Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lies_Miek

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:54

Jaaa inderdaad Saintelette, maar dat komt morgen wel weer :P Ben al 2 uur bezig geweest met leeghalen en inrichten tot zo werd. Haggis en Nugget zijn al helemaal gewend aan hun penthouse en de andere drie moeten nog even wennen dat ze niet meer helemaal naar boven kunnen klimmen. Ga even vannacht kijken of alles goed blijft en morgen eventueel aanpassen en weer voller hangen. Hoop dat het voor Haggis en Nugget veel rust zal brengen :)

Dat piepen met wassen gebeurt hier ook vaak maar merk dat meestal degene die onderdanig is aan de ander vaak piept. Merk dat tussen de anderen ook vooral speelvechten is maar wat Sally bij Haggis en Nugget deed was gewoon echt knokken. Ik ben niet snel bezorgd maar ben wel opgelucht dat heb ingegrepen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:02

Wat een vechtersbaas is die Sally. Goed dat je ze nu uit elkaar gehaald hebt. De meiden van mij stoeien wel eens. Harley is vaak de geen die onderop belandt. Chopper is ook twee keer zo zwaar geloof ik. Harley is een klein ratje gebleven. Zij was als ritten groter dan Chopper, maar Chopper is haar flink voorbij gegroeid en Harley is klein en schattig gebleven :D Harley eet meer, maar is veel slanker! Maar zij heeft volgens mij ook ADHD. Ze zit nooit een seconde stil. Chopper is meer van het chillen, dus die verbrandt een stuk minder ;)

Bedankt voor de tip over het oogje. Ik zal de DA eens bellen!

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:09

Het is inderdaad een knokkertje. heb wel eens eerder zo'n naakte terrorist gehad.
Na vannacht toch even verandering gemaakt en heb nu Sally en Harley samen iin de bovenkant en heb onderin Jelly en Haggis en Nugget. Jelly was vannacht door het gaas heen naar boven gekropen(na een stukje gesloopt te hebben) om bij Haggis en Nugget te zijn dus besloten haar maar lekker daar te laten. Hoop dat het nu goed zal gaan en ga straks nog even de scheiding aanpassen.

Moest wel even grinniken om iemand die beweerde dat mijn ratten territoriumdrift hadden en dat mijn kooi te klein was voor 5 ratten :') Het zijn vrouwtjes, die hebben dat volgens mij minder snel en er passen volgens de claculator met gemak 8 dames in en ze hadden zelfs genoeg plekjes om zelf lekker te gaan liggen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:13

yeey, ratjes weer happy met een anders ingericht en schoon hokje :D
Ik ben er achter gekomen dat sinds ik mijn ratjes heb laten badderen, en dan vooral de dames, ze al veel relaxter naar mij zijn :) Ze worden steeds makkelijker met het oppakken (haha, de aanhouder wint :p)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:10

Tigress schreef:
Ik ben er achter gekomen dat sinds ik mijn ratjes heb laten badderen, en dan vooral de dames, ze al veel relaxter naar mij zijn :) Ze worden steeds makkelijker met het oppakken (haha, de aanhouder wint :p)

badderen in zand of in water?
Mijne vinden in zand erg leuk, en water ga ik als t warmer is proberen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:14

XEefjuhX schreef:
Tigress schreef:

Zou ik niet doen met woestijnratjes, maak je ze niet blij mee :P Geef ze eens een grote bak met zand of aarde, zodat ze lekker kunnen graven en gangen kunnen maken :) Die van mij vonden dat prachtig!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:31

XEefjuhX schreef:
Tigress schreef:

Water :) heb gewone ratjes ;p Heb een brede emmer met lekker warm water voor ze klaargemaakt en vervolgens lekker laten poedelen :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:52

Vinden die van jullie dat lekker dan, water? En was je ze dan ook met iets? Lola stinkt nl nog steeds :=
Die van ons scheten 7 kleuren toen we ze in een teiltje wilde helpen ;)
Gister wel Lola mee onder de douche genomen (mn vriend) maar nadat ze helemaal zeik nat was wilde ze op zn hoofd kruipen en werd t toch een minder groot succes :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:55

