De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:46

Gelukkig zijn de snotterige konijnen redelijk stabiel allemaal, hopelijk blijft dat ook zo!
Hier gaat m'n 4-koppige groep echt super, geweldig en bizar tegelijk hoe ontzettend goed het klikt!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:53

Dat is leuk om te horen Tarzan.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:41

Treffen jullie nog maatregelen voor jullie buitenkonijnen met de storm op komst? Ze kunnen bij mij in hun 2 nachthokken uit de wind zitten en plexiglas houdt al aardig wat tegen, zou sneu zijn als ze zowat wegwaaien morgen..

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:56

Hier is het snotteren stabiel zoals het altijd is. En ricciardo is weer helemaal fris en fruitig gelukkig.

En wat fijn om te horen Tarzan. Leuk altijd als het zo goed klikt.

Hier heb ik geen maatregelen voor de konijnen. Ze kunnen zelf uit de wind gaan liggen in het hok. Heb wel gegrapt dat ik bij de reuzen de oren aan hun lijf moet binden. Anders waaien ze nog weg _O-

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 17:39

Banjer schreef:
Romeo en Juul doen het goed… kuurtje duplocilline is klaar… het is nu al de hele ochtend stil… Fingers crossed! (Ze wonen binnen, in de woonkamer)

Super! :D Hoe lang heb je moeten behandelen?

jeetje77 schreef:
Rosie niest nog steeds af en toe. Soms meer soms minder. Blijft wat wisselen. Ben met dit weer ook heel blij dat ze binnen zitten. Ga zo maar weer eens lading groente en kruiden bij de Lidl halen voor ze.

Ik dacht dat EC de vervelendste ziekte was, maar snot kan er ook wat van hoor, als ik hoor hoeveel konijntjes er last van hebben en vaak blijven hebben... -O- Gelukkig valt het bij Rosie voorlopig nog mee!

_Tarzan schreef:
Gelukkig zijn de snotterige konijnen redelijk stabiel allemaal, hopelijk blijft dat ook zo!
Hier gaat m'n 4-koppige groep echt super, geweldig en bizar tegelijk hoe ontzettend goed het klikt!

Heerlijk dat het zo goed klikt!

Snippergroen schreef:
Treffen jullie nog maatregelen voor jullie buitenkonijnen met de storm op komst? Ze kunnen bij mij in hun 2 nachthokken uit de wind zitten en plexiglas houdt al aardig wat tegen, zou sneu zijn als ze zowat wegwaaien morgen..

Ik heb sowieso zeilen rond de ren, maar of dat gaat helpen betwijfel ik want er is er vandaag eentje gewoon weggevlogen. Nergens meer te bespeuren :+ .

Moest ik beslissen om Lou samen met Lilly binnen te houden tot de zomer ga ik hem voor de storm al binnenhalen denk ik.

NAIWHL schreef:
Hier is het snotteren stabiel zoals het altijd is. En ricciardo is weer helemaal fris en fruitig gelukkig.

En wat fijn om te horen Tarzan. Leuk altijd als het zo goed klikt.

Hier heb ik geen maatregelen voor de konijnen. Ze kunnen zelf uit de wind gaan liggen in het hok. Heb wel gegrapt dat ik bij de reuzen de oren aan hun lijf moet binden. Anders waaien ze nog weg _O-

Fijn dat ricciardo weer de oude is!

Haha :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 17:43

Snippergroen schreef:

Nee, onze ren is aan drie kanten dicht, de kant die open is, daar staat de wind niet op. Daarnaast kunnen ze in, onder en achter het hok zitten.

Ze lopen nu in de tuin en de wind lijkt ze niet te boeien :)).

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:21

MoppieFilou schreef:
Banjer schreef:
Romeo en Juul doen het goed… kuurtje duplocilline is klaar… het is nu al de hele ochtend stil… Fingers crossed! (Ze wonen binnen, in de woonkamer)

ehm… vanaf dat ik ze heb… eind november… :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:30

Banjer schreef:
MoppieFilou schreef:
ehm… vanaf dat ik ze heb… eind november… :)

Oh dat is een hele tijd! Maar heel goed wel, moest ik nu nog eens een konijn met beginnend snot hebben zou ik er een heel leger op af sturen om het van de eerste keer weg te krijgen haha. Vanaf dat het chronisch wordt ga je echt aan de sukkel.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:31

Ja… tis erg hardnekkig spul, dat snot ;(

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:32

Net bij Lilly wezen kijken, qua eetlust en keutelen is ze weer helemaal de oude. Ademhaling vind ik op het zicht echter nog niet echt verbeterd.
Dierenarts sprak over gezwollen slijmvliezen waardoor ze zo moeilijk ademt, die dan weer het gevolg zijn van haar snot. Dus denk dat het kwestie is van eerst haar snot teruggedrongen te krijgen zodat haar slijmvliezen de tijd krijgen om te herstellen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:33

