Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 00:13

Wij zijn Borders With Colours :D

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 08:09

Windhonden <3
Heb je foto's? Ik heb namelijk ook een kruising Whippet met waarschijnlijk galgo of greyhound.

Zijn Instagram is @whippet.troy

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 08:11

Ik wil steeds een bijleespost maken maar dan zijn er weer 3 pagina's bij :')

Even kort dan, welkom nieuwe gezichten! Mijn instagram is hetzelfde als mijn bokt naam, ik post voornamelijk hondenspam maar het is geen account voor alleen Popo. :P
Ik heb hem zondag weer geschoren dus hij is weer heerlijk fris. Ik kwam erachter dat zijn vacht ging klitten tussen zijn middelste tenen dus hij heeft nu kale poedelvoeten. Kan hij nog vaker voor teefje uitgemaakt worden. :+

Ik weet even niet meer wie het vroeg maar ik vind de barbet echt leuk! Best wel relaxte waterhonden en een tandje kleiner en breder dan de poedel of portugees. We hebben een super leuke barbet fokker in de praktijk en zo kwam ik in aanraking met het ras. Ik wilde ook eigenlijk wel een barbet maar ik kreeg m'n vriend niet overtuigd hihi. Dus een poedel! Geen spijt van gelukkig.

@Skippy dat probleem met tuigen had ik ook, daarom heb ik er een laten aanmeten. Die wordt ergens bezorgd binnen nu en een maand, dan zal ik het resultaat posten. :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 08:17

@Noeni Ow wat een heerlijke fluffy foto! Leuk, kom maar op met de puppyspam! Vanwaar de keuze voor dit ras? Pure nieuwsgierigheid overigens, geen oordeel ;)

@Gitta_ Joh, jij pas in 2021 , mijn 'puppy' is van december 2015 en ik mag ook meekletsen hier ;) Leuk, een windhond! Heerlijke honden <3

Voor wat betreft Insta: ik mix mijn hond en mijn paard en wat andere dingen uit mijn leven (maar vooral hond en paard) op één account, dus Toby heeft geen eigen account. Vooralsnog vinden mijn beestjes het geloof ik niet zo erg om een account met elkaar te delen :Y)
Mijn insta is @balancedhorse (en ja, mijn posts zijn Engelstalig, redelijk internationale kennissenkring en iedereen spreekt Engels, toch ;) )

@simoonzel benieuwd naar de foto van het eindresultaat van het tuigje!

Edit: ontwormen doe ik elke 3 maanden, en ontvlooien doe ik hier wel met regelmaat. Wij wonen 'helaas' in bosgebied, dus het stikt van de teken. En met heel veel katten in de buurt die lekker langs alle struikjes wrijven, ontkom je ook niet echt aan vlooien als je er niets aan doet, jammer genoeg. Toby kan niet tegen een teken/vlooienband, dan krijgt hij enorme kale plekken in zijn hals, dus ik druppel elke maand met een pipetje tussen maart en november. Vooralsnog gaat dat het beste voor hem.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 08:35

Zal zo even iedereen toevoegen op Instagram, Mulan is mulanthebulgarian :D

Gister weer cursus gehad, ze deed het zo goed <3 Nog 1 les vrijdag (maandag met proefexamen ben ik er helaas niet, dan zit ik in Disney) en dan hebben we volgende week vrijdag examen :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 09:46

skippy
Op de pup brok had Arya ook wel eens zachtere ontlasting, maar ik ben met haar nu net over gegaan naar volwassen brok en nu is het weer mooi stevig. Kan misschien bij ons ook nog samen gehangen met het feit dat ze nog wel eens wat wilde eten buiten zoals schapen, konijnen en paarden poep. Is een op maat gemaakt tuigje geen optie? Als je echt graag een tuigje wilt maar het zo lastig is om iets te vinden wat echt goed past. Klinkt allemaal idd sub-optimaal, het is het net niet he? Lastig hoor :(

EJ Wat een leuke halsband en riem, heel gaaf kleurtje!

