Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:18

Kophuid heb ik al standaard in mijn winkelwagentje ja. Die Nepalese kauwbotten zijn alleen erg duur en ben bang dat ze dat niet interessant blijven vinden

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:54

Bullepees? Hier zijn ze erg gek op luchtpijpen, maar dat is 10 minuten voor de teven en korter voor Tay en denk ik te vet?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 22:29

Agos Wat een dropjes weer!

Hier hebben ze altijd hoefjes liggen. Soms krijgen ze beef jerky als snack. Maar Bullepees en kophuid zijn ze gek op. Boellie doet daar vrij lang mee Chick niet zo. Die doet met niks lang.. Dus dan pak ik het tussendoor gewoon af.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 06:56

Hier hebben ze altijd hertengeweien en hoefjes liggen. Wat ze zo krijgen wissel ik af. Paardenlullen zijn de favoriet. Verder geef ik runderleer, verkensknoken, kalfspezen, koppensnellen dn kippenpoten. Af en toe eens een stuk vissenvel, maar daar zijn ze geen fan van.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 08:58

Wie heeft een idee hiervoor. De honden gaan hier mee naar de slaapkamer maar slapen niet op bed. Dundy wil de laatste tijd niet in de inloopkast slapen dus die ligt op de kussen naast bed. Die springt dus ook niet op bed zo lang wij slapen.

Dexter slaapt prima in de kast maar als hij wakker wordt kauwt hij hele gaten in de dekens die in de kast liggen. -O- En dat eet hij ook op.

De vloer is van beton dus er moet ook echt wel iets liggen, anders is het sneu. Als we Dexter niet opsluiten springt hij op bed en ligt dan bij voorkeur op mij of tegen mij. Nooit tegen mijn vriend :') Daarmee slaap ik niet lekker.

Wat zouden we in de kast kunnen leggen wat hij niet op eet. Of hoe kunnen we er voor zorgen dat hij niet op bed springt zo lang wij slapen?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:29

Is een vetbed geen idee dan? Die maken ze over het algemeen niet zo snel stuk.
En het niet op bed springen, gewoon consequent er af zetten en als hij op de grond blijft belonen. Of misschien een keer aluminiumfolie er op leggen?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:34

Een vetbed ken ik niet. Dat ga ik eens opzoeken :D

Hij sneakt er stiekem op wanneer wij slapen :Y) Dundy is er altijd vrij snel klaar mee wanneer ik me een paar keer omdraai en zijn rust verstoor, maar Dexter maakt het allemaal niet uit. Die zoekt wel een nieuwe houding om op me te slapen.

Hij is sowieso een echte slaapknuffelaar want overdag zoekt hij ook alle mogelijkheden om tegen je aan te liggen. Op je voeten tijdens het koken/aan tafel zitten en tegen je aan als je op de bank zit. We dwingen hem dus wel regelmatig in de bench omdat we niet willen dat het zo'n klittenband hond wordt maar hij heeft gewoon een hele grote voorkeur voor op mij slapen.

Als ik weg ben en mijn vriend zit op de bank gaat Dexter namelijk wel gerust ergens anders tukken ^)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:43

Euh zoë: paardenlullen ? := _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 10:44

xLaraaj schreef:
Euh zoë: paardenlullen ? := _O-

Je weet ook niet wat bullepees is? :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:45

@stonedromy: hier doen ze vrij lang met grote stukken rundkophuid of de grotere bullepezen en lange luchtpijpen, maar kan aannemen dat een akita dit nog sneller op heeft.
Gezien een deftige kauwsnack vaak te veel eiwit bevat heb ik nu de XL sticks van Whimzees en daar zijn ze hier +/- 10 min mee zoet.
Wortelhout gaat ook erg lang mee, maar vinden ze eigenlijk niet interessant genoeg om regelmatig om te kauwen, alleen wanneer het blok net weer uit het water komt wordt het gebruikt...

@kaus: alleen een vetbed of fleece en als hij dat ook opeet, tja dzn zou hij hier toch een keer brute pech hebben en niks krijgen. Of tja mss een groot karton.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:50

Euh ik dacht echt altijd een pees uit het been ofz :P
Heb echt nog nooit paardenlullen gezien :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 10:52

xLaraaj schreef:
Euh ik dacht echt altijd een pees uit het been ofz :P
Heb echt nog nooit paardenlullen gezien :D

Haha nee. Bullepees is een stierenlul. En die zal je ongetwijfeld van meer beesten hebben :P

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:56

Amaai da is klein zo opgedroogd :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:58

Die vetbedden snap ik niet helemaal. Lijkt gewoon een dikke deken te zijn? Hij heeft nu een fleece deken (zo'n simpel ding van de action en dan vier daar van) en een wollen deken. Maar allebei worden ze dus aangevreten. Vermoed dan dat het vetbed er ook aan gaat. Onze bankkleedje en de hondendekbedden gaan er ook aan.

Een bot meegeven in de bench werkt trouwens niet want dan kauwt hij daar de hele nacht op en slaapt hij niet.

Karton en kaal vind ik zo sneu _O- Maar misschien houdt het dan wel eens op inderdaad.

