[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boemklatsch

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:54

Spannend, hopelijk valt het mee!

Hier nog 4 nachtjes slapen en dan gaan we Mika halen. :):)

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:55

Tigress;
Ziet er goed uit het zwemmen, Evi vind het water wel interessant maar weet niet goed wat ze ermee moet

xXLieke
Dat is wel zonde van je kleed idd beter even opbergen

Airborn
Opvoeding van familieleden is altijd prettig

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:56

Boemklatsch schreef:
Spannend, hopelijk valt het mee!

Hier nog 4 nachtjes slapen en dan gaan we Mika halen. :):)

Hoop ik ook zijn alleen nu sinds vrijdag 10-2 bezig ermee, maar de grootste uitdaging is haar rustig houden in huis met 2 kleine kids en tijdens het uitlaten het is een echte spring in het veld

Spannend hoor, wat voor ras is Mika?

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:04

Afbeelding
Standje handig, ben graag dichtbij m'n baasjes

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:52

Oei dat klinkt niet fijn, sterkte met Evi bij de DA :(:)

Spannend Boemklatsch! :):) Dan lijkt de tijd nog zo lang te duren he? :D

Whaha _Noah_, hij weet zijn stoeltjes wel uit te zoeken zo te zien _O-

Ik heb gistermiddag iemand onder de douche gezet. Hij vond zijn vuil prima, ik niet _O- Laten we het er maar op houden dat we een gezellige doggydate gehad hebben :))
Afbeelding

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:09

Hehe,een stoel met verwarmings element :+

Een knapperd met een mooie foto!

En een kreupele evi, sterkte!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:13

@Noa: Een duitse pinscher!
Haha wat zit hij er lekker bij daar... :))

@Tigress: Wat een lekkere modderboel! Hij is wel heeeeel fotogeniek hoor! <3
Ik vond de eerste 6 weken eigenlijk best snel gaan, maar heb dan ook veel afleiding gehad. Sinds dat we met 6 weken nog een keer zijn gaan kijken gaat de tijd tergend langzaam, bizar! Nu afgelopen weekend flink gecarnavalt dus dat heeft wel wat tijd overbrugt, maar nu de komende 4 nachtjes gaan lang duren denk ik... :))

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:19

Hier hadden we een ren opgezet voor Ginny, voor moest ze destructief zijn, ze daar veilig in kon zitten. Nu blijkt dat ze dat dus niet is, dus mag ze lekker in de woonkamer slapen 's nachts :) Onze oudere BC kruising slaapt daar ook regelmatig dus ze is niet helemaal alleen. Ze durft 's nachts nog wel eens blaffen als ze de katten ofzo op de mezzanine hoort lopen. Het is dus een best alert hondje. Maar echt piepen doet ze niet. Ginny plast wel nog regelmatig binnen 's nachts. Overdag gaat ze wel netjes buiten plassen. Ze kan het nog niet zo lang ophouden uiteraard. Staan regelmatig op 's nachts om haar buiten te laten maar soms toch nog prijs. De ren staat er wel gewoon nog. Zo kan ze rustig alleen eten bijvoorbeeld. :)

Oei, Milo een boefje.. ;) Hier moeten we ook opletten soms hoor. Plaatsen daarom bewust geen eten op de salontafel zonder toezicht. En als de honden het niet jatten, dan zijn de katten er soms mee weg :+

Petitparis, ik heb de reportage bekeken. Spijtig genoeg vond ik het een tegenvaller. De zogenaamde 'goede' fokkers dan binnen België waren grotendeels ook meer broodfokker := Woefkesranch heeft weer mooie reclame gehad.. :=

Ginny is ook een vreetzakje. Ophélia is dan weer heel kieskeurig. Die pakt niet zomaar elk snoepje aan. Ginny stofzuigt àlles wat ze vindt. Ook dus paardenpoep..

Welkom _Noah_ ! Wat een schattig pupje. Lief dat roze/bruine neusje <3 Wat naar wel zeg, dat ze mank loopt. Beterschap!