Qua tuig zou ik met een buitenlands hondje ook geen risico nemen en investeren in een goed (anti-ontsnappings) tuig en dan ook niet voor budget merk gaan, wat KimD al aan gaf. Het geld haal je er echt wel uit. Maar nu denk ik daar ook wel wat makkelijker over haha. Zit met Arya nu aan haar 3e Dog Copenhagen tuig, nieuw gekocht telkens, op 5,5 maand dat ze nu bij ons is. Ik vind kwaliteit gewoon belangrijk en daar betaal je vaak gewoon toch meer voor. Als het goedkoper kan is dat natuurlijk wel altijd mooi meegenomen hoor. Is maar net wat je zelf kunt en wilt qua budget ook, dat is voor iedereen anders. Als je dicht bij de grens woont, is in DL eens kijken ook zeker een goed idee ja.

kiwi
Ohh god die vacht foto’s. Brrrrrrr. Nee, ik ben echt niet over te halen denk ik om d’r zoiets te geven haha. Hoe lekker en leuk ze het misschien ook zou vinden.

NorwayFjord
Benieuwd hoe het DC tuigje gaat passen bij Mulan en leuk kleurtje ook! En super fijn dat de cursus lekker ging! En volgende week al examen, spannennnnnd. Maar jullie gaan dat super doen, ik weet het gewoon!

Noeni
Welkom! Wat een interessante raskeuze zeg! Wel leuk dat je alsnog redelijk snel bij een goede fokker terecht bent gekomen die jullie heeft uitgekozen. Zo kun je dan toch al beginnen met de voorpret en het aftellen. Qua ontworming en vlooien bestrijding volg ik ook het schema en blijf ik preventief behandelen. Ik ben zo panisch voor het krijgen van vlooien met nog een kat in huis die door het hele huis loopt ook (is wel een binnenkat, maar ze kan het natuurlijk net zo goed via mij of Arya oplopen). Nu is het alsnog mogelijk dat ze het kunnen krijgen, maar toch hihi…

Gitta
Leuk vooruitzicht wel al, ondanks dat je nog een beetje vroeg bent met je vraag naar het 2021 topic hihi ;) En fijn als je al een hond hebt die stabiel is en kan ‘helpen’ in de opvoeding. Hier lopen we regelmatig met iemand die een aantal herplaats windhonden heeft en Arya rent zich altijd helemaal rot met eentje van hun. Zo sneu en tegelijkertijd leuk om te zien hoe ze ‘m gewoon niet bij kan houden haha. Maar echt sjiek om die snelheid te zien bij die windhond, heel indrukwekkend. Ik was even wat minder actief op Instagram, maar ben sinds kort weer wat actiever ermee bezig. Arya’s Instagram is @aryatheoldgermanshepherddog

Simoonzel
Herkenbaar van die bij lees post maken haha. Ik dacht dat ik netjes bij was, maar er blijkt toch alweer veel gekletst te zijn hihi.

Wij hebben gister ook weer cursus gehad. Ging een stuk beter als de laatste keer. Alsnog genoeg dingen waar ik aan wil blijven werken natuurlijk, maar overall deed ze eigenlijk gewoon heel goed haar best en mag ik trots zijn op m’n 7,5 maanden oude meisje. Een uur is gewoon erg lang en de ene keer redt ze dat uur net en de andere keer is ze mentaal gewoon echt veel sneller uitgeput, wat ook begrijpelijk is. Ik ben namelijk al voor de les bezig met d’r zodat ik niet nog moet zoeken naar die focus als iedereen er al is. Gelukkig past de instructrice zich goed aan aan de groep, want meerderen hebben hier wel eens last van en nu zat er ook weer 2 weken tussen met de vorige les, en doen we dan even wat anders om de aandacht weer erbij te krijgen. De individuele oefeningen gingen gister echt helemaal top en de ‘confrontatie’ oefeningen zoals andere honden negeren die langslopen ging ook heel goed, alleen met zelf lopen langs andere honden was ze soms weer focus kwijt en zat ze met d’r snufferd in het zand en heeft ze 2x willen snuffelen bij een andere hond (maar was ze op zich wel nog goed mee te krijgen. Andere honden gister vlogen gewoon op andere honden af met regelmaat dus wat dat betreft… lol). Maar dat zijn bij haar moment opnames, want met gewoon volgen in rondjes lopen e.d. deed ze het weer helemaal super. Is soms per les echt zo verschillend. Dan doet ze iets wat ze altijd heel netjes deed ineens wat minder en andersom. Maar dat is natuurlijk wel goed, want zo blijven we wel bezig :) We zijn de les wel eerder gestopt omdat de meeste honden gewoon 'klaar' waren en toen moesten we wachten tot de pup cursus naast ons klaar was, dus kon je gewoon even rustig aan doen. Sommigen lieten hun honden onderling snuffelen enz maar ik weet dat ik dat met Arya dan niet moet doen. Die is na zo'n intensieve training gewoon mentaal klaar en overprikkeld. Toen heeft ze 2x achter elkaar de bulldog vies uitgeblaft die wel even wilde komen spelen met d'r, maar waar ze niet van was gediend := Ze 'bijt' normaal niet snel van zich af, en zeker aan de riem heb ik normaal zo'n situatie niet haha, dus ik schrok wel even ervan moet ik zeggen, dat ze zo extreem duidelijk was in d'r communicatie nu, kleine bitch hihi.

