[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:50

gefeliciteerd met je verjaardag casarell !

en dank jullie wel, vind hem ook prachtig !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:22

Afbeelding

Zo, weer ververst en wat cryptocorynes die los waren gekomen terug gestopt. Ik wil graag de inrichting weer veranderen, de laatste keer was in september :P De Vallisneria slaat nu weer goed aan en ook de crypto's doen het goed.

Nu even een makkelijk te onderhouden inrichting bedenken en maken, want als Canada niet doorgaat ga ik naar een ander land toe voor toch wel een jaar. Mijn vader gaat dan mijn bak onderhouden maar veel meer dan voeren, water verversen en spons zo nu en dan uitknijpen gaat hem niet worden :+ Ik ben in elk geval al blij dat mijn vader dat doen wil, anders zou ik de bak moeten verkopen :)

Planten die ik zou kunnen houden zijn mijn cryptocorynes en de mosbal, ik vrees dat de Vallisneria (variant gigantae met bladeren tot 0,7m) te groot wordt als er niet af en toe een plantje weggehaald wordt. Hebben jullie nog suggesties?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:52

Lijkt me lastig, als je zolang weggaat. Geen neefje/nichtje oid die het leuk vind en die ja kan leren?

Mooie diertje hoor Miuoux!

Mijn garnaaltjes laten zich niet meer zien -O- Weet alleen nog niet precies waarom... Te koud, toch slechte waarden?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:42

Casarell gefeliciteerd *\o/*

Spruit, waarom laat je je bak niet gewoon zo, is toch mooi en het ziet er nu makkelijk te onderhouden uit?
Lijkt me ook niet fijn voor de vissen als je steeds dingen gaat veranderen.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:46

gefeli cassarell...

mag ik vragen waarom sommige er voor kiezen om er geen achterwand/poster in te doen?

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:09

Mioux wel foto's posten hé als hij er is <<)

gefeliciteerd Cassarell *\o/*

Spoiler:
Vannacht had ik een zwaar demente man bij de deur.. hij was opzoek naar zijn moederen was helemaal in paniek, meneer wist niet waar hij was of waar hij vandaan kwam ;( . de man was volgens mij wel 80/90 ;( heb meneer rustig naar binnen gehaald en de politie en het bejaardentehuis gebeld . de arme man was helemaal koud, ik heb hem een kopje thee aangeboden en daar was hij maar al te blij mee , hij heeft mijn toen verteld dat het zijn moeders verjaardag was en dat hij erg graag langs wilde ;( de politie was een halfuur later bij mijn huis en heeft meneer mee genomen.. ik had toch wel medelijden met die man ( ik weet niet of het slim was om hem in huis te halen , maar ik kon hem niet in de kou laten staan..) vanochtend een telefoontje gehad van het bejaardentehuis en de man was al dag zoek

de nieuwe bakjes :
Afbeelding

Afbeelding

het zijn allebei 30 liter bakjes, in een bak zitten al guppen ( water van mijn andere aquarium gebruikt) ze zitten er voornamelijk in om de goede bacteriën in het water te krijgen, ze gaan er later weer uit en dan komt een betta man er in *\o/* moet alleen nog ff kiezen welke :7

edit: ik zie nu dat beide pompen helemaal scheef hangen :=

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:15

Haha,nou en scheve pomp doet vast zijn werk ook wel.
Mooie bakjes hoor :D

In die onderste bak heb je rechts iets drijven,wat is dat voor plant??

