Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:16

Heb dit gevonden in de dieren winkel zullen ze vast wel van smullen.

Afbeelding

_Karlijn

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:17

Ik heb een zakje noten van dat merk :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:57

Hmm ziet er goed uit, ik weet dat ze dat merk verkopen bij de boerenbond, zal de volgende keer eens kijken als ik daar ben.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:06

Er zit van alles in gedroogde beestjes en ook wat noten en gedroogd fruit.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:05

Goed nieuws. Vrijdag hadden we kijker. En hij liet gister al weten dat hij zeker een bod uit wilt brengen. Maar hij moet eerst weten hoeveel hij kan lenen van de bank. Dit weet hij volgende week. Dus nu maar hopen dat de bank genoeg wilt lenen.

Hoor volgende week meer :-).

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:11

Spannend zeg!

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:27

Ben benieuwd plutolover

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:02

Hoe gaat het met jullie obesitas gerbils?

Ipv onbeperkt geef ik ze nu al 2 weken een klein handje voer per dag. En hang het looprad er vaker in. Heb snowy nog niet gewogen maar naar mijn idee is hij wel iets minder dik nu. Sunny geef ik af en toe wat lekkers als zijn broer niet in de buurt is, gezien hij niet hoeft af te vallen.

Ook eten ze nu eindelijk uit mijn hand. Ik doe namelijk eerst het voer op mijn hand en als ze wat gepakt hebben dan doe ik het in het bakje. Ze blijven nu soms al even zitte. Aanraken gaat ook al een beetje als ze zitten te eten. Maar ze blijven helaas tog wat schuw en schrikkerig.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:28

Hallo mede gerbil fans :D
Kan iemand mij vertellen hoe ik het verschil kan zien tussen de kleuren nootmuskaat (bruine variant) en algarijn bij een pup? Als het een nootmuskaatje is, op welke leeftijd beginnen ze dan zoal met verkleuren? Hij is momenteel nog bruin (verdund, denk ik) heeft zwarte oogjes, ik zie geen duidelijk witte buik, donkere oortjes, volgens mij wel een lichte ondervacht, roze nageltjes. Kunnen jullie hieruit afleiden wat voor kleur hij heeft?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:20

Helaas wilt de bank niet meewerken van de mensen die intresse hebben in me apartement. Hopelijk vinden ze snel een bank die wel mee werkt. Of iemand die mijn apartement wilt kopen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:43

Roosje01 schreef:
Hoe gaat het met jullie obesitas gerbils?

Ipv onbeperkt geef ik ze nu al 2 weken een klein handje voer per dag. En hang het looprad er vaker in. Heb snowy nog niet gewogen maar naar mijn idee is hij wel iets minder dik nu. Sunny geef ik af en toe wat lekkers als zijn broer niet in de buurt is, gezien hij niet hoeft af te vallen.

Ook eten ze nu eindelijk uit mijn hand. Ik doe namelijk eerst het voer op mijn hand en als ze wat gepakt hebben dan doe ik het in het bakje. Ze blijven nu soms al even zitte. Aanraken gaat ook al een beetje als ze zitten te eten. Maar ze blijven helaas tog wat schuw en schrikkerig.

Mijn dikke meisje is inmiddels mooi op gewicht, 2 van de 3 eten wat uit mijn hand en de meelwormen pakken ze graag aan. Ik geef nu iets minder voer en gooi het door het hele hok heen zodat ze lekker moeten scharrelen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:21

Die van mij hebben onbeperkt, altijd al. Nibbit reageert hier heel goed op, Ezarja blijft dik... misschien toch wat minder snacks geven. Ze krijgen 1x per week een paar gedroogde meelwormen of zonnebloempitjes. Nibbit dieft alleen nooit te komen halen (vorige week wel opeens <3). Ezarja is er daarentegen direct bij :+. Ik ga misschien toch een radje aanschaffen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:04

Telpeva schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe ik het verschil kan zien tussen de kleuren nootmuskaat (bruine variant) en algarijn bij een pup? Als het een nootmuskaatje is, op welke leeftijd beginnen ze dan zoal met verkleuren? Hij is momenteel nog bruin (verdund, denk ik) heeft zwarte oogjes, ik zie geen duidelijk witte buik, donkere oortjes, volgens mij wel een lichte ondervacht, roze nageltjes. Kunnen jullie hieruit afleiden wat voor kleur hij heeft?

