Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:41

De kleine heeft op de weegschaal gestaan, 450 gram. Lang geen 8 weken dus. De nieuwe weegt iets meer dan 600. Ook geen 8 weken dus. Vanmorgen vertelde ze ineens dat ze 2 nestjes had eerst. Zal z'n oude eigenaar nog eens goed aan de tand voelen. Ik ben verder happy met ze en ze doen het goed. Wel nog te jong om te enten, dus de DA heeft alleen even gekeken en heb pipetjes meegekregen.

Wat voor voer krijgen jullie kittens? Bij m'n volwassen katten voer ik op het oog, vind dat bij die kleintjes wat lastiger. Dus heb nu zowaar de verpakkingen gelezen. Op de verpakking van zowel de brokjes als het natvoer staan hoeveelheden, zijn deze om aan te houden wanneer je of/of voert? Of naast elkaar?

Amable

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:48

Ik geef altijd onbeperkt brok, helemaal bij kittens mogen ze van mij altijd eten, die verbruiken nog zoveel energie! En 450 gram, dat is echt heel licht, dat hoort bij een kitten van ongeveer 4,5 week oud. Ik zou er zelf voor kiezen, weet niet of de dierenarts daar iets over gezegd heeft, om bijvoorbeeld kittenmelk KMR http://www.dierendoktersshop.nl/kmr-kit ... -vloeibaar bij te geven, dat is voor die kleintjes natuurlijk nog net iets makkelijker te verteren dan brokjes en vlees. Ik heb dat bij mijn kittens ook nog erbij staan, nu ze niet meer bij moeders kunnen drinken krijgen ze op deze manier toch nog wat melk binnen. Normaal drinken ze natuurlijk tot een week of 9-10 best regelmatig. Wordt wel steeds minder, maar die van jou is waarschijnlijk een week of 6 -7 en kan het dus nog goed gebruiken naast het andere voer.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:27

Arggjhhh vino is snel tussen de deur door geglipt toen we boven de deur open deden... Uiteraard meteen naar beneden en naar Charlie toe. charlie lag onder de bank en begon in zichzelf te grommen en een heel klein beetje te blazen. Vino bleef op een meter afstand staan met de haren rechtop maar maakte verder geen geluid. Kan ik het nu vergeten tussen die twee of gaat het nog goedkomen?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:33

Kan nog wel goed komen hoor, gewoon weer uit elkaar halen. Bij mij liet mijn vader op enig moment in het proces ook de tussendeur openstaan, dikke catfight :( Was dus ook wel een beetje pissig, maar hij snapte wel meteen waarom het belangrijk was om die deur dicht te houden. Is gewoon goed gekomen, vooral tot zijn verbazing toen hij een paar weken later nog eens langs kwam.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:50

Sammie gaat naar een pension en zit dan in een grote kamer met krabpalen en toestanden met nog een paar katten. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Zei vertelde dat het eigenlijk altijd goed gaat. Nu vertrouw ik haar wel want het is een goeie fokster en past al heel lang op andermans katten op...

Ik zag iemand (ben de naam kwijt) een kitten heeft bijgehaald voor haar kitten, heel lief!!!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:58

Froukje schreef:
Hahaha, dat wordt zo'n kat die je tegen zichzelf moet beschermen :+ Terwijl je toch zou verwachten dat ze het ook wel warm moet hebben met die pak haar..
Hoop het voor je dat er wat uit komt, dit is ook niks. Al is ze er zelf niet echt heul ziek van als ik dat zo lees :=

die vacht isoleert ook dus kan best dat het eronder koeler is dan wij denken. :)

Ik heb momenteel 3 katten onder m'n hoede en dat gaat boven verwachting goed, 2 dagen even onrust onderling en daarna nog net geen dikke vriendjes met z'n allen. :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:25

LizMD schreef:
[ [url=m/3xM7Xv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Probleem opgelost ;-) Ik ga even je link bekijken Amable.

_/-\o_ Wat goed! Geniet van je 2 knappe mannen!

Ruby1995 schreef:
Hier onweerde het ook heel erg. Maar onweer doet Sammie niks, hij zat voor de deur naar te miauwen dattie naar buiten wilde.

Die van mij over het algemeen ook niet, slapen er rustig door heen. Maar het sloeg vlak achter mijn slaapkamerraam in (stond ook nog open := ). Dat was blijkbaar wat te veel van het goede. :+

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:38

winnie03 schreef:
Och wat een leuke rooitjes <3

Weten jullie nog dat ik jullie vertelde dat wij onze kitten vorige week op zouden halen en dat hij een uur voor het ophalen gevallen was en de knie gekneusd had?

