Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:17

Nynkster schreef:
Dat lijkt me logisch inderdaad, maar ze vraagt ook specifiek voor die webmaster :)

Ooh ik dacht dat het in het algemeen bedoeld was :') Sorry.
Volg het hier soms niet meer hoor, haha.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:41

Jeetje wat gaan jullie weer knetter hard.
Vanmorgen ook op tuigen jacht geweest maar voor parel is het een drama want ze heeft een uitstekend borstbeen.
Dit tuigje van de foto is niet van haar natuurlijk :+

Afbeelding

En hier weer een bestelling binnen van barkking,ze mankeren iig niets aan hun neus. :')

Afbeelding
Afbeelding

Skippy01

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:42

Haha, geweldig, nee, die mankeren inderdaad niets aan hun neusjes! :')

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:12

Ahhh hahahaha slimmerds <3
Ik ga morgen als m'n geld binnen is weer even een bestelling doen, heb nog varkensoren en kauwstaven van 25cm maar mevrouw blieft ze niet, die wil alleen bullepezen xD

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:15

E_J schreef:
Kan iemand mij helpen met welke maat tuigje ik zou moeten nemen van die Ruffwear Webmaster? Ik heb de maten van het hondje opgevraagd, maar ik weet bij god niet hoe dat werkt :')
[ [url=m/W1XCEB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had je vraag helemaal gemist! Hoe groot is je hondje? Met welk ras kunnen we het vergelijken?

Anders meet ik straks onze honden even op en vergelijk met wat die van ons aanhebben.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:04

Punjab ik ben zo blij met het tuig, het zit perfect en de kleur staat Mulan echt super goed <3

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:09

NorwayFjord schreef:
Punjab ik ben zo blij met het tuig, het zit perfect en de kleur staat Mulan echt super goed <3

[ [url=m/7K9Aib.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yW4DCC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf!

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:52

KimD schreef:
Ik had je vraag helemaal gemist! Hoe groot is je hondje? Met welk ras kunnen we het vergelijken?

Anders meet ik straks onze honden even op en vergelijk met wat die van ons aanhebben.

Pfff ik zou echt niet weten eigenlijk waar hij mee te vergelijken is. Ik weet dus alleen zijn omvang maten

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:53

E_J schreef:
KimD schreef:

Pfff ik zou echt niet weten eigenlijk waar hij mee te vergelijken is. Ik weet dus alleen zijn omvang maten

O.b.v. jouw afmetingen nu, iets grover dan Toby. Zeg maar afmetingen van een beagle nu ongeveer. Zal nog flink groeien natuurlijk.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:22

Ik lees vooral heel veel mee maar de instagram van mijn honden is: aussies_elin_prim_bjossa

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:43

Blij dat het tuig beval. Staat Mulan goed die kleur. <3

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:21

Skippy01 schreef:
O.b.v. jouw afmetingen nu, iets grover dan Toby. Zeg maar afmetingen van een beagle nu ongeveer. Zal nog flink groeien natuurlijk.

Ik hoop vooral dat het tuigje verstelbaar genoeg is dat hij zo lang mogelijk blijft passen :')

Ik heb vandaag ook te horen dat pup-lief nog een keer naar de dierenarts is geweest om even geheel binnenste buiten gekeerd te worden voor controle :+
Hij is negatief getest op Leishmania en zag er helemaal prima uit! Voor de zekerheid wil ik hem toch nog graag mee naar de dierenarts nemen als hij straks een beetje gewend is in ons huis en het allemaal niet meer zo spannend vindt. Toch voor de zekerheid kijken of hij tijdens de reis naar Nederland niks heeft opgepakt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:42

kiwi
Haha ja dat geloof ik, dat je qua snacks idd nergens meer van opkijkt hihi. En was idd wel een naar gezicht ja, brr.

