Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:54

fokfanaat schreef:
[ [url=m/Jydz1z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/S7wBhb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag het goede nieuws gekregen dat dit onze nieuwe pup wordt. De naam zijn we nog niet over uit, met 2 grote kinderen moeilijk consensus te bereiken.

Renske vers vlees en Purizon puppy all breed brokjes moeten we gaan voeren.

Verplicht? Want als ik Renske zou moeten voeren zou ik afhaken, daar kan een hond meer dan de helft niet van gebruiken. Dat is leuk voor een keer maar zeker niet als vaste voeding. :n

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:00

Fannetje, getsie dat je corona hebt zeg. Gelukkig heb je milde klachten :knuffel:

Lara, <3 <3 <3 Daar wil je het liefste toch een hele dag mee knuffelen?!

Jip voer ik kivo, maar zit misschien toch te kijken naar een ander merk. Kivo is heel vaak niet op voorraad bij de site waar we altijd bestellen. De rest hier in de omgeving is stervensduur :n

fokfanaat

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:05

In het contract staat idd een voederverplichting voor het eerste jaar.
de pup in zijn 1ste levensjaar puppy voer van het merk, Purizon puppy, Renske gestoomd vlees, of Smölke gestoomd vlees, te voeren eventueel aangevuld met rauw vlees

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:41

fokfanaat schreef:
In het contract staat idd een voederverplichting voor het eerste jaar.
de pup in zijn 1ste levensjaar puppy voer van het merk, Purizon puppy, Renske gestoomd vlees, of Smölke gestoomd vlees, te voeren eventueel aangevuld met rauw vlees

Jeetje heftig, dat zou voor mij een reden zijn om daar geen pup te kopen. Wat een absurde regel, zeker als er alleen maar die rommel verplicht wordt.

Maargoed, aan de andere kant, ze wonen toch niet bij jullie dus je kunt uiteindelijk doen wat je wilt.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:41

@KimD
Django deed het prima op Renske gestoomd vlees (bevat 80% vlees). Het gaf ook mooie keutels, net als op kvv, dus geen bootlading aan typische tekenfilm stronthopen. Mooi en weinig keutels zijn toch juist een teken dat er nauwelijks wat in zit dat niet te gebruiken is? Dus ik ben wel benieuwd waarom een hond meer dan de helft niet zou kunnen gebruiken van Renske gestoomd vlees?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:53

Ik zou ook eerst goed nadenken als Zoe zou verplichten het te voeren. Wil zelf wel goed kwalitatief voer dus Jaxx zal ook een zak(je) mee krijgen van wat die nou ook krijgt maar hij gaat of over naar volledig kivo of smorgens Prins standaard en savonds Kivo

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 17:56

Pfoe dat zou ik ook niet doen.. bij verplicht voeren haak ik af..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:57

Ik denk niet dat ik ergens een beter gefokt hondje kan kopen, mensen hebben flink ervaring, blijkbaar goede met dit voer, dus ik vind het geen probleem om dit over te nemen, iig het eerste jaar.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:05

_Christina schreef:
@KimD
Django deed het prima op Renske gestoomd vlees (bevat 80% vlees). Het gaf ook mooie keutels, net als op kvv, dus geen bootlading aan typische tekenfilm stronthopen. Mooi en weinig keutels zijn toch juist een teken dat er nauwelijks wat in zit dat niet te gebruiken is? Dus ik ben wel benieuwd waarom een hond meer dan de helft niet zou kunnen gebruiken van Renske gestoomd vlees?

Die 80% vlees klopt niet helemaal, al met al is het maar 25% écht vlees wat ze gebruiken, de rest is gedroogd of meel. Dat bevat dus lang niet zoveel (of de juiste) voedingsstoffen als vlees. Om maar te zwijgen over de hoeveelheid groente en 'mineralen en vitaminen' die ze erin stoppen.