Voor het idee trouwens, dit is de kast. Gok zo'n 1.20 bij 1.20 dus hij heeft niks te miepen:

Afbeelding

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:03

Zit hij daar afgesloten in?
Mijn bc die wou niks. Had een kot buiten met loopren. Hij wou geen kussens, geen dekens, geen stro. Niets. Gewoon een plastiekenmand of hij lag op de houten vloer ...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:05

Jup. Koop ik altijd op show bij die Nederlanders met die gigantische stand. Hun logo is rood met witte letters

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:14

Zit een hekje voor, met de deur dicht is een beetje sneu _O-

Hmm hij ligt verder eigenlijk nooit op de grond. Maakt ook altijd een lekker plekje van een kleedje voordat hij erop gaat liggen. Dus ik gun hem wel graag iets fijns om op te liggen. Wil ook wel alles voor hem kopen maar zou het zonde vinden als het na één nacht helemaal aangevreten is. Vooral ook omdat hij het daadwerkelijk op eet en ik dat gevaarlijk vind.

Hier hebben de honden altijd een gewei liggen, paar ongekookte botten die helemaal schoon zijn gegeten maar waar we af en toe pindakaas oid insmeren. Hoefjes krijgen ze hier als ze stil en rustig moeten zijn. Daar kauwen ze een hele avond op en dan is het ook op. Die laten we verder dus niet liggen.

Verder een nepgewei en neppe buffelhoorn. Soort Nylabone dus. Die doen het heel goed!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:21

Dacht dat je altijd moest oppassen met hoefjes ivm die punt?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 11:28

xLaraaj schreef:
Dacht dat je altijd moest oppassen met hoefjes ivm die punt?

welke punt :o?

Hier krijgen ze alles wat ze te knagen krijgen alleen onder toezicht. Dus als ik zie dat de hoefjes klein worden of als ze er echt stukken afbijten gooi ik ze weg. :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:31

Hmm hangt er vanaf hoe je hond het op eet. Als het doel is om het op te vreten moet je wel oppassen en kan je het laatste beter weggooien.

Maar als ze er rustig op kauwen is er niks aan de hand. Hier nog nooit een gevaarlijk hoekje tegengekomen. Ze kauwen het eerst helemaal sappig en zacht dus niks scherps ook :7

Overigens heeft Dundy gisteren zijn buik lekker te goed gedaan aan +- twintig kippennekken, een kilo pens en zo'n vijftien gepofte kippenpoten. Nu zit er een slot op de kast ~~}>

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 12:45

Alvast hele fijne paasdagen namens Zoë :)) !
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 12:48

HAhahah geweldig! :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 13:36

Zoe_97 schreef:
Jup. Koop ik altijd op show bij die Nederlanders met die gigantische stand. Hun logo is rood met witte letters

Diergigant bedoel je denk ik? Die hebben ook een webshop.
Ik ga daar straks ook wel weer bestellen, als de hoeveelheden groter worden. Er gaat tot nu toe 1 konijnenoor per dag door heen. Pens-strips snapt ze niet zo goed. Gewone koekjes vindt ze heerlijk! En als ze iets krijgt, krijgt ze dat in haar mand en dat weet ze al heel goed. Zo mooi om te zien.
Vandaag ook voor het eerst alleen thuis gelaten (tja je moet een keer boodschappen doen), dus een oortje gegeven en weggegaan. Ik geloof niet dat ze me heeft zien vertrekken en was ook stil toen ik thuis kwam.Dus heel tevreden.
En vanmorgen bij mijn moeder geweest en kennis gemaakt met haar hondje Wiefke. Nou die 2 vinden elkaar dus erg leuk, al gaat het spelen vanuit Wiefke haar kant nog een beetje hard, dus die moeten we een beetje remmen.

Oh, ja. Voordeel van die vetbedden is dat ze aan de bovenkant zacht zijn, maar het zit vast geweven in een onderlaag, die vrij stevig is. Mijn oude heb ik vorig jaar aan het asiel gegeven. Ik heb nu via Wish iets soortgelijks besteld, voor 3 euro + 2 euro verzenden, eens kijken wat dat is. En anders bestel ik t.z.t. wel een nieuw vetbed. Voor nu molt ze nog niets en ligt ze het liefst op mijn vloerkleed.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 13:36

Calice schreef:
Alvast hele fijne paasdagen namens Zoë :)) !
[ [url=m/EdEy1c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Arme Zoe :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 14:20

fannetje schreef:
Diergigant bedoel je denk ik? Die hebben ook een webshop.
Ik ga daar straks ook wel weer bestellen, als de hoeveelheden groter worden. Er gaat tot nu toe 1 konijnenoor per dag door heen. Pens-strips snapt ze niet zo goed. Gewone koekjes vindt ze heerlijk! En als ze iets krijgt, krijgt ze dat in haar mand en dat weet ze al heel goed. Zo mooi om te zien.
Vandaag ook voor het eerst alleen thuis gelaten (tja je moet een keer boodschappen doen), dus een oortje gegeven en weggegaan. Ik geloof niet dat ze me heeft zien vertrekken en was ook stil toen ik thuis kwam.Dus heel tevreden.
En vanmorgen bij mijn moeder geweest en kennis gemaakt met haar hondje Wiefke. Nou die 2 vinden elkaar dus erg leuk, al gaat het spelen vanuit Wiefke haar kant nog een beetje hard, dus die moeten we een beetje remmen.

Oh, ja. Voordeel van die vetbedden is dat ze aan de bovenkant zacht zijn, maar het zit vast geweven in een onderlaag, die vrij stevig is. Mijn oude heb ik vorig jaar aan het asiel gegeven. Ik heb nu via Wish iets soortgelijks besteld, voor 3 euro + 2 euro verzenden, eens kijken wat dat is. En anders bestel ik t.z.t. wel een nieuw vetbed. Voor nu molt ze nog niets en ligt ze het liefst op mijn vloerkleed.

Oh wat geweldig dat het zo goed gaat! :D Dat is toch wel een hele geruststelling denk ik! :)