Salsa
Dankje haha! En luieren kunnen ze beide erg goed. Al zijn het ook echt typische ‘zusjes’. Ze pesten elkaar, spelen ook heel graag samen - zo leuk om te zien hoe bv. Vooral Sansa heel goed is in het uitdagen van Arya. En jeetje wat een drukke week heb je nog voor de boeg. Hopelijk gaat de tijd dan wel snel voorbij, want ik vond die laatste week wachten met ophalen van de dieren verschrikkelijk lang duren. Heerlijk vooruitzicht wel, aftellen naar vrijdag!

skippy
In jullie geval is het idd erg onhandig met een halsband dan ja, als de kans groot is dat die zo over de kop gaat. Er is verder zeker niks mis met een halsband nee. Heb ik met de vorige hond ook altijd mee gelopen bv. Alleen bij Arya de keus gemaakt om een tuigje te gebruiken ivm dat pups gewoon niet meteen netjes lopen aan een lijn en kunnen trekken en ik dat lichamelijk wat minder handig vond voor d’r groeiende lichaam. Vraag me nu wel af hoe ze zou doen als ik tzt nog eens een halsband erom zou hangen. Wil wel dat ze eraan kan lopen, want je weet nooit wanneer het handig zou zijn. En ze was gister wel even heel bitchy en heel duidelijk hihi. Op zich niet erg voor een keer en het was te verklaren omdat we net flink getraind hadden en dan is ze overprikkeld en moe en gewoon klaar ermee en het andere baasje vind het dus prima als ze spelen aan de lijn dus die hond bleef ook proberen natuurlijk - en ik stond toevallig binnen bereik omdat ik nog even met de instructrice aan’t praten was en zij er ook stonden met die hond. Buiten doet ze dit normaal niet zo, maar denk ook omdat ze meestal los is en de kans heeft om andere honden te vermijden als ze er geen zin in heeft. Komt maar zelden voor dat we in een situatie zitten waarin ze geen kant op kan en pas dan geeft ze idd echt verbaal signaal om iets duidelijk te maken. Ze gebruikt altijd eerst lichaamshouding, maar veel honden trekken zich daar vaak dan niks meer van aan als ze een ander in ’t nauw drijven. Dan zitten ze te zeer in hun eigen focus. Aan de lijn snuffelt ze wel eens met een andere hond, maar mag ze niet spelen van me dus zo’n situaties aan de lijn komen we niet snel tegen normaal. Maar goed, ook weer een leermoment en inzicht in hoe Arya aan’t groeien is en d’r eigen stem aan’t ontdekken is, lol. En de kat lijkt er idd geen problemen mee te hebben. De laatste tijd vind ik ze bijna elke dag wel in zo’n positie. Normaal is Sansa wel weg als ze ergens geen zin in heeft dus het zal wel meevallen idd hihi. En lastig idd met tuigjes, want als die 2cm band breedte al zoveel ruimte in beslag neemt, vallen veel merken tuigjes al af moet ik zeggen. Het DC tuig wat ik heb is een stuk breder bv. Al heb je nog een andere variant, het model wat Arya als eerste heeft gedragen, die geloof ik ook ongeveer 2cm in breedte zal zijn.

Noeni
Dankjewel en als het goed is volg ik (ofja, Arya hihi) terug!

NorwayFjord
Wat staat het tuigje goed zeg, wauw! Supergaaf kleurtje ook! Toevallig ook nog over getwijfeld om te kopen, maar wist niet goed hoe de kleur nu echt zou uitvallen, dus heel handig dat ik dat nu kan zien op je foto’s haha! Veel plezier ermee!

EJ
Hier ondertussen na 5,5 maand al bezig met tuigje #3 haha - en dan zijn de DC tuigen ook op 2 plekken te verstellen. Als de verwachtingen zijn dat het hondje rond de 20kilo uitkomt (was toch de verwachting bij jullie of haal ik je misschien in de war met iemand anders?), zul je ben ik bang ook nog wel 2x groter aan't shoppen komen voor je pup hihi.

Hier ook pro-tuigje overigens, en dan vind ik persoonlijk het ook belangrijk om even goed te kijken wat je voor iets pakt. Ik kijk zelf het liefst naar eentje die je op meer plekken kunt verstellen, maar kijk met name ernaar of het een Y of H tuigje is. Ik ben zelf bv. niet zo’n fan van tuigjes a la K9 model, omdat die veel honden gewoon vaak in de weg zitten met bewegen rondom borst en/of schouders. Ik ben ook zeker niet anti-halsband als de hond idd rustig aan de lijn kan lopen, maar ben nu met Arya tot inzicht gekomen dat een tuigje met een pup wel echt heel fijn is omdat ze dat ‘rustig meelopen’ concept natuurlijk niet meteen erin hebben zitten en een goed tuigje vangt dan alles veel beter op als ze in de lijn hangen. Ze zeggen wel vaker dat met een tuigje het 'rustig meelopen concept' moeilijker aan te leren is, maar vooralsnog heb ik zelf niet het idee dat het bij ons minder hard gaat als bij iemand die wel met halsband loopt. Denk dat het een combi is van hoeveel tijd en energie je erin kunt steken icm hoe je hond is en zich ontwikkelt tijdens de training.

