Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:53

Bwah pens vind ik ook vies!

Ik verander er idd niks aan. Pup zal hetzelfde krijgen in principe.
Echt hele dieren hoeft Nysse niet... behalve haring daar doet ze een moord voor haha. Lekker samen harinkje halen bij de kar en weghappen :9

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:54

Heb lang bijna dagelijks prooi gevoerd. Kwartels, eendagskuikens, zalmen in geheel of enkel kop, makreel, schapenkoppen, eendenruggen, konijn, duif enz. Vond het heerlijk zo te voeren. Maar t leven veranderd dus soms moet je mee veranderen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:05

Galaika, je hebt al eens een ontlastingonderzoek gedaan toch? Ik zou me persoonlijk echt wel zorgen maken om zoveel diarree. Grote kans dat veel voer er ook doorheen gaat voor het goed verteerd is.

Dexter snapt het inderdaad ook niet als het teveel moeite kost. Maar ik denk dat dat een kwestie van opbouwen is. Is ook wennen als je opeens door een hele ruggengraat heen moet bijten in plaats van je krokante brokjes _O- En van kauwen/sabbelen wordt het ook niet zacht.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:09

Maar dan vreten ze dus dan zon compleet bottenpakket er bij op?

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:11

Pfoe jullie gaan hard! Had het super druk laatste tijd maar heb wel meegelezen! :)
In de voer discussie kan ik mij niet echt mengen aangezien ik het zelf ook nog aan het uitdokteren ben. Nora blijkt tegen heel wat dingen niet te kunnen.. Zo sneu. Alles met lam, kip en erwten? :') gaan niet goed. Dus nu krijgt ze van DUCK vlees, we vorm met enkel runderpens, daarbij krijgt ze nog brok met paard. Of ze tegen vis en allerhande kan is nog even afwachten...
Maar verder gaat het best goed ze is echt ontzettend makkelijk <3
Even globaal proficiat met de nestjes pups, wat gaat het toch snel! En proficiat met de border pup die net thuis is! :)
Weet even niet welke pup bij welke bokker hoort sorry haha maar Popo ziet er echt een schatje uit!
Guinnes is ook een border collie zeker? Volgens mij zijn onze pups even oud :)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door jadeken op 10-03-19 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 22:11

He wat balen dat je zo met voer moet stoeien! :(

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:13

Nynkster schreef:
Maar dan vreten ze dus dan zon compleet bottenpakket er bij op?

Jep en vacht enz ook. Enkel tandjes worden nogal eens terug uit gespuugd

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:16

Jadeken Guinness is idd ook een border collie :D dinsdag 11 weken oud alweer. Wat hebben jullie ook een mooie!!!

Zoë nog gefeliciteerd met het ophalen van je pup trouwens! Had er nog niks van gezegd volgens mij. Is ze wat je verwacht had?

Aankomende vrijdag gaan we trouwens voor het eerst naar puppycursus. Het is 20min rijden dus wil deze week nog even oefenen met de auto. Hopen dat hij de boel niet onder poept en kotst.
Dan worden het fijne ritjes :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:17

Hier krijgen ze ook met regelmaat een kippennek. Heel gek hoor hoe ze die botten kraken :P Maar ze vinden het lekker!!

Welkom bij de Border club? Of zeg ik nu iets geks?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:17

Nynkster schreef:
Jadeken Guinness is idd ook een border collie :D dinsdag 11 weken oud alweer. Wat hebben jullie ook een mooie!!!

Zoë nog gefeliciteerd met het ophalen van je pup trouwens! Had er nog niks van gezegd volgens mij. Is ze wat je verwacht had?

Aankomende vrijdag gaan we trouwens voor het eerst naar puppycursus. Het is 20min rijden dus wil deze week nog even oefenen met de auto. Hopen dat hij de boel niet onder poept en kotst.
Dan worden het fijne ritjes :P

Kleine aelynn is echt een droom. Super rustig, klikt geweldig met de andere honden. Heel aandachtig naar mij. Laat zich al perfect showen (waarvoor ik haar gekocht heb).
Volgende week zaterdag onze eerste show :D

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:20

Wat super zeg!!
Wat kun je dan zoal behalen al op shows? Ik ken eigenlijk alleen paarden keuringen waar je dan predikaten kan halen :P of ga je dan voor een rapport van de jury met punten en dan steeds voor de prijzen zeg maar. Of kun je ook iets behalen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 22:20

Ohh das snel Zoe! Succes! :D

Mijn pupsels kunnen met moeite net staan en een beetje lopen _O- _O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:22