Ik ben maar een leek hoor, maar ik geloof dat een nootmuskaat als pup (nog niet verkleurd) gelig is met zwarte vlekken rond de ogen, en eenmaal verkleurd lijkt op agouti (wildkleur, zie google)? En een algerijn lichtgeel is en blijft, met een witte buik. En ik geloof dat toen ik mijn gerbils ging ophalen als pup, de fokker nog een nestje van dezelfde leeftijd had zitten (dus niet ouder dan 2 maanden) en daar zat een nootmuskaatje bij die al aan het verkleuren was.

Maar Stalmilagro zal het wel precies weten :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:29

Telpeva schreef:

Heb even wat foto's gemaakt van hem:

Http://migaria.com/temp/gerb1.jpeg
Http://migaria.com/temp/gerb2.jpeg
Http://migaria.com/temp/gerb3.jpeg

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:23

Telpeva schreef:
Telpeva schreef:

Heb even wat foto's gemaakt van hem:

Http://migaria.com/temp/gerb1.jpeg
Http://migaria.com/temp/gerb2.jpeg
Http://migaria.com/temp/gerb3.jpeg

Saffraan? Heb even op gerbil.nl gekeken, daar staat sat uitleg en voorbeeldfotos per kleur.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:40

Mijn algerijn is een stuk lichter dan dat, als ik tenminste de kleur goed heb ;)

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:54

lastig hoor, maar ik had in mijn vorige nest een nootmuskaat pupje, ook ik kan er naast zitten, maar ben er vrijwel zeker van.
hij was eerst zo
Afbeelding
met een week of 5 zo
Afbeelding
en zal als het goed is na een week of 8 gaan verkleuren
in mijn nestje van nu heb ik weer een nootmuskaat pupje welke ook donkere oortjes, neus en staart heeft.
saffraan heeft rode ogen, dus dat is het niet
misschien is het een lichtere algerijn of een wat lichtere nootmuskaat kan ook wel, maar ik vind het het makkelijkst te zeggen als ze een dag of 10 zijn

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:27

Ik ben een beetje los gegaan... heb nu meer speelgoed, huisjes en takken dan in mijn bak passen :o

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:57

foto?
wat is het rustig hier en wie volgt er nog mijn topic :P

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:01

Ik volg je topic. Krijg me vent nog steeds niet zo ver..... Hoop dat me huisje snel verkocht is...

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:15

Ik volg nog steeds maar lees alleen en bewonder de foto's

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:42

Vraagje? Ik zag deze week bij een webshop dat er ook mini 'kattenbak' schepjes bestaan, ik neem aan dat die er zijn om hamster (kuche kuche gerbil) toiletten uit te scheppen. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Mijn gerbs gebruiken de zandbak voornamelijk als toilet en als ik die kan uitscheppen ipv steeds al het zand vervangen... dan zou dat toch wel schelen, al is het om verspilling tegen te gaan. Heeft iemand er ervaring mee, werkt dit of is dit weggegooid geld?

http://www.drdknaagdierwinkel.nl/knaagd ... -mini.html

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 16:14

Geen ervaring en wist ook niet dat het bestond, maar ziet er handig uit!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 16:27

Ik gebruik gewoon een thee zeefje ofzo van xenos om het zand te zeven.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:27

Ik gebruik ook een theezeefje, werkt prima. Ik kan de foto uit de link niet zien.