---

Wij zijn toenstraks naar de Sint-Pietersberg in Maastricht geweest, waar ook een stuk omheind losloop gebied is. Denk dat je er in het weekend niet moet komen qua drukte, want dan is het niet mogelijk om anderen te ontwijken als je dat liever wel doet - dat is op de hei hier bv. wat makkelijker met stukken bos ook erbij enz en daar is het gebied ook wel wat groter. Dit was meeral gewoon een grote vlakte met een rondlopend pad er doorheen. Ik zag sommige mensen dus ook 3x dat ene rondje lopen want het rondje zelf heb je op nog geen 15min gelopen als je doorloopt hihi. In die tijd dat zij dus 3x hetzelfde lopen, kan ik op de hei gewoon 1 rondje lopen met verschillende uitzichten - ben dus een beetje verwend geworden denk ik. Dus het is verder geen interessante wandeling voor mij zelf, maar gewoon heel handig voor mensen die hun honden gewoon even willen laten lopen ergens waar ze los mogen zonder problemen. Arya vond het mega interessant om weer op een nieuw plekje te zijn, dus die was helemaal blij. Die heeft naar hartelust overal gesnuffeld en gerend en af en toe gespeeld met een andere hond. De berg ligt behoorlijk hoog dus er was aan 1 kant op zich wel een leuk uitzicht waar je over de stad heen kunt kijken.

selfies maken is toch weer iets wat ik elke keer weet te verpesten, lol. In al die maanden is het me nog niet gelukt. Of ik kijk zuur of Arya's oren zijn weggewaaid of je ziet d'r niet eens door m'n haren die weg waaien :')
Afbeelding

Even poseren voor het fort. Die had ik wel van dichtbij willen bekijken, maar Arya had door de nieuwe indrukken en de training van gisteravond geen energie meer op dit punt. Ik zag het aan d'r ogen en merkte aan de focus die snel weg was met het constant om zich heen kijken naar andere wandelaars en kinderen die we buiten het losloop stuk tegen kwamen, dat het na de wandeling gewoon tijd was om te gaan. Volgende keer misschien.
Afbeelding

M'n nieuwe outdoor laarzen die ik vorige week kocht, zien er nog geen week later alweer niet meer zo nieuw uit hihi. Gelukkig kunnen ze het hebben en veeg ik dit zo eraf. Met 40% korting gescoord bij de ANWB winkel. Stonden al een tijdje op m'n wishlist, dus onwijs blij met die actie!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:35

Is het trouwens geen optie om meerdere maten tuig te bestellen? Met afterpay bijvoorbeeld, de niet passende maten stuur je retour.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:45

Skippy01 schreef:
Wow, jullie zijn weer eens snel snel!

@EJ Wat fijn dat de pup toch al zo snel kan komen! *\o/*

@Salsa niet te druk om maken, je hebt beide ouders gezien, die waren open en sociaal, de pups zelf ook, ouders getest op van alles. Meer voorbereiding kun je niet hebben denk ik. Ik wist het ook niet overigens, angst(agressie) bij de stabij. Bij mij in de wijk laatste jaar een opleving in de populariteit van de stabij, en juist allemaal open en sociale exemplaren hier.

