Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:40

Donderstenen hebben de trosgerst ophang truck al door. Nu knagen ze hem gewoon zo hoog mogelijk door en hup weg met de hele buit

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:50

Geniaal :') de slimmeriken!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 01:14

Ik gebruik voor het zandbadje ook gewoon een theezeefje, is denk ik veel goedkoper en misschien zelfs wel nog handiger.

@Roosje01: Haha slim van ze! Dat willen ze hier ook nog wel eens doen :')

Denk dat Zoefje niet lang meer heeft... Vond haar vandaag niet fit tonen, vacht had ze opstaan, haar lichaam leek andere dingen te doen dan wat ze wilde, normaal gaat ze met eten altijd in een hoekje als een bolletje zitten, nu leek ze behoorlijk oncomfortabel. Na mijn werk nog een keer gekeken, ze leek wat fitter maar lang niet de oude. Denk dat nu toch haar laatste dagen zijn aangebroken. Vriendin van me heeft nog even gekeken, die is bijna klaar met de opleiding dierenarts assistente, en ze vond dat Zoef wel een flink bolle buik had.... Balen zeg.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:36

Hoe gaat het met Zoefje? Hopelijk is ze weer een beetje bijgetrokken.

Ik ga morgen als alles goed is mijn gerbils ophalen *\o/* . Van het weekend heb ik de bak ingericht wat super leuk was om te doen en ik ben ook 7 keer van gedachte veranderd voordat ik eindelijk tevreden was, gelukkig mag je de bak elke maand opnieuw inrichten :D hier wat foto's van hoe het geworden is.

Zonder bodembedekking
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De eerste fase met bodembedekking
Afbeelding

En helemaal af, met trappetjes omdat het toch wel handig is als ze nog naar de plateau's kunnen ;)
Afbeelding

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:44

Wat een mooie bak zeg, wauw <3

Wat zijn je afmetingen?

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:00

Mooie bak blokjes en ah zielig ellabellaah

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:10

Thanks, ik ben er zelf super blij mee. De afmetingen zijn 100x40x60, ik heb begrepen dat er heel wat liefhebbers (fokkers) zijn die het ontzettend "not done" vinden dat de hoogte meer dan 10 cm verschil heeft dan de breedte. De bouwer heeft mij echter beloofd dat de ventilatie geen probleem is en zo kan er meer bodembedekking en speeltjes in en de 3 plateau's op verschillende hoogtes die ik er graag in wilde. Ik ga zo de ruiten erin zetten en dan ben ik helemaal klaar voor morgen als ik ze ga ophalen.

Het zijn overigens 2 volle broers uit verschillende nestjes. Yethro is 11 weken (gevlekte algerijn) en Zippo is 7 weken (nootmuskaat). Yethro vind ik niet zo'n leuke naam dus ik denk dat ik daar Yoeka van ga maken ;).

Even een vraagje, zou het raar zijn als ik vraag of ik wat van de bodembedekking mee mag uit de kooi waar ze nu zitten? Ze zijn nog niet heel lang bij elkaar en ik denk dat het fijn voor ze is als ze iets van hun eigen geur mee hebben in hun nieuwe omgeving.
En idem met het voer, kan ik een handje voer meevragen om de eerste week te mengen met het voer dat ik heb gekocht? Of is dat zeer ongebruikelijk?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:51

Ik kreeg een pluk bodembedekking uit het nest erbij, dus denk niet dat het heel raar is om te vrage.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:05

Dat heb ik nooit meegekregen, zou het wel vragen, ik doe ook altijd wat oude bodem terug na het verschonen :)
Mooie afmetingen! Ik zou ook graag groter gaan, maar m'n ouders willen dat niet, en het is hun woonkamer...

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:11

Mooie bak zeg! Kan me voorstellen dat je daar blij mee bent! Dat is niet zo raar hoor, dat doe ik eigenlijk ook altijd. Gewoon wat van je eigen bodembedekking in het reismandje doen en dan een handje van het spul uit hun bak er bij doen zodat ze hun geurtje meenemen, maar ook meteen aan jouw luchtje wennen.

