Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:51

Oke duidelijk haha

Mijn eerste indruk bij deze vrouw was echt heel fijn.. Hele lieve rustige reu, die ze overigens niet gebruikt om te dekken. Een Oma van 12, hele stabiele hond... En dan de mama... Een hele heftige teef.

Ik zou niet snel een pup van haar halen, tenzij ik de 'vader' zou kunnen zien. Ik denk met een hele rustige, stabiele reu dat je hele fijne werk gedreven hondjes kan krijgen.

Ze probeerde mijn vriend te drijven en ze kwam recht op hem af lopen met een bepaalde blik die mij niet echt aanstaat. Een hond mag best afstandelijk zijn, maar als er niemand reageert op haar en zij alsnog zo doet.. Ik weet t niet.. Ik krijg dan echt mn twijfels.

Dus voor alsnog was dit weer een hele ervaring! :D :D :Y)

EDIT: De vrouw was heel open, heeft alle documenten van haar teef laten zien en van haar vorige nestje enz..

keona

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:54

Top toch. Zo zie je dat heel belangrijk is om honden te gaan bekijken. En rustig te zoeken naar wat je aanspreekt. Wou dat alle pup kopers dat deden
Succes in je zoek toch

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:11

Zie toch fijn dat je geweest ben :D
Die honden bij haar waren toch broer zus en moeder? Zo zie je Dat het ook verschilt in het nest ;)

Keona, toch succes vanmiddag wie weet verrast ze je! :o

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:15

keona schreef:
Top toch. Zo zie je dat heel belangrijk is om honden te gaan bekijken. En rustig te zoeken naar wat je aanspreekt. Wou dat alle pup kopers dat deden
Succes in je zoek toch

Dankjewel! Ja en nu was mijn vriend ook mee, voor t eerst voor hem. Zo kon hij ook t verschil zien en een beetje kijken hoe en wat.

Nu heb ik eigenlijk nog een paar waar ik wil gaan kijken, toch nog even aan jullie de vraag of jullie ze kennen/ervaring hebben of misschien hier wel tussen zitten op bokt :Y)

Wild divines had ik volgens mij al eens gemeld en meen mij te herinneren dat iemand hier een pup van hun had of wilde gaan halen?

Clan Miphydes, Just Too Clever en wizardsplace..

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:35

Zeker goed om te gaan kijken!

Clan Miphydes ken ik niet persoonlijk maar wil ik ook gaan kijken als het zover is. Wizardsplace ken ik niet maar wat een gave hondjes! :oo Davita is voor mij echt een droom hondje qua uiterlijk :o Cate is ook gaaf! Ik zie dat jij ook wel meer richting de werklijn Aussies zoekt dus ik kan mooi van jouw ervaringen leren :o

De Aussies van Skayes zijn ook geweldig <3 In mijn vorige woonplaats ging ik regelmatig met haar wandelen. Dat waren vooral allemaal echt grote schatten. Voor mensen die echt een gezinshond zoeken zou ik haar zeker aanraden! Maar voor mezelf zijn ze helaas te veel 'show'. Ik wil een snelheidsduivel {:} En niet zo'n blije allemansvriend als Dyson :') En hij is half werklijn dus ik weet uit eigen ervaring ook wel dat het niks zegt.

Dyson is trouwens 1,5 week geleden gecastreerd. Hij krijgt nog steeds ontstekingsremmers/pijnstillers omdat het vorige week begon te ontsteken. Sinds zaterdag zit er eindelijk een goede korst op. Morgen weer naar de dierenarts maar ik verwacht dat nu alles goed is :D Ik zal eens een foto van hem in zijn pyjama via mijn mobiel uploaden :Y)

Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:16

MadelonSunny schreef:
Zeker goed om te gaan kijken!

