De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 19:53

Ah zo! Dan heb ik dat even gemist :).

Amber_anne

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:56

Oehh foto tijd

Met ze 4en onder de kast Afbeelding

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:36

Chillen doe je zo!
Afbeelding
Grote ren, deurtje staat open naar de kamer maar mevrouw ligt lekker met haar pootjes door de tralies :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:39

Heerlijk al die chillende konijntjes <3

Tarzan is zo'n blij ei , stap ik de kamer binnen waar ze wonen en dan gelijk een binkie omdat ik er ben <3 . Rouwen doet gekke dingen met ze , de agressieve pitbull is weer de oude Tarzan van daarvoor ! <3 .

Hun doos is momenteel compleet overleden :') , weet niet hoe ik het slechte nieuws brengen moet :=

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:25

Chillen is nu voorbij.
Gekkenuurtje is begonnen! Lekker door de kamer scheuren en zo lomp mogelijk doen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:27

Ze zijn weer opgeladen :))

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:37

Ja helemaal!
Nu ff tijd voor een lekkere snack!
Afbeelding
Samen smikkelen! <3

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:53

Net Luna voor castratie gebracht (tja dochter lief wilde geen andere naam toen bleek dat het een ram was :P )
Is het verstandig om een lekkere warme snuggle safe mee te nemen straks voor de terugrit van de DA en daarna is zijn hok te leggen?
Hok is lekker gesopt en voorzien van fleece, verder nog iets wat ik kan doen om hem comfortabel te maken?

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:49

Nog een weekje, dan worden mijn dames gesteriliseerd. Heb nu al buikpijn bij het idee :\
Gelukkig de dag erna vrij, kan ik ze lekker vertroetelen :(:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 14:47

Succes Gaby!
Komt goed Char, ik ga duimen dan :).

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:59

Bedankt Es_ther het is allemaal goed gegaan hij heeft 1 piepklein sneetje die binnenwaarts is gehecht,meneer heeft al witlof,peterselie en hooi gegeten en de eerste keutels liggen er ook al *\o/*
Dus over een aantal weken gaat de zoektocht voor een maatje beginnen nu al zin in.
Kunnen jullie een opvang in zuid holland aanraden? maar voor andere lieve pluizebolletjes sta ik ook open mits er gekoppeld kan worden daar.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:25

gaby12 schreef:
Bedankt Es_ther het is allemaal goed gegaan hij heeft 1 piepklein sneetje die binnenwaarts is gehecht,meneer heeft al witlof,peterselie en hooi gegeten en de eerste keutels liggen er ook al *\o/*
Dus over een aantal weken gaat de zoektocht voor een maatje beginnen nu al zin in.
Kunnen jullie een opvang in zuid holland aanraden? maar voor andere lieve pluizebolletjes sta ik ook open mits er gekoppeld kan worden daar.

Wij hadden ons vorige stelletje uit het Knaaghof in Rijswijk. Opzich een nette en fijne opvang. Alleen begrepen het koppel niet zo XD. Ze hadden een jong druk konijn gekoppeld aan een wat oudere hele rustige. Dus die deden behalve dutten,wassen en eten weinig met elkaar. Maar verder goed verzorgd en leuke konijntjes. Wij moesten na 2 jaar helaas al afscheid nemen van het koppel. Madam is heel plots overleden zonder enig vertoon van ziekte. Onze da denkt hartaanval/hart aandoening door langdurig overgewicht voor ze bij ons was. Ander van verdriet dezelfde week nog overleden.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:27

gaby12 schreef:

Wat fijn dat het goed is gegaan! Voor een opvang kan ik konijnenopvang het warme holletje in Zwijndrecht ten zeerste aanraden! Daar heb ik vlinder ook vandaan. De mevrouw van de opvang heeft ze ook gekoppeld en dat ging hartstikke goed!

Ik heb Rafel en Vlinder een soort selfies laten maken. Telefoon voor de snoet en als ze gingen ruiken op de knop klikken.. Kwamen best leuke foto's van.
Rafel:
Afbeelding

Van vlinder kreeg ik alleen wazige snuitjes, maar vond deze wel leuk.
Afbeelding

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:47

Wat een lieffies zeg <3
Het knaaghof had ik inderdaad al gevonden zijn daar niet veel van de gevangen konijnen naar toe wat toen in het nieuws was?
Het warme holletje ga ik eens opzoeken bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 00:59

Hippe konijnen die selfies maken :')

Lilo Airlines ready for take off Y)(^)

Afbeelding

:):)

Afbeelding

Tarzan viel bijna achterover ervan :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 08:40

Wings_love, jouw foto’s zijn zoo herkenbaar :') .

