Show je aquarium III!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 21:37

lisette, ik hevel alleen de troep af wat ik zie en verder ga ik even heel licht door de bodem heen.
garnaaltjes die ik dan per ongeluk opzuig krijgen vast een mooi leven in het riool .
soryu,die hebben gewoon pech, heb er toch genoeg.

melyoramel wat gaaf <3

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:00

ellepel schreef:
snorkel
ik denk eigenlijk afgaande op de foto’s van je bodem dat de vis misschien een steentje in de bek heeft vastzitten.
ik weet namelijk dat sommige dwerg chicliden vaak een hap zand nemen en het voer wat ze eten willen er tussen uit filteren.
liefst moeten ze dus op zand of fijn afgerond grint zitten.

mijn apistogrammas doen het ook …nemen een hap zand en dat spugen ze dan weer uit.
kijk dus welke soort je daar hebt zitten en of je dan misschien de bodem moet veranderen?

Vanavond vroeg nog wel alleen nog minder actief.. nu kan ik hem niet vinden.. qua bodem deze boden is vind ik echt fijn grind.. zijn klei...nog iets.. en bak is leeg zo ver ik kan zien.( bodem grind zwart en vis binnenkant ook geel ( dus geen grintje denk ik) al kan ik ook niks beters bedenken..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:47

weet je ook welke soort dit is? misschien kun je op engelse sites meer info vinden?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:25

Ik heb een paar van die buce's onder mijn 'grote boom' bij de garnalen . Even een fotootje van gemaakt. Wil er nog wel meer bij voor een heel 'veldje'. Eens een keer.
Afbeelding

En nog een snap van de kobutai in de Rio125. Ben er echt heel blij mee! Leuk gedrag ook zo in een groepje. Zou leuk zijn daar op termijn ook eens een kweek poging mee te wagen.
Afbeelding

En deze vrijdag wordt de eerste puffer baby opgehaald. Toch ook wel een beetje slikken stiekem hoor, natuurlijk al zo'n periode zo intensief mee bezig geweest en ze 'leren kennen' (ze zijn alle 9 anders ). Mààr deze is er ook gewoon wel echt klaar voor en niet de meest sociale van het stel. Gaat naar iemand die er 1 van gaat houden (dat kan heel goed met deze soort. Of met 1. Of met een groep van minimaal 6).

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:42

Wat stoer dat de eerste puber het huis gaat verlaten Marlies. Wel onwijs tof dat het gelukt is ze zo groot te krijgen.

Vanmorgen was hier een klein visje ziek.. dus die zwom wat ongecontroleerd. Door de stroming werd het erger en toen werd hij/zij opgegeten door een maanvis.. -O-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:07

ah wat zielig!!
hier gister ook een dode vis, maar die is helemaal opgegeten door de familie helenaslak en garnalen.

marlies haar kindjes gaan uit huis :(:)
is toch wel wat hoor, hopen dat het daar ook goed blijft gaan.
gave bak trouwens!

nps

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:30

ah simpie94 wat sneu!

@MarliesR mag je toch trots op zijn, je eerste kleintje die het huis verlaat ;). Best fijn ook dat je zelf kan kiezen welke het gaat worden.. wilde je er zelf nou ook nog houden? Prachtig aquarium weer, zeg... fijn dat je Kubotai probleemloos over zijn gegaan!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 16:19

simpie94 schreef:
Wat stoer dat de eerste puber het huis gaat verlaten Marlies. Wel onwijs tof dat het gelukt is ze zo groot te krijgen.

Vanmorgen was hier een klein visje ziek.. dus die zwom wat ongecontroleerd. Door de stroming werd het erger en toen werd hij/zij opgegeten door een maanvis.. -O-

Oh oeps.. Maar goed, kort lijden zullen we maar zeggen!

Bedankt mensen :D Visje is inmiddels opgehaald. Toch wel gek hoor. Maar heb er wel een heel goed gevoel bij. Aardige man en hij heeft beloofd dat hij me op de hoogte gaat houden. En inderdaad fijn dat ik zo zelf kon kiezen qua passend. Heb 1 van de grootsten meegegeven die ook een makkelijke eter was. Visje zelf was vooral heel pissig dat hij in een zakje ging :')
Afbeelding

Zelfde visje vanochtend nog gewoon in de bak
Afbeelding

En omdat het kan ook nog twee van wat andere babies
Afbeelding

Afbeelding

En voor wie het leuk vind nog een filmpje;

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 20:27

Vanaf deze week zijn m'n babys echt goed zichtbaar *\o/*
Afbeelding

Ik ga kijken hoe ze uitgroeien en dan ga ik ze toch uitselecteren. De garnalen die niet voldoen gaan in de grote bak of in de verkoop...wil toch graag zoveel mogelijk wit erin houden

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 07:57

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 20:17

Ooh handig, Marlies!