Alleen maar goed dat je die nan in huis hebt genomen hoor, wie weet wat er anders was gebeurd als hij door was blijven zwerven.
Ik had vroeger vaak een vrouw aan de deur, ik woonde in het huis van haar dochter, en zij woonde dan om de hoek
Dan was ze haar sleutels wer kwijt en dacht ze dat ik reserve had.
Uiteindelijk ging het erg slecht met haar,en kon ze niet meer voor zichzelf zorgen.
Toen is ze uiteindelijk naar ene verzorgingshuis gegaan.
Ging het verhaal rond dat ze onder haar matras een geld bedrag vonden van 20.000 euro :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:18

Kelly, Nee, helaas niet :))

Ellepel, Je hebt gelijk in het feit dat het een bak is met weinig onderhoud. Maar ik zit er een beetje over in of de Vallisneria niet alles overneemt en ook de plant in het midden moet elke 2/3 weken geknipt en terug geplaatst worden. Voor de Kuhlii's is het het minst fijn, al wil ik ook iets meer stenen erin voor ze om tussen te verstoppen. De guppen lijken nooit ergens last van te hebben, zolang er maar eten is :')

Marisje, omdat ik het liefst nog een achterwand van mos wil maken. Dan hoeft er van mij geen poster achter. En een achterwand in de tank geplakt kost naar mijn smaak in een 60x30 bakje teveel liters. Je hebt al niet veel en door een achterwand nog minder.

Aiden, lief dat je de man binnen hebt gelaten! Fijn dat je ook een belletje kreeg dat hij weer goed terecht is :) Leuke bakjes hoor! Van wat voor merk zijn ze? Ik vind de blanke kitlaag netjes staan. Mooi groen ingericht ook ^^

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:21

Spruit schreef:
Kelly, Nee, helaas niet :))

Ellepel, Je hebt gelijk in het feit dat het een bak is met weinig onderhoud. Maar ik zit er een beetje over in of de Vallisneria niet alles overneemt en ook de plant in het midden moet elke 2/3 weken geknipt en terug geplaatst worden. Voor de Kuhlii's is het het minst fijn, al wil ik ook iets meer stenen erin voor ze om tussen te verstoppen. De guppen lijken nooit ergens last van te hebben, zolang er maar eten is :')

Marisje, omdat ik het liefst nog een achterwand van mos wil maken. Dan hoeft er van mij geen poster achter. En een achterwand in de tank geplakt kost naar mijn smaak in een 60x30 bakje teveel liters. Je hebt al niet veel en door een achterwand nog minder.

Aiden, lief dat je de man binnen hebt gelaten! Fijn dat je ook een belletje kreeg dat hij weer goed terecht is :) Leuke bakjes hoor! Van wat voor merk zijn ze? Ik vind de blanke kitlaag netjes staan. Mooi groen ingericht ook ^^

ik was ook erg blij toen ik een telefoontje kreeg, de bakjes heb ik aquariumspullenonline.nl weg , ze zijn van DIVERSA ( ook geen duur merk, kwaliteit is ook erg fijn )
Laatst bijgewerkt door Aidenn op 24-01-16 15:25, in het totaal 2 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:24

Knip je een stuk van die vallisneria af?

En inderdaad kuhlis houden van verstoppen.
Ik zie die van mij echt nooit he.
Ja smorgens als het licht aan gaat, dan duiken ze onder het hout :j

Mooiste is als je de bak bij iemand kan brengen die er ook gek van is.
Je vader moet toch wel elke 2 week even de pomp schoon en even de bak door dode blaadjes er uit en eventueel knippen
Al is dat niet zoveel werk natuurlijk.

Marisje, in de ene bak heb ik wel achtergrond,maar in de kleine bewust niet.
Kan er dan mooier doorheen kijken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:42

Die van mij zie ik tijdens het voeren en soms sneaky tussen de eikenbladeren door :) De lengte van de bladeren is niet het probleem, maar dat ze zich zover verspreiden door de bak kan er één worden. Dode bladeren verwijder ik nooit, die eten de garnalen op :) Opzich inderdaad zou het best moeten lukken als hij eens in de drie/vier maand alle uitlopers uit de bak haalt. Ik ben nu al benieuwd hoe de bak eindigt qua beplanting in elk geval :P Gelukkig heb ik nog minstens een halfjaar om nu nog het één en ander langzaam aan te passen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:35

@aidenn ik vind je bakjes super ! en super gedaan, die man in de kou laten is niet slim zeker niet bij dementie. Als hij erg dementerend was weet hij helemaal niet waar hij heen moet of waar hij is, laat staat waar hij terug moet.

edit: als je nog een mooie betta man zoekt, en je hebt wat geduld, kan je pb doen ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:48

nog even helder worden maar hij staat :P de inrichting bekijk ik later wel, nog enkele betta in de bak, de rest in de 2 meter gedaan. Nu hebben de kleinere betta en de 2 appelslakken inclusief hun eitjes een prive bak. Want naast de grotere betta die over zijn, zijn ook alle helena slakken naar de 2 meter.