Het andere genoemde voorbeeld in dit topic (weet even niet meer door wie): de rode cocker. Dáár zijn al jaren rapporten over. Voor ons destijds de reden om niet voor een cocker te gaan, maar voor een springer. Uiteindelijk hetzelfde probleem mee gehad. Bij de spaniels (en dit schijnt ook bij de tollers zo te zijn) komt het allemaal bij de rode cocker vandaan, en dan met name uit de showlijnen. Bij de springers noemden ze het altijd 'rage syndrome', maar dat hebben ze nu keurig omgevormd naar 'sudden onset agression', want dat klinkt in elk geval niet hysterisch. Heel naar, en volgens de meeste onderzoeken verwant aan epilepsie, en het resultaat van de neurotransmitter serotonine die niet goed gevormd wordt. Als je daar heel vroeg bij bent (jonger dan 2 jaar, liefst jonger dan 6 maanden) bij detectie, kun je met epilepsiemedicatie wel iets doen. Wij vonden hem 'een tikje vreemd' als pup, maar goed, we hadden ook nooit eerder een spaniel gehad, dus misschien zijn die gewoon een tikje vreemd, dachten we nog... Ja, dát viel dus even tegen. Uiteindelijk via allerlei dierenartsen, de rasvereniging en gedragsbiologen erachter gekomen wát het probleem was, maar wel pas nádat alles compleet 'downhill' gegaan was en hij volledig was doorgedraaid. Maar dat zijn écht extremen natuurlijk. In ons geval was de rasvereniging er open over, hadden ze van diezelfde fokker al meer van deze gevallen gehad, en hebben ze de fokker uit de vereniging gegooid omdat die bleef fokken met deze lijnen. Heel naar en ik hoop het nóóit meer mee te maken! En ja, wij hadden ons onderzoek ook gedaan van tevoren, naar het ras, de afwijkingen, de fokkers, de vereniging, de raad van beheer... oliebol happens! Als wij ooit nog aan een spaniel beginnen, is het eentje die gegarandeerd uit werk/veld lijnen komt.

@roosvanblue hier in de wijk loopt een mevrouw met een barbet, heerlijke hond! Wij hebben er ook naar gekeken, maar er stonden toen geen nesten op de planning in NL, en ivm mijn vader die om medische redenen écht een hond om zich heen moet hebben, zijn mijn ouders uitgeweken naar een medium labradoodle (moeders is allergisch, vandaar de keuze voor niet/minimaal verharend, dit gaat wel goed, onze spaniel was dramatisch voor haar). Qua karakter zou ik zelf sneller voor een barbet gaan, wat gematigder /rustiger dan de andere waterhonden, maar het zijn wel allemaal redelijk gevoelige honden in mijn ervaring. Niet / minimaal verharend zijn er natuurlijk meer: ierse water spaniel, wheaten terrier, tibetaanse terrier. Ik kan de kleintjes gaan opsommen, maar ik heb het gevoel dat de hele kleintjes niet jouw type zijn :) Wat denk je van plukvachten? Ook weinig haar in huis en dat maakt je keuze nog veel breder.

Haha nee dat klopt, we willen wel minimaal een middelmaatje. Plukvachten vind ik zelf ook prima, al houden we ook wel van zacht en wollig. Gevoelig zijn we wel gewend van Jones, en we zijn allebei zeker niet van de harde hand of stem dus dat past wel goed. Ik ga eens wat plukvachten googlen :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:45

KimD schreef:
Is het trouwens geen optie om meerdere maten tuig te bestellen? Met afterpay bijvoorbeeld, de niet passende maten stuur je retour.

Goed idee inderdaad haha!

Kon ik bij DC helaas niet doen toen, via de webshop van hun zelf. En je mag het tuig niet aandoen om te passen bij hun, maar moet het naast je hond houden - alsof je zo echt kunt zien of het daadwerkelijk gaat passen. :')

Doe ik met kleren o.a. ook voor mezelf :')
Kocht onlangs van Revolution Race een broek en jas voor te wandelen. Stond bij dat het normaal valt dus ging er vanuit dat het zou passen. Helaas past het jasje niet, broek was onderaan te lang (nadeel als je klein en flinker bent) en is er geen maat groter. Huilen. Maar had nog niet betaald, dus kan nu gratis terugsturen. Ideaal. Ondertussen bij de decathlon geslaagd.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 18-02-20 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:46

Simoonzel schreef:
Ik wil steeds een bijleespost maken maar dan zijn er weer 3 pagina's bij :')

