Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:51

Is die ene zonder witte voeten nou bruiner dan die andere?
Gaat wel al weer hard zo.

Welkom Muronia, leuke naam Lexi ( Grey's fan?)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 21:53

fannetje schreef:
Is die ene zonder witte voeten nou bruiner dan die andere?
Gaat wel al weer hard zo.

Welkom Muronia, leuke naam Lexi ( Grey's fan?)

Ja ze zijn alle 4 brindle. Maar de ene wat meer dan de andere. Over een paar weekjes ga ik weer langs haha

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:58

Oh wat worden ze leuk kiwitje. Blijf dat wit op de hoofdjes ook?

Welkom Muronia, je dochter gaat zeker blij zijn van dat cadeautje

Leuke foto's van Otje en de uitdrukking van Jip zeg genoeg.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 22:05

Nee dat trekt helemaal weg. Djessey had dat ook haha.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:27

Wat een mooitjes kiwiwitje <3

Bedankt voor het welkom!

Fannetje goed gegokt :D. Mijn dochter is/was Lexi-fan en vindt dat zo'n leuke naam. Ik vond hem perfect passen bij dit hondje, dus dubbelleuk voor dochter. Haar naam staat al in haar paspoortje en ze is vandaag gezond bevonden en gechipt door de DA.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 08:43

kiwiwitje schreef:

Is het bij Djessey helemaal weg?
Roetsj heeft nogsteeds 5 witte haren op de plek van haar witte vlek op de borst en nog een wat grotere pluk op haar buik (die zag je als pup niet, met de blote puppy-buik). Dus helemaal weg kan, maar hoeft dus niet.

Muronia, dat was het eerste wat in me op kwam bij die naam(mede Grey's fan, zo leuk dat hij binnenkort weer begint).

Net mijn corona-proof wandeling gemaakt en niemand tegen gekomen, dus weer geslaagd (iom met GGD, wandel ik vroeg in de ochtend en laat in de avond, verder moet ze het met de tuin doen). Ben pas 3 dagen onderweg (donderdagochtend positief bevonden, nacht ervoor 1e klachten), maar nu al klaar met die Covid -O- Zal blij zijn als ik klachtenvrij ben en weer "normaal" mijn ding kan doen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 08:59

fannetje schreef:
kiwiwitje schreef:

Is het bij Djessey helemaal weg?
Roetsj heeft nogsteeds 5 witte haren op de plek van haar witte vlek op de borst en nog een wat grotere pluk op haar buik (die zag je als pup niet, met de blote puppy-buik). Dus helemaal weg kan, maar hoeft dus niet.

Muronia, dat was het eerste wat in me op kwam bij die naam(mede Grey's fan, zo leuk dat hij binnenkort weer begint).

Net mijn corona-proof wandeling gemaakt en niemand tegen gekomen, dus weer geslaagd (iom met GGD, wandel ik vroeg in de ochtend en laat in de avond, verder moet ze het met de tuin doen). Ben pas 3 dagen onderweg (donderdagochtend positief bevonden, nacht ervoor 1e klachten), maar nu al klaar met die Covid -O- Zal blij zijn als ik klachtenvrij ben en weer "normaal" mijn ding kan doen.

Ja als je goed kijkt heeft ze op der hoofd en neus nog 1 of 2 witte haren. Maar een stip kan ik t niet meer noemen haha

Wat een gek*t zo. Hopelijk snel je vrijheid weer een beetje terug.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 09:21

Ach fannetje, beterschap! Heb je veel klachten?

Ik zit een beetje te puzzelen met de brokjes die ik ons kleintje straks wil gaan geven. Ze krijgen nu bij de fokker puppybrokjes van Smolke. Is dat iets om te blijven geven of kan ik beter een ander merk kiezen? Voor mijn keuze ben ik wel een beetje aangewezen op welkoop/jumper omdat ik daar ook kom voor het voer van de paarden en er zitten hier in de buurt geen andere dierenspeciaalzaken. Er is keuze genoeg, maar wat is een fijne brok voor zo'n kleintje? Mijn oude hondje was een beetje een portret, die wou helemaal geen brokjes eten, alleen natvoer dus ik zit daar niet echt in.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 09:28

Muronia schreef:
Ach fannetje, beterschap! Heb je veel klachten?

Ik zit een beetje te puzzelen met de brokjes die ik ons kleintje straks wil gaan geven. Ze krijgen nu bij de fokker puppybrokjes van Smolke. Is dat iets om te blijven geven of kan ik beter een ander merk kiezen? Voor mijn keuze ben ik wel een beetje aangewezen op welkoop/jumper omdat ik daar ook kom voor het voer van de paarden en er zitten hier in de buurt geen andere dierenspeciaalzaken. Er is keuze genoeg, maar wat is een fijne brok voor zo'n kleintje? Mijn oude hondje was een beetje een portret, die wou helemaal geen brokjes eten, alleen natvoer dus ik zit daar niet echt in.

Wij waren begonnen met het voer van de fokker (weet niet meer welk merk). We zijn toen tijdelijk overgestapt naar speciaal voer van Royal Canin omdat bleek dat hij nog niet zelfstandig at in combinatie met darmproblemen. Uiteindelijk over gestapt naar puppybrok van Jumper eigen merk 'Devotion'. Daar hebben ze 2 maten puppybrok. We zijn met de kleinere begonnen (voor kleine honden) en nu de grotere brok en als die volwassen is kunnen we ook overstappen naar hetzelfde merk Adult. Cody doet het echt super op deze brokken

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 09:54

Fannetje Beterschap! Hopelijk voel je je snel de oude!