Jarvis wordt straks nog een echte zwemmer :j (En blijkbaar is hij ook niet vies van modder.. ;) )

Super spannend Boemklatsch. Wat is dat snel gegaan bij jullie. :D

Ginny's finally 'All ears'! :D Wel nog even moeten plakken, maar nu komt het volgens mij vanzelf goed. Moeten het wel nog in het oog houden als ze straks gaat wisselen. Kan goed zijn dat de oren dan terug gaan hangen.
Afbeelding
Afbeelding
Ze heeft echt nog zo veel van dat losse puppyvel :') Zal wel nog bijtrekken. Verder is het echt een top pup. Doet het geweldig op de hondenschool. Ze mocht gisteren spelen met de andere pups, gaat ze gelijk naar de brug op het veld en gaat ze er kei stoer helemaal alleen opstaan _O- Euhm, Gin, je mocht wel spelen hé, niet werken.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:21

Ohhhhh <3 <3

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:27

weer leuke foto's gezien <3

heb de reportage zelf niet gezien, hoor genoeg van een vriendin die dierenartsassistente is en doodziek pupszite die veel jonger zijn dan hun papieren doen uitschijnen...

Hier zaterdag ook een moddermonster, na enkele slidingstops en uitschuivers en duiken in de beken. Heb ze op de poetsplaats van stal gewassen ~~}> (wel warm water hoor). Helaas was 2 rondjes met een zachte borstel en veel betdinezeep nog niet voldoende om ze echt wit te krijgen :+

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:48

Oh die oren, geweldig!! Fijn dat ze het zo goed doet!
Het is bij ons inderdaad eigenlijk heel snel gegaan! In september contact gehad met fokkers, in oktober definitief op de wachtlijst en we zaten er dus ook direct bij! Ze hebben eind december een nestje gepland met een andere hond, daarvoor hebben ze nu +/- 40 mensen potentieel op de lijst staan. :=

Petitparis daar zul je inderdaad heel wat aan te poetsen hebben gehad!

Fokkers zijn vanmorgen naar de puppy playground geweest met de pups, bijna volledig kunnen volgen via Facebook filmpjes, zo leuk!
Afbeelding
Hij groeit zo bizar snel :oo

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:59

Kenzo gaat ook lekker nu! Hij groeit giga snel dus ben benieuwd maar denk dat hij iets groter wordt dan dat ik dacht haha.

Helaas na 2 weken dierenarts bezoeken met Kenzo kon ik het afgelopen week doen met mijn oudje. Helaas uiteindelijk in moeten laten slapen :(
Weer terug naar 2 honden in mijn flat en roedel van 6 ipv 7 honden. Echt heel vreemd zeker omdat we ons ander oudjevsnel achteruit zien gaan en hadden verwacht over 1 maand zonder hem op vakantie te moeten gaan. Nu misschien ook nog wel zonder hem maar ook zonder onze zotte boxer :(

Wat ligt genieten van een pup/nieuwe herplaatser bij mij altijd onverwachts dichtbij elkaar. Alsof ze er op wachten. Nu 3x een jonge hond genomen bij een oude om te hopen dat het oudje zich weer wat jonger voelt en mee helpt met opvoeden. Eerste keer 3 maanden en de tweede keer 6 maanden en nu 2 maanden dat ze oud en jong maar samen zijn.
Gelukkig voor Kenzo blijft hij niet alleen over. Mijn andere kanjer is 8.5 jaar die gaat hopelijk nog zeker 4 jaar mee!!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:35

Heey das bij kynospirit of niet?

Sterkte dierenfan..

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:29

Vandaag Bentley mee genomen naar m'n beste vriendin, hij heeft eigenlijk de hele tijd lopen slapen of lopen spelen met de katten.
Hij kan nu ook op commando liggen en hij is mee geweest op de scooter en was heel braaf! :)

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:57

Waarschijnlijk heeft evi een trauma in haar elleboog gewricht ze gaan de foto's opsturen naar de orthopeed het gewricht rechts is dikker dan links en ze wil haar rechter pootje niet goed streken. We weten nu iets, maar eigenlijk ook niks :?
Door de groei lijnen in het bot vond de dierenarts het lastig te zien, wel dat er trauma zit, maar hoe dit haar groei beïnvloed?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:29

Help!
Praktische vraag haha
Ik heb de chip geregisterd bij "Databank Honden"
Hoor je hier per post nog iets van te krijgen?
Ik heb namelijk bij het paspoort een paar stickertjes gekregen met de chipnummers erop.. waar zijn deze voor?!