Verder voelde het echt heel leeg en stil aan op stal. De buitenstallen die wel nog stonden zijn leeg en het afgebrande stuk aan de andere kant stond achter hekwerk. Tijdens de les zijn die hekken omgevallen dus toen we terug naar buiten gingen kon je alles zien. Ze hadden het gros van de afgebrande stallen al in een grote hoop bij elkaar geveegd. Was echt niks meer van over (als je weet hoeveel stallen er normaal in verhouding stonden en dat kleine hoopje wat nu nog over was) behalve veel as en wat stukjes hout, vreselijk, brr.

Niet echt veel foto's meer gemaakt sinds zondag ochtend. Gister overdag heeft Arya lekker veel geluierd en ik moet wel even een paar geniet momentjes delen van die 2 samen haha. Het is opeens echt een 'ding' geworden dat Arya Sansa als kussen gebruikt, arme kat :') Maar wel genieten om te zien hoe ze elkaar telkens opzoeken <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 18-02-20 09:54, in het totaal 2 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 09:48

Haha t went wel hoor dat vacht :P Maar ik kijk hier nergens meer van op qua snacks :P

Wat heftig zo bij die stallen :(

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 09:49

Welkom nieuwe dames.

Cursebreaker respect voor je bijleespost! Wat een lekkere luie beesten zo. Lichtelijk jaloers moet mijn met drukke week. Ik werk in het onderwijs, ga een dag extra werken ivm zieke collega's, oudergesprekken, carnaval..... gelukkig vrijdag 12 uur klaar, snel opruimen en puppy ophalen. Daarna vakantie!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:01

cursebreaker schreef:
skippy
Is een op maat gemaakt tuigje geen optie? Als je echt graag een tuigje wilt maar het zo lastig is om iets te vinden wat echt goed past. Klinkt allemaal idd sub-optimaal, het is het net niet he? Lastig hoor :(

Nou ja, als een halsband een optie zou zijn, zou ik dat ook prima vinden (behalve in het bos, daar stuift Toby nogal weg alle kanten op als hij op muizenjacht is, dan is een halsband een no-go), maar Toby heeft zo'n belachelijk mini-hoofd tov zijn hals, dat halsbanden altijd héél snel af zijn. En het blijft een straatschoffie: die wil ik écht niet ineens los hebben ;) Dus blijft even zoeken, en inderdaad, een op maat gemaakt tuigje is altijd nog een optie natuurlijk. We zitten met een halsomtrek van 34cm en een borstomvang van 56/57cm en de meeste tuigjes zijn bij die borstomvang berekend op flink meer halsomvang. Mijn vorige hond had ik altijd 'gewoon' aan een halsband mee, maar die had een grotere kop en sowieso wat meer massa bij te zetten :+

