Als het niet heel overmatig is (dus niet de hele dag door) en je ratjes verder fit zijn hoef je je er geen zorgen om te maken.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:54

Ik zie het ook vaker bij mijn naaktratten, valt het ook extreem goed op.

Mijn ratjes zijn net blij gemaakt met een schone kooi, heb ze nu weer allemaal bij elkaar omdat Harley dominanter werd over Sally en ik wel het idee heb dat het nu wel beter zal gaan. Mocht het niet goed zijn is de kooi zo weer in 2en opgesplitst. Verder spannend nieuws want ik ga een nieuwe studie beginnen en daarvoor op kamers in Zwolle. Ratjes gaan waarschijnlijk mee die kant op aangezien ik alleen in weekend thuis zal komen (Als daar al tijd voor is) Iemand alvast tips om de verhuizing aangenaam voor ze te maken?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:55

Sowieso hun favoriete hangmatje of dekentje of waar ze ook graag in liggen in de doos doen waar je ze in vervoert.
Ik weet niet waar je ze in gaat vervoeren maar ik heb ze toen gewoon in een grote doos gedaan met het handdoekje die ze daar bij de fokker hadden. En verder tegen ze praten, als ze je stem kennen worden ze daar denk ik wel rustiger van :j

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:49

Hebben jullie ratten trouwens ook wel eens van die enge 'staar' momenten? Ik heb mijn ratten op mijn slaapkamer staan en soms als ik op bed zit te lezen of te computeren staren ze me heel lang bewegingloos aan... Ik weet dat ze me niet echt kunnen zien want ik zit ongeveer 2,5 meter verder op. Maar toch blijven ze maar naar me kijken. Soms echt gewoon een uur achter elkaar!
Sowieso heeft vooral de witte wel van die momenten dat ze heel lang ergens naar kijkt en daarna weer gewoon verder gaat met haar leven.
Vind die staar momenten altijd een beetje eng, voel ik me zo bekeken :o

edit;
voorbeeldje:
Afbeelding
Foto ongeveer 10 minuten geleden genomen omdat ze toen al zo'n 5 minuten zo zat. Zelfs als ik mijn been beweeg blijft ze zitten, pas als ik haar oppak komt ze weer in beweging.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 20:00

Raar is dat he, heeft de mijne ook maar dat niet zo lang achter elkaar gelukkig!

Ben mp aan het afzoeken naar een glazen bak, moeders wordt gek van de rommel de lelijke kooi :o

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:19

dames zijn jullie bekend met een ratten opvang in doetinchem en omgeving?

ik heb helaas nog geen nieuwe eigennaar en ze moeten zo langzamerhand egt weg..

omdat ik er behoorlijk veel moeite mee heb was ik benieuwd naar eventuele ervaringen

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:03

Ratten in een aquarium houden zou ik niet doen eclair! Ventileert voor geen meter en daar krijg je dan weer luchtwegproblemen van, daarbij kunnen ze niet klimmen dan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:48

japielover schreef:
dames zijn jullie bekend met een ratten opvang in doetinchem en omgeving?

ik heb helaas nog geen nieuwe eigennaar en ze moeten zo langzamerhand egt weg..

omdat ik er behoorlijk veel moeite mee heb was ik benieuwd naar eventuele ervaringen

Hier is een kaartje: http://www.ratten.nl/index.php/rattenopvangen

Omgeving Doetinchem zie ik Terborg staan, ik ken die opvang zelf niet maar aangezien het van de Roll is zal dat wel goed zitten. :j Anders Parzival (Jolanda) in Duiven, die ken ik wel en daar zullen ze ook goed terecht komen.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:02

toppie!

dankje ik krijg net echt super toevallig een berichtje dus ik hoop dat die mensen serieus intresse hebben

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:34

Eclair98:
Ik zou geen glazen bak nemen als verblijf voor je ratjes. Redenen zijn al genoemd zie ik.

Ik heb bijna twee weken geleden mijn ratje laten opereren tegen een kaakabces.
Ze konden helaas niet alles weghalen, maar ik heb nu toch wel het idee dat het weer terug komt.

Kan dit al na twee weken? :(

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:35

Ik wou zoiezo gaas aan de bovenkant en takjes erin maken. Maat ik lees vaker dat mensen dat doen, ook in dit topic.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:54

De opvanglocatie in Terborg is idd van de Roll... ze heeft alleen een tijdelijke opnamestop wegens omstandigheden, mar als je de Roll mailt (roll@ratnroll.org) dan kijken we voor je bij welke locatie we plek hebben.. :)

Jolanda in Duiven is ook een hele fijne... ik vang ook voor haar op... :) (alleen zit ik zelf niet in de buurt van Doetinchem :P )

Eclair: ik heb zelf een alu voor mijn eigen ratjes... erg fijne kooi, geen rommel meer naast de kooi... :) Voor de opvangertjes heb ik een Jenny KD en ook daarbij heb ik geen rommel naast de kooi... welke kooi heb je nu?

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:18

Kaus: Is dat niet gewoon een soort vorm van zekeren? Eentje van mij doet dat ook wel eens, en af en toe een beetje heen en weer met dr koppie. En ineens begint ze dan weer te lopen :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:57

Ronnie25 schreef:
Kaus: Is dat niet gewoon een soort vorm van zekeren? Eentje van mij doet dat ook wel eens, en af en toe een beetje heen en weer met dr koppie. En ineens begint ze dan weer te lopen :P

Nee volgens mij niet. Ze staart echt alleen maar en beweegt verder niet.
Ik zal het eens proberen te filmen :j

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:16

Kaus: Dat van een dekentje was ik sowieso van plan :) Ga ze waarschijnlijk in mijn ziekenboeg vervoeren (Denk 3 ratten) en dan 2 in de vervoersbox die ik heb. Ze zitten er overigens minstens 1,5 uur in aan reizen en dan nog de tijd dat kooi uit elkaar wordt gehaald en dan nog kooi daar in elkaar zetten en inrichten. Ik ga denk ook maar kijken om iets met een waterfles te regelen voor ze :)

Harley doet dat staren ook wel eens :') En dan ineens springt ze op en gaat als een malle rondjes rennen door het hok en rondspringen. Maar dat is gewoon een maf beest := Kruipt in de vuilniszak en de zak met bodembedekking als ik met de kooi bezig ben en gaat altijd precies zitten waar ik het vlas heen gooi waardoor ze onder zit en zich de hele tijd gaat uitschudden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:58

Heb het even geprobeerd te filmen.
Vanaf 0:04 begint het ongeveer. Op het einde kijkt ze even naar de deur omdat er iemand de trap op kwam, daarna is ze nog een paar minuten doorgegaan met zo kijken.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:10

Volgens mij is dit wel een soort van zekeren / omgeving verkennen. Mijn siameesje doet dit ook. Schijnt dat licht gepigmenteerde ratten slecht zien en daarom dit doen. Wel een schatje zeg!! Heel leuk.

Ik heb net ook een filmpje gemaakt haha. Studie ontwijkend gedrag :+ :+ alles is interessanter op dit moment. Bellenblaas en ratten :P ga hem nu oploaden

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:14

Ben benieuwd :D
Inderdaad, als je moet leren zijn die leuke beestjes op je kamer soms heel irritant, veel te interessant!

Welke kleur vinden jullie eigenlijk dat mijn rat is?
Ik noem haar altijd wit maar dat is ze niet echt. Heb haar even op een wit vel papier gezet.
Ik zou het eerder champagne noemen, wat denken jullie?
Afbeelding

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:31

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:35

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:12

Ik gok op cinnamon japanner Kaus; weet je welke kleur de ouders hebben?