Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 18:26

zo lief als ze slaapt :P

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:06

Ik kijk zelf naar de samenstelling, als die me tenminste 90% zint dan probeer ik het voer. Een reden om per sé graanvrij aan de kant te schuiven zie ik niet, maar ik zie ook niet echt een reden om nu per sé graanvrij te gaan voeren behalve dat bijna elke degelijk lijkende brok Graanvrij lijkt te zijn.

Ik heb hier zelf supermarktvoer gevoerd en daar deed Zig het prima op, toen kwam AJ en met hem kreeg ik een zak RC mee. Veel poepen, niet lekker in zijn vacht, snel misselijk. Geswitcht naar DLG, en Zig meegenomen omdat de brok beter was. Zig zijn vacht werd beter en zijn conditie ook idem voor AJ. AJ bleef veel poepen en dunne poep, dus overgestapt op DLG geperst (beide). Daar werden ze te dun van en vielen ze erg van in, energiepeil naar beneden. Overgestapt op WoW, Zig hetzelfde als op DLG en AJ een stuk beter alleen hij poept nog steeds vrij veel en heeft hier en daar te veel diarree naar mijn mening en Zig kan wel wat meer energie gebruiken dus voor hem kijk ik naar de high energy varianten. Ze mogen beide wel dikker. Overigens voeren we in het weekend altijd KVV en zijn ze daar altijd prima op.

Er zijn nu een aantal verschillende soorten voer die op mijn radar staan, maar ik vond dat ik even WoW moest blijven proberen omdat te vaak van voer wisselen ook niet goed is.
Onder andere:
- Nature Dogfood zalm (maar laatst een proefbakje meegenomen en ze eten het niet graag)
- Edgard Cooper
- Biofood High Energy
- Greenheart Sportline 30/20

Iemand nog meer ideeën voor voer? Misschien iets waar wel graan in zit? Meer High Energy soorten( behalve de DLG, die zou voor ZIg ook nog kunnen maar is er niet in kleinverpakking) ?
-
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 10-03-19 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 19:16

Met graan, of ze het kunnen gebruiken of niet, ga je meer poep zien. Ik zie nu ook nu chick zeker 250 gram brok krijgt naast de 200 gram KVV ook dat ze veeeel meer poept ookal voer ik wel graanvrij. Maar wel netjes op gewicht blijft ondanks de piranha's. Dus daar moet je wel rekening mee houden om te bepalen wat t voer doet. Wat je altijd kan doen is als een brok bevalt het aanvullen met een energiebron. Dus bijvoorbeeld Koolhydraten of vetten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:33

ZoZenn de greenheart summerstyle is ook een aanrader en is voor honden die moeilijk eten ideaal want ruikt best sterk. Hoewel de sportline ze ook niet slecht eten hier

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:55

Ik voer enkel KVV merk ongeacht welk brok dat ze dan meteen meer en dunner poepen en of ik nu een bak brokken in de bak gooi of een rol vlees zelfde handeling ... Mila krijgt bij de fokker ook KVV dus scheelt weer omschakelen straks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:22

Hier Darf vlees maar op vakanties farmfood brokken en ben het eens met iemand die eerder zei dat ze er van poepen als een paard ':)

Nysse heeft met vlees 1x per dag een keurig drolletje. met die brokken echt zo 4 grote superdrollen op een dag :oo

Ze heeft van heel veel dingen snel diarree en dit zijn de 2 voeren die goed gaan. Qua extras beloon ik met gedroogde runderhartstukjes en knagen is bullenpees of simpel hoefje. Al het andere wat ik wel eens wilde uitproberen gaf diarree dus ik verander niks meer aan het winnende team... als ze diarree heeft dan weet ik dat ze gewoon buiten in t bos wat heeft opgegeten :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 20:28

suze_ schreef:
Hier Darf vlees maar op vakanties farmfood brokken en ben het eens met iemand die eerder zei dat ze er van poepen als een paard ':)

Nysse heeft met vlees 1x per dag een keurig drolletje. met die brokken echt zo 4 grote superdrollen op een dag :oo

Ze heeft van heel veel dingen snel diarree en dit zijn de 2 voeren die goed gaan. Qua extras beloon ik met gedroogde runderhartstukjes en knagen is bullenpees of simpel hoefje. Al het andere wat ik wel eens wilde uitproberen gaf diarree dus ik verander niks meer aan het winnende team... als ze diarree heeft dan weet ik dat ze gewoon buiten in t bos wat heeft opgegeten :+

Vooral ook niet doen als je eindelijk gevonden hebt wat goed gaat. Zeker als het gewoon goed gaat. Bedoel ze krijgt nu dus goed voer en t gaat goed. waarom switchen toch

