Niet heel zeker, ligt er vooral aan wat ik tegenkom. Ik heb wel wat in m'n hoofd En jij?
Saaarr
Geplaatst: 12-04-14 17:09
Ik heb me voorgenomen niets mee te nemen. vooral niet omdat ik binnen 2 maanden ga verhuizen, en ik zelf heb geen plek of ik moet een nieuwe bak kopen Mijn vriend wil wel nog een spin kopen, want hij had er vorige keer 3 gekocht maar daar vielen er 2 van uit. Die wil hij graag nog kopen. En hij heeft nog een bak leeg staan die ik graag wel wil vullen maar aan de andere kant denk ik nee pas na de verhuizing En ligt inderdaad aan wat we tegenkomen. Wel gaan we even op zoek naar opossums, niet om gelijk te kopen, maar even info te vragen etc. Wat heb jij in je hoofd
Fenrir
Geplaatst: 12-04-14 17:15
Succes met die opossums, ik weet niet of ze nu al wat makkelijker te vinden zijn of niet...
Ik wil heel graag een wimpergekko (echt een kinderdroom, maar mijn ouders wilden niet aan hagedissen etc beginnen ) want ik ben echt dol op gekko's... en ik ga een nieuw terra kopen voor mijn opossum, dus dan zou haar oude vrijkomen Maar het ligt er een beetje aan wat ik tegenkom. Met het oog op de naderende positieflijst zou ik heel graag nog een baby egel erbij willen, als die lijst door zou gaan is dit miss wel een van mijn laatste kansen... maar ik wil er alleen eentje waarvan ik meteen denk 'dit is 'm' als ik hem zie, zoals ik ook met mijn vorige baby had. Vorige beurs heb ik ze ook zien zitten maar niks waarvan ik dacht dat is nou echt een leuke. Dus ik houd de opties gewoon open, als ik niks tegen kom is het ook niet erg
Saaarr
Geplaatst: 12-04-14 17:23
Oke ja hier hetzelfde met die positieflijst, een van de laatste kansen, al weten we al wel waar we ze vandaan kunnen halen. In december hadden ze op de beurs alleen de kortstaartopossum zitten. Ja echt rot met die lijst, al zou ik het nog steeds erg raar vinden als ze die zo maar door laten gaan.. Vooral omdat er dieren in de positieflijst staan waar je van denkt uhh? En dat de hond en kat er ook eigenlijk op stonden.. vreemd allemaal.. als dit doorgaat zal er straks ook wel een verbod op reptielen en vissen komen.. we raken nog vervreemd van dieren maar goed. Wimpergekko's zijn inderdaad erg leuk! Ga je een terra op de beurs halen? Zitten altijd mega goedkope tussen! Heel veel succes en plezier morgen alvast, hoop dat je wat je zoekt tegenkomt
Fenrir
Geplaatst: 12-04-14 17:29
Welke soort wil jij dan? Virginiaanse? Of Philanders? Die twee zijn helemaal moeilijk te krijgen. Opossum staat btw op de paarse lijst (dieren die gehouden mogen worden onder bepaalde randvoorwaarden) maar ze hebben er natuurlijk weer niet bij gezet om welke soort opossum het gaat. Wbt reptielen en vissen, ze zijn nu bezig geweest met die lijst voor zoogdieren maar voor reptielen en vogels etc gaat ook nog volgen.
Ik was idd van plan om daar een terra te halen precies om die reden
Over opossums gesproken, had laatst nog wat foto's gemaakt van m'n meisje
Ze is echt zo leuk
Jij ook heel veel plezier!
Saaarr
Geplaatst: 12-04-14 19:29
Ja een van die 2 en daar konden ze aan komen zeiden ze in december.. Maar goed we gaan daar niet vanuit. Wordt dat m niet dan een kortstaart. We zien wel hoe het loopt. Ja weet ik Echt super lief zeg!