Clan Miphydes ken ik niet persoonlijk maar wil ik ook gaan kijken als het zover is. Wizardsplace ken ik niet maar wat een gave hondjes! :oo Davita is voor mij echt een droom hondje qua uiterlijk :o Cate is ook gaaf! Ik zie dat jij ook wel meer richting de werklijn Aussies zoekt dus ik kan mooi van jouw ervaringen leren :o

De Aussies van Skayes zijn ook geweldig <3 In mijn vorige woonplaats ging ik regelmatig met haar wandelen. Dat waren vooral allemaal echt grote schatten. Voor mensen die echt een gezinshond zoeken zou ik haar zeker aanraden! Maar voor mezelf zijn ze helaas te veel 'show'. Ik wil een snelheidsduivel {:} En niet zo'n blije allemansvriend als Dyson :') En hij is half werklijn dus ik weet uit eigen ervaring ook wel dat het niks zegt.

Ik ben inderdaad meer opzoek naar de Werklijn. De zo geheten snelheids duivel waar jij t over hebt, yepyep :j

hahaha Red Merle fan zo te horen?
Ik vind persoonlijk de bluemerles zonder tan(ze hebben wel tan, maar t komt niet naar voren) echt fantastisch! Maar! Een goede hond heeft geen kleur, i know :Y)

Mijn ervaringen :') Ik ben bij 2 fokkers geweest haha, ik wil een werker en een rustige thuishond :Y)

Ik vind t jammer dat er zo gefokt word op haar... :') vind t echt niet mooi... die dikke fluffy beren(sorry voor de mensen die er 1 hebben).. :+

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:29

Hoe bedoel je? :') Mijn droom blijft inderdaad een Red Merle :o Maar inderdaad een goede hond heeft geen kleur. Dyson is ook 'maar' Red Bi en de meest geweldige 1e hond die je je kan wensen! Alleen nu merk ik dat ik verder wil in de behendigheid en hij mist dan toch wat snelheid en focus op het werk. En ik weiger over te stappen op de Border :Y)

Ik heb opzicht geen problemen met het haar. Ik vind bij een showlijn die dikke vacht heel mooi maar bij een wat meer werklijn vind ik het dan weer niet passen :P

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:57

Leuk al die puppie-zoek-activiteiten. Ik moet maar niet teveel meekijken <3

Aussies leren toch supersnel?
Onze teef eet soms bij vlagen poep. Mag niet, ook niet met het oog op ontwormingsmiddel-residuen enzo. Straffen had geen zin, dan schrokte ze alleen sneller. Maar je kunt het wel zien aankomen. Een bepaalde blik of houding.
Dus ik dacht, ik ga haar belonen voor het negeren van drollen. Zij gaat in die 'ik-zie-drol-houding' staan en als ik dan op tijd genoeg 'hier' roep, komt ze en krijgt een koekje.
Dat werkt heel mooi. Dus ik blij.
Maar ehm... de prinses vindt dit wel een heel mooi spelletje. Dus ze is nu overal alle drollen aan het aanwijzen. En dan heel hoopvol kijken of er een koekje volgt :))
Nouja... ze eet ze iig niet meer op

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:59

Hahaha :') Perfect voorbeeld waarom ik zo gek ben op Aussies <3
Laatst bijgewerkt door MadelonSunny op 29-10-18 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:06

Naya is zo'n bolletje vacht, vind ik geweldig :D En momenteel in een : ik-wil-niet-leren fase :P

Merken jullie al dat ze hun wintervacht aan het aanmaken zijn ?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:07

hahaha ik ga bewust alleen kijken als de pups al vergeven zijn of er geen pups zijn.. veel te bang dat ik t niet kan weerstaan en er toch maar 1 mee neem...

oh fantastisch :') Ik heb hier smakelijk om zitten lachen _O-

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:16

assie schreef:
Leuk al die puppie-zoek-activiteiten. Ik moet maar niet teveel meekijken <3

Aussies leren toch supersnel?
Onze teef eet soms bij vlagen poep. Mag niet, ook niet met het oog op ontwormingsmiddel-residuen enzo. Straffen had geen zin, dan schrokte ze alleen sneller. Maar je kunt het wel zien aankomen. Een bepaalde blik of houding.
Dus ik dacht, ik ga haar belonen voor het negeren van drollen. Zij gaat in die 'ik-zie-drol-houding' staan en als ik dan op tijd genoeg 'hier' roep, komt ze en krijgt een koekje.
Dat werkt heel mooi. Dus ik blij.
Maar ehm... de prinses vindt dit wel een heel mooi spelletje. Dus ze is nu overal alle drollen aan het aanwijzen. En dan heel hoopvol kijken of er een koekje volgt :))
Nouja... ze eet ze iig niet meer op

Hahahha herkenbaar zulk soort gedrag :') hij heeft gelukkig nooit poep gegeten.

