Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 20:41

Ik vind dat huidje zo grappig :')

Ik heb ooit dagen met een chinese naakthond rond gesjouwd. En die vond ik geweldig. Maar toch komt er hier ook nooit zo een hoor. Dus ik snap je haha

Wescha

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:53

Wat vervelend van de huid. En zag leuke puppy’s.
Wij zijn vanavond voor het eerst naar puppy cursus geweest. Roxy is al weer 11 weken vandaag.

Ben nog een beetje zoekende qua ritme. Er werd aangegeven dat Jack Russels veel moeten rusten, in de bench. Roxy slaapt vaak op haar kleedje.

De trainster gaf aan dat een vast ritme fijn is. Maar ik werk wisselend. Geen idee hoelang ze dan in de bench moet voor haar rust. Ben ik vergeten te vragen

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 21:01

kiwiwitje schreef:
Ik vind dat huidje zo grappig :')

Ik heb ooit dagen met een chinese naakthond rond gesjouwd. En die vond ik geweldig. Maar toch komt er hier ook nooit zo een hoor. Dus ik snap je haha

Haha echt he leuk voor bij een ander.
Maar die huidjes kwa aftekeningen of gevoel?
Want gevoeld zijn de amerikanen veel zachter en fluweel achtiger,de chinezen zijn eerder ruw en stugger.

Spikkels zijn gewoon leuk!!
Ik houd van spikkels.
Zou morgen bij een leuke appaloosa gaan kijken maar helaas stuurde ze vanmorgen een berichtje dat ze het echt niet kon om hem weg te doen(financiële problemen)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 21:31

Vooral hoe dat t er op de foto uit ziet. Haha

Oh wat jammer van je stippel.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:43

Wij komen ook even gedag zeggen uit het verre Canada. Nog geen spectaculaire foto's op bergtoppen - de auto zoektocht loopt matig, waardoor we nog niet echt hebben kunnen hiken. Nu komen er dagelijks beren langs op het terrein waar we wonen, dus we krijgen toch wel iets mee van het wilde Canada!

Beer doet het echt fantastisch. Hij luistert heel goed, ook als we met machines bezig zijn, is vriendelijk naar iedereen (al is hij ook waaks, we weten het als er iemand nieuw het terrein op komt en lijkt verder volledig aangepast aan zijn nieuwe leven. Gisteren heeft hij voor het eerst ook echt beren gezien (tot nu toe zag hij ze of niet of zat hij binnen). Ze waren in het meer aan het zwemmen / spelen. We waren aan het werk vlakbij en hoorden opeens allemaal geplons. Natuurlijk gaan kijken en er waren 2 jonge beren (waarschijnlijk ongeveer 1 jaar oud) aan het spelen. Beer (de hond) was erbij en was eerst gefasineerd aan het kijken, maar daarna was het niet meer zo interessant en ging hij wat aan planten snuffelen.
Erg blij dus met zijn reactie, al hoop ik dat hij wel blaft als ze dichterbij zouden komen ;).

Mijn man maakt zich alleen een beetje zorgen dat Beer het niet zo leuk vind, omdat we niet echt wandelen op het moment. Als we straks een auto hebben gaan we dat zeker vaker doen. De omgeving is prachtig, maar alle trails zijn minimaal 3km langs een behoorlijk drukke weg. Dan rijden we dat stukje liever (heel Canadees / Amerikaans natuurlijk ;) ). Ik denk dat het allemaal wel meevalt - hij heeft een groot terrein, is continue bezig (ons volgen, snuffelen, spelen) en het wandelen gaat ook nog wel komen.

We vermaken ons hier dus prima! (Helemaal als er straks een auto is ;) )

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 17:53

Wauw!

