[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:49

@loempia zie dat je limburg zit anders had ik artemia voor je :/

@aidenn ja die komen dan ook zeker te koop, hou mogelijk 1 a 2 mannen zelf uit alle kweeks, mogelijk dat ik de show dit jaar in ga even zien hoe alles loopt.

De mannen behalve blue eye gaan dan te koop na kweek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:49

loempia93 schreef:
Mooie Nano's Aidenn! Vindt het alleen jammer dat je de techniek zo goed ziet in die kleine bakjes. Heb je die thermometer bewust vooraan geplakt?

Iemand vroeg een aantal post beneden voor een foto van mijn salamander. Schrik niet, hij is erg mager. Vindt het lastig om hem te voeren want hij laat nu veel liggen. Geef hem diepvries rode mugge larven die ik laat ontdooien in water en dan giet ik een deel in zijn bak. Ook heb ik van Tetra rode muggenlarven in een soort van gelei... heb het idee dat hij daar beter van eet. Weet nog altijd niet wat voor beestje het is, heb mij aangemeld voor het salamanderforum maar wat een gedoe zeg met die foto's. Vindt het juist fijn dat ik ze nu meteen vanaf de laptop/smartphone op Bokt kan zetten.
Dus mocht hier nog iemand zitten die me kan zeggen welke soort dit is :o
[ [url=m/9r7gdD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bWYRgd.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de bak die ik voor hem heb gemaakt, daar zit nu trouwens een filter in
[ [url=m/zUau0D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Veel salamanders leven na het stadium van larve voornamelijk op het land bij het water. Hierbij gaan ze het water weer in om te eten om daarna weer weer onder voorwerpen zoals stenen/houtblokken/plantaardige afval te verstoppen. Misschien is het een idee om een klein bakje met tuinaarde erin te doen met het stukje hout eroverheen?

Verder ziet de bak er mooi uit! En als je voedsel vindt dat de salamander aan wil nemen moet het goedkomen :) Misschien ook een idee om fruitvliegjes te geven?

Kozbi, Dat is een heel verschil, schitterend :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:50

Loempia, bel een dierentuin op,die hebben ze in elk geval vaak zitten en er loopt wel iemand rond die je meer info kan geven :j
En is vast wel ergens in nederland een opvang of iets in die richting die weten hoe het zit met de salamander?

Kozbi mooi bakkie *\o/*

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:00

@Spruit, dat is nog niet zo gek nee. Kan ik hier gewoon tuinaarde voor gebruiken? Of veranderen dan de waterwaarde? Of bedoel je dat ik moet zorgen dat het bakje met aarde niet in aanraking komt met het water?

Dankjewel Mioux, maar zit inderdaad een beetje uit de buurt. Wil wel iets zelf gaan kweken, ook voor de visjes, maar moet me hier nog in gaan verdiepen.

@ellepel, bedankt voor de tip, dat kan ik inderdaad eens doen.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:20

Wat leuk! Bedankt voor de complimentjes!
Ben zelf ook super tevreden met de bak!
Wil alleen de cabomba eruit gaan halen en iets van vallisnera of een grote echino..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:35

Loempia, de aarde moet vochtig zijn, dus mag prima met het water in aanraking komen :) Gewone tuinaarde moet goed zijn, zolang er maar geen kattenpoep in de buurt zit. Ik weet niet hoe het zit met salamanders en Toxoplasmose maar ook voor jezelf is dit beter van niet :) Ik denk niet dat het het water nadelig zal beïnvloeden.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:47

Dankjewel @Spruit, morgen maar eens aan beginnen dan. Zitten niet zo veel katten hier gelukkig.

@ Mioux, kweek je ook in de winter nog levend voer? Heb iets gelezen over een emmer met zweefalgen en een scheut koffiemelk. Hoe krijg ik algen in de winter?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:08

@loempia ik kweek winter en zomer artemia. En heb voor hun geen alg kwa voer maar plankton vloeibaar.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:19

Bedankt allemaal!!!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:28

Mijn vissen zijn bijna tam.. :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:34

haha altijd leuk ! hier als ik me hand erin doe is eerste wat de maantjes denken aanvalleeennn eten !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:36

Leuk filmpje :D Mijn garnalen gaan ook vrij snel op mijn hand zitten, kriebelt grappig :P
Die labeo bicolor is gaaf! Was dat niet degene die af en toe verstopt zat? Heeft hij dat tegenwoordig nog of werken zijn darmen weer naar behoren? ^^

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:41

Dat is inderdaad die labeo :j
Overigens weet ik niet of het een verstopping was..
Heb weken lang vissen gehad met signalen dat er iets was, maar het was niet duidelijk wát het nou was.
Dus diverse behandelingen uitgevoerd, en nu lijken de problemen eindelijk voorbij.. _/-\o_ _/-\o_

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:12

Zo zo.. Ik heb mijn kleine aquarium weer staan hoor! Heb er toch een laag karton onder gedaan voor de druk.

Hier en daar wil ik nog wat plantjes maar eerst eens kijken hoe dit weer uitgroeit! En hopen dat deze niet knapt :')

Afbeelding

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:48

Wat leuk, ik wil ook tamme garnaaltjes!

