Ik snap wel dat een diagnose een oplichting zal zijn maar epileptie wil je echt niet..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nynkster schreef:Ja zo is het ook, maar ken zoveel die Lidl brokken voeren en die honden doen het zogenaamd ook goed.
Vind het gewoon jammer dat acana enzo niet verkrijgbaar is in de winkels hier. Wil het toch wel liefste gewoon in de winkel kopen
XxDiandraxX schreef:Dierenfan, hij is al wat ouder toch? Dan kan je primaire epileptie eigenlijk al bijna uitsluiten en zou het secundair zijn. Dan is het zoeken naar een oorzaak, ik heb mijn hond dan ook door de mri laten halen om bijv problemen in de hersenen uit te sluiten.
Ik snap wel dat een diagnose een oplichting zal zijn maar epileptie wil je echt niet..
xDenies schreef:Je moet voeren waar jouw hond het het beste op doet, en wat een andere hun mening dan is; so be it. Maar ik ben wel van mening dat je open moet blijven staan voor het horen wat ingrediënten doen en dat het ook anders kan. Zo zal ik nooit een supermarkt voeding geven, hoe fantastisch een hond het er ook op doet.
Het DCM gebeuren is iets waar in mijn ogen te weinig goede onderbouwing voor is. Het gaat daar overigens om bijv de Acana die in Amerika geproduceerd wordt, en die is anders dan degene die hier in Nederland in de schappen ligt. Dat '' bewijs '' hebben wij zelfs in de winkel mogen ontvangen. Voor de 'grap' zou ik mijn honden eens moeten testen er op.
Maar goed, eerlijk is eerlijk .. het grootste gedeelte in die lijst is een Golden Retriever. En 1 op de 300 is een keer een Border Collie.
De voer discussie is wel weer terug gekomenIk houd mijn mond, sorry.
Kaus schreef:Nynkster, ik zou gewoon eens een a of b merk van de dierenwinkel proberen. Ik wilde ook graag merken voeren als Acana en Orijen maar hier werkt het gewoon niet.
Dundy krijgt al meer dan een jaar Dog Logees Gold en Dexter krijgt sinds kort Biofood High Energy. Geen a-merken beiden maar ze doen het er goed op. En dat is waar het om gaat.
Voer van een supermarkt of het goedkoopste van het goedkoopste voeren ben ik zelf geen voorstander van. Iemand die elke dag patat en kroketten eet kan ook prima gezond ogen maar van binnen zal het tegenvallen... Je hond is toch zo gezond als het eten dat je hem voert.
dierenfan schreef:Alstu een heel uitgebreid artikel over dat DCM en graanvrij enz
https://www.voerwijzer.com/nieuws/updat ... eerde-dcm/