Even kort dan, welkom nieuwe gezichten! Mijn instagram is hetzelfde als mijn bokt naam, ik post voornamelijk hondenspam maar het is geen account voor alleen Popo. :P
Ik heb hem zondag weer geschoren dus hij is weer heerlijk fris. Ik kwam erachter dat zijn vacht ging klitten tussen zijn middelste tenen dus hij heeft nu kale poedelvoeten. Kan hij nog vaker voor teefje uitgemaakt worden. :+

Ik weet even niet meer wie het vroeg maar ik vind de barbet echt leuk! Best wel relaxte waterhonden en een tandje kleiner en breder dan de poedel of portugees. We hebben een super leuke barbet fokker in de praktijk en zo kwam ik in aanraking met het ras. Ik wilde ook eigenlijk wel een barbet maar ik kreeg m'n vriend niet overtuigd hihi. Dus een poedel! Geen spijt van gelukkig.

@Skippy dat probleem met tuigen had ik ook, daarom heb ik er een laten aanmeten. Die wordt ergens bezorgd binnen nu en een maand, dan zal ik het resultaat posten. :D

Ik vroeg het! Ik vind ze zelf ook erg leuk om te zien dus die gaat nu na de berichten hier zeker erbij op de shortlist.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:50

En nog even algemeen, wat een leuke foto's komen er voorbij. Echt een leuk topic :D Wij voeren nu Edgard & Cooper. Hadden eerst Canagan maar dat is vrij lastig te verkrijgen en vond Jones niet meer lekker. Hij was tot zijn castratie heel kieskeurig. Nu niet meer maar nu zijn we al overgestapt en dit bevalt heel goed. Goede ontlasting, goed energieniveau en zijn vacht is vooruit gegaan. Ontwormen doe ik ongeveer 2 keer per jaar en ontvlooien ook. Hou het niet heel precies bij overigens hoor.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:53

KimD schreef:
Aura4dox moet overigens ook super tuigen maken, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, alleen van horen zeggen!

Hier is mijn tuig in de maak. :j

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:30

@cursebreaker ja hij wordt inderdaad naar schatting een kilo of 20! Ach ja, vaak nieuwe spullen kopen hoort bij puppy’s :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:33

cursebreaker schreef:
KimD schreef:

Goed idee inderdaad haha!

Kon ik bij DC helaas niet doen toen, via de webshop van hun zelf. En je mag het tuig niet aandoen om te passen bij hun, maar moet het naast je hond houden - alsof je zo echt kunt zien of het daadwerkelijk gaat passen. :')

Doe ik met kleren o.a. ook voor mezelf :')
Kocht onlangs van Revolution Race een broek en jas voor te wandelen. Stond bij dat het normaal valt dus ging er vanuit dat het zou passen. Helaas past het jasje niet, broek was onderaan te lang (nadeel als je klein en flinker bent) en is er geen maat groter. Huilen. Maar had nog niet betaald, dus kan nu gratis terugsturen. Ideaal. Ondertussen bij de decathlon geslaagd.

Dat gratis terug sturen zouden ze moeten verbieden.

Heel leuk als je als consument iets koopt, maar als verkoper gisteren de minder leuke kant ervan gezien.

Ik had via Bol.com een klimgordel verkocht, verzendkosten a €7 voor mijn rekening. Nog geen uur nadat de bestelling bij de klant was aangekomen is het retour gemeld.

Hoppa weer €2 verzendkosten voor mij.... en uiteraard geen geld en geen bestelling....

Dit soort geintjes kosten verkopers echt bakken met geld, dus please, denk er niet te makkelijk over.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:39

Eerlijk; tweedehands verkopen via bol is gewoon een drama en heel rot dat het jou nu geld kost. Ik hoor wel vaker dat het verkopen via bol niet rendabel is en als het je ook nog extra retour kosten kost, is het extra banketstaaf nu. Voor het verkopen van 2e hands spullen zouden ze dat imo ook niet moeten doen, de verkoper retour kosten berekenen. Vind dat best bijzonder en is idd heel erg zuur voor de verkoper.

Maar als ik nieuwe producten koop online, vind ik het toch wel heel prettig als bedrijven gratis retourneren hebben.

