Puppy erbij 2018

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:54

pff, hondenbelasting kennen wij gelukkig niet in België en ook qua verzekering vallen ze gewoon binnen de familiale verzekering (tenzij je ze professioneel houdt).

@Mywishmax: klopt dat 18maanden nog steeds enorm vroeg is, maar toch als mensen toch persé willen castreren...

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:54

Hier ook hondenbelasting, maar niks voor in de plaats. Ja, een prullenbak voor de poezakjes (terwijl wij het officieel niet verplicht zijn op te ruimen, tenzij op de stoep of kinderspeeltuinen). En dan een veldje van 2 bij 3 meter waar ze kunnen plassen, paar honderd meter verder een leuk soort parkje, maar daar zijn honden verboden. :+

Ze zijn ook nog niet van plan het af te schaffen en ons voorstel om in de nieuwe wijk niet alleen speeltuinen te bouwen maar ook een plek voor de honden is niks mee gedaan. Maar wel vragen of je als hondenbezitter op wil letten 's avonds of er vreemde figuren rondlopen.

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:02

Foliumzuur heeft de fokker van mijn pup ook gegeven aan haar teef, het schijnt het zijn werking wel te hebben.

Hondenbelasting: het was eerst iets van 90 eerste hond, 2e en volgende 130 of zo.
Toen terug gezet naar 30, 20 en nu 33,12 en 49,56 en een kennel betaalt 117,36.
Gelukkig wordt er wel e.e.a. gedaan aan hondenveldjes/afrastering en losloopgebieden, maar helaas nog wel te weinig prullenbakken, waardoor opruimen voor de meeste mensen teveel werk is blijkbaar.
Dek dat wat meer controle ook zou helpen, want sommige drollen liggen echt op nog geen 5 meter van de afvalbak. Speeltuinen zijn hier trouwens verboden toegang voor honden.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 14:12

Kennel betaalt hier ergens in de 300 dacht ik. Maar daar zitten ook weer weet ik t hoeveel regels an vast.
De 2 partijen die nu met stemmen bovenaan zijn gekomen zijn ''tegen'' de honden belasting. 1 echt tegen en de andere vind dat t alleen gebruikt zou mogen worden voor de honden, anders afgeschaft moet worden.

Fannetje, weet jij wat en hoeveel jouw fokker gegeven heeft? Of zou je dat willen vragen voor mij? :o

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:18

Milo is trouwens vanmorgen voor t eerst meegeweest in de fietsmand! Ik had vd even geoefend met lopen met fiets aan de hand. Hij gaf er niks om en ging lekker liggen. Dus toen het vanmorgen zonnig was de mand op de fiets gezet en lekker op pad gegaan! Leuk dat ie t vond! Prachtig! Lekker rond kijken met de wind langs zn koppie. Hij was super relaxt! Geen piepje of niks! Ik heb m natuurlijk uitgebreid beloond en onderweg brokjes gevoerd door het koepeltje :D
Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 14:21

Ahh ! Ben wel jaloers heb hier geen zon gezien vandaag. En nu regent t flink..

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:25

Ik heb de vraag bij mijn fokker neergelegd Kim, zodra ik wat terug hoor, laat ik het je weten.

Jessica, fijn dat hij dat leuk vindt, is wel makkelijk met vervoeren.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 14:26

fannetje schreef:
Ik heb de vraag bij mijn fokker neergelegd Kim, zodra ik wat terug hoor, laat ik het je weten.

Jessica, fijn dat hij dat leuk vindt, is wel makkelijk met vervoeren.

Dankjewel! :D

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:30

Wat heerlijk zo in dat mandje! :+:

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:34

Kim, je hebt pb met haar antwoord.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 14:42

Thnx! :D

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:00

wat een pretkop in zijn mandje ! :D

Hier ook geen hondenbelasting. Bij ons in de buurt weet ik alleen dat Hoeilaart het vraagt. Verschiet wel van de bedragen : 8)7

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:02

Hier geen hondenbelasting, ook geen duidelijkheid waar en of honden los mogen overigens.
Mijn vorige gemeente was 65 euro voor de eerste hond, kreeg je echt super veel voor terug dus vond ik niet zo erg.

Nog 55 dagen tot Qate hopelijk pups krijgt :')

Sastaic

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:17

Bij ons ook geen hondenbelasting, in mijn vorige gemeente was het 70 euro ofzo, ongeacht hoeveel honden je had. Daar hadden ze ook veel perkjes waar de honden hun behoefte konden doen en die werd regelmatig verschoond (niet dat mijn honden daar hun behoefte wilden doen :') ).

Morgen krijgt de teef van mijn hopelijk toekomstige pup de echo,ik ben benieuwd of er genoeg pups bij zitten. Volgens de fokker had de dierenarts die de echo deed het aantal bijna altijd goed en maakte ze daar ook echt een sport van.