Ik duim voor Lilly!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:13

Hoi meiden,
Stille meelezer die binnenvalt..
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Helaas is vorige week woensdag op donderdag mijn lieve Zazu plotseling overleden.
Hierbij het verhaal even gekopieerd:
Helaas een enorme tegenslag gehad waardoor ik alleen nog maar kon huilen en met mijn ziel onder mijn arm liep.
Woensdag, vorige week, werkte ik in de woonkamer. Ik had de hele dag overleg en man en ik werken echt in praktisch dezelfde ruimte, het werkt niet fijn als ik dan moet praten en vergaderingen moet leiden dus werk ik lekker aan de eettafel.
Mijn rug heeft ook baat bij de houding die anders is dan achter mijn bureau.
Toen kinderen niet lukte hebben wij een konijn gekocht. Een mannetje, deze was zo angstig dat de dierenarts snel adviseerde om er een vrouw bij te halen.
Zo gezegd zo gedaan. Zazu hebben we opgepikt bij een stichting voor verwaarloosde/mishandelde konijnen. Man o man, wat werelddier.
Ze heeft Nouri, de man, zoveel geleerd.
Ze was wat ouder, maar onbekend hoeveel. Toch hadden we een vermoeden dat ze de 12 al aangetikt had afgelopen jaar.

Woensdag begon ze keihard te stampen, vanuit het niets. Ben even bij haar gaan zitten, geaaid, werd ze rustiger van.
Af en toe rende ze wat heen en weer maar niet opmerkelijk anders ofzo.
Tot ze savonds niet wilde eten. Ze had wat dunne ontlasting, maar ze heeft een gevoelig buik dus dat gebeurde vaker. Al is de combi voldoende om de dierenarts te bellen.
Hier konden op spoedconsult heen om 1930.
Buikgriep of een parasiet. Ze behandelde nu voor buikgriep. Als ze donderdagochtend niet beter was moesten we terugkomen, dan zouden ze onderzoek gaan doen voor die parasiet. Die was goed te behandelen met wormenkuren.

Thuis ging ze ontzettend snel bergafwaarts, ik heb direct de spoedarts gebeld (een andere dan waar we hiervoor waren want die had geen nachtdienst) deze arts gaf aan dat we het echt de tijd moesten geven, de metacam had 2 uur nodig om in te werken, daarna zou ze vast aansterken.
Zij kon haar alleen opnemen en aan een vochtinfuus leggen, dit vanwege de koorts die ze had.

De dag erna heb ik haar, voor mij volkomen onverwachts, overleden gevonden in haar toilet hoekje.
;(

Mijn mannetje, Nouri, zit nu alleen.
Hij doet het heel goed.
We willen graag een dame uit de opvang van zijn leeftijd, 2017.
Helaas heb ik diverse opvangen gesproken en nergens is een dame van 2017.
Alle konijntjes zijn 0 tot 2 jr..

Kennen jullie nog een goede opvang?
Rijden is geen probleem, maar liever niet langer dan een uur vanaf Gouda.
Nour moet gekoppeld worden en autorijden is niet zijn ding...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:14

Flappus al geprobeerd? Misschien te ver, maar ze hebben daar wel echt heel veel konijnen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:16

Ik ga ze proberen :)
Thanks!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:22

Banjer: Dankjewel, lief!

Lieffiefi: Wat sneu, heel erg veel sterkte :knuffel:

Helaas ben ik niet van die omgeving dus kan je niet helpen qua opvangen.
Waarom zoek je een dame van zijn leeftijd? Denk dat eentje van een jaar of 2 ook prima te koppelen is, maar je kan er ook een andere reden voor hebben natuurlijk.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:24

Ja was echt tranen met tuiten.
Mijn lieve schat. Had dit echt nooit verwacht.. dierenarts stond ook in shock. Ergens is er iets helemaal verkeerd gegaan..

We willen een hond.
Maar dat willen we pas als de konijnen een fantastisch leven hebben gehad.
Dus als we nu een uk van 2 nemen komen we in z'n cirkel terecht waarin je konijnen moet blijven nemen, of ze alleen zetten.. en dat willen we niet. Daarom liever van zijn leeftijd :)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:27

Hé wat een vervelende gebeurtenis lieffiefi. Vorig jaar heb ik ook een tijd moeten zoeken naar een oudere dame voor mijn oude heer. Heer heeft nog 6 werken oud van zijn nieuwe vriendin kunnen genieten en is toen overleden. Zij, Rosie, is daarna gekoppeld aan een mannetje van 2 en een beetje. Dat gaat echt heel erg goed. Ze zijn zo aan elkaar gewaagd. Tuurlijk neemt zij wat vaker rust met haar ruim 9 jaar oud.