cursebreaker schreef:
Wij hebben gister ook weer cursus gehad. Ging een stuk beter als de laatste keer. Alsnog genoeg dingen waar ik aan wil blijven werken natuurlijk, maar overall deed ze eigenlijk gewoon heel goed haar best en mag ik trots zijn op m’n 7,5 maanden oude meisje. Een uur is gewoon erg lang en de ene keer redt ze dat uur net en de andere keer is ze mentaal gewoon echt veel sneller uitgeput, wat ook begrijpelijk is. Ik ben namelijk al voor de les bezig met d’r zodat ik niet nog moet zoeken naar die focus als iedereen er al is. Gelukkig past de instructrice zich goed aan aan de groep, want meerderen hebben hier wel eens last van en nu zat er ook weer 2 weken tussen met de vorige les, en doen we dan even wat anders om de aandacht weer erbij te krijgen. De individuele oefeningen gingen gister echt helemaal top en de ‘confrontatie’ oefeningen zoals andere honden negeren die langslopen ging ook heel goed, alleen met zelf lopen langs andere honden was ze soms weer focus kwijt en zat ze met d’r snufferd in het zand en heeft ze 2x willen snuffelen bij een andere hond (maar was ze op zich wel nog goed mee te krijgen. Andere honden gister vlogen gewoon op andere honden af met regelmaat dus wat dat betreft… lol). Maar dat zijn bij haar moment opnames, want met gewoon volgen in rondjes lopen e.d. deed ze het weer helemaal super. Is soms per les echt zo verschillend. Dan doet ze iets wat ze altijd heel netjes deed ineens wat minder en andersom. Maar dat is natuurlijk wel goed, want zo blijven we wel bezig :) We zijn de les wel eerder gestopt omdat de meeste honden gewoon 'klaar' waren en toen moesten we wachten tot de pup cursus naast ons klaar was, dus kon je gewoon even rustig aan doen. Sommigen lieten hun honden onderling snuffelen enz maar ik weet dat ik dat met Arya dan niet moet doen. Die is na zo'n intensieve training gewoon mentaal klaar en overprikkeld. Toen heeft ze 2x achter elkaar de bulldog vies uitgeblaft die wel even wilde komen spelen met d'r, maar waar ze niet van was gediend := Ze 'bijt' normaal niet snel van zich af, en zeker aan de riem heb ik normaal zo'n situatie niet haha, dus ik schrok wel even ervan moet ik zeggen, dat ze zo extreem duidelijk was in d'r communicatie nu, kleine bitch hihi.

Verder voelde het echt heel leeg en stil aan op stal. De buitenstallen die wel nog stonden zijn leeg en het afgebrande stuk aan de andere kant stond achter hekwerk. Tijdens de les zijn die hekken omgevallen dus toen we terug naar buiten gingen kon je alles zien. Ze hadden het gros van de afgebrande stallen al in een grote hoop bij elkaar geveegd. Was echt niks meer van over (als je weet hoeveel stallen er normaal in verhouding stonden en dat kleine hoopje wat nu nog over was) behalve veel as en wat stukjes hout, vreselijk, brr.

Niet echt veel foto's meer gemaakt sinds zondag ochtend. Gister overdag heeft Arya lekker veel geluierd en ik moet wel even een paar geniet momentjes delen van die 2 samen haha. Het is opeens echt een 'ding' geworden dat Arya Sansa als kussen gebruikt, arme kat :') Maar wel genieten om te zien hoe ze elkaar telkens opzoeken <3

Fijn dat de training goed ging! En ja, beetje bitchy zijn om je grenzen aan te geven mág hoor! :j Zeker als het vooral lawaai is, je kan maar duidelijk zijn, toch?

Lijkt me heel naar zo, die afgebrande stallen, brrrr ;(

Geweldig zo, die foto's. Je zou toch denken dat die kat het gauw beu zou zijn, zo'n zware hondenkop op haar lijfje, maar blijkbaar valt he mee ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 10:15

Skip ik heb even Djessey opgemeten .. :P
Misschien heb je er iets aan qua keuze met tuigjes :)

Afbeelding
Met deze maten past ze maat A - 3 cm van MAG (google maar op MAG tuig. :)
ze wisselt tijdens t groeien tussen 1e en 2e gaatje van de hals :P hals is aan 2 kanten te verstellen.
Afbeelding

en dit tuig, Rogue royalty slimline (maat S), maar dit tuig vind ik zelf minder fijn liggen. te ver in de nek. En heb eigenlijk nog geen hond gezien waar hij beter ligt
tuig is bij hals en buik aan 2 kanten te verstellen.
Afbeelding

t zijn geen recente foto's :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:21

kiwiwitje schreef:
Skip ik heb even Djessey opgemeten .. :P
Misschien heb je er iets aan qua keuze met tuigjes :)

[ [url=m/pqETuS.png]Afbeelding[/url] ]
Met deze maten past ze maat A - 3 cm van MAG (google maar op MAG tuig. :)
ze wisselt tijdens t groeien tussen 1e en 2e gaatje van de hals :P hals is aan 2 kanten te verstellen.
[ [url=m/xYUjbo.jpg]Afbeelding[/url] ]

en dit tuig, Rogue royalty slimline (maat S), maar dit tuig vind ik zelf minder fijn liggen. te ver in de nek. En heb eigenlijk nog geen hond gezien waar hij beter ligt
tuig is bij hals en buik aan 2 kanten te verstellen.
[ [url=m/49Khin.jpg]Afbeelding[/url] ]

t zijn geen recente foto's :P

Ah thanks!