Ach en al zou hij nu niet helemaal tevreden zijn. Dan maken jullie dat straks wel goed toch?
Hier nu een nest pups, dus de andere honden leveren ook even in. Overleven ze best..
nu zijn t kleine rondjes in de wijk en spelen in de tuin ipv op de hei. Ik heb niet t idee dat ze er veel moeite mee hebben. Maar ze lieten van de week toch wel merken blij te zijn weer even op de heide te zijn. Prima toch.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:08

Knap hoor van Beer en sluit me aan bij Kiwi het komt wel weer toch de langere wandelingen.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:40

Ach, hij heeft ook een terrein van 8 hectare om rond te lopen. Hij zit niet alleen maar binnen ofzo. Volgens mij loopt hij meer kms nu dan op een gemiddelde dag in België!

Net een "wandelingetje" gemaakt op eigen terrein. Op een pad gemaakt door de beren. En daarna een duik in het meer :)

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:43

Zijn dat bruine of zwarte beren?

Hoe reageren de Canadezen op de naam van Beer? _O-

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:54

Kaus schreef:
Zijn dat bruine of zwarte beren?

Hoe reageren de Canadezen op de naam van Beer? _O-

Zwarte beren, en bruin kleurige zwarte beren. De bruine (= grizzly) zitten hier (gelukkig) niet. Dat zou het wel een stukje gevaarlijker maken.

De Canadezen moeten er wel om lachen. We hebben er qua uitspraak wel Bear van gemaakt ipv Beer. Weet niet of het beter is om steeds te roepen dat er een beer is of om bier... het lastigste is nog dat hij ook nog zwart is. Soms zie je hem uit je ooghoek en schrik je je rot...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:00

Dat laatste moet ik echt heel hard om lachen _O- beide is wat voor te zeggen :))

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:33

Oshaa,
Wat is het toch gaaf daar en wat een luxe 8ha!
Lees ook trouw mee in je volg topic. Wat een mooi avontuur, nogmaals veel geluk gewenst daar samen en ik blijf uitkijken naar updates <3

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:38

Wat heerlijk die ruimte en natuur!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 22:08

4,5 week nu
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:18

kiwiwitje schreef:
4,5 week nu
[ [url=m/pDm2Lt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind ze op deze leeftijd zo verschrikkelijk schattig, zou er spontaan een willen, gewoon omdat ze er zo aandoenlijk uitzien. :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:18

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:
4,5 week nu
[ [url=m/pDm2Lt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind ze op deze leeftijd zo verschrikkelijk schattig, zou er spontaan een willen, gewoon omdat ze er zo aandoenlijk uitzien. :')

Same *\o/*

* en dan denk ik weer aan bandje rood en mijn vinger :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:20

Oshaa, moet je Beer ook een bel of iets dergelijks omhangen of juist niet? Ik denk overigens niet dat hij veel 'te mekken' heeft, het is voor hem natuurlijk ook een hele omslag in leven en structuur. Als je al zou willen afwisselen tot jullie meer mobiel zijn zou je misschien eens een stukje kunnen hardlopen ofzo?

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:28

KimD schreef:
Oshaa, moet je Beer ook een bel of iets dergelijks omhangen of juist niet? Ik denk overigens niet dat hij veel 'te mekken' heeft, het is voor hem natuurlijk ook een hele omslag in leven en structuur. Als je al zou willen afwisselen tot jullie meer mobiel zijn zou je misschien eens een stukje kunnen hardlopen ofzo?

Ik denk het ook niet! Het is vooral mijn man die dat denkt...
Beer ligt op het moment uitgestrekt op de oprit te slapen na een ochtend rondhangen, de heuvel op en neer gaan (echt die heuvel, het is maar 30m om hoog, maar toch!), rondje door het bos en heel veel snuffelen (er zitten hier zoveel beren op het moment, deze ochtend al 3 gezien en het is pas 1pm).

Hardlopen, het zou kunnen (al heb je dan ook die drukke weg), maar die hoogte meters :') Denk dat je met een klein rondje al snel aan 300m omhoog zit (of is de 300m naar beneden juist vervelender..). Zou ik ook moeten kunnen natuurlijk, maar denk dat ik nu halverwege het loodje leg ofzo.

