JesdaJinn schreef:Is 1 van die 2 dan beetje onvriendelijke/agressief dat je dit doet?
Pure interesse hoor
Nee, maar we hebben wat ellende gehad met aanvallen. Chick is tot 2x toe aangevallen door een andere hond vanaf achter. Toen heeft ze een flinke angstagressie ontwikkeld. Dat hebben we met veel trainen er gelukkig helemaal uit gekregen. Alleen kort geleden hadden we 8 loslopers van een uitlaatservice (in aanlijnplicht) die op mijn honden af kwamen. Een paar haakten af maar niet allemaal. En bleven chick lastig vallen ondanks dat ze meer dan genoeg signalen gaf dat ze niet wilde tot een flinke snauw toe. Allemaal qua honden gedrag vanaf haar super netjes. Maar toch. De spanning die chick had heeft ze op djes geprojecteerd die daardoor vreemde honden eng/spannend vind. Dus ik wilde voor chick zeker zijn dat dat incident ons geen 300 stappen terug gezet had en ik hoop dat djes iets zekerder word richting andere honden. Dus gaan we een paar keer oefenen met een fijne eerlijke hond. Zodat ze beide goede ervaringen krijgen en wij ook iets relaxter worden. Want t is voor ons ook best ''stressvol'' als wij onze honden die t spannend vinden, en vreemde honden en hun baasje in de gaten moeten houden en niet iedere hond respect heeft voor t feit dat die van mij niet willen.