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:32

Hier inderdaad hetzelfde met Dundy. Die krijgt diarree, gaat overgeven, valt af, krijgt obstipatie van eigenlijk al het voer dat we hebben geprobeerd behalve DLG en Carnis. Ik zou graag wat anders met hem uitproberen but never change a winning team :Y)

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:46

Hier gaat het qua voer nu goed op Belcando ocean waar geen andere dierlijke eiwitten in zitten zoals kip of rund. Marley eet een stuk beter en heeft nauwelijks meer dunne poep wat hij eerst toch op en af wel regelmatig had. Ik ben nu aan de tweede zak begonnen en heb een tijdje gemengd dus goede hoop dat we nu het juiste voer hebben. Marley was een slechte eter en nog schrokt hij niet in een keer zijn bak leeg. Maar ik krijg er nu wel dagelijks de juiste hoeveelheid in. En het is een mooi grote brok wat ik zelf fijner vind als van die kleine korreltjes. Voor hem had ik ook al Dog lovers standaard en de vis variant geprobeerd maar op beiden minder goede ontlasting. Bij zijn fokker kreeg hij Belcando puppy brok en omdat we een lichte intolerantie vermoeden wegens de ontlasting en wat roze huid tussen zijn tenen dus nu even een tijdje vis op het menu....Hij vindt het gelukkig lekker hoewel ik zelf de geur nogal vies vind, maar ja ik lust zelf dan ook echt geen vis :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 20:52

Billy1970 schreef:
Hier gaat het qua voer nu goed op Belcando ocean waar geen andere dierlijke eiwitten in zitten zoals kip of rund. Marley eet een stuk beter en heeft nauwelijks meer dunne poep wat hij eerst toch op en af wel regelmatig had. Ik ben nu aan de tweede zak begonnen en heb een tijdje gemengd dus goede hoop dat we nu het juiste voer hebben. Marley was een slechte eter en nog schrokt hij niet in een keer zijn bak leeg. Maar ik krijg er nu wel dagelijks de juiste hoeveelheid in. En het is een mooi grote brok wat ik zelf fijner vind als van die kleine korreltjes. Voor hem had ik ook al Dog lovers standaard en de vis variant geprobeerd maar op beiden minder goede ontlasting. Bij zijn fokker kreeg hij Belcando puppy brok en omdat we een lichte intolerantie vermoeden wegens de ontlasting en wat roze huid tussen zijn tenen dus nu even een tijdje vis op het menu....Hij vindt het gelukkig lekker hoewel ik zelf de geur nogal vies vind, maar ja ik lust zelf dan ook echt geen vis :+

Je moet mijn vriend eens zien als ik pens voer aan de honden _/-\o_ en dan komt t nog gewoon uit een rol van de KVV. Die is spontaan in staat zn ontbijt te laten staan dan :')

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:58

Ja pens is ook mijn lievelings geur niet maar gelukkig zit het tegenwoordig juist in een bevroren worst verpakking. Ik heb het ook wel eens in lappen voor de hond gehaald nou dan ga je pas echt bijna over je nek! Maar het schijnt goed te zijn voor de darmflora he, dus dan geven we het toch maar af en toe....

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 21:02

Billy1970 schreef:
Ja pens is ook mijn lievelings geur niet maar gelukkig zit het tegenwoordig juist in een bevroren worst verpakking. Ik heb het ook wel eens in lappen voor de hond gehaald nou dan ga je pas echt bijna over je nek! Maar het schijnt goed te zijn voor de darmflora he, dus dan geven we het toch maar af en toe....

Ja hier krijgen ze t wekelijks ik heb er geen moeite mee, maar mijn vriend wel en dan kom ik echt niet meer bij _O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:12

Vuile pens werk ik regelmatig dagelijks mee. Zeker van de zomer als pension vol zit en moeilijke eters wat extra's nodig hebben. Vaak vers met pens of met vis

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:13

Wij geven pens alleen gedroogd. Heb het nog nergens vers kunnen vinden behalve in rollen. Maar wil graag dat ze wat doen voor hun voer gezien ze hun brokken al voorgeschoteld krijgen :Y) Zo'n rol pens is wel heel makkelijk wegkauwen.

Dundy heeft vandaag een hele kwartel gegeten. Twintig minuten over gedaan. Voor het eerst echt zn kaken moeten gebruiken. Was toch even wennen _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 21:15

Dat heb ik dus nog nooit gedaan. ''prooidieren'' zo voeren. :P Maar wie weet ooit :P Vind die pootjes zo'n brr idee :P

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:16

Nynkster schreef:
Ik zie door de bomen het bos niet meer hoor...
Ik voer nu farmfood wat ik dacht dat dat wel goed bekend stond. Maar blijkt dus ook weer niet te deugen....