Het is leuk en handig voor een weekend of weekje weg als je met opslag zit, het kan immers buiten de koeling bewaard worden maar als hoofdmaaltijd zou ik het nooit geven.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:15

Als dat zo zou zijn, dan zou het toch op de verpakking moeten staan? Als het niet vers gestoomd zou zijn maar gedroogd of meel? Wat er verder bij zit, of het gebrek daaraan, ben ik ook niet per se over te spreken, maar als je KVV voert, zit dat er ook niet altijd bij (wat je dus moet aanvullen). Heb je een bron voor de stelling dat het niet 80% vlees is?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:24

_Christina schreef:
Als dat zo zou zijn, dan zou het toch op de verpakking moeten staan? Als het niet vers gestoomd zou zijn maar gedroogd of meel? Wat er verder bij zit, of het gebrek daaraan, ben ik ook niet per se over te spreken, maar als je KVV voert, zit dat er ook niet altijd bij (wat je dus moet aanvullen). Heb je een bron voor de stelling dat het niet 80% vlees is?

Waarschijnlijk de eerste hit op Google. :+

Voerfabrikanten hoeven niet alles te benoemen zoals het precies is. ;) Daar is een behoorlijk groot grijs gebied.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:26

KimD schreef:

Bij mij niet.

Edit: de eerste link die niet van renske zelf is, is van voerwijzer met een comment van Voerwijzer Meike, die het compleet vindt :+
Laatst bijgewerkt door _Christina op 31-01-21 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:27

_Christina schreef:
KimD schreef:

Bij mij niet :+

Dat is jammer...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:29

Ik vind verplicht iets moeten voeren ook flink onzin _O- _O- Alsof ze dat kunnen controleren ook. Lekker wat anders voeren.

Dexters voer wordt niet meer geproduceerd -O- Dus na een lange zoektocht eindelijk iets gevonden wat we gaan proberen. Hopelijk doet ie het daar net zo goed op want we waren juist zo blij met ons huidige voer :(

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:36

Ons is ook ‘gevraagd’ een zak Proplan puppy (bij de fokker) af te nemen, ik geloof 15kg. Ben niet helemaal blij met dit merk nadat ik onderzoek heb gedaan, maar ze hebben wel al jaaaaren ervaring met goldens en ook zes volwassen golden teefjes rondlopen dus ze zullen er wel goede ervaring mee hebben? Zelf zou ik liever vers voeren maar als complete nieuweling en vanwege een HEEL kleine keuken zonder vriezer (die staat in de tuinschuur) ga ik eerst kijken naar een gezondere brok. Zo zit ik te denken aan wolf of wilderness. Maargoed, eerst dus pro plan puppy opmaken.

Aan de ene kant snap ik het, maar aan de andere kant ook weer niet, waarom ze dat ‘verplichten’ :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:40

woepsie90 schreef:
Ons is ook ‘gevraagd’ een zak Proplan puppy (bij de fokker) af te nemen, ik geloof 15kg. Ben niet helemaal blij met dit merk nadat ik onderzoek heb gedaan, maar ze hebben wel al jaaaaren ervaring met goldens en ook zes volwassen golden teefjes rondlopen dus ze zullen er wel goede ervaring mee hebben? Zelf zou ik liever vers voeren maar als complete nieuweling en vanwege een HEEL kleine keuken zonder vriezer (die staat in de tuinschuur) ga ik eerst kijken naar een gezondere brok. Zo zit ik te denken aan wolf of wilderness. Maargoed, eerst dus pro plan puppy opmaken.

Aan de ene kant snap ik het, maar aan de andere kant ook weer niet, waarom ze dat ‘verplichten’ :')

Begreep ik van mijn collega's ook al, die kwam ook al vragen hoe dat zat. Ik zei al, gewoon doen en dan overstappen. Voor hun is het een eerste eigen hond, wel zo makkelijk.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:27

Ons is gevraagd om eerste periode hetzelfde te voeren als de fokker omdat er dan bij de vele veranderingen iets was waar de buik niet van op hol zou slaan. Daarna stonden we vrij zelf te beslissen. Die periode zou ongeveer 1 of 2 week zijn. Maar voor zo'n lange periode het voer aanhouden heb ik ook nog nooit gehoord.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:31

Als jij je er zelf goed bij voelt dan zou ik het gewoon doen.

Zelf zou ik het niet prettig vinden maar dat is ook gewoon persoonlijk.