Met Zoefje gaat het weer best goed, al heb ik het idee dat ze wel iets in dr koppie niet goed heeft of last van haar rug. Ze loopt soms nog steeds raar en ze kijkt soms niet goed uit haar ogen. Ze is echter wel weer lekker actief, eet en drinkt goed, loopt zelfs nog in het radje ookal gaat dat nu niet meer zo soepel en ze is ook weer lekker druk bezig met gangen graven. Ze slaapt wel wat meer, maar dat deed ze de afgelopen tijd sowieso al.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:13

Geef ook altijd wat bodembedekking mee en als ik het nodig vind een handje voer als ze zelf ander voer hebben, maar wissel zelf ook afentoe wel af met voer

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:08

Ik kreeg ook vaker bodembedekker mee, en ik deed nog wel eens navragen welke voeding ze kregen, dan kon ik dit zelf ook in huis halen.

Weten jullie de gerbil nog van de vorige pagina waarvan ik niet zeker wist welke kleur hij had? Hij is een prachtig bruin nootmuskaatje *\%/* die kleur wou ik al lang hebben. Hij is inmiddela volop aan het verkleuren!

Sterkte met Zoefje, het klinkt behoorlijk naar ;(

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:11

Bedankt voor de reacties, het zijn mijn eerste gerbils, dus ik weet niet helemaal wat gebruikelijk is. Ik heb echt helemaal zin in vanavond *\o/*

Fijn dat het iets beter gaat met Zoefje, maar nog wel even extra in de gaten houden zo te lezen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:58

Wat fijn dat t beter gaat met zoefje.

Leuk klokjes je eigen gerbils.. Ik blijf met jullie meelezen enz.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:51

Ze zijn er!!! Ik was gelijk verliefd toen ik ze zag, ik heb de hele weg naar huis dromerig in het reisbakje gekeken <3.

Afbeelding

Ze hebben gelijk de bak verkent en gekeken waar ze allemaal heen konden. Het duurde even voor ze door hadden hoe ze op de plateau's moesten komen en in de kokosnoten. En mijn vriend en ik maar aanmoedigen voor de bak "het trappetje, neem het trappetje dan!" "Ja hij zit erin, kijk hoe schattig" *\o/*

Na een poosje hadden ze alles ontdekt inclusief de tunnels onder de bedembedekking. Ze zijn nu allebei in een andere hoek bezig met graven/nestje maken of weet ik veel wat haha. Zo nu en dan gaan ze bij elkaar kijken en vooral Yoeka laat het hennepvezel door de hele bak vliegen, waar we heel hard om moeten lachen. Zippo heeft het nu al voor elkaar gekregen om een heel tunnelstelsel te maken met behulp van de takken die in zijn bak zitten. Hij is super hard bezig en komt maar af en toe kijken om vervolgens heel snel weg te flitsen. Yoeka blijft wat meer aan de oppervlakte en ik kon het niet laten om het te proberen... Ik heb hem een pompoenpitje aangeboden die hij nog aannam ook :Y) .

Yoeka:
Afbeelding

Ik heb helemaal in feeststemming, super blij met mijn leuke, mooie, lieve, grappige gerbils

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:57

Heerlijk zijn ze he! Veel plezier met genieten de komende jaren :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:14

Wow yoeka lijkt op sunny toen ik hem ging halen

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:13

Wat leuk zeg! Heel veel plezier met ze, maar dat komt zo te lezen wel goed volgens mij :)

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:19

Klokjes ze zijn leuk vooral de lichte veel plezier met ze

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:48

Ze hebben eindelijk het drinkflesje ontdekt! Zo super lief dat ze met z'n tweetjes tegelijk drinken <3

Afbeelding

Ik heb er net een grotere zandbak ingedaan op advies van de fokker, maar de grote Yoeka komt er met moeite in en Zippo heb ik het nog niet zien proberen. Ze hebben overigens heel weinig aandacht voor het eten, graven en ontdekken is veel belangrijker. Of ze snoepen stiekem van de trosgierst als ik niet oplet. Wat zijn ze super leuk.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:07

<3 Ze zijn enorm schattig!
En je hebt echt een prachtige bak! :~

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:31

Hoi :o mag ik mij ook melden?

Sind vanmiddag hebben wij 3 gerbils. Een zwarte, grijs/wit en bruin/wit.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:03

Welkom no_no heb je foto's?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 07:05

Afbeelding

Afbeelding

Nog niet zo veel. Nou.. Dat zeg ik verkeerd :( veel foto's met vage vlekken er op _O- ze zijn veel te snel :')
van de andere heb ik nog niets

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 08:58

Welkom No_No! Het is inderdaad erg lastig om gerbils fatsoenlijk op de foto te krijgen :')