Hier geen last van het aanmaken van de wintervacht, heb hem pas geleden gewassen waarbij is er heel veel haar uit gewassen, gekamt en geföhnd heb.

Ellis is echt een nerd af en toe
Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:19

Cilla_Bo schreef:
Zie toch fijn dat je geweest ben :D
Die honden bij haar waren toch broer zus en moeder? Zo zie je Dat het ook verschilt in het nest ;)

Keona, toch succes vanmiddag wie weet verrast ze je! :o

Ik heb ook heel verschillende in nest kwa type maar ook kwa drive

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:26

Nicky91 schreef:
hahaha ik ga bewust alleen kijken als de pups al vergeven zijn of er geen pups zijn.. veel te bang dat ik t niet kan weerstaan en er toch maar 1 mee neem...

oh fantastisch :') Ik heb hier smakelijk om zitten lachen _O-

Ik ken 2 kennels die je noemde , 1 ken ik ook echt wat persoonlijker.
Teveel haar vind ik ook niks, maar geen haar vind ik ook weer niks.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:38

keona schreef:
Ik ken 2 kennels die je noemde , 1 ken ik ook echt wat persoonlijker.
Teveel haar vind ik ook niks, maar geen haar vind ik ook weer niks.

Zeker mee eens, de gouden middenweg :D

Kun je mij een PB Doen over die fokkers? :)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:40

Die van ons hebben niet echt verschil in vacht qua zomer/winter.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 20:47

Ik ook nog nooit verschil gezien in wintervacht en zomervacht. Ik had er eerlijk ook nog nooit van gehoord. Het enige wat verschil geeft, zijn teven die loops worden. Paar weken ervoor verliezen ze alles en dat komt dan langzaam weer terug.
Hier ook niet zo een harige hond. Sommige zijn er inderdaad wel over.
Maar das ook weer iets dat je niet ziet als pup en niks te maken heeft met paps of mams. Ik kan een hele hoop vermelden die zoveel meer haar hebben dan hun broers of zussen.
Karakters net hetzelfde amai en dat merk je heel duidelijk bij die nestreunies. Zo anders dat ze ook kunnen zijn en dat zie je toch echt pas nadat ze al 8 weken voorbij zijn.

Sisters in crime

Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 20:59

Oh lekker aan het spelen. Leuk!

Onze reu heeft eigenlijk teveel haar naar mijn smaak. Toen hij bij ons kwam met 8-9 maanden had ie nog helemaal niks. En nu is ie soms echt ontploft.
De teef is precies goed. In showtoilet lekker fluffy, in normaal toilet gewoon glad.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:02

Elmo vond het een goed idee om door plantjes vol met klittenbolleb te rennen |( dus we moesten een avond trip naar de trimsalon doen om er vervolgens 3 uur later schoon en klitvrij uit te komen

Afbeelding
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:09

OMG elmo >;)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:13

Haha ja was echt huilen :')

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 07:59

Ojee. Hij kijkt er zelf wel heel trots bij
Doet de reu hier ook wel eens. Maar dan wordt ie op de mat geparkeerd en ga ik lekker zelf peuteren, heerlijk rustgevend :')

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 08:22

Oh wat erg :') gelukkig is hij weer helemaal schoon nu

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 08:53

Ja dat is altijd rot met die lange vacht. Maar gelukkig krijg je het er wel uit

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:10

assie schreef:
Ojee. Hij kijkt er zelf wel heel trots bij
Doet de reu hier ook wel eens. Maar dan wordt ie op de mat geparkeerd en ga ik lekker zelf peuteren, heerlijk rustgevend :')

Ooh ik vond het verschrikkelijk, nu lijkt het op de foto ook minder dan het daadwerkelijk was. Ik heb het ook zelf gedaan alleen in de salon van een kennis aangezien het fijner is om op hoogte te werken