Want als ik, zoals nu, iets online koop voor veel geld en het past niet, zou ik sneller geneigd zijn ergens niet meer te kopen als ik dan weer 7,25e retour kosten moet betalen. Ik snap dat een verkoper zijnde hier ook de nodige drama mee over zichzelf heen roept door dit aan te bieden, maar als consument zijnde is het echt heel vervelend als je telkens retour kosten moet betalen. In mijn geval, is deze kleding (Revolution Race) dus ook niet in een winkel te vinden, dus moet je online kopen. Ik had overigens ook niet meer maten besteld hoor, gewoon van zowel broek als jas 1 stuk in mijn maat - er stond bij dat het normaal valt, maar dit merk valt schijnbaar toch kleiner uit alsnog dus helaas.

En dat kun je ook betrekken op honden tuigjes die je online koopt. Ik heb geen DC verkoper in de buurt dus moet online bestellen. De tuigjes zijn aan de prijs en als ik onverhoopt moet retourneren (soms zit een hond qua afmetingen net op het randje en kan ik me voorstellen dat iemand erg twijfelt tussen 2 maten) zou ik het echt zuur vinden als ik dan retourkosten a la 7,25e (ondertussen) moet betalen en alsnog geen product heb, en erna weer opnieuw verzendkosten moet betalen voor een andere maat. Ik denk dat het een bedrijf meer klanten oplevert als ze de service wel aanbieden, maar er zitten voor een verkoper ook zeker weten minpunten aan ja. Werkt twee kanten uit, maar als consument zijnde zal ik nooit voor het afschaffen van gratis retourneren zijn haha - wij bestellen echt heel veel online namelijk.

Maar goed, verder on topic weer.

EDIT:
Ik doelde ook vooral op het afterpay betalen. Daar maak ik heel graag gebruik van als het met iets is wat gepast moet worden en waarvan de kans bestaat dat het dus terug moet - en in welk geval ik het dan heel prettig vind als er gratis retourneren is ja.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:28

Dat lijkt me het risico van verkopen via Bol.com... Ik betaal net zo graag voor een retourzending, als het niet past, dan past het niet. :+

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:34

Vanmiddag met Mila naar ons favoriete losloopgebied geweest waar het altijd een gezellige boel is. Helaas werd Mila vandaag aangevlogen door een border colli, die haar ook echt even pijn gedaan heeft. Ik schrok me rot!

We hadden eerst een stuk gewandeld en daarbij had ik de border al eerder gezien, hij zat in een roedel van drie met een Aussie en een herder. Toen we terug kwamen op de grote zandverstuiving waar vaak veel honden spelen kwamen we eerst de Aussie tegen, die ging wel leuk met Mila en Mila rende met de Aussie mee en kwam zodoende in hun roedeltje terecht. Waardoor het kwam weet ik niet, maar ineens werd Mila gepakt. Gelukkig kwam ze gelijk terug toen ik haar riep, maar ze hinkte met haar voorpoot. Heb haar helemaal bevoeld of ik ook bloed tegenkwam ofzo maar gelukkig niet. Later liep ze gelukkig weer normaal. Pfff best even schrikken, heb zoiets nog niet eerder meegemaakt...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:39

Ik koop ook geregeld kleren bij bonprix bv. en pak dan bewust van sommige dingen 2 maten om te passen en wat niet past terug te sturen. Bij hun betaal je dan ook retour kosten als iets terug gaat, wat ik ook goed snap want er zullen meer mensen wel vaker 2 maten kopen en dan terugsturen. Maar dat weet ik ook vooraf en is ook prima. Als er bedrijven zijn die wel gratis retourneren, vind ik dat wel heel prettig, zeker in dit geval nu en er geen grotere maat meer is in die kleding wat ik kocht en het dus toch kleiner valt en niet past nu. Ok, nu ga ik echt weer on topic, lol.

Een aantal mensen gesproken met oudduitse herders waarvan de teefjes toevallig nu rond de 7,5 maand loops zijn geworden dus ik ben eens benieuwd hoelang het hier nog gaat duren dan - Arya tikt de 7,5 maand nu ook aan - en ook wanneer de krolsheid van Sansa terug komt en doorzet.

Ik ben de voer planken in de keuken aan't herorganizeren en o.a. ook m'n eendenborst filet en zalm sticks e.d. klein aan't knippen zodat het allemaal klaar is en maar gepakt hoeft te worden als ik het nodig heb. Onmogelijk met die twee, pfft. Alsof ze nooit wat krijgen :')