Jaxx krijgt nu Britt Care nog wat en dat voer ik hem straks ook omdat en de verhuizing en de reis natuurlijk al spannend genoeg is. Ga wel gauw beginnen met vlees want denk dat Jaxx dat niet erg vindt en wanneer de zak leeg is (incl mengen zegma) dan krijgt hij Prins

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 20:02

Ik heb hier aangegeven wat wij voeren, dat krijgen de pupkopers ook gewoon mee. En van de 5 die gingen verhuizen vroegen 4 gelijk om een grotere zak voer erbij. Helemaal prima. Ze krijgen van mij wel een map mee qua richtlijnen voor KVV en brok. Met wel de opmerking dat als ze iets anders willen voeren ik adviseer daar naar te kijken.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:49

Ot kreeg bij de fokker KVV (weet even niet meer welk merk) en soms Renske brokjes, heb toen wat Renske brokjes & een kilo KVV meegekregen. Thuis heb ik d’r overgezet op Edgard&Cooper maar dat at ze al snel niet meer graag, nu al een tijd Kivo en sinds kort eet ze dat ook wel oké. Ze is geen makkelijke eter := maar gelukkig niks verplicht vanuit de fokker. Zeker een jaar vind ik wel heftig hoor om dat te verplichten!

We waren gisteren weer op het strand en ze heeft weer zo’n last van d’r oogjes, ze kan nog niet de hele tijd met de bril op want dat vindt ze nog een beetje spannend dus we oefenen maar hard door.
8-)
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:04

Wat een diva is Otje <3

Wat namen betreft. Wij hebben net zo lang gezocht naar een naam wat we allebei wel zagen zitten. De eerste naam waar we allebei Ja op zeiden was Cody en het paste ook nog bij hem :o

Cody komt dan van een vreselijke fokker maar geen voedingseisen gehad. Nu moesten wij toch meteen overstappen vanwege zijn darmen. Daarna overgestapt naar Devotion brok en daar doet die het super op.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:15

Hier was namen keuze ook een drama... Zijn wat namen de revu gepasseerd.

Maar ook namen voor de pups van m'n schoonouders is altijd 'drama' om te verzinnen omdat zij begonnen zijn bij de A... En nu ergens onderaan zitten.

Yoshi zit nog steeds aan de cavom brokken. Had als pup wat anders bij de fokker, zijn wij snel vanaf gestapt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 17:51

Hier hebben djes en chick hun sessie met de gedragsmevrouw weer gehad.
We gingen samen wandelen met haar dalmaat. Zodat we wat goede ervaringen konden zien en hun gedrag goed konden observeren. Dus eerst een rondje met chick alleen en daarna met Djes alleen. Chick vond hem helemaal leuk en wilde alleen maar spelen. Alleen ze was daarin heel druk en onstuimig,zoals ik verwacht had. Waarop de dalmaat haar corrigeerde. Toen was de liefde over en wilde chick niet meer spelen :+ Maar nog steeds 0,0 agressie of spanning. Dus heel tevreden.
Van djes weten we dat ze grote honden spannend vind. Dus ook hier had ze echt even een :” uh ik vind dit niet zo’n goed idee”momentje. Maar niet snauwen oid, eerder weg willen.
Dus hup wandelen en al heel snel ontdooide ze. En ze is uiteindelijk meerdere keren heel sociaal en rustig netjes kennis gaan maken. Op t einde stonden ze naast elkaar snoepjes te schooien. Waarbij t toppunt was dat de dalmaat over haar heen sprong omdat ik snoepjes aan zn baas wilde geven en hij dacht dat ie kreeg. En djes vond t helemaal prima.
Binnenkort gaan we nog een keertje.

Hier dus super happy!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:54

Is 1 van die 2 dan beetje onvriendelijke/agressief dat je dit doet?

Pure interesse hoor

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:58

Klinkt als een goede sessie, kiwi!

Wij gaan ook privé training bij een gedragstrainer. Zhiva valt gigantisch uit naar grote honden. Kleine honden is afhankelijk van de houding maar dat is alleen er naar toe trekken maar verder niet uitvallen. Grote honden is een garantie voor uitvallen, dus daar willen we wat mee gaan doen. Heel vervelend is het vooral want daarmee wordt een beeld gewekt van Zhiva hoe ze totaal niet is. Ze is een hartstikke vriendelijke hond, iedereen zou in principe met haar weg kunnen lopen en met haar kunnen trainen. En dat vind ik persoonlijk het lastigste, want mensen gaan nu roezemoezen dat die ene herder wel erg vals is.