Beer heeft geen bel aan op het moment. Het is niet echt duidelijk of die nou echt werken en heb hem dan liever zonder iets om rondlopen. Zeker met alle struiken waar hij in zit. We hebben er wel 1, die krijgt hij mogelijk wel om bij het hiken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 23:01

Whahah bandje rood hebben we toen gehouden _O-
Ze zijn heel leuk. Hele leuke karaktertjes al

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:17

kiwiwitje schreef:
Whahah bandje rood hebben we toen gehouden _O-
Ze zijn heel leuk. Hele leuke karaktertjes al

Hahaha ja hij was wel echt een ontzettende leukerd. Had m’n hartje (& vinger) gestolen <3

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:53

Vandaag de eerste boswandeling (40 minuten met korte rustpauze) voor James, Labrador pup van 4 maanden.

Zoveel te ruiken, zien, horen, voelen.....achter zijn grote steun en toeverlaat Mad Max.
Kadootje zo goed als zij het samen kunnen vinden

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:07

Janoek, wat een leuke foto!

Ik heb vanochtend eerst een ronde gefietst met Jip om uiteindelijk op de Horre (waar Max woont) uit te komen. Ik ben daar namelijk kind aan huis, hier kom ik echt tot rust gezien het bij ons thuis altijd hectisch is, weet waar de sleutel ligt en het koffiezetapparaat staat. :D :+

Dit was echt een heerlijke ochtend om de dag mee te beginnen. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 05:26

Heerlijke foto’s weer.
Roxy wil helaas nog niet zo goed meelopen. Dus loop meerdere keren een korter stukje.
Als ik thuis ben gaat het met de zindelijkheid goed. Als ik zelf niet thuis ben doet ze het nog in huis.
In de nacht is ze de laatste nachten rond 5 uur wakker. Dan begint ze te piepen. Maar voordat ik beneden ben heeft ze alles al in de bench gedaan, en wil ze dus buiten niet lopen.
Hebben jullie nog tips? Vind het absoluut niet erg om er s nachts uit te gaan maar wel als ze niet wil lopen en daarna weer gaat slapen in de woonkamer . Als ik haar terug doe in de bench blijft ze piepen

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 05:58

Wescha schreef:
Heerlijke foto’s weer.
Roxy wil helaas nog niet zo goed meelopen. Dus loop meerdere keren een korter stukje.
Als ik thuis ben gaat het met de zindelijkheid goed. Als ik zelf niet thuis ben doet ze het nog in huis.
In de nacht is ze de laatste nachten rond 5 uur wakker. Dan begint ze te piepen. Maar voordat ik beneden ben heeft ze alles al in de bench gedaan, en wil ze dus buiten niet lopen.
Hebben jullie nog tips? Vind het absoluut niet erg om er s nachts uit te gaan maar wel als ze niet wil lopen en daarna weer gaat slapen in de woonkamer . Als ik haar terug doe in de bench blijft ze piepen

Hoe oud is ze?
Wij gingen met Fitz de eerste weken heel veel naar buiten voor zindelijkheidstraining: na het slapen, na het spelen, na het eten, steeds meteen naar buiten tillen.
We koppelden zindelijkheidstraining ook los van het lopen in het hele begin. Poepen en plassen deden we op het grasveldje voor de deur. Een stukje lopen was een andere activiteit. Later ging hij vanzelf zijn behoefte doen tijdens wandelingen. Hij vond wandelen best moeilijk in het prille begin, zo veel prikkels, dat was dus een activiteit op zich en wilden we niet koppelen aan zindelijkheidstraining.

Hoe heb je het slapen in de bench / woonkamer opgebouwd? Misschien is het een idee om een uurtje eerder de wekker te zetten om haar even buiten te zetten voor haar behoefte. Wat wel heel lastig is als ze daarna gaat piepen en niet meer wil slapen, maar voor pups is alleen zijn niet natuurlijk dus heel spannend. Je kunt ook een stapje terug overwegen en haar nog even dichterbij laten slapen en dat weer terug uitbouwen naar de woonkamer als ze weer goed gaat slapen als ze terug gaat in de bench.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 06:05

Of een wekker zetten diw afgaat voordat ze wakker is of de bench op de slaapkamer. Dan kun je haar er gelijk uithalen