Hier vinden ze water alleen leuk (niet allemaal trouwens) als het erg heet is en ik een bakje met een klein laagje water en iets lekkers om naar te vissen in de kooi zet. Wassen (zeker met shampoo/zeep) is niet goed, dat verstoort de balans van de huid en hun lichaamseigen geur is bovendien van groot belang als 'informatieverstrekker' voor andere ratten. Je kan zelf het verschil tussen je ratten ook ruiken als je een goede neus hebt, de alpha heeft bv. vaak een heerlijke muskusachtige geur. Niet wegwassen dus. ;)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:01

Ik was ze niet ergens mee, het zwemmen doe ik even voor de extra beweging (en ze gaan zich dan ook zo schattig zitten te poetsen :D)
Ik moet zeggen trouwens, ik had altijd zoiets met mannen van; oeh die stinken.
Ik heb wel eens op de heren van een vriendin van me gepast, en die stonken ver-schri-ke-kijk. Nou, ik heb nu 3 heren en 2 dames, en nergens zijn vieze luchtjes te bekennen :) Is gewoon een kwestie van lekker ventileren en het hok bijhouden :) Sterker nog, ik heb nog wel eens het idee dat Porsche (een van mijn dames) een nog grotere stinkerd is dan mijn grootste vent x3

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:23

Hallo allemaal, als het mag kom ik hier ook meekletsen! Ik heb lang geleden al ratten gehad, dus ik weet wat een leuke diertjes het zijn.

We hebben een hamster gehad en die is pas overleden, nu zijn we van plan om 2 ratjes te nemen. De kinderen (14 en 18) zijn ook dol op beestjes en geven ze veel aandacht. Hier kan ik leuke ideetjes opdoen voor de kooi! Mijn dochter wil klickertraining gaan doen, ik ben heel benieuwd of dat lukt!

Ik heb al een tijdje meegelezen en hopelijk binnenkort een foto van onze boefjes! Ik kijk er nu al naar uit! Heb trouwens nog niks op het oog, als iemand tips heeft over een goede fokker (midden van het land) dan hoor ik dat graag (PB).

Overigens was het vroeger nog helemaal niet zo vanzelfsprekend om 2 of meer ratten te hebben.. en de kooi was toen ook klein en saai. Ik studeerde toen en de rat liep altijd los als ik thuis was, maar toch..

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:24

Haha nou Lola stinkt naar plasjes en poepjes, dus dat is vast niet die muskusgeur waar je het over hebt hahaha ;) Ik dacht misschien is er een speciale knaagdierenzeep ofzo ;) net als bij paarden (die je eigenlijk ook niet 'mag' wassen ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:30

Welkom Tilmar! Hier staat een kaart met ratteries, dan kan je in je omgeving zoeken: http://ratten.nl/index.php/rattery/ratterylocaties
Ik heb zelf geen ervaring met ratteries (ken wel enkele mensen), maar op rattenfora kan je genoeg ervaringen vinden. :)

Heb je eventueel ook aan opvangratjes gedacht? Hier ook een kaart met locaties: http://ratten.nl/index.php/rattenopvangen

Saintelette schreef:
Haha nou Lola stinkt naar plasjes en poepjes, dus dat is vast niet die muskusgeur waar je het over hebt hahaha ;) Ik dacht misschien is er een speciale knaagdierenzeep ofzo ;) net als bij paarden (die je eigenlijk ook niet 'mag' wassen ;) )

Grote kans dat de anderen haar die geur geven, ze plassen (druppelen) ook over elkaar heen voor die geurmarkering. :) Niet zo lekker misschien, maar voor ratten wel heel nuttig. En dat je paarden beter niet kunt wassen is ook niet voor niks natuurlijk. :) Als je toch wilt wassen, dan een milde, zeepvrije babyshampoo, maar houd er wel rekening mee dat ze daarna waarschijnlijk nog harder gaat stinken omdat de anderen dan weer hun best gaan doen om haar de normale geur terug te geven.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:58

LauraMc schreef:
Zou ik niet doen met woestijnratjes, maak je ze niet blij mee :P Geef ze eens een grote bak met zand of aarde, zodat ze lekker kunnen graven en gangen kunnen maken :) Die van mij vonden dat prachtig!