Ik zit ook nog met de zéér beperkte ruimte tussen zijn voorpootjes (en hij loopt als een 'juffershondje' zeg maar, pootje echt naar voren met veel knieactie), waardoor hij echt weinig breedte kan hebben aan materiaal :n

Onderstaand is een tuigje met een bandbreedte van 2cm, voor de beeldvorming :')

Afbeelding

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:38

Kan iemand mij helpen met welke maat tuigje ik zou moeten nemen van die Ruffwear Webmaster? Ik heb de maten van het hondje opgevraagd, maar ik weet bij god niet hoe dat werkt :')
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 10:49

Dat weinig breedte kunnen hebben herken ik. Dat tuigje van 2cm van jou is voor Boellie al te breed dus die heeft “gewoon” een julius die hem prima bevalt gelukkig.
Extreme dog gear maakt tuigen op maat. Wie weet is dat nog een optie?
En ik denk dat die slimline van rogue royalty ook nog wel eens zou kunnen passen bij hem. Die zijn heel smal.

Hier geen ervaring met ruffwear sorry

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:52

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:53

Thanks dames! **gaat even googlen**

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:56

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:00

Wat gaan jullie hard zeg! Niet normaal.

@E_J - wat een mooie kleur band zeg, tof!
@Skippy01 - dankjewel, de keuze voor dit ras is 5 jaar geleden puur op uiterlijk geweest, we kwamen een Shiba tegen en werden verliefd op het uiterlijk. De afgelopen 5 jaar ons goed verdiept maar aangezien we zelf vonden te weinig tijd te hebben voor een hond bleef een puppie uit. Inmiddels zijn we bij verschillende fokkers op bezoek geweest en het eigenzinnige slimme karakter van deze hond past goed bij ons.
@Cursebreaker - dank voor je reactie! En wat een heerlijk stel heb je daar zeg, ik ga je even volgen op Instagram. :)
@Kiwiwitje - die tuigjes zien er fijn uit! Ik twijfel nog heel erg over of ik een tuigje moet aanschaffen voor onz e pup of niet. Ik heb nu in eerste instantie gewoon een halsband. Je leest zoveel verschillende verhalen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:18

Noeni schreef:
@Skippy01 - dankjewel, de keuze voor dit ras is 5 jaar geleden puur op uiterlijk geweest, we kwamen een Shiba tegen en werden verliefd op het uiterlijk. De afgelopen 5 jaar ons goed verdiept maar aangezien we zelf vonden te weinig tijd te hebben voor een hond bleef een puppie uit. Inmiddels zijn we bij verschillende fokkers op bezoek geweest en het eigenzinnige slimme karakter van deze hond past goed bij ons.

Ah, duidelijk! Ik vind het prachtige hondjes om te zien altijd. Ik zie ze soms wel lopen. Voor mij gevoel altijd wel érg eigenzinnig, hoewel overal een stukje opvoeding bij komt kijken natuurlijk. (Niet dat de mijne ook maar iets minder eigenzinnig is hoor, ik dreig altijd dat ik hem ga inruilen voor een labrador :Y) :') Zou ik uiteraard nóóit doen, maar voor een volgende ooit is een zelfstandige multi-sensory jager misschien NIET meer mijn route ;) )

Voor wat betreft halsband of tuigje: ik ben pro-tuigje, zeker bij een hond die nog moet leren aangelijnd te lopen en in de groei is. De kans dat je dingen 'sloopt' in zo'n groeiend lijfje is gewoon kleiner. Maar in ben dus niet anti-halsband als een hond eenmaal het concept 'meelopen' begrijpt. Het is voor sommige honden gewoon veel materiaal op hun lijf en niet alle honden vinden dat fijn.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:23

Skippy01 schreef:
Noeni schreef:

