Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:38

Bionda is 10 min geleden teruggevonden :) al met al 48 uur kwijt geweest. geen idee nog hoe het met haar gaat.

fijn getraind lhinnolijf?

ik mag vanavond weer :D

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:44

Gelukkig is ze teruggevonden!!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:20

Gelukkig!!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:32

Ze is helemaal gezond.
Een super oplettende meneer zag haar scharrelen in de berm van de A12 (oh my god wat had kunnen gebeuren...) is gestopt, uitgestapt en is heel voorzichtig op haar riem gaan staan zodat hij haar kon pakken. Ze heeft deze meneer vreselijk gebeten in paniek, maar hij heeft haar toch in de auto gekregen.

update van fb....

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:10

Wow, wat stoer!! Zat mensen die door zouden rijden of zouden stoppen als ze beet!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:27

ja indd, maar gelukkkig is ze terecht... kunnen de eigenaren en degene bij wie ze ontsnapt is weer opgelucht ademhalen

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:34

Fijn dat deze held zo dapper was. HULDE!

Empty, het kon beter. We hadden vandaag een trainer die een stuk directer is dan diegene waar we normaal bij trainen. Aardige vent, heel enthousiast en kon het goed vertellen, dat wel, maar na 2 maanden weer de draad oppakken was dit net te veel van het goede. Zijn constante bemoeienis (lees aanwijzingen) maakte mij onzeker tijdens de les. Ik voelde mij net Bambi op het ijs, die niet meer wist welke richting de juiste was.

Tijdens de laatste les was Lhinn loops en was de les redelijk geflopt. Vandaag was mijn doel om weer aan het vertrouwen te werken en een aantal stapjes terug in training. Enfin dat netjes gemeld en aan de slag...
Helaas pakte dat anders uit dan gehoopt. Bij relatief simpele oefeningen (horde- tunnel- horde en losse band) bleven we lang hangen. Niet omdat het goed ging, maar omdat mevrouw niet sprong. En na 10 minuten een hond die het eigenlijk ook niet meer wist. Volgens de trainer kon ze het best (klopt) en moest zelf nadenken hoe en wat ipv de hond meer begeleiding geven. Maar wel constant het commando band of hoog roepen *grumpf* Gelukkig konden we het wel goed afsluiten met tunnelsturen.

Conclusie van vandaag:
Ik moet toch meer naar de hond kijken en mijn gevoel laten spreken ipv mij laten beïnvloeden door een trainer. Vandaag was niet mijn manier van trainen. Vooral als je tijdens de treibball leert dat rust het sleutelwoord is. Helemaal als je ziet hoe je hond (bijna) blokkeert en kapot is na 1 'simpele' oefening -O-

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:07

LhinnOlijf luister vooral goed naar je gevoel. Hou er echter ook rekening mee dat een andere trainer ook tijd nodig heeft om een samenwerking te kunnen krijgen met een trainingskoppel. Niet elke hond is hetzelfde en ook niet elk baasje. Jij kent je hond het beste.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:06

joyce83 schreef:
LhinnOlijf luister vooral goed naar je gevoel. Hou er echter ook rekening mee dat een andere trainer ook tijd nodig heeft om een samenwerking te kunnen krijgen met een trainingskoppel. Niet elke hond is hetzelfde en ook niet elk baasje. Jij kent je hond het beste.

Eens :)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:32

joyce83 schreef:

Klopt als een bus. Een volgende keer, als wij als combi gegroeid zijn, wil ik het best nog een keer van hem les. Dus als de basis bevestigd is. Eerst dit er weer uit trainen. Daar ging mijn hoop om bij mijn KC in te kunnen stromen in een half gevorderden groep -O-

Wel vond ik het vandaag jammer dat ik zag dat mijn hond in de stress zat, dit melde en we door moesten 'ze is aan't klooien dus vooral doorzetten'. Achteraf een gemiste kans. Thuis reageert ze de stress op voorbijganger af. Alles wordt grommend aangeblaft *zucht* Gelukkig is er morgen weer een dag ;)
*klaag modus uit*

Hebben jullie nog leuke activiteiten in de agenda staan?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:26

Eerste activiteit is de wedstrijd volgende week zondag.
Dit weekend ook inschrijven voor de workshops van het forum

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:41

Leuk Karin, ik twijfel nog of ik me in ga schrijven voor workshops.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:04

Workshops zijn altijd leuk.:j
Mecx en ik hebben 15 maart een workshop behendigheid.

7 maart eentje bij Brigitte van Gestel en 14 maart bij Judith Lissenberg.

Vanmiddag gaan we samen maar de outdoor winkel :D
Lekker rondsnuffelen voor Oostenrijk.

Eigenaresse heb ik ook leren kennen bij DogWalkTrail dus vandaar dat Mecx mee gaat.
Ze had al een kluifje klaar liggen zei ze.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:18

LhinnOlijf misschien een optie als je de volgende keer merkt als er stress komt dat je heel eenvoudige dingen gaat doen en daar voor beloont? Dus zit of af of zoiets? Of even van de groep weg een rondje lopen?
Wel jammer dat daar niet naar geluisterd werd.