Ze hebben t al een keer gedaan, in een klein bakje. Ik zette ze ernaast en ze gingen erin zitten :+
En badderen en zich daarna heel schattig wassen <3
(door dat water + het wassen krijgen ze een vetkuifje :D )

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:08

Mijn ratjes gaan alleen bad als ze duidelijk zichtbaar vies zijn. Mijn naakratjes plakken op een gegeven moment en dan stop ik ze even lekker in een badje en dan worden ze ingesmeerd met baby-olie om te voorkomen dat hun huidje uitdroogt. Ik was ze overigens door mijn hand nat te maken en ze dan te aaien (Heb zelfs een rat gehad die krijste alsof ze doodging als ik dit deed terwijl ik dit best vriendelijke manier vind) De anderen krijgen vaak pas een plaatselijke wasbeurt als er bloed op ze zit maar vaak niet eens helemaal.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:09

Lies_Miek schreef:
Mijn ratjes gaan alleen bad als ze duidelijk zichtbaar vies zijn. Mijn naakratjes plakken op een gegeven moment en dan stop ik ze even lekker in een badje en dan worden ze ingesmeerd met baby-olie om te voorkomen dat hun huidje uitdroogt. Ik was ze overigens door mijn hand nat te maken en ze dan te aaien (Heb zelfs een rat gehad die krijste alsof ze doodging als ik dit deed terwijl ik dit best vriendelijke manier vind) De anderen krijgen vaak pas een plaatselijke wasbeurt als er bloed op ze zit maar vaak niet eens helemaal.

:') Leuk

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:52

Hahahaha xD krijsen alsof ze dood ging :p
Hier heeft er net eentje over Pip dr kopje gepiest, want dr haren staan omhoog, zijn geel en ze stinkt een uur in de wind :p Echt te smerig, ik ruik het gewoon als ik naast de kooi zit.. Dus dat wordt toch even onder de kraan.. Helaas houdt Pip absoluuuut niet van water, dus dat wordt ook gillen alsof ze dood gaat :p

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:01

Ik zal jullie vertellen dat één van de ratten laatst over het hoofd van één van onze katten heeft gepist waarschijnlijk. Door de tralies heen. Hij zit altijd best dicht bij de kooi, dus het zou heel goed kunnen. In ieder geval, zijn hoofd stonk naar ratten pis _O-

Verder zijn die van mij nog nooit in bad geweest :n Wel eens een bakje water neergezet voor ze, maar ze hadden er toen geen interesse in :P

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:04

OMG pissende ratten :')
Mijne zijn nog niet zó erg, allen ik moet de kooi weer veschonen want hij ruikt weer naar popcorn (= pis) :P

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:07

Hahahaha ik zou willen dat de pis van onze ratjes naar popcorn zou ruiken!!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:11

Saintelette schreef:
Hahahaha ik zou willen dat de pis van onze ratjes naar popcorn zou ruiken!!

:') t ruikt wel een beetje naar oude popcorn he ;)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:33

Mijn ratten zijn ook ongelooflijke klunsen :')

Was een bakje yoghurt aan het eten en rat komt even snuffelen, nou prima dus ik verder eten. Maak ik een of ander geluid waar ze van schrikt en valt ze in mijn yoghurt!
Ik snel dat beest proberen te pakken want ze zat er onder maar ze vloog er vandoor in mijn trui... Toen heel snel mijn trui uitgedaan want ondertussen zaten mijn kleren er ook onder. Pakken lukte niet goed dus toen heb ik ze maar gelaten gerwijl beide ratten de yoghurt van het lichaampje aan het aflikken waren...
Bah!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:34

Kaus schreef:
Mijn ratten zijn ook ongelooflijke klunsen :')

Was een bakje yoghurt aan het eten en rat komt even snuffelen, nou prima dus ik verder eten. Maak ik een of ander geluid waar ze van schrikt en valt ze in mijn yoghurt!
Ik snel dat beest proberen te pakken want ze zat er onder maar ze vloog er vandoor in mijn trui... Toen heel snel mijn trui uitgedaan want ondertussen zaten mijn kleren er ook onder. Pakken lukte niet goed dus toen heb ik ze maar gelaten gerwijl beide ratten de yoghurt van het lichaampje aan het aflikken waren...
Bah!

:') _O-
Ik zie het al helemaal voor me, een rat in je yoghurt :=

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:20

Onze Muppet en Mir mogen sinds kort los in de kamer. Vandaag waren we Muppet kwijt, maar we hoorden iets in het laatje van het kastje. Ik ging kijken en tadaaa :D

Hoe ze erin is gekomen, géén idee, het is een heel hoog kastje :=

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:22

@ Kaus; ik heb echt dubbel gelegen om jouw yoghurt-verhaal! :D