De andere kleine staat symbolisch voor 5 euro te koop want is wel krasvrij en lek vrij alleen verlichting is dus wat mee wat ik niet kan vinden...daarom dus maar deze vandaag bij iemand opgehaald :)

Afbeelding
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:56

Gefeliciteerd casarell!

Aiden: Wat goed dat je die meneer hebt binnen gehaald! Echt super! Niet iedereen zou zo iets doen. Mijn moeder (werkend in een verzorgingshuis huis op de afdeling met dementeren) zou je de hemel in prijzen :j

Ik moet ook gaan bedenken hoe ik alles wil doen als ik dalijk een half jaar intern op stage ben. Ik denk dat ik mijn vader gewoon laat zien hoeveel ik voer, en vertel waar hij op moet letten. Ik heb 2 dagen per week vrij, en ben wel van plan terug naar huis te gaan dan, of naar mn vriend, dus als ik minstens 1x in de 2 weken thuis ben om te verversen etc is dat opgelost. Dan is mn grootste zorg in elk geval een veel kleinere zorg geworden. :+

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:23

Mooie Nano's Aidenn! Vindt het alleen jammer dat je de techniek zo goed ziet in die kleine bakjes. Heb je die thermometer bewust vooraan geplakt?

Iemand vroeg een aantal post beneden voor een foto van mijn salamander. Schrik niet, hij is erg mager. Vindt het lastig om hem te voeren want hij laat nu veel liggen. Geef hem diepvries rode mugge larven die ik laat ontdooien in water en dan giet ik een deel in zijn bak. Ook heb ik van Tetra rode muggenlarven in een soort van gelei... heb het idee dat hij daar beter van eet. Weet nog altijd niet wat voor beestje het is, heb mij aangemeld voor het salamanderforum maar wat een gedoe zeg met die foto's. Vindt het juist fijn dat ik ze nu meteen vanaf de laptop/smartphone op Bokt kan zetten.
Dus mocht hier nog iemand zitten die me kan zeggen welke soort dit is :o
Afbeelding
Afbeelding

En de bak die ik voor hem heb gemaakt, daar zit nu trouwens een filter in
Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:26

heb werkelijk geen idee welke soort het is..

wat ik wel aan kan raden is probeer eens levend volwassen watervlo of artemia, zit ook veel eiwit in. Of probeer levend voer als rode muggenlarven, is net wat beter als diepvries

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:27

@loempia93 de thermometer gaat er later weer af, ik wilde nu graag een thermo erop zodat ik weet dat de verwarming goed werkt ( ben namelijk niet bekend met dat merk ) als de planten wat gegroeid zijn zie je de techniek niet meer ( hoop ik :+ )

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:31

@loempia93 ziet er uit als een kleine watersalamder( Lissotriton vulgaris ) maar weet het niet zeker

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:32

Proficiat Casarell!

Wat goed dat je die man hebt geholpen Aiden.. Zeer verdrietig dat die mensen niks meer weten etc..

Ik heb een enorme kater van gister :')
Oeps..

Wou vandaag dus eigenlijk mijn aquarium weer opstarten maar ik heb t daar nu echt niet naar staan. Misschien vanavond.

Net even naar de grote gekeken en het verbaasd me echt hoe goed mijn planten het doen! De varens zijn al helemaal vast gegroeid. En op bijna elk blad zijn zijn nieuwe blaadjes met wortels te zien! Ook gaat mijn 2de anubais bloeien :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er drijven 2 stukken hout in die er niet in horen maar ik vind hem echt mooi aan het worden.

Weet iemand trouwens hoe ik dan die varens moet stekken?