Ah, duidelijk! Ik vind het prachtige hondjes om te zien altijd. Ik zie ze soms wel lopen. Voor mij gevoel altijd wel érg eigenzinnig, hoewel overal een stukje opvoeding bij komt kijken natuurlijk. (Niet dat de mijne ook maar iets minder eigenzinnig is hoor, ik dreig altijd dat ik hem ga inruilen voor een labrador :Y) :') Zou ik uiteraard nóóit doen, maar voor een volgende ooit is een zelfstandige multi-sensory jager misschien NIET meer mijn route ;) )

Voor wat betreft halsband of tuigje: ik ben pro-tuigje, zeker bij een hond die nog moet leren aangelijnd te lopen en in de groei is. De kans dat je dingen 'sloopt' in zo'n groeiend lijfje is gewoon kleiner. Maar in ben dus niet anti-halsband als een hond eenmaal het concept 'meelopen' begrijpt. Het is voor sommige honden gewoon veel materiaal op hun lijf en niet alle honden vinden dat fijn.

Wat je zegt is helemaal waar hoor, het is echt een gedeelte opvoeding. Ik heb diverse fokkers bezocht en daarin merk en zie je ook zoveel verschil in opvoeding.

Wat vind jij een fijn merk qua tuig? Ik heb mijn oog op de AnnyX tuigjes laten vallen, zien er erg degelijk uit en lijken de hond weinig tot niet te beperken in de bewegingsvrijheid. https://www.hondenserviceannemiek.nl/wi ... -tuig-fun/

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:26

Noeni schreef:
Wat je zegt is helemaal waar hoor, het is echt een gedeelte opvoeding. Ik heb diverse fokkers bezocht en daarin merk en zie je ook zoveel verschil in opvoeding.

Wat vind jij een fijn merk qua tuig? Ik heb mijn oog op de AnnyX tuigjes laten vallen, zien er erg degelijk uit en lijken de hond weinig tot niet te beperken in de bewegingsvrijheid. https://www.hondenserviceannemiek.nl/wi ... -tuig-fun/

Ik ben zelf ook nog énorm zoekend qua tuigjes ;) heb er al zóveel gehad inmiddels, goedkoop, duur, en het is allemaal nét niet wat Toby fijn vindt vooralsnog.

Edit: die Anny X lijken inderdaad qua pasvorm en maten fijn! En de pod staat er zelfs bij vermeld als type *\o/*

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:30

Nynkster schreef:
Welke maat heeft mijn hond nodig?
Maat Borstomvang
XXS 33 - 43 cm
XS 43 - 56 cm
S 56 - 69 cm
M 69 - 81 cm
L/XL 81 - 107 cm

Vanaf medpets zou hij dan maat S moeten hebben.

https://www.medpets.nl/ruffwear-webmast ... 7cEALw_wcB

Maar dat geld dus niet voor ieder soort tuig. Mera heeft 59cm en heeft een M. Kleiner zou ze niet eens passen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:53

Dat lijkt me logisch inderdaad, maar ze vraagt ook specifiek voor die webmaster :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:55

Je hebt ook speciale Podengo tuigen, die vond ik bij hem het mooiste zitten. Logisch ook, ze worden er speciaal voor gemaakt. Net zoals voor de Podenco, ibicenco vooral, maar toch, ze zitten het mooiste. Over het algemeen ook met drie banden.

Er is trouwens een bokker zie van biothane riemen, halsters en dergelijke maakt. Misschien zou ze jou ook kunnen helpen? Als ze het onderlegd is het ook vrij zacht en zal de dunne huid niet schuren.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:57

KimD schreef:
Je hebt ook speciale Podengo tuigen, die vond ik bij hem het mooiste zitten. Logisch ook, ze worden er speciaal voor gemaakt. Net zoals voor de Podenco, ibicenco vooral, maar toch, ze zitten het mooiste. Over het algemeen ook met drie banden.

Er is trouwens een bokker zie van biothane riemen, halsters en dergelijke maakt. Misschien zou ze jou ook kunnen helpen? Als ze het onderlegd is het ook vrij zacht en zal de dunne huid niet schuren.

Ja klopt! maar met 3 banden wil Toby niet meer lopen :') Die háát alles wat achterop zijn rug komt. En dan zit er inderdaad in bouw ook nog wel een verschil tussen de Spanjaarden en de portugezen inderdaad, om het simpel te houden, maar dat is vaak onderling wel te gebruiken gelukkig :)

Ah ok, óók nog een optie dan!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:03

Aura4dox moet overigens ook super tuigen maken, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, alleen van horen zeggen!