Hier niet echt iets op de planning staan. Morgen vergadering kc, maandag geen les ivm carnaval, volgende week zaterdag starten met gg2 lessen. Ben benieuwd!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:54

gisteravond lekker getraind, hond is op het moment helemaal blij en als ze los de binnenbak in gaat springt ze de helft zelf al :P

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:15

Ik kom mijn hondje hier ook maar eens showen!
Afbeelding
Wij doe ook cursussen en trainingen, en het is de bedoeling dat we over een half jaartje beginnen aan behendigheid!

Haar naam is Indy, ze is een kruising border-collie/havenese, en wordt 2 maart 1 jaar!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:53

oee silence ik ben jaloers :D super leuk!! ik begin eind maart weer met vervolg impuls control *\o/*

welkom juulxx wat een leuk hondje! :)

balen lhinn :( maar idd gewoon je eigen plan trekken hoor!

ik ga vanavond voor de eerste praktijkles met bisou bij de nieuwe hondenschool (MG) krijgt ze eerst een karaktertestje en daarna beginnen we met praktijk :) ben benieuwd hopen dat het niet allemaal teveel hetzelfde is wat we al kennen :o

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:58

Welkom juulxx! Wat een aparte kruising. Nooit van gehoord ;)

De trainingen staan hier op een laag pitje. Althans, met Flappie. Afgelopen dinsdag merkte ik dat Flappie de behendigheid toch wel zwaar vindt. Ze zoekt steeds een stokje en gaat dan aan de kant liggen en op het stokje knagen. Wanneer ze 2 of 3 rondjes heeft gehad vindt ze het geweldig maar daarna is het klaar. Prima! Ze vindt het heerlijk als ze mee mag dus mij hoor je niet klagen. Mijn broer kreeg opeens een klap van de molen en na bijna een jaar wil hij ineens trainen. Lang verhaal, als je wil weten wat er gebeurd is dan zal ik dat hier neer zetten maar niet via de telefoon dat is nogal lang :=

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:01

Leuk hoor, al die workshops! Hier nog steeds nagenoeg niks in de buurt. Gelukkig hebben we ook nog wel een hoop thuis te doen/trainen.

Leuke hond Juuxx :)

Wel fijn dat Jesda het zo goed aangeeft dan, Mariska!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:03

Jaa. Vindt het inderdaad wel fijn! Zolang ze mee mag naar het bos en lekker mag zwemmen vindt ze het geweldig

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:15

Ik ben benieuwd naar het verhaal van je broer JP :D

Hier ook eigenlijk geen workshops in debuurt.. Baal als een stekker want ik wil echt weer aan de slag en zit nu al sinds november stil.. (wat betreft echt trainingen of workshops)

Aparte kruising Juulxx!

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:44

Seni schreef:
Ik ben benieuwd naar het verhaal van je broer JP :D

Hier ook eigenlijk geen workshops in debuurt.. Baal als een stekker want ik wil echt weer aan de slag en zit nu al sinds november stil.. (wat betreft echt trainingen of workshops)

Aparte kruising Juulxx!

In Linschoten worden workshops treibball gegeven. Geen idee of dat te ver weg is?

Nja, ik had gisteren dus privé les. En tussendoor wel wat gehoorzaamheid dingetjes gedaan, wat resulteerd in een vraagstroom 'waarom doe je dat? Laat je hond hier zitten, dus zo ... *pakt mijn speeltje en lokte de hond in positie* Zo probeer het nog eens' -:(-
Ik vind het jammer dat er tussen de trainers geen betere briefing was, over ons als combinatie. Vooral omdat ze partners van elkaar zijn.

Uurtje geleden opnieuw een horde geïntroduceerd en mevrouw durfde er eerst niet over heen. Nu durft ze gelukkig over en horde van +/- 15cm te lopen. Er is nog hoop.

Leuke combi Juul. Ik zie er eerder een beardie mix in dan een bc mix.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:56

ik wil met chip (de reu) eens mee doen met een workshop geluid of zacht bijv :
Workshop Geluid uit of zacht - Marleen van Baal
Hoe zou je het vinden als je met zachte stem of zelfs zonder geluid kunt omgaan met je hond? Dat je niet hoeft te commanderen, maar kunt vragen, zelfs uitnodigen? Dat zou toch geweldig zijn?! Om de eerste stappen in die richting te zetten, volg je de workshop “Geluid uit of zacht”.
Wij communiceren vaak luid met onze hond, met korte commando’s die duidelijk worden uitgesproken. Terwijl een hond heel goed kan horen en zelf helemaal geen geluid nodig heeft om iets te vertellen. Daar kunnen wij als bazen een hoop van leren.
In de workshop “Geluid uit of zacht” maak je kennis met de basisprincipes van geluidloos communiceren. Je leert over kalmerende signalen en je gaat daar mee aan de slag. Je ervaart de rust die daardoor ontstaat. Al tijdens de workshop zal je ervaren dat er iets verandert tussen jou en je hond, dat jullie contact verbetert en sterker wordt.
De stilte tijdens de oefeningen is bijna oorverdovend… je moet het meemaken om het te geloven!

chip is heel! gevoelig, als ik al maar aan iets denk wat hem druk maakt gaat ie blaffen :o trainen is dan ook niet super leuk/makkelijk met hem hij houd ook het meest van gewoon lekker samen met mij op pad, lekker struinen in het bos ofzo.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:21

Welkom Juulxx

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:45

Welkom :)

Zijn jullie lid van de honden workshop groep op facebook?
Daar staan workshops in heel NL op :j