En verder, ik weet niet of je op fb zit, maar daar is ook een herplaats voor oudere konijnen groep.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:36

Lieffiefi schreef:
Ja was echt tranen met tuiten.
Mijn lieve schat. Had dit echt nooit verwacht.. dierenarts stond ook in shock. Ergens is er iets helemaal verkeerd gegaan..

We willen een hond.
Maar dat willen we pas als de konijnen een fantastisch leven hebben gehad.
Dus als we nu een uk van 2 nemen komen we in z'n cirkel terecht waarin je konijnen moet blijven nemen, of ze alleen zetten.. en dat willen we niet. Daarom liever van zijn leeftijd :)

Kan ik goed geloven. De ene dag heb je nog een gezond konijn en de ochtend erop is ze er al niet meer, zo snel gegaan :( . Ga je ze nog laten onderzoeken om te kijken wat het geweest is of laat je het zo?

Snap ik, ik heb daar ook al vaak over nagedacht. Probleem is dat dat heel moeilijk is, want zou best kunnen dat je er bv een dame van 8 bij zet, en dat je mannetje nog als eerste gaat. Omgekeerd is ook mogelijk natuurlijk. Hangt ook van het ras af, een groter konijn leeft over het algemeen minder lang dan een kleintje. Ik heb ook nog absoluut geen idee hoe ik het ga aanpakken moest ik ooit willen stoppen. Als je absoluut geen konijn alleen wil houden bestaat er vrees ik bijna geen andere mogelijkheid om uiteindelijk de laatste die je overhoudt te plaatsen, maar dat zou ik dan ook weer niet over mijn hart krijgen. Wat maken ze het ons toch moeilijk soms he, die nijntjes.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:45

Ja klopt!
Ik wilde autopsie, en bedacht me toen dat ze 4 jr terug onder de mijten en huiduitslag etc verwaarloosd bij de opvang gekomen is, met 17 konijnen tegelijk.
Er is genoeg aan haar 'gedaan'. Maar heb er serieus moeite mee. Barstte in een restaurant vol in tranen uit.. dat was dagen later.. we hadden ze graag foto's van haar met de baby gehad (Ik beval in mei) maar helaas heeft ze het niet gered.

Flappus had idd een aantal dames zitten.

Ja je probeert erom heen te werken maar uiteindelijk weet je nooit hoe het gaat.
Uiteindelijk hebben we als motto wat meegaat met ons, blijft bij ons tot het eind.
En ach, als een hond nog 20 jr duurt dan is dat zo.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:45

Snap ik goed hoor, weet ook niet of ik het zou doen. Je kan er uiteindelijk toch niets meer aan veranderen.
Zo zonde... :( Maar ze heeft gelukkig in die 4 jaar dat ze bij jou is geweest een prachtleven en veel liefde gekregen :knuffel:

Hier hetzelfde. Zou mooi zijn dat ze samen oud zouden kunnen worden en redelijk gelijktijdig gaan hemelen, maar je weet natuurlijk dat die kans heel klein is.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:46

Sterkte lieffiefi, snap dat het een enorme klap is als ze zo plots overleden is.

Gelukkig doen de snotkonijntjes het terug wat beter!
Hopelijk is Lily haar ademhaling snel rustiger ook!

Ik doe niks tegen de storm. Hier is nu al veel wind en de hokken staan gelukkig wel stabiel. Staan ook tussen 2 tuinhuizen, dus veel van de wind word al gebroken. Ze zitten wel meer in hun nachthok nu, maar mijn nijnen zijn sowieso van die 'mooi weer'-dieren.. Haha.

Hier jammer genoeg ook eentje in de lappenmand. Chester is maandag onder narcose geweest voor zijn kiezen. Duurde echt lang voor hij goed wakker was.. Hij wil nog steeds niet zelf eten, vandaag wel voor het eerst wat aangepakt maar laat het terug uit zijn mond vallen. Hij is sinds vandaag wel terug zichzelf qua gedrag. Hoop dat hij toch snel zelf gaat eten.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:52

Dat kan soms lastig zijn he, ze weer aan het eten krijgen. Ik duim mee dat hij snel weer zelf wat wil eten!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:35

Lieffiefi, Rosie kwam ook bij ons omdat haar vorige baasjes wilde stoppen met nijntjes. Ik zou zelf niet weten hoe mijn leven eruit met zien zonder nijntjes. En wat betreft gemis van een overleden nijntje. Nappie kan ik nog steeds niet aan denken zonder tranen. En we zijn nu bijna een jaar verder

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 06:57

Sterkte Lieffiefi :knuffel:

Gister zaten Dibs en Yoshi gewoon buiten, lekker uitwaaien denk ik dan maar.
Hoop dat het vandaag toch mee gaat vallen, vind het best eng. Met harde wind suist het enorm bij mij :(

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 18:41

Afbeelding

Gonnie heeft besloten even lekker uit te waaien :')