Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Christina

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:56

Geweldig <3 <3 <3 <3 . Maar van jouw man pikt hij geen woorden op?
Zo leuk ook om te horen dat alle papegaaien Kiekeboe kennen, en kusjes geven. Dat zijn blijkbaar wel de dingen die bijna iedereen doet :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 16:34

Oh jawel hoor. Hij zegt ook "Stap eens op!" en "Laat Los" en dat heeft ie echt van manlief _O-
Maar het meeste pakt ie wel van mij op :=
Kiekeboe was één van de eerste dingen die hij heeft geleerd :P Hij vindt dat spelletje ook heel leuk.

Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:44

Eigenlijk net als kleine kinderen, die vinden kiekeboe meestal ook heel leuk.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 18:46

Het allermooiste vind ik het stiekem wanneer hij pissig of nijdig op ons is :=
Soms moet hij als timeout even 5 minuten in zijn kooi en dan is hij soms zo boos op ons dat hij met zijn poot zijn eten uit zijn voerbak grijpt en dan buiten zijn kooi dumpt }:) }:) }:)
Dan zie je opeens zijn poot tussen de tralies naar buiten steken en vervolgens een hele berg groente en fruit loslaten _O- En ook nog eens net zolang tot zijn bak leeg is en alles naast de kooi ligt _O-
Eigenlijk moet ik dan boos op hem worden, maar het ziet er zo stom uit dat ik dan vooral vlak van het lachen lig :')

Dus soms kan ie ook echt wel een kleine terrorist zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:55

Haha daar zou ik inderdaad ook moeilijk boos om kunnen worden als het er zo grappig uitziet :D

Hoe doen jullie dat eigenlijk als je eens wat langer van huis bent? Zijn jullie al op vakantie geweest sinds je hem hebt? Jullie letten zo goed op met zijn eten en andere zorg; het lijkt me best moeilijk om dat uit handen te geven.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 19:56

Ja, dat is ook een punt. We zijn nog niet op vakantie geweest en als ik een dagje of wat naar mijn ouders ben (wonen aan de andere kant van Nederland) dan zorgt manlief voor hem.
Ik kan heel slecht de zorg uit handen geven :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:00

Ja, dat begrijp ik helemaal!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 20:04

Als oppas zou ik dan iemand willen die wel veel ervaring heeft met vogels/papegaaien, maar zelf op dat moment geen vogels heeft (zodat ie geen ziektes of parasieten kan oplopen).
Maar ja, ga dat maar eens vinden _O- en ik zou hem ook veel te veel missen denk ik.
Edelpapegaaien staan er ook om bekend heel stressgevoelig te zijn en hij is best éénkennig, dus dat wil ik zijn kleine hartje ook niet aandoen :')
Al gaat die éénkennigheid de laatste maanden wel steeds beter. Hij vindt het stiekem best gezellig wanneer er visite is en komt er dan op een afstandje toch bij zitten :P

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:44

Oeh, voorzichtig met wat je hier post, Cayenne!
Ik zie nu in gedachten een hele rij Bokkers voor jouw deur om eens op visite te komen.... :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:55

Martie schreef:
Oeh, voorzichtig met wat je hier post, Cayenne!
Ik zie nu in gedachten een hele rij Bokkers voor jouw deur om eens op visite te komen.... :D

Oeh ja! Ik houd van vogels, ik was mijn handen vaak, ben niet ziek en ik heb zelf geen vogels thuis! O:)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:58

Pfff... dat pootje dat buiten de kooi groente en fruit dumpt, daar heb je niet stiekem beeldmateriaal van? _O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 21:21

Haha, ja ik zie ook al voor me dat bokkers een nummertje moeten trekken om voor hem te zorgen :')
Hij is ook echt leuk dus ik ben bang dat ik hem dan niet meer terug krijg _O-
Suzanne, ik hou je in gedachten haha :D

Nee, helaas nog geen beeldmateriaal maar dat moet ik idd echt weleens filmen!
Hij doet het niet iedere keer dus het is altijd afwachten wanneer ie zo'n bui heeft (gemiddeld 1 keer per 3 maanden :P ).

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:08

Je zou eens een livestream Mango moeten doen. Ik denk dat veel mensen hier dat op prijs zouden stellen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 14:28

Dat is op zich niet eens zo'n gek idee! Daar heb ik nog niet eerder over nagedacht :D
Ik ga eens kijken hoe we dat kunnen doen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 18:46

Mango zit naar buiten te kijken en is aan het wachten tot manlief thuis komt.
Ondertussen kon ik hem stiekem filmen terwijl hij op de praatstoel zit :D

Zo schattig :+:
Dit is ongeveer 15% van wat hij allemaal kan zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:15

Oké, soms kan ik echt bijna niet meer bepalen wanneer jij iets zegt of dat het Mango is, haha. Hij doet je zó goed na! Hij kan lekker kletsen.