Fenrir
Geplaatst: 12-04-14 19:31
Bij wie kan je die halen dan? Ik vind Virginiaanse zooo leuk Wel compleet anders. Althans, vooral een heel stuk groter dat scheelt wel in de huisvesting
Wij gaan geen dieren kopen. Geloof dat mijn vent nog wat stukken kurk wil hebben voor in het nieuwe terra van de varanen. Damon komt van Houten, daar leek hij toch een stuk tammer als dat hij eigenlijk uiteindelijk was. Maar goed hij is nog steeds leuk, dus het maakt me niet uit.
Is vaak zo, ze zijn daar toch wat meer timide door alle drukte etc. Maar veel kan verbeteren als je er maar tijd in steekt. Týr komt oorspronkelijk ook van Houten, daar hadden zijn vorige eigenaren hem gekocht. Ik weet niet hoe tam hij toen was maar hij is wel al enorm veranderd als ik hem vergelijk met toen ik hem net kreeg.
Wij zijn ook niet met lege handen terug gegaan ik heb koppel gekko'tjes ( lygodactylus picturatus) en een koppel vampier krabbetjes. Me vriend heeft een tokeh gehaald en nog een spin. Heb echt een hoop egels gezien zeg trouwens! Ik heb verder alleen de kortstaartopossum gezien bij iemand anders dan waar ik ze eerder heb gezien. Dat is trouwens Ron van der vliet die eerder ook andere opossums heeft gehad. T was wel echt mega mega druk zeg! Ben benieuwd naar je foto's fifill!
Tessa: ik heb de rupsen in fauna boxen zitten, de poppen hang ik op aan piepschuim en als ze uitkomen doe ik ze in een mand.. Ik heb bijna altijd soorten die max 10 dagen leven omdat ze niet eten dus in die dagen hangen de vrouwtjes stil de mannetjes zoeken een vrouwtje op en paren een dag en dan gaat t vrouwtje eitjes leggen. En de meeste zijn na 5-7 dagen wel dood. Zo even in het kort verteld ik heb een x een topic geopend ik kan alleen de link niet plakken met me tel. Misschien als je zoekt op Samia Cynthia dat je die dan vind
Fenrir
Geplaatst: 13-04-14 16:49
Er waren zeker een hoop witbuikegels deze keer! Vorige keer waren het er niet zoveel vond ik. Maar goed, meer keus Heb geloof ik bijna elke witbuikegel wel even van dichtbij bekeken maar veel vond ik niet zo. Die groothandel had een paar hele toffe kleurtjes maar daar haal ik ze liever niet. Uiteindelijk kwam ik dit leuke meisje tegen en die kon ik echt niet laten zitten Ze komt uit Tsjechië. Ze zat in een bak met een aantal andere kleintjes, meisje van die stand ging ze aan me laten zien en m'n vriend zei al 'de rest hoef je zeker niet want die hebben een zwarte neus' mijn voorkeur begint nu inderdaad wel een beetje op te vallen (dit wordt mijn 3e witte na 1 gewone bruine) Ze heeft trouwens donkere voetjes... te lief grote kans dat het gaat vervagen als ze ouder wordt maar erg schattig is het wel.
Even snel een paar foto's genomen, ze is erg moe van alle indrukken (ze probeerde tijdens het foto's maken op mijn hand te gaan slapen ) dus heb het kort gehouden. Ze is ook echt enorm aan het verstekelen dus ik vond nu al overal baby stekels.
Leuk Saaarr, ook nog informatie kunnen winnen over die opossums of niet? Mooie gekko's heb je gekocht trouwens (heb ze even opgezocht)
Dat zou goed kunnen! Ben benieuwd hoe ze is qua karakter als ik er straks een wat beter beeld van kan krijgen (na het verstekelen en als ze wat gewend is hier) maar ze lijkt heel vriendelijk, ze rolt zich ook meteen uit als je haar oppakt en is erg nieuwsgierig dus hopelijk blijft dat zo.