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:33

Mioux schreef:
@aidenn ik vind je bakjes super ! en super gedaan, die man in de kou laten is niet slim zeker niet bij dementie. Als hij erg dementerend was weet hij helemaal niet waar hij heen moet of waar hij is, laat staat waar hij terug moet.

edit: als je nog een mooie betta man zoekt, en je hebt wat geduld, kan je pb doen ;)

als je een betta kwijt wilt dan kan je wel een pb sturen <<) , heb je trouwens al iets gehoord van je bestelde bettas?

ik reis trouwens eind maart af naar belgie om koi bettas ( show kwaliteit) te halen , mocht er interesse zijn kan je een pb doen :)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:38

Wauw Kozbi, mooie bak!

En wat een lief salamandertje, hopelijk gaat hij beter eten! Ga je hem dan in het voorjaar uitzetten of?

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:39

Kozbi schreef:
Proficiat Casarell!

Wat goed dat je die man hebt geholpen Aiden.. Zeer verdrietig dat die mensen niks meer weten etc..

Ik heb een enorme kater van gister :')
Oeps..

Wou vandaag dus eigenlijk mijn aquarium weer opstarten maar ik heb t daar nu echt niet naar staan. Misschien vanavond.

Net even naar de grote gekeken en het verbaasd me echt hoe goed mijn planten het doen! De varens zijn al helemaal vast gegroeid. En op bijna elk blad zijn zijn nieuwe blaadjes met wortels te zien! Ook gaat mijn 2de anubais bloeien :D

[ [url=m/5fWItp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ho832o.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/F51NIJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3U6wve.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VV8Uwn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er drijven 2 stukken hout in die er niet in horen maar ik vind hem echt mooi aan het worden.

Weet iemand trouwens hoe ik dan die varens moet stekken?

wauw mooie bak <3 , varens kan je stekken als de groot genoeg zijn om van het blad af te halen :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:41

@aidenn momenteel alles weggedaan van kweek deels thailand. Als ze binnenkomen gaat er gekweekt worden en enkele mogen na kweek weg, vandaar dat ik zeg als je geduld hebt ;) Die komen dan te koop te staan en ook enkele jongen. En anders ken ik een adres waar je kan bestellen ,waar ik dus ook besteld heb vanuit engeland. Alleen dan moet je geduld hebben, begreep dat het februari werd.

Koi heb ik totaal geen interesse in :P heb ik al eens gehad, is hier beetje ingedumpt kwa liefhebbers dus zelfs kennis van mij kweekte koi en raakte niks kwijt...

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:43

Sow Kozbi, ben eens benieuwd hoe die bak er over 3 maanden uitziet. <3

Mioux, ik moet inderdaad levend voer gaan zoeken. Hoopte dat de regenton vol zou zitten, maar dat valt vies tegen.

@ Kelly_ann ik wil hem het liefste uitzetten ja, maar dat wordt me afgeraden. Zoek nu dus een leuk thuis voor 'm of een maatje als hij bij mij blijft.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:46

Mioux schreef:
@aidenn momenteel alles weggedaan van kweek deels thailand. Als ze binnenkomen gaat er gekweekt worden en enkele mogen na kweek weg, vandaar dat ik zeg als je geduld hebt ;) Die komen dan te koop te staan en ook enkele jongen. En anders ken ik een adres waar je kan bestellen ,waar ik dus ook besteld heb vanuit engeland. Alleen dan moet je geduld hebben, begreep dat het februari werd.

Koi heb ik totaal geen interesse in :P heb ik al eens gehad, is hier beetje ingedumpt kwa liefhebbers dus zelfs kennis van mij kweekte koi en raakte niks kwijt...

aahzo, als de jongen groot zijn heb ik zeker interesse . Koi raak ik hier in het noorden erg snel kwijt, maar dat kan ook komen omdat het aanbod van betta kleuren hier niet zo gek groot is, koi vind ik zelf wel mooi, normale marble vind ik mooier maar koi mag er ook wel zijn, maar dat is mijn gekke smaak in betta kleuren :+