[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:41

Wij laten Bentley vanaf dag 1 al overal slapen behalve boven, zit ik bijvoorbeeld op de bank en hij komt bij mij staan dan mag hij ook op de bank, soms gaat hij ook buiten liggen of gewoon op de grond. Wij hebben eigenlijk helemaal geen gepiep gehad toen we hem net in de bench gedaan hadden..

Vandaag naar mijn oma geweest en omdat ik alleen thuis was en niet wist hoelang ik zou blijven heb ik hem mee genomen.
Hij gedroeg zich heel goed, wat de andere keer wel anders was :o hij lag gewoon te slapen in de bus, liep zo de lift in bij het station en hij heeft bij m'n oma niet binnen geplats/gepoept en sinds gister kan hij ook z'n pootje geven! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 00:36

Hier heeft de kleine de eerste week in bed gelegen. Zo kon ik goed zien of hij er uit moet. Na een week niet meer snachts. Inmiddels drie weken later, begint hij op bed en na een uurtje gaat hij op het bankje voor het bed liggen.
Qua spelen probeer ik het zoveel mogelijk aan hem over te laten. Dan raken ze ook niet zo snel overprikkeld. Buiten hetzelfde. Ik laat hem lekker rondscharrelen en de wereld verkennen. Maar misschien heb ik wel een super makkelijke pup. Hij is zo goed als zinderlijk, mits hij wel op tijd buiten wordt gezet natuurlijk. Loopt los en blijft uit zichzelf bij je. Kan ook al aan de riem keurig lopen. Gaat braaf zitten in de lift. En in de trein was hij bijzonder braaf. Mijn inmiddels oudje was eigenlijk ook heel makkelijk als pup. Alleen zinderlijk maken ging wat lastiger, maar die heeft ook een hele slechte start gehad.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 00:38

@melissac hoe oud is Bentley?

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 00:49

Jennyj01 schreef:
@melissac hoe oud is Bentley?

Bentley is bijna 12 weken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 00:54

Oh leuk. Beertje ook maar die ziet er nog wel wat meer baby uit.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 00:57

Wij hebben Kiko de eerste nachten wel boven gehad, bench op de slaapkamer. Daarna beneden, wel met deuren open zodat we haar konden horen. Eerste nachten ook de wekker gezet om haar een plasje te laten doen, moest haar vaak wel wakker maken.
Daarna zaten we heel gunstig met onze ploegendiensten, want toen hadden we een wisselende dienst, de een moest er om half 6 uit terwijl de ander pas om half 1/1 uur 's nachts thuis kwam, en dan nog even ging zitten.
Wij hebben heel weinig problemen 's nachts gehad met haar, ze doet het vanaf het begin al heel goed. Wel ligt ze nog altijd (nu 9 maanden oud) in de bench 's nachts en als we aan het werk zijn. Niet dat ze iets sloopt, maar het is gewoon haar slaapplekje voor de lange slaapjes.
Nu zit ik ook nog op het werk en ligt ze ook in de bench, ze is al wel aan het wachten op ons, ze ligt nu al een tijdje klaarwakker. Altijd leuk, camera er op. :D

dierenfan

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 06:08

Hier gebruik ik de bench enorm veel in de eerste weken. Pup die erg druk is is te moe ;) heel simpel een pup hoort niet druk te zijn. Ziet ziet vanzelf het verschil tussen lekker spelen en "doordraven"

Hier wel altijd grote bench met grote knuffel hangende waterbak speelgoed en knaagmateriaal. Bench is paradijs. Deels kleed deels kale plaat.

Eerste tijd slaapt hij op slaapkamer. Pas als hij 6 uur aan 1 stuk slaapt veranderen we dat. Nu heb ik nog meer honden. De overstap vond hij absoluut niet erg. 1 slaapkamer heb ik als hondenkamer. Staan lang de deuren puppenren panelen. In 1 hoek een 1.2 meter bench voor pup en los de andere. Zodra hij echt goed zindelijk is en gewisseld heeft gaat hij los slapen.