_R_G_

Berichten: 6106
Geregistreerd: 12-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:23

Hier geen hondenbelasting, wel 2 grote omheinde uitlaat plekken in ons dorp en meerdere uitlaat stroken. In de bebouwde kom moeten honden vast en daar buiten mogen ze overal los tenzij anders aangegeven.
Staan veel prullenbakken waar je ook poepzakjes kan pakken dus echt een super gemeente hier wat dat betreft :D

Met Mika gaat het super, zelf alleen al de hele week ziek dus geen foto's meer gemaakt helaas.

Jessica, ooh wat leuk zo mee met de fiets! En wat een prachtig hondje <3

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 15:27

Spannend Azmay.
Sastaic, oeh das ook heel spannend. Hopelijk geluk deze ronde!

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:44

Azmay, nog even geduld dus.
Sastaic, hopelijk zit er eentje voor je bij.

Het is wat hondenbelasting iig erg verschillend geregeld per gemeente.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:42

Ik adviseer ook niet standaard om reuen te castreren, als wel dan eerst chemisch bij voorkeur.

Hier ook 2e hond duurder in de belasting, wat je ervoor terugkrijgt matig. In Amsterdam werd het afgeschaft net toen we gingen verhuizen. En nu betalen, balen!

Hier nog 1.5 week ongeveer wachten op puppies, kans 2 dus. Duimen dat er een voor ons bij zit!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:54

Nope, niet castreren als niet nodig is. In Amerika castreren ze soms al met acht weken wanneer ze op die leeftijd uit asiel komen 8)7

Wij betalen +-90€ per jaar voor twee honden. Helemaal niet leuk -O- Wordt overigens wel gebruik van gemaakt door veldjes met speeltoestellen, losloopgebieden en gesubsidieerde poepzakjes.

En nog even terugkomend op loslopen buiten losloopgebieden. Dat doet hier eigenlijk iedereen ook inderdaad. Wel alleen in de bossen, op de fietspaden lopen alleen de onopgevoede poedersuiker los die voor je fiets springen :Y)

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:58

Onze loopt vaak ook los in de woonwijk. Maar ik hou hem dan ook goed bij me en hij luistert. Ik heb een hekel aan als ik hem bij me roep mensen hun flexilijntje helemaal laten gaan om ze even kennis te laten maken. Loop gewoon door.

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:00

Kaus schreef:
Nope, niet castreren als niet nodig is. In Amerika castreren ze soms al met acht weken wanneer ze op die leeftijd uit asiel komen 8)7


Gebeurt hier in nederland ook. Ga maar eens neuzen bij de labradoodle fokkers..

Wij adviseren ook om niet te castreren tenzijn om gedrag of medische redenen noodzakelijk. Teef ben ik wel voorstander van om te castreren!

Elin doet het super goed, wel een brurale aap en na 80x gezegd te hebben dat iets niet mag probeert ze het gewoon nog eens.. :Y)

Afbeelding
Afgelopen zondag op de fotomeeting.


Afbeelding
Ik heb geprobeerd het kleur verschil in haar oogjes vast te leggen maar is niet zo heel goed gelukt. Oogje op de foto links blijft blauw en de andere word amber kleurig en is al aardig aan het verkleuren.

Aanstaande maandag heb ik ook nog een fotoshoot geboekt in de studio van Ron Baltus.. *\o/* Vind zijn fotos altijd zo mooi dus ben benieuwd wat hij er ook van weet te maken.

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:02

Wauw wat een enorm gave ogen <3

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 17:04

Ja wat gaaf dat kleurverschil! En ze is dus echt een draakje? Wat heerlijk.

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:05

Hele gave ogen!

Wij betalen ontzettend veel hondenbelasting, nu krijgen we wel 2 grote hondenparken er voor terug, maar persoonlijk heb ik liever dat ze het afschaffen of bijvoorbeeld een Hondenschool openen van dat geld.

Qua castreren van teven vind ik ook dat je het beste kunt kijken naar je teef. Veel dierenartsen die het nog altijd met 3 maanden willen doen of je dus echt verkeerd voorlichten/bijna dwingen te castreren.

Maar nu heb ik wel echt een pittig ras en al aardig wat problemen door castratie meegemaakt.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:05

Op deze momenten haat ik kleurenblind zijn -O- Voor mij zijn ze allebei lichtgrijs.

Labradoodle fokkers zijn imo (bijna) allemaal een beetje gek. Doen alsof hun kruisingen de meest geweldige en unieke rashonden op aarde zijn. Contracten van dertig pagina's tekenen voordat je ze in bruikleen mag hebben :Y)