We zijn nu inmiddels een week verder en de fokker stuurt me elke dag trouw video's en foto. Helemaal fantastisch. Inmiddels loopt hij er weer enigszins op en speelt ook weer zodra hij de ruimte krijgt dus dat is allemaal prima. Hij blijft het pootje echter behoorlijk naar buiten plaatsen vanuit de knie. Hij zal dit wel doen om hem niet te hoeven buigen natuurlijk maar is dit iets waarvan je mag verwachten dat het binnen een week weer wegtrekt? De vorige kitten was ook al niet goed en onze kat daarvoor was een herplaatser en die bleek FelV te hebben en hebben we ook laten inslapen na een maand dus ik ben zo huiverig voor ellende nu ;(

Is er een foto van zijn pootje gemaakt?dat zou ik toch wel willen weten sorry als je het al eerder hebt vermeld.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:12

Nee er is geen foto gemaakt. Ik heb vandaag wel aan de fokker kenbaar gemaakt dat we dat toch wel graag zouden willen. Al heb ik geen idee of deze symptomen typerend zijn voor een fractuur.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:30

Het kan van alles zijn,fractuur,luxatie knie enz dus een foto is wel op zijn plaats of er niets beschadigd is.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:36

Nog een kleine 13/13,5 uur en dan gaan mijn 2 kleine meisjes op naar hun nieuwe avontuur! Vanavond nog even lekker knuffelen en dan morgen afscheid nemen.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:11

Moeilijk he!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:22

Ze gaan niet ver weg en je bent altijd welkom!
Hier staat alles klaar voor de dames.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:37

Ik kom ze zeker een keertje bezoeken! ben heel blij voor ze en vooral voor Juliet dat ze met haar zusje naar een goed huisje gaat. Ik ga ze zeker missen maar kan ze gelukkig volgen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:57

Even een reactie op iemand vd vorige pagina :o

ik heb 1 moederpoes en die wordt alleen maar zwaarder van een nest kittens lijkt wel maar ja die liet ook meer over aan de andere moederpoes (die zich ook meer toe eigende hoor)

Maar ze kregen hier natvoer 2x per dag en dan ook oa carnibest, maar ook tonijn, gekookte kip
onbeperkt kittenbrokjes en geitenmelk

kittens krijgen dat eigenlijk ook (afhankelijk vd leeftijd)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:08

Lijkt me moeilijk Tamara! Maar volgens mij zover ik kan zien gaan ze naar een bokker.

Sammie heeft een koelplekje gevonden op een tafeltje :')

Afbeelding

Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:17

Ohh spannend he tamara! Maar we gaan ze vast hier op bokt terug zien :D

Haha gekke sammie! :')

Die twee rode katertjes hierboven zijn leuk! Goed dat je er eentje bij hebt genomen!

Marjan veel plezier morgen met ophalen!

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:18

meisje_ schreef:
Ohh spannend he tamara! Maar we gaan ze vast hier op bokt terug zien :D

Haha gekke sammie! :')

Die twee rode katertjes hierboven zijn leuk! Goed dat je er eentje bij hebt genomen!

Marjan veel plezier morgen met ophalen!

Dat geloof ik zeker!

afscheid nemen van zoiets is altijd lastig maar ik weet gewoon dat ze het goed gaan krijgen dus dat scheelt al een heel stuk (en we zullen beide vast hier wel eens terug gaan zien :+ <3 )

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:35

Ja klopt tamara hihi 3 van de 4 zie je iig hier terug! :D

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:56

ja gelukkig wel nu alleen nog een paleisje voor kleine Julian :D

Niet toevallig een bokker die nog een ontzettend knappe lieve vent zoekt :+

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:26

@ Yom > dit bedoelde je, toch?

Afbeelding

Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:00

ja hahaha gelukkig zijn die niet zo perfect als zijn voorpootjes, anders was het helemaal balen dat ik vol zit her

bedankt voor je moeite

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:22

Hoe "horen" ze dan te zijn?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:30

hier kun je zien dat er een soort V loopt van tenen naar hak, zo zou het eigenlijk moeen (en dat is dus het hele lastige van birmanen fokken)

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:47

Ah, dan is Mo ook afgeschreven voor de Birmaantjes: ze heeft wel 'laarsjes' achter maar die eindigen net boven de hak en zijn vrij recht