_noah_ beterschap met Evi! Naar hoor
Boemklatsc, SPANNEND *\o/*
Tigress, super foto, lekker moddermonster
Jackytje, wat een gave kleur!! is het een corgi?
Dierenfan, sterkte met verlies van Kenzo

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:48

Geen idee.
Heb mijn dieren bij NDG geregistreerd. Kreeg daarvan na een week of 2 de formulieren.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:59

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daah, iemand tips? Dit is de zoveelste keer dat hij wat uitspookt als 'ie alleen is. Dit was een kwartiertje alleen zijn. Hij had een konijnenoortje om lekker op te kunnen knabbelen in de tussentijd, en toch komt mijn moeder weer thuis en treft dit aan -O-

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:05

Niets laten slingeren wat aantrekkelijk is ;)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:09

__PSM__ schreef:
Niets laten slingeren wat aantrekkelijk is ;)

Zelfs al doen we dat, dan zoekt hij wel iets anders. Hij heeft zijn tanden al letterlijk in de muur gezet -O-

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:12

In de bench dan maar heh :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:17

Daarom hebben we hem in de bijkeuken, als zijnde een ''grote bench''. Een gewone bench is geen succes. Daarbij is dat symptoombestrijding, dit moet gewoon opgelost worden.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:22

Ik vind dat geen symptoombestrijding hoor, hij krijgt de kans niet om te leren dat hij dingen kan slopen ;) zolang als hij niet leert dat dat kan zal hij er als hij ouder is ook niet mee beginnen ;)

Hoe oud is hij nu? Weet niet hor lang hij dit al doet, maar als dat al enkele maanden is vraag ik me uberhaupt af of je het nog afgeleerd krijgt ;)

Net wat hieronder gezegd wordt, iets afleren waar je niet bij bent is wel heel moeilijk/niet te doen...
Laatst bijgewerkt door __PSM__ op 28-02-17 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:24

je kan niets echt afleren als je er niet bij bent. Dus bench is de enige oplossing om dit patroon te doorbreken.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:59

Geen tips tegen slopen sorry. Behalve misschien alleen alleen zijn als hij moe is?

Met Milo kwamen we in het bos en HUS tegen, Milo vond het geweldig, die heeft zich suf gespeeld en werd ook keurig op z'n plek gezet toen hij opdringerig werd. Heerlijk z'n sociale pup! Alle boswandelingen beginnen echt hun vruchten af te werpen in hoe sociaal hij is. Hij wordt ook steeds minder 'in your face ' bij andere honden.
Vind dat wel het lastigste, wanneer geef je je pup teveel beweging... Ik ben ervan overtuigd dat pups moeten bewegen en spelen, meer dan 4 keer per dag 10-15 min aan de lijn wandelen. Ik ga nu 1 keer per dag, soms 2 keer naar het bos voor 30-50 min, soms alleen wandelen vaak ook leuk spelen. Nooit zover dat hij echt te moe is. En dan nog 2-3 rondjes door de wijk (waar hij mentaal veel eerder overprikkelt van raakt). En thuis slaapt hij veel maar is ook echt wel wakker om te spelen. Na het bos is hij max 3 uur aan het slapen en dan is hij klaar om weer te gaan. En z'n hele familie heeft goede rapporten op gewrichten. Volgens veel mensen doe ik teveel. Volgens de oude regels ook. Volgens nieuwe inzichten kan dit prima. Als ik naar milo kijk is dit ideaal,hij kan z'n ei echt kwijt, wordt sociaal en krijgt genoeg rust.

Hoe denken jullie over beweging?

Tot slot nog wat leuke vergelijkings foto's
Afbeeldingbegin januari 14 week oud

Afbeelding eind januari

Afbeelding en nu!

Steeds op dezelfde plek genomen