Mijn beide killis zijn binnen 24 uur uit de bak gesprongen -O-
Risico zat erin met een open bak, natuurlijk... Eerder ging een dekplaat niet vanwege boven water uitstekende hardscape, met de nieuwe scape wel, en serieus, ik wilde dit weekend langs de gamma om een dekplaat te maken. Ga ik morgen alsnog doen.

Wel frappant dat het meerdere maanden goed gaat en dan springen ze ineens allebei eruit binnen een dag.
En ze lagen ruim 2 meter bij de bak vandaan, ook echt ver.

Waterwaardes gecheckt, niet anders dan normaal.

De corydoras zijn in ieder geval nog steeds happy en actief :) En de garnalen durven ook meteen meer in t open te komen :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:36

oh wat sneu, kan het zijn dat er een mug was waar ze dan op af willen springen?
geen idee hoe dat zit bij killivisjes?
wel balen hoor.

ik ben bij mijn broer geweest en die heeft dan gewoon een flinke vijver achter het huis.
had ik een primeur want ontdekte een flinke groep jonge visjes.
zo leuk! *\o/*

Afbeelding
hij heeft er goudwindes in en een paar sluierstaarten.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:47

Ah balen van je killi's, stelletje sukkels. Dat je er net wat aan wilt gaan doen en dat ze er dan ineens uit springen, zo zonde.

Das een flinke vijver Ellepel.

Ik had vandaag de kinderen mee naar de lfs. Wilde vuurtetra's of Cory pandas halen. Kwam thuis met blauwoogjes...die wilden de kinderen zo graag.
Eigen schuld, had ik de kinderen maar thuis moeten laten.
(Vind ze zelf ook wel leuk hoor, anders had ik het niet gedaan)
Nu alleen wel even bedenken wat ik er verder nog bij zet.

Heb nu in 112l aqua
Garnaaltjes
16x blauwoogje

Komt sowieso een schooltje corys bij, denk panda

Twijfel over 1x L010a

En wilde eigenlijk een koppeltje honinggoerami's maar ik kan nergens vinden of dat goed gaat met de blauwoogjes die ook vrij hoog zwemmen. (Midden/boven tot boven).

Heb ook aardig wat stroming in de bak, zit een eccoflow 600 in en ik las dat de goeramis daar niet van houden. Dan zou ik de 400 terug moeten plaatsen om te kijken of dat minder stroming geeft, of toch maar gewoon geen goeramis en alleen de blauwoogjes en panda's.

Een koppeltje lijkt me alleen zo leuk erbij, maar veel vallen af door de garnalen die er ook in zitten.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 23:29

Wat zonde van de killi’s.. ze leven al niet zo lang maar om het nou nog korter te houden..

Altijd leuk blauwoogjes. Mooie visjes

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 23:40

Ik dacht dat killi's maar een jaartje leefden, maar na wat zoeken op internet ben ik er nu achter dat er ook soorten zijn die wat langer leven. Dat zou dan misschien ook nog een optie zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:37

lisette wat leuk die blauwoogjes,mooie visjes!
ik zou in elk geval even wachten en kijken hoe het gaat,je hebt er een flinke groep nu al in gezet en pas over een tijdje eventueel wat anders doen.

ik kon gister eindelijk weer wat met de bakken hier doen.
ben paar weken geleden door mijn rug gegaan en kon niet goed staan.
heb de nieuwe apistoman even op de foto gezet.
hij is wat schuwer dan de vorige,kreeg hem er niet mooier op.

Afbeelding

mooie was dat ik een hele tijd geleden twee hara jerdoni gehaald had en ze nooit meer gezien heb.
denk die zijn dood…maar gister zag ik er toch eentje!
ga kijken dat daar wat bij kunnen.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:11

Oh maar ik wacht ook nog minstens 2 weken voor er wat bij komt hoor! Maar het is wel leuk om vast te kijken wat ik er dan bij wil. Over een week of 2 tot 3 een schooltje corys en dan daarna na een paar weken pas wat anders, maar misschien ook niet. Ik doe alles heel rustig aan.

Mooi mannetje heb je daar, jammer dat hij wat schuwer is dan je vorige.
Die hadden zich goed verstopt dan, leuke verrassing.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:57

@Melyoramel ah nee, wat zonde! Typisch dat ze allebei binnen 1 dag ineens eruit springen ja... suicide killies :/..

@ellepel ha, dat is een leuke verrassing :) ze zijn wel goed gecamoufleerd ook zeg... prachtig je nieuwe apistogramma man :) en goeie vijver zeg, leuk dat er klientjes zijn!

