Tja het is normaal dat een ouder dier al eens gromt op een pup of zelfs even "neer pint". Pups moeten opgevoed worden en daar heeft jouw oudere teef een functie in. Herl belangrijk is om zelf de orde te handhaven en als je merkt dat de ginny te druk wordt en ophelia geagiteerd. "Corrigeer" dan de pup net zoals je ophelia moet corrigeren als ze zonder reden gromt op ginny. Want het allerbelangrijkste wat ik geleerd heb is dat jij jezelf als roedelleider moet bewijzen, want teven onderling gaan vroeg of laat muiten
Klopt idd, is gewoon onderling even zeggen wat mag en niet mag. Met eten moeten we wel opletten. Maar dat weten we en dat is prima te voorkomen.
Wat je hier zegt doen we al idd. Ginny is tot nu toe nog niet echt druk geweest tov Ophélia. Ze zoekt soms wel om wat te spelen, maar het is niet altijd wederzijds. Eens ze dat merkt, stopt ze ook met zoeken en gaat ze op een takje knagen ofzo Daarom is dit eigenlijk zo'n goede combi heb ik willen merken. Ze brengen elkaar in evenwicht zeg maar.
Knappe Bentley bij de DA Leuk dat jullie DA foto's maakt en post op fb!
xXLiekeXx
Geplaatst: 20-02-17 10:39
.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Oeh, er wordt ondeling goed opgevoed zo te horen! En idd knappe bently! leuk zo die vergelijkingsfotos. Slopen is wel vervelend. Milo heeft tot nu toe nog niets gesloopt gelukkig. Afentoe kauwt hij wat op kussens en dekens en zn riem (dan wel de wandel lijn dan wel de auto gordel waar hij aan vast zit). Verder eigenlijk niets. Ik ben ondertussen aardig ontspannen als hij door de kamer loopt. Enige wat hij soms doet is proberen in de wasmachine kruipen.
Vandaag kreeg Milo eindelijk eens van een hond te horen dat zo maar in iemands nek springen niet ok is: de hond waar hij op sprong gaf een goede snauw in zn oor. Toen ook nog een herder die "haar" pup verdedigde en dat drukke gedoe maar stom vond, en milo vond dat hij wel ff genoeg honden had gezien, lol. Gelukkig is hij nooit lang onder de indruk en beetje ontzag voor andere honden kan hij wel gebruiken. Vanavond weer puppycursus, ben benieuwt! Hij luisterd de afgelopen paar dagen super!
Milo heeft dus ook totaal geen angst voor andere honden haha, Mowgli ook niet, die rent overal naar toe en springt tegen elke hond aan. Gelukkig krijgt ook hij af en toe een snauw en wordt hij zich op die manier wel stukje bij beetje bewust dat niet alle honden daar van gediend zijn.
Ik ben daarnet toch maar heel voorzichtig even met een schaar in de weer gegaan. Mowgli begint langer haar te krijgen en dat gaat nu af en toe irriteren bij zijn ogen. Zijn echt maar een paar mini haartjes, dus daar ga ik geen trimmer aan te pas laten komen voor ik weet niet hoeveel geld. Heel voorzichtig dus net even een paar haartjes weggeknipt, zodat het niet meer in z'n ogen kan komen en gelukkig zie je er niets van haha
Jennyj01
Geplaatst: 20-02-17 14:25
Hier een hele zielige pup. Een klein wondje van het spelen is in een mega abces veranderd, in een nacht. Dus vanmorgen gelijk naar de dierenarts geweest.
Aww, arme pup! dat zal oncomfortabel zijn! Nu AB en schoongemaakt?
En nee, Milo is idd nergens bang voor. Einde van de wandeling was hij klein beetje op zn hoede toen we 2 witte herders tegen kwamen maar meer ook niet. Durf te wedden dat hij eerst volgende keer los gewoon weer op alles af rent. Hij is zaterdag al vergeleken met een stormram
Ohh zielig zeg! Herkenbaar. Hier ook eens zo'n bekje. Maar dat was een allergische reactie. Weten niet waarop. Dat was trouwens ook de enige keer dat ze op de Facebookpagina van de dierenarts kwam te staan. Hopelijk is jullie pup snel weer beter!
Jennyj01
Geplaatst: 20-02-17 16:08
Hij knapt gelukkig al een beetje op. Maar die lucht die er van af komt
Boemklatsch
Geplaatst: 20-02-17 16:13
Oei wat zonde Classic van je kussen dat gesloopt is! Hier hebben we dat ingecalculeerd en 2 kussens gehaald bij de Cranenbroek van +/- 12 euro. Als hij bewijst dat hij dat heel houdt krijgt hij een mooie. En Jackytje wat is ze leuk! Wat moet het fijn zijn om haar eindelijk bij jullie te hebben! Wat fijn Petitparis dat je goede handvaten hebt gekregen en dat het meteen al zoveel perspectief biedt. Leuke foto's van Bentley! Jeetje Jenny dat ziet er heftig uit! Hopelijk knapt hij gauw zat op!
Wij zijn gisteren op puppy bezoek geweest, wat groeien puppy's toch snel in 3 weken... Volgende week vrijdag gaan we Mika ophalen.
Ohhh, die wordt idd al heel groot! Wat een knapperd!
Nynke1
Geplaatst: 21-02-17 00:22
Wat een leuk topic en wat een leuke pups allemaal.
Jackytje, ik lig echt in een deuk om die foto op de vorige pagina . Blijven de oren anders niet omhoog staan?
Ik heb sinds drie weken een tweede ridgeback er bij, een neefje van mijn andere. Yaro is 2 en daar is drie weken geleden Kani bijgekomen. Ik hoefde voor mezelf niet per sé een tweede maar Yaro is zo'n lieve lobbes, een allemansvriend, altijd rete blij en enthousiast dus die gunde ik een maatje. Ik zat op dag 2 al te janken. Yaro wilde er absoluut niets van weten en was helemaal van de leg. Yaro is voor mij heel bijzonder, ik kan lezen en schrijven met hem en ik hoef hem nooit te zoeken want hij is altijd bij me. Wat ik met hem heb zal ik nooit weer krijgen met een andere hond. Hij is een week niet bij me in de buurt geweest. Ik voelde me zó schuldig, wat had ik in hemelsnaam gedaan(en heel egoïstisch dacht ik fiets, ik ben mijn allerbeste vriend kwijt door dit kleine geval). De fokker waarschuwde me er al voor (net als vele anderen) geef hem de tijd, hij zal er de eerste week niks van willen weten. Kani is echt een terror pup, complete tegenpool van Yaro. Kani kwam in huis en liep hier rond alsof hij hier al 10 jaar woonde, rende gelijk op de altijd rustige en afwachtende Yaro af, sprong gelijk bij hem op de bank, dacht dat hij zo wel even bij Yaro mee kon koekeloeren als die stond te eten. Yaro was echt van slag en wist niet wat hij er mee moest. Reageerde heel fel op bepaalde dingen. Na een paar dagen lag Kani links van mij met zijn kop op schoot en kwam Yaro rechts van mij liggen met zijn kop op schoot. Ben de hele avond zo blijven zitten en vanaf dat moment ging het steeds beter. Inmiddels word ik helemaal gestoord van die 2. Het is gedaan met mijn rust . De eerste week