Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:08

Kaus schreef:
Op deze momenten haat ik kleurenblind zijn -O- Voor mij zijn ze allebei lichtgrijs.

Labradoodle fokkers zijn imo (bijna) allemaal een beetje gek. Doen alsof hun kruisingen de meest geweldige en unieke rashonden op aarde zijn. Contracten van dertig pagina's tekenen voordat je ze in bruikleen mag hebben :Y)

En de honden als hypoallergeen verkopen :') mens, koop toch een poedel.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:10

Kaus schreef:
Op deze momenten haat ik kleurenblind zijn -O- Voor mij zijn ze allebei lichtgrijs.

Labradoodle fokkers zijn imo (bijna) allemaal een beetje gek. Doen alsof hun kruisingen de meest geweldige en unieke rashonden op aarde zijn. Contracten van dertig pagina's tekenen voordat je ze in bruikleen mag hebben :Y)

Ah wat sonde, mijn vader is ook kleurenblind en ziet het dus ook niet. Haar ene oogje is ijsblauw en de andere is dus aan verkleuren van blauw naar amber (beetje geel/goudachtig) zoals de ogen van mijn reu.

Die labradoodle wereld is inderdaad een beetje een aparte.. :Y)

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:56

ouh zo leuk ! vind het eigl wel leuk zo 2 verschillende ogen :D en natuurlijk blauw maar dat weet je dus niet op voorhand :P Haha echte draak dus he.. Merk je dan veel verschil met haar en je reu als hij jong was ? Voor mij zal het de 1ste keer een teef zijn ^^

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:03

Annemijn, wat betaal je nu in Amstelveen? Ik kan het niet terug vinden namelijk. Het is daar in de parken wel heel goed voor elkaar met vuilnisbakken met hondenpoepzakjes, of is dat niet meer zo. (tot op een paar jaar geleden nog wel iig).
Diandra: leuke foto's en kleurverschil is bij die 2e wel goed te zien, al lijkt de rechter op de foto van groen-grijzer. De linker is echt ijsblauw. Ik vind die kleuren in de ogen supermooi, mijn moeder vindt het eng staan ;) En een lekkere brutale aap dus.
En bij teef wel voorstander dus, maar neem aan niet voor jaar?
Onderzoeken hebben uitgewezen dat banden dan minder goed ontwikkelen en je dus sneller last kan krijgen op blessures. Er schijnt ook meer kans op tumoren te zijn bij castratie voor de 2,5 jaar, vooral bij de rassen die er gevoelig voor zijn. Roetsj blijft voorlopig even intact e dan kijk ik wel na haar 1e loopsheid wat ik doe.
Kaus, lastig denk kleurenblind zijn of heb je er verder weinig last van.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:08

Lara, ja zeker. Mijn reu was easy! Een keer zeggen dat iets niet mocht en hij deed het niet meer. Maar Elin is wel al veel beter zindelijk dan dat kenai was. Ze gaat echt piepend voor de deur zitten (dan moet je wel heel snel zijn maar goed, ze geeft het wel aan).

Fannetje, klopt hij is nog aan het verkleuren. Bij mijn reu was het zo met 11 weken:
Afbeelding

En nu:
Afbeelding

Beste leeftijd kwa castreren wisselen de meningen een beetje over. Wij adviseren 1x loops te laten worden en daarna te castreren (als je tenminste geen pups wil). Elin zal, als ze geen nest meer gaat krijgen, ook 100% zeker gecastreerd gaan worden!!
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 29-03-18 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:11

Ik heb Daeva (teefje) 3 maanden na de eerste loopsheid laten steriliseren. Ze kolt uit het asiel dus afstamming onbekend. Ik wil geen risico op ongelukjes.
Kenai wordt natuurlijk niet gecastreerd. Die mag binnenkort hopelijk dekken :D

Mijn nieuwe pup (welk ras het ook wordt, ik ben nog niet 100% zeker) zal een teefje worden en intact blijven

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:01

Welke rassen twijfel je tussen, Zoë? Vast rassen die ik ook leuk vind :D

Wij zijn vandaag naar Lemmer geweest met de honden. Naar het strand een een restaurant. Ze hebben zich super gedragen! Dexter had alleen wat moeite om niet met alle obers kennis te maken :Y)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:17

Op 1 staat een cattle Dog nog altijd. Een mooi blauw plain face teefje is de droom. Maar met 1 patch Vind ik ok :p mijn moeder wilde geen cattle, maar ze begint stilaan bij te draaien is het gevoel.

Op 2 staat een zwart border teefje met correcte aftekeningen uit goede bloedlijnen. Maar de lijnen die mij interesseren moet ik toch nig even voor doorsparen :p

En het ras dat ik ook nog bekijk is een smooth collie. Om een of andere reden trekt het rs me plots sterk aan. Ik wil op komende shows even met mensen die het ras hebben nog spreken. En heb ook al met enkele fokkers gemaild voor meer info.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:02

Hoeveel kost zo'n teefje als ik vragen mag? :x

En wat heeft je moeder tegen de Cattle? Daar kun je toch niks tegen hebben <3

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:04

Goh. Beginnende vanaf 2500 euro tot zo gek je maar wil gaan.
De meeste cattles zijn vrij scherp naar andere honden. Mama heeft bang dat als je die hond dan een half jaar in huis hebt en hij volwassen wordt het plots niet meer zou gaan in de roedel.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:19

Dan is het best dat je info inwint over mensen die cattle’s hebben in een roedel. Maar ben zeker dat je dit al doet :D ken iemand heeft ook een cattle en 2 jack’s. Die heeft een bull terrier erbij genomen (soort van asiel) en in het begin ging dit helemaal niet qua energie enz en nu slapen ze altijd samen :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:48

Mijn ervaringen (om me heen) zijn dat het met eigen roedel eigenlijk altijd wel goed gaat. Naar anderen honden is soms spannend, hangt af van de hond.

Dundy is eigenlijk naar alle honden die hij kent heel vriendelijk. Aan de lijn vindt hij zijn enthousiasme uiten wel lastig. Dat uit hij dan door te 'zingen'. Grommen en piepen tegelijk. Als je hem dan loslaat duikt hij er bovenop. Dat komt natuurlijk niet zo lief over en kan ook niet bij elke hond. Maar gemeen bedoelt hij het niet.

Nu is hij ook nog net geen twee dus zijn echte 'hondenhaatfase' waar het meestal misgaat moet nog komen...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:51

Idd. Ik heb die ervaring ook dat eigen roedel prima gaat en op wandeling kunnen de meeste prima negeren. Ik heb ook de indruk dat mama dat begint in te zien. We zijn (niet helemaal toevallig) de laatste tijd veel samen gaan wandelen met cattle dogs. Zelfs met 1 die normaal geen vreemde honden tollereerd en met Daeva en Kenai ging het prima.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:53

Ik ken wel verhalen waarbij het in een roedel niet goed ging, maar dat waren dan 2 pittige teven bij elkaar. Dat gaat bij veel meer rassen niet goed, bij de DH ook niet. :') Dat weet je gewoon dat die kans er is als je 2 of meer teven bij elkaar hebt.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:55

Kom even foto's van gisteren spammen ;)
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 08:56

<3 <3

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:59

MyWishMax schreef:
Ik ken wel verhalen waarbij het in een roedel niet goed ging, maar dat waren dan 2 pittige teven bij elkaar. Dat gaat bij veel meer rassen niet goed, bij de DH ook niet. :') Dat weet je gewoon dat die kans er is als je 2 of meer teven bij elkaar hebt.

Dat zou hier geen probleem zijn. Daeva is vrij onstabiel van karakter. Een dominante roedelleider zorgt dat Daeva prima binnen de lijntjes kleurt. Naar honden lager in rang zou ze vervelend kunnen gaan doen (bv hele tijd achtervolgen). Op het moment is thuis Kenai mijn roedelleider. Maar dit is ook meer leider uit noodzaak. Hij is de stabiele van mijn honden. Echt dominant is hij niet, maar als Daeva echt over de schreef gaat zal hij haar corrigeren. Als we bij zijn fokker op stap zijn (meerdere keren per week) zit hij ergens middenin rang. 1 reu en 2/3 teven staan boven hem en dat vind hij helemaal prima.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:59

Awww wat een schattige foto’s!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:04

Ouh <3 die voelt zich al goed thuis!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:12

Zoe_97 schreef:
MyWishMax schreef:

Dat zou hier geen probleem zijn. Daeva is vrij onstabiel van karakter. Een dominante roedelleider zorgt dat Daeva prima binnen de lijntjes kleurt. Naar honden lager in rang zou ze vervelend kunnen gaan doen (bv hele tijd achtervolgen). Op het moment is thuis Kenai mijn roedelleider. Maar dit is ook meer leider uit noodzaak. Hij is de stabiele van mijn honden. Echt dominant is hij niet, maar als Daeva echt over de schreef gaat zal hij haar corrigeren. Als we bij zijn fokker op stap zijn (meerdere keren per week) zit hij ergens middenin rang. 1 reu en 2/3 teven staan boven hem en dat vind hij helemaal prima.

Dat is hetzelfde als hier. Tessa is onstabiel en voelt zich eigenlijk beter als er een andere hond boven haar staat. Zij trekt zelf ook enorm naar zelfverzekerde honden. Tegen onzekere teven is ze wel vervelend, maar toen Tay erbij kwam was hij binnen no time de leider. Toen Winni erbij kwam stond zij ook weer snel boven Tessa en tussen Tay en Winni is er wel eens 'discussie' wie het nu echt is, maar dat verloopt gewoon soepel. De ene heeft meer te vertellen bij het ene, de ander bij het ander.

Winni heeft alleen problemen met onze oppashond. :') Dat is precies hetzelfde type maar dan met jaren ervaring en die hebben wel eens spanningen samen. Tay was na 1 correctie zo verbaasd dat hij een keer op zijn donder kreeg dat hij meteen verliefd was.

:+: Puppy!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:29

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:52

Haha wat een klein frummeltje is het nog <3

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:13

Hier iemand nog ideeën voor fijne kauwbotten? Zijn voor 3 totaal andere dieren
1 kleine hond die snel te dik wordt
1 grote hond die alles snel op heeft
En dan Olivia

Oh fannetje, wat een schatje!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:16

Ik was elin kwijt.. Maarja is natuurlijk ook dom van mij om noet eerst in de salontafel te gaan kijken.. :Y)

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:17

SR: kophuid al geprobeerd? Of die Nepalese kauwbotten?