@lisette03 - blauwoogjes en honinggoerami's gaan heel goed samen! Ik heb ze vaker samen gehad en nu ook weer. De honinggoerami's zwemmen bij mij vooral bij plantjes, ze hebben echt alle 3 hun eigen territoriumpje rond een stel planten en de blauwoogjes gewoon overal. Kan ej gewoon doen :)

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:03

Dat is goed om te horen NPS, dankjewel!

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 16:33

Ik zag mijn pygmy cories paren en eieren afzetten *\o/* Meteen een kweekbakje gehaald en ik heb 13 eieren kunnen vinden. Er zullen er vast meer zijn maar ik ga niet de hele jungle doorzoeken en de vissen stressen.
Maar super stoer! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Ik gooi er zo nog een catappa blad bij, zodat daar alvast wat biofilm op kan groeien. Eieren zouden met 4 dagen uit moeten komen.
Er zit gaas aan de zijkanten, dus er komt genoeg stroming en vers water in de bak.
Afbeelding
Afbeelding

En dat terwijl ik gisteren nieuwe visjes heb gehaald (en een deksel heb geknutseld voor op de bak).
De clown killi (Epiplatys annulatus), 2 man en 4 vrouwtjes, maar er is 1 mannetje duidelijk de baas :+ Is ook de grootste en heeft de felste kleuren, volgens mij voelt ie zich prima.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 19:27

Voor het eerst dat ik een mooi kweekbakje zie! Ik hoop voor je dat ze uitkomen en goed gaan groeien :D En de Epiplatys <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:25

Melyoramel, ah wat oliebol van de kuli’s zeg, zo sneu! Gelukkig dat je nu een deksel hebt.
Wel dan weer heel erg leuk dat je eitjes hebt van je pygmaeusjes! En die ZISS kweekbakjes zijn zo mooi! Hopelijk komen de eitjes goed uit! Zien ze er goed uit nog?

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!

ellepel, mooi zo’n grote vijver! We hebben hier ook een grote vijver in de voortuin, maar die zit op zon enorm onhandige plek dat we die weg gaan halen. Ergens wel jammer, maar gaat denk ik wel weer schelen qua muggen.

Door je rug gaan en onderhoud van aquaria is niet zo’n fijne combi.. Maar fijn dat het nu weer wat lukte! En leuke her-ontdekking dat er in elk geval nog 1 hara jerdoni in zit haha!

Lisette03, blauwoogjes zijn ook leuk!

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:42

MarliesR schreef:
Melyoramel, ah wat oliebol van de kuli’s zeg, zo sneu! Gelukkig dat je nu een deksel hebt.
Wel dan weer heel erg leuk dat je eitjes hebt van je pygmaeusjes! En die ZISS kweekbakjes zijn zo mooi! Hopelijk komen de eitjes goed uit! Zien ze er goed uit nog?

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten! !

De eitjes zien er nog goed uit! Er zijn er 2-3 waarvan ik zit dat die misschien niet bevrucht zijn (worden wit), maar ik geef ze nog een dagje. Geen schimmels te zien, maar er zitten ook wat jonge vuurgarnalen in (die zijn er per ongeluk in gebubbeld), maar die bewegen de eitjes af en toe en halen vuil van de eitjes af, werd zelfs geadviseerd om er een vuurgarnaal bij te zetten zodat ze de eieren schoon houden.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:37

De kweekbak hangt nu wel vrij los, want de volwassen cories hadden bedacht dat ze best wel tussen de kweekbak en het glas pasten. Niet dus. Heb al 3 keer een klemgezwommen corydoras losgemaakt, dus nu hangt het kweekbakje wat vrijer, zit niet meer strak vast :')

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:49

Wat een prachtige kweekbak inderdaad! Ik hoop dat de eitjes uitkomen!

Ik heb inmiddels 3 nieuwe baby guppy's en 1 baby platy extra in de bak zwemmen. Ik hoop dat ze mooi groot kunnen worden :)

Hier even wat minder nieuws. Ik heb al gegoogled maar ik word er niet veel wijzer van. Een van m'n vrouwtjes guppen hangt ondersteboven tussen m'n pomp en verwarming. Ze leeft nog wel. Ze wil af en toe zwemmen, maar het lijkt alsof ze geen controle meer heeft over haar staart. Ik zie er verder niks raars aan... :\
Ik vind het zo zielig, weet niet zo goed wat ik met haar moet.

Ik heb nog zo'n guppybreeder.. misschien dat dat haar wat rust geeft. Al laten de andere vissen haar gewoon met rust. Ik heb geen ander aquarium, dus echt apart zetten moet dan in een bloemenvaas ofzo... Hebben jullie nog tips?

Afbeelding

Edit: Ze zwom net een rondje en haar staart blijft omhoog gaan...

Afbeelding