Nu is het gewoon voor ervaring. In de minor puppyklasse. Dan heb je de puppyklasse (6-9 maand). Daarin is het ook voor ervaring. Maar vanaf jeugd kan je kampioenstitels halen als je punten op de shows verzameld.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:25

Zo hey wat een berichten hahaha. Leuk dat het zo goed gaat met Aelynn. De showwereld is behoorlijk vaag voor mij. Het zou me best lachen lijken om een keer met Popo te doen, maar poedels moeten in zo'n debiel toilet worden geknipt dus ik pas. :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:05

Ik hoorder gisteren toen ik naar crufts keek dat dat patroon van trimmen de functie heeft de hond warm te houden en de hak en heupbotten te scheren.
Maar ik ken zelf niets van poedels.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:56

Ik kan me ook niet echt mengen in de voerdiscussie, mijn volwassen hond eet alleen de brokken van Aldi huismerk. Eet eventueel iets anders als je het mengt, maar dan moet je het heel goed mengen of hij eet alleen de Aldi brokjes ertussen uit en laat de rest liggen :+ zelda eet wel beter gelukkig, haha

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:51

Karma, ze groeien hard! Leuke foto's :D

Kim, leuk dat de ogen nu open gaan!

En qua voer, voer gewoon waar je hond het beste op doet, zoveel mensen, zoveel meningen :')
Ik had een proefpakket van Hill's maar jemig dat ga ik niet voeren, veel meer poep 5x per dag ipv 3x.
Dus weer terug naar oude voer.
Binnenkort eens KVV proberen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 15:49

Vandaag 16 dagen! de eerste is ''eindelijk'' 1 kg :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:52

Oh man wat zijn ze schattig nu!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:52

Ze zijn meteen een stuk knapper kim!
De mensen die waren wezen kijken, wordt dat het? Heb denk ik even gemist of ze het nou wel of niet werden denk ik.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 16:03

Ze worden zo leuk nu! Met oogjes open beginnen het al hondjes te lijken :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 16:48

Ja het zijn ineens hondjes! Zo leuk! Ze beginnen ook al echt te lopen!

De mensen die geweest zijn dit weekend gaan allemaal voor een pup *\o/*

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:51

Super <3 met de oogjes open en gelukkig een goed gevoel bij de nieuwe baasjes.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:52

Wij zijn vandaag op vakantie gegaan. Vanzelfsprekend is dit met de honden. We zitten in een heerlijk vakantiehuisje bij particulieren. Ondertussen zijn we 'vaste klant' en komen hier dus zeker twee keer per jaar. We hebben een grote omheinde tuin bij het huisje zelf, daar achter is een nog grotere omheinde 'speelweide'. Aan de overkant van de weg is een wandelpad van ruim een kilometer en daar tussen in staan de paarden van deze mensen. Het is hier echt genieten. Niet op of om hoeven kijken!

Bodhi kan hier dus lekker los lopen, rond banjeren, zonder dat ik op moet letten of er andere honden aankomen. Het enige 'nadeel' voor ons is zijn 'angst' naar paarden maar zojuist heeft hij mij echt doen verwonderen!

De paarden stonden opnieuw op een rijtje bij het wandelpad want die komen maar al te graag kijken welke idioot er nu weer rond loopt (ja die idioot is Bo) en hij rent veelal naar het hek om zich eens goed te laten horen. Dat vinden die paarden weer 'grappig' en gaan dan, zeker met die weer, lekker jolig doen waardoor het voor Bo ook een soort uitdagend spelletje wordt. Zucht.
Máár! Wij kwamen net uit het bos gedeelte en ik riep al naar Bo dat ie er om moest denken. Hij gaat één keer naar de paarden toe en daarop corrigeerde ik hem met mijn stem (ik was te ver weg om iets te doen). En wonder boven wonder …. hij gaat zomaar op een afstand liggen en bleef naar mij kijken en naar de paarden. Hij ging gewoon plat liggen zonder wat te doen! Op een begeven moment was ik bijna bij hem en hij ging het rondje vervolgen, maar in principe waren we klaar, dus ik roep hem terug. En … weer viel mijn mond open! Hij kwam langs de paarden gerend, zonder naar ze op te kijken of op ze af te vliegen want ondertussen waren er nog meer bij gekomen of bewogen langs het hek, naar mij toe *\o/* *\o/* *\o/*

Nou .. echt .. de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik heb hem dus heel verbaasd helemaal de hemel in staan prijzen :') En die voldoening in die blik dan ook, geweldig.

Afbeelding

En tsja … water heh :')

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:53

Denise heb je misschien een link van het vakantiehuisje omheind?

Gaan meestal naar Centerparcs, maar daar is er geen omheining en willen misschien eens wat anders voor vakantie.