KVV hadden we van de fokker mee, naast dat ik de geur gewoon echt niet kan verdragen vind ik
Het ontzettend onhandig. Als hij een dagje mee gaat is het niet handig om dat mee te nemen. Wil wel graag geperste brok en dan in t weekend bijvoorbeeld KVV. Maar alleen KVV is gewoon niet haalbaar.

Dacht dat farmfood wel goed zou was, las er ook goede dingen over.

Ik schud je de hand. Wij zijn net over van RC naar farmfood. Maar altijd als ik zulke dingen lees ga ik weer twijfelen of het wel goed is. :')
Heb er veel positieve verhalen over gelezen. Wij gaan ook gewoon uitproberen of we tevreden zijn over elke maanden.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:20

Precies!!! Zien het vanzelf weer.
Welke soort voeren jullie?
Ik heb nu de original maar er is dus ook zalm enzo

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:23

Nynkster schreef:
Precies!!! Zien het vanzelf weer.
Welke soort voeren jullie?
Ik heb nu de original maar er is dus ook zalm enzo

Wij voeren de Zalm variant omdat ze altijd al zalmolie over de brokken van RC kreeg.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:28

Hallo dames. Hier weer op en top dus hopelijk wat beter meekletsen :D

Zag leuke pups weer voorbij komen zo schattig.
@kiwi ze groeien als kool wow.

Hier krijgt nala nu prins geperste brokken maar qua vacht niet happy ermee en poep Zo nu en dan dun maar kan miss ook door de runderkophuid komen denk ik, kan slecht tegen alles wat geen brok is en veel prikkels.

Ik wil eerdaags wooof proberen of hayes. WoW ligt voor nu iets teveel uit mijj budget. Prins is op t moment de max qua uitgave. Dus wij gaan even op de probeer tour. Gelukkig geen slechte eter.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 21:31

Woof vonden ze hier heel lekker! Had een bakje van Kaus gekregen (met alle andere samples die we binnenkort eindelijk kunnen gebruiken haha)
Maar als ze het bakje hier hoorden kwamen ze al aangerend! Was de zalm volgens mij.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:32

Ik denk niet dat je honden er moeite mee hebben met hun kaken Kiwi _O- Dundy vond de ruggenraat wat lastig maar uiteindelijk issie wel opgegaan. Dexter probeer ik het niet mee. Die heeft nog moeite met ontdekken hoe je een kuiken kauwt.

Ik wilde zeker voor Dundy snackjes waar ze wat langer mee deden. Dan zijn die hele prooien ideaal. Even opbouwen zodat ze doorhebben dat ze echt moeten kauwen en moeten doorzetten en dan hebben ze het door. Voordeel, het stinkt niet *\o/*

Wooof werd Dundy hier spontaan incontinent van. Echt súper raar. Toen we het niet meer gaven was het ook over.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:35

Ja t word trial and error haha. Wil geen supermarkt brok geven eigenlijk en ze vind de geperste brok erg smakelijk.
Ze verliest mij veel te veel haar nog steeds. Kan ik er los zalm olie bij geven om het evt nog meer te verbeteren? Ben een beetje een leek qua voer etc.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 21:40

Kaus schreef:
Ik denk niet dat je honden er moeite mee hebben met hun kaken Kiwi _O- Dundy vond de ruggenraat wat lastig maar uiteindelijk issie wel opgegaan. Dexter probeer ik het niet mee. Die heeft nog moeite met ontdekken hoe je een kuiken kauwt.

Ik wilde zeker voor Dundy snackjes waar ze wat langer mee deden. Dan zijn die hele prooien ideaal. Even opbouwen zodat ze doorhebben dat ze echt moeten kauwen en moeten doorzetten en dan hebben ze het door. Voordeel, het stinkt niet *\o/*

Wooof werd Dundy hier spontaan incontinent van. Echt súper raar. Toen we het niet meer gaven was het ook over.

qua kracht indd niet. Maar vraag me af of boellie t zou willen eten :P Die haakt wel vaker af als t teveel moeite kost.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:47

Heftig dierenfan. Hopelijk komt alles goed!

Er was nog iets waar ik op wilde reageren maar ben het vergeten..

Wij voeren nu WoW na RC. Nog steeds diarree. Probiotica hielp de afgelopen dagen goed. Vandaag geen verschil gemerkt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 21:50

Je hebt van de Groene os ook een darm traject.

https://degroeneos.nl/stappenplan-naar-gezonde-darmen/

misschien kun je daar iets mee? Bij onze kat lijkt het verschil te geven. Ik doe dan niet het hele traject, want hij krijgt al probiotica bij, dus dan krijgt ie alleen die darm compositum als het weer eens heel erg is.