Ben helemaal blij, want mijn red bees zijn weer levendig, misschien toch iets te maken met hun leefritme.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:34

Iemand hier ervaring met led verlichting? En dan voornamelijk ook de nachtverlichting die je hiermee kunt creëeren.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:36

Ik heb led, heel blij mee want het geeft zulk helder beeld!
Er bestaat ook een lamp die nachtovergang nabootst, maar die vond ik nogal prijzig....

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:25

Ik heb led in mijn garnalenbak.
Maar dat is alleen wit.

Heb voor mijn grote aquarium toen wit en rgb gemaakt.
Had er een tc420 controller bij zodat je het van zonsopgang tot ondergang kon nabootsen.
Uiteindelijk zelf nooit gebruikt en verkocht omdat mijn aquarium wegging.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:33

Ik ben afgelopen weekeind niet thuis geweest.. gister ochtend vroeg vertrokken, en vanavond thuis gekomen.. Ik heb echt ineens een enorme babyboom gehad! De molly baby's kan ik er nog heel veel van terug vinden. Verder heb ik oranje gekleurde platy's kunnen ontdekken met een klein zwart puntje ergens in het midden van hun staart, en muis grijze platy's. Ook hele lichte die haast wit waren.. Een voordeel is dat mn mos zo staat, dat ze er tussendoor kunnen en dan in een stukje vrije ruimte kunnen komen waar de grotere vissen niet bij kunnen enkel zo nu en dan een cory die zich er tussendoor wroet en zichzelf klem werkt en dan weer een uitweg vind. Daarnaast schuilen ze ook veel in mijn anubias. :j tussen de uitstekende wortelen en onder de bladeren. En het gras is ook erg populair. Vind ik persoonlijk het leukste want ze kunnen er prima in schuilen, alleen kan ik ze wel gewoon zien.

Ik heb nu 2 platy's die op knappen staan voor de nacht even in mn kweekbakje gedaan. Zijn dezelfde soort, en las ergens dat ze de voorkeur hebben aan in het donker bevallen. Ik heb daar gewoon een lading drijfplantjes in gedaan zodat ze zich misschien iets rustiger voelen. Morgen even een groter bakje erbij pakken. Heb ze er in gedaan omdat ik vooral heel benieuwd ben welke kleur baby's nou waar uit komt. Mocht ik alsnog allemaal verschillende kleurtjes vinden dan weet ik in elk geval dat ik moet afwachten :+
Ben van plan daarna wel alles gewoon in mijn bak los te laten, ben bang dat ik niet van de platy's af kom. Wat er over blijft kan ik altijd nog voor 0.50 cent per stuk aanbieden op bijvoorbeeld marktplaats. In de winkel zijn ze +-2.50 per stuk namelijk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:41

VissenBeebs *\o/*

Als ik naar mijn zwaarddragers kijk,die gaan echt achter in de bak onder de begroeiing zitten als ze gaan bevallen.
Liefst zo beschut mogelijk, en is ook wel logisch natuurlijk.
Bij mij zitten de kleintjes ook erg veel in het mos wat tussen 2 stukken hout zit, fijne schuilplaats voor ze :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 01:21

Daarom ook in elk geval de drijfplantjes :+ morgen na school maar even iets van mos halen ofzo en even mn kleine bakje neerzetten waar ik ze dan in kan doen. Er is in elk geval al interesse in de sunrise dus zodra ik een geschikt bakje heb ga ik toch wat kleintjes uitvangen. Heb geboden op een leuk nano aquariumpje van +-25 liter. Niet veel bijzonders maar leuk voor scapen en opvangen van de baby's tot ze niet meer als voer dienen en de grote bak in kunnen of naar eventueel een nieuw huisje.
Past op mijn kamer mooi in mijn kast (ikea kast met van die blokken erin dus staat niet IN een kast :+), verlengsnoeren om alles aan te kunnen sluiten en mijn ouders hebben er geen last van.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:30

keeyzie schreef:
Iemand hier ervaring met led verlichting? En dan voornamelijk ook de nachtverlichting die je hiermee kunt creëeren.

Ik heb al jaren led met veel verschillende kleuren ook nacht :)

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:52

Hier gisteren eindelijk ons M2 debuut gehad. 205 en 195 punten :)

Weer on topic:
Planten in 60 cm bak zijn bijna allemaal dood omdat die vallisneria al het licht weg neemt. Gisteren maar even een stokje voor gestoken en wat van die lange slierten verwijderd. Wel een baby Badis Badis gespot *D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:55

Das een mooi debuut!! +:)+

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:07

Ik leef nog hoor :P Welkom alle nieuwe mensen !! :D

Mijn aquarium is een beetje achteruit gegaan sinds ik weg ben geweest en vandaag ga ik een grondige schoonmaak houden ! Mijn mooie zwaarddrager man is helaas doodgegaan, iets waar ik heel erg van baal omdat hij prachtig mooi was. ( zwart/groen met oranje zwaard).

Gelukkig heb ik een vrouwelijke versie van hem, wat een dochter van hem is. De zwaardjes die ik nu nog heb zijn allemaal vrouwelijk en in goeie conditie. Dus vandaag gaat alles op zijn kop, komt er een nieuwe man voor ze en hoop ik een hoop leuke plantjes te gaan aanschaffen :D