Is het niet verwarrend voor hem dat je ook commando's zegt ("los..!" of "stap eens op") die op dat moment niet van toepassing zijn? En doet 'ie ook wel eens huiselijke geluidjes na, zoals de telefoon? :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 22:25

Ik zeg het vooral omdat hij het dan meestal herhaalt :P En hoe hij het zegt klinkt echt grappig _O-
Hoewel hij mij na doet, dus eigenlijk zeg ik het ook grappig?! >;)
Ja, de telefoon doet ie ook na :') En de deurbel!
En een laserpistool, geen idee hoe ie daar aan komt, maar dan is het "Pieuw, pieuw, pieuw" :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 23:18

Laserpistool? Te veel met baasje TV gekeken wellicht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 06:47

Cayenne schreef:
Ik zeg het vooral omdat hij het dan meestal herhaalt :P En hoe hij het zegt klinkt echt grappig _O-
En een laserpistool, geen idee hoe ie daar aan komt, maar dan is het "Pieuw, pieuw, pieuw" :')

Haha ja, hij zal slim genoeg zijn om te snappen dat je op dat moment geen commando geeft. En ja, ik vond vooral zijn dramatische "baasje!" superschattig. Handig van die deurbel en telefoon! :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:48

culaccino schreef:
Cayenne schreef:

Haha ja, hij zal slim genoeg zijn om te snappen dat je op dat moment geen commando geeft. En ja, ik vond vooral zijn dramatische "baasje!" superschattig. Handig van die deurbel en telefoon! :')

Nou, dat laatste weet ik zo net nog niet.........

Als Mango het net zo goed doet als wijlen de grijze roodstaart van een kennis dan neem je vaker de telefoon op voor de kat z'n dinges dan dat er daadwerkelijk gebeld wordt.

Kleine waarschuwing voor Cayenne:
De ping van de magnetron. Zet er een pizza in, na 30 sec "ping" :? na 20 sec weer "ping" :? maar die pizza is nog gewoon bezig.....

Deurbel: "prrring" loop naar de deur, indringende "PRRRRING!!" niemand aan de deur.

Koffiezetmachine: "krrrrrgggr" "ppprrrrrrrttt" "ppsssssstttt" maar geen koffie.....

Dit is een zeer kleine selectie van het vocabulaire van die grijze roodstaart en vooral z'n weergaloze timing is nog steeds legendarisch.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:56

Horen je buren Mango zijn gekwebbel eigenlijk? Het klinkt op het filmpje nog best hard. Grappig dat hij zoveel heeft opgepikt/kan nazeggen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:00

De grijze roodstaart van mijn ouders zegt ook altijd doeiiiii als ik bij de deur sta :') geniaal is dat. Weet die precies.
Deed ook altijd complete telefoongesprekken na. Eerst de ringtoon, daarna blahbla, soms 5 min! En daarna ophangen met de doei van mijn vader :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 08:42

_O- _O- Ikke, hij maakt idd wel een geluid dat verdacht veel op ons Nespresso apparaat lijkt :')

Hilli: In huis horen ze hem niet (tenzij we de schuifpui open hebben staan). Wanneer hij buiten staat horen ze hem wel, maar dat vinden ze alleen maar leuk.
Ze hebben een zoontje van 5 jaar en die rende ooit eens naar binnen om zijn moeder een kusje te geven. Zijn moeder was helemaal verbaasd, want dat doet hij normaal nooit uit zichzelf. Maar volgens hem had zijn moeder erom gevraagd?
Uh nee, dat was Mango die luidkeels "Kusje!" aan het oefenen was _O-

Telefoongesprekken doet Mango nog niet na :P Hij is op zich ook nog best jong en onervaren qua praten en moet nog echt beter leren om goed te articuleren.
De meeste edelpapegaaien beginnen pas met 1 a 2 jaar echt te praten, maar Mango begon met 6 maanden al. Het gaat ook echt in fases dat hij heel veel woorden oppikt en dan opeens weer een hele tijd niets.

En hij weigert nog steeds pertinent om "vrouwtje" te zeggen :')
Het meest schattige is wel dat ik hem soms heel zachtjes hoor zingen terwijl ik boven de was aan het opvouwen ben. Dan is hij echt met een zelfverzonnen melodietje bezig <3

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:37

Oh geweldig! Pino pakt van mij ook het meeste op. Daarom ook een hoog stemmetje hahah!

Pino doorzoekt tegenwoordig het hele huis. Laatst was ik de wc aan het schoon maken, komt meneer aangelopen en komt ook even "helpen".

Zo lief he dat ze zo zachtjes bezig zijn <3 's ochtends vroeg is Pino vaak ook heel zachtjes bezig, hoor je ineens; hatsoe tsjoe!.. Echt schattig :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:48

Heeft hij nog geen "foute "woorden opgepikt.Bv vloeken.Onbewust doe je dat toch een keer.