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:22

gaby12 schreef:
Wat een lieffies zeg <3
Het knaaghof had ik inderdaad al gevonden zijn daar niet veel van de gevangen konijnen naar toe wat toen in het nieuws was?
Het warme holletje ga ik eens opzoeken bedankt!

Ik kom al jaren bij het Knaagspoor in Ridderkerk. Echt hele kundige mensen in alle opzichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:15

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:23

Volgens mij moet Lilo nog in haar oren groeien of niet Rebecca? :')

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:27

Oké ik kom even inbreken in jullie topic :o want wil even zeker weten of ik hier goed aan doe.

Ik heb nu zo ongeveer 8 jaar konijnen en helaas is mijn een na laatste konijn vorige maand overleden. Nu heb ik er dus nog maar eentje over.

Hij heet James is 6 jaar en is bij mij geboren.
Mijn man zei 8 jaar geleden al, als de konijnen zijn overleden komen er geen nieuwe. James zit nu dus al een maand alleen. Heb veel gesprekken gehad met mijn man, maar hij blijft bij zijn standpunt.

A.s. zaterdag brengen we James naar de opvang. Waar hij hopelijk snel een nieuw vriendinnetje krijgt en een super fijn baasje waar hij lekker buiten mag spelen.

Maar eigenlijk wil ik hem helemaal niet weg doen. ;( voel mij een slechte eigenaar omdat ik een konijntje dat al 6 jaar lekker konijn mag zijn in mijn tuin naar een opvang breng waar hij in eerste instantie in een hokje komt.
Maar om hem nou alleen te houden en helemaal nu de kou er aankomt voelt ook niet goed :n

Wat zouden jullie doen?

Dit is james
Afbeelding

En zijn hok

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:31

Bunnybin senioren ? Dan kan hij thuis bij jou wachten tot iemand met een oude dame voor hem gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 16:14

Lady24 schreef:
Volgens mij moet Lilo nog in haar oren groeien of niet [naam]? :')

:j en in haar staart :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:21

Een leen konijn anders dat als die van jou dood gaat dat het konijn terug gaat ? Was volgens mij nog iemand in dit topic die dit had?

Of zelf een baasje zoeken en dan weet je zeker hoe die terecht komt

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:36

Ik kom weer even onder mijn meeleessteen vandaan om iets te vragen :o . Lilly had weer gigantisch veel klitten (en Lou die constant in het haar op haar achterkant zit te wroeten helpt ook niet echt :roll: ), dus zijn we even naar de DA gereden om de grootste klitten te laten wegscheren. Nu heeft ze dus een redelijk haarloos achterwerk, en de puntjes van de rest van haar vacht zijn ook weggeschoren (omdat die toch niet echt helpen voor de isolatie) zodat het minder snel gaat klitten maar zodat ze wel nog haar dikke ondervacht behoudt. Ik heb al extra stro in verschillende dozen en huisjes gedaan, er hangen over zeilen rond de ren tegen de wind en de kou, en ze heeft Lou uiteraard. Maar toch ben ik bang dat ze het te koud zal krijgen.. :( Hebben jullie nog tips om haar warm te houden? Het is niet dat ze helemaal geen haar meer heeft maar toch...

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 18:04

Kees heeft een "nieuw" verblijf! Een tweedehands hondenhok op de kop getikt, nu met de ren er omheen kan hij zelf kiezen of hij binnen of buiten wil. Had eerst een hok met 2 verdiepingen maar aangezien hij te groot en te blind is voor het trapgat kon hij daar geen gebruik van maken.
Al met al wordt hij al minder schrikkerig, blijft wel dood stil zitten als je hem wilt aaien maar als hij door heeft dat je eten hebt dan wint de nieuwsgierigheid het nu steeds sneller om even naar je toe te komen. Al heb ik nog steeds het idee dat het vooral op gevoel, reuk en heel beperkt zicht gaat.

@MoppieFilou: ik denk niet dat je heel veel meer kunt doen dan dit.