Muronia Bo kreeg ook Smolke dit hebben wij aangehouden. Voor nu in ieder geval. Gister was ons huis al nieuw, broertjes/zusjes/mama weg... Ik laat het brok eerst zo.

Ik heb ons wel alvast ingeschreven voor de puppycursus. :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 09:58

Wij hebben altijd Prins brok in huis maar voeren KVV, voor de pup hebben we nu Platinum gekocht omdat behoorlijk wat mensen in onze hondenkring dat naar alle tevredenheid voeren. Één voert zelfs KVV & Platinum en ziet vrijwel geen verschil tussen ontlasting of huid. (https://shop.platinum.com/nl/Droge-voed ... omogvj9da1)

Heb de zak voornamelijk gekocht om te geven als beloning maar ik moet zeggen dat de geur, structuur en ingrediënten me wel aanstaan. :j

We hebben als een een zak adult gedeeld met vrienden die op moest, toen vonden onze honden het ook erg lekker voor erbij.

Edit: De keren dat we brokken met de pup meekregen heb ik vriendelijk bedankt, dat was zo'n rotzooi. :+ Puppen thuis gelijk over gezet, nooit problemen mee gehad. Of ze nou over gingen op vlees of brok.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 10:16

Ik zou in t begin sowieso beginnen met voer van de fokker.

Wij voeren zelf kivo kvv en brit care grain free.
Zo spenen we onze pups ook.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:30

Ik begin sowieso met het voer van de fokker, daar krijg ik ook wat van mee. Ik denk inderdaad dat ik daar zelf ook eerst een nieuwe zak van ophaal voor de eerste tijd inderdaad. Er zijn al genoeg nieuwe indrukken. Dan kan ik zelf ook kijken of ze het daar goed op doet. Bedankt voor de tips!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:16

Wat groeien ze goed Kiwiwitje !

Wij voeren Europremium en ben er zeer tevreden van !

Veel succes aan alle pupkopers die nog even geduld moeten hebben :D

Hier zijn de hummeltjes 4 weken oud <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:37

Oh die voorlaatste, net een beertje <3 de rest ook <3

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:42

Wat groeien ze hard, Lara! <3

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:35

Weekendje weg geweest en een paar pagina’s gemist := Op telefoon is reageren op heel veel mensen tegelijj best lastig.
Maar wat een boel foto’s en nieuwe pups, leuk!! Ik vond de reacties bij de vraag over wie wat aanleert bij hun honden ook erg interessant om te lezen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:40

Afbeelding
Afbeelding
Vandaag het goede nieuws gekregen dat dit onze nieuwe pup wordt. De naam zijn we nog niet over uit, met 2 grote kinderen moeilijk consensus te bereiken.

Renske vers vlees en Purizon puppy all breed brokjes moeten we gaan voeren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 15:50

Wat een misleidende naam; vers vlees.. t is gestoomd. :o

Maar gefeliciteerd! Ben benieuwd wat de naam gaat worden! Dat was hier met bas al een hele discussie _O-

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:57

Wat een mooierd!
Wij vinden de naam kiezen ook erg lastig, onze 8 jarige heeft bijzondere ideeen daarover :') Dinsdag gaan we onze pup uitkiezen/ontmoeten dus dan denk ik dat een naam kiezen wel makkelijker gaat worden. Hoop ik...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:00

Hier was Jaxx al vrij snel bedacht door mijn broer. Als ik meteen het waaw gevoel heb dan wordt vaak wel die naam

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:12

fokfanaat schreef:
[ [url=m/Jydz1z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/S7wBhb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag het goede nieuws gekregen dat dit onze nieuwe pup wordt. De naam zijn we nog niet over uit, met 2 grote kinderen moeilijk consensus te bereiken.

Renske vers vlees en Purizon puppy all breed brokjes moeten we gaan voeren.

Wat een leukerd!

Maar verplicht de fokker jullie dan om dit te voeren?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:34

Even een vraagje. We hebben sinds 2,5 week een puppy in huis. Hij is best wel dominant, niet zo heel erg normaal maar nu plast hij sinds een paar dagen doelbewust op de mand en het kleedje van onze andere hond. Hij doet het echt doelbewust, geen angst oid en hij weet ook heel goed dat hij op de puppymatjes moet plassen. Zijn ook echt kleine plasjes, terwijl hij net uit is geweest. Weet iemand hoe we dit het best aan kunnen pakken?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:46

Fokfanaat, gefeliciteerd. En idd ben je dat verplicht tot een bepaalde leeftijd of is het een advies? En een naam, ik weet er genoeg naarblijft een persoonlijke keuze. Voor mijn volgende ben ik er al bijna uit ;)
Lara, ik blijf fan van die laatste, mooi dat donkere merle op de kop.
Die laatste 2 tricolors zijn ook mooi getekend. Heel benieuwd hoe die uitgroeien.
Wat betreft brokjes, ik begin met die van de fokker, mits ze het er goed op doen, maar schakel, als het een brok is waar ik zelf niet achter sta, over op iets van eigen voorkeur. Ik wil een brok wat hoog in vlees, laag cal/phos, voldoende vet en voldoende eiwit bevat. Roetsj heb ik op Orijen gezet toen, daar deed ze het erg goed op. Dus grote kans dat de volgende dit ook krijgt.

Wat betreft mij, ik ben gelukkig niet heel ziek, voornamelijk verkouden, keelpijn en kuchje. Had ook hoofdpijn in gisteren smaakte de ketchup ineens heel zuur, verder ok. Dus thuiszitten is niet echt tof.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:54

Verl succes nog fannetje ! Een geluk heb je milde symptomen.
En dank je, ja die laatste.. erg benieuwd hoe die tekening er later gaat uitzien met het uitgroeien ^^