Ook hier in de ren een camera. Bij alleen thuis zijn zit hij al wel los in de ren met zijn grote kameraad veel speelgoed en grote bak water. Ik laat hem nog niet lang alleen als hij los is daar. Bij meerdere uren gaat hij gewoon in bench en de andere in de ren. Lekker wat te knagen en voordien naar bos geweest ;)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:10

Milo is meteen snachts in z'n kennel gegaan, dat is de ruimte onder de trap van ruim 80 bij 210. Afbeelding
Inmiddels zijn de onderste 4 trapgat en afgezet met plankjes en is de hoes van z'n matras mooi blauw geverft.

Eerste week hebben we beneden bij hem geslapen en dan steeds verder weg schuiven. Daarna nog heel lang, 4 week ofzo, snachts er meerdere keren uit omdat hij piept dat hij moet plassen. Inmiddels slaapt hij al 3-4 week door zondrr ongelukjes. De truck was hier om een kruik in z'n bed te leggen.

Als hij alleen is gaat hij in z'n kennel of zit in de auto. Beide gaat super nu maar hij is ook al 4,5 maand.

Milo heeft vanmorgen opeens bedacht dat hij dingen van tafel kan jatten -O- dus ff goed opletten en op z'n donder geven. Hij weet het prima, stomme puber :p mag heel gemeen zijn maar ik wil eten op tafel kunnen leggen zonder dat het gejat wordt. (salontafel)
Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:59

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:26

Mooie ruimte voor Milo!!

Grappig, Keet is heel erg op eten gefixeerd maar heeft nog nooit wat stiekem gepakt of van tafel gepakt. Bij onze vorige golden kon je echt niks laten liggen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:16

Hmz, stoute Milo likte zelfs net aan het eten dat ik op schoot had terwijl ik een hap nam... Corrigeren zal dan wel helemaal fout zijn tegenwoordig, dat leverde hem toch echt een brul en tik op...

Dankje Madelief, we zijn ook heel blij met hoe we dat gedaan hebben, het is echt een rustig plekje voor hem in een anders loze ruimte. En ik hoef me niet schuldig te voelen dat hij te weinig ruimte heeft.

Voor vandaag had milo ook nog maar 1 keer een stukje karton van tafel gepakt, verder niets. Ik denk dat het onderdeel is van zn puberen en grenzen opzoeken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:54

Jullie hebben inderdaad een mooi plekje voor Milo gemaakt. Ideale ruimte zo, ook omdat hij zich ook echt een beetje kan verstoppen achter de tredes, echt een holletje zo.
Wij hebben de bench ook onder de trap staan, alleen wij konden niet zo'n kennel maken, hebben de kapstop ook nog onder de trap en onder de onderste tredes is er nog een kast gemaakt, die ruimte valt ook al weg.

En hier is zo iets pakken ook een brul en fikse berisping. Eigenlijk al als de neus er naar toe gaat, dan wordt er al gebruld. Hoewel Kiko eigenlijk nooit de neiging heeft gehad om iets van tafel te pakken, alleen gewoon nieuwsgierig zijn. Kiko is helemaal niet zo gefixeerd op eten eigenlijk. Haar eigen eten eet ze wel goed, maar kluifjes en dergelijke hoeft ze vaak niet eens, pakt ze niet aan. Behalve natuurlijk op de cursus als we voedselweigeren oefenen, dan pakt ze de kluifjes waar ze normaal haar neus voor ophaalt wel gretig aan. 8)7 En als ze dat doen moet je de keer erop trakteren, ik ben de volgende keer dus ook weer mooi de sjaak. :')

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:22

Neonlight, ja dat vonden wij ook qua zn plekje. En lekker stuk vinyl er onder zodat ongelukjes, waterbak en ranzige botten etc het laminaat niet verklooien. Redelijk stabiel qua temperatuur wat zowel in de zomer als winter fijn is.
We hebben gelukkig een ander stuk voor de kapstok. Ik ben hier zelf echt blij mee. Rationeel weet ik dat een bench voor de hond best fijn is, maar qua gevoel vind ik het altijd net een gevangenis. Tja...

Milo is heel erg eten gefocussed, hij eet ook echt alles. Vandaag een lekker stuk ossestaart waar hij al ruim 2 uur mee bezig is en toch is ij ook nog constant op zoek naar meer. Vreetzak. Alle honden bij de fokker weten dat ze het eten op tafel met rust moeten laten dus dat zou Milo ook aan te leren moeten zijn.

Voel me atm schuldig, hij kijkt al de hele dag zo zielig... maarja, hij is steeds stout, en aan het wisselen dus zal zich wel niet helemala 100% voelen. En zielig kijken kan hij als de beste.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:23

Net heel mooi voorbeeld. Milo is onrustig, wat schrikachtig van de wind en ik was mijn ontbijt en zijn eten aan het maken. Piepen. Heen en weer lopen... Ongeduldig doen. Toen ik z'n voerbak neer wou zetten vloog hij er heen en toen ik zei dat hij ff moest wachten zat hij opeens in de stress. Alsof hij nooit gevoerd wordt en ik hem echt iets aan deed. Stond alleen maar rustig tussen hem en de voerbak in. Denk dat we maar wat meer moeten werken aan rustig wachten.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:38

om te beginnen al de voerbak niet neerzetten als hij onrustig of opgewonden is...

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:00

Dat deed Bentley in het begin ook, wij laten hem nu steeds zitten en wachten totdat ik zeg dat hij mag eten. Hij weet dat nu zo goed dat als je zelfs even wegloopt hij nogsteeds voor z'n bak blijft wachten.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:22

:wave:

Sinds december hebben we in ons gezin een engelse springer spaniel erbij Evi is nu 4 maanden oud en een heerlijke vrolijke spring in het veld. Ik blijf verbaasd hoe goed het gaat met m'n 2 jongens van 5jr en 1.5jr

Afbeelding

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:33

Dit was de eerste keer dat hij opgewonden was, normaal blijft hij keurig wachten tot hij er bij mag. Dat ben ik al vanaf het begin streng op. Zie nu dat ik het ook wat dramatischer heb opgeschreven dan het daadwerkelijk was, lol.

Oh wat heeft Evi een leuk koppie!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:39

Wat een snoezig koppie heeft Evi!

Hier gelukkig altijd rust voor het eten, hij leert van onze oudere hond :j
Jarvis heeft zijn eerste zwemles achter de rug. Hij vond het geweldig :D

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:29

Wat netjes zeg!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:21

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:07

Sonde van je kleed!
Bentley heeft de afgelopen week ook bijna geen ongelukjes meer gehad, alleen als die heel nodig moet als ik net thuis gekomen ben van het werk dan doet hij het voor de deur maar daar is het heel lastig opruimen haha.. :o

Dinsdag gaat hij weer naar de dierenarts, daarna gaan we door naar mijn oma die woont 2 huizen van de dierenarts af haha..

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:50

Leuk dat zwemmen! Milo wil nieteens door een plas lopen :+
En pups die zindelijk worden, tijd fijn!

Milo heeft gisteren een lesje "doe normaal" gehad van z'n ooms en tantes en z'n moeder _/-\o_
En 2 keer kennis gemaakt met stroomdraad. Eerste keer was hij zo overheen maar de 2e keer wyas hij flink van aangedaan. Hij wou zelfs geen snoepjes meer >;) en hij kreeg bijna een 3e keer een tik omdat hij nogsteeds liever langs het draad loopt dan door de plas... Gekke pup!

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:48

Vanavond met evi naar de dierenarts die heeft 2 weken terug met uitlaten een ongelukje gehad was over de kop gegaan en liep op 3 poten met pijnstillers naar huis en het gewricht kraakte niet en het ging iedere dag wat beter tot ze van het weekend weer een gekke sprongen maakte met uitlaten en loopt ze weer mank

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:49

Oei.. misschien een kneuzing of iets..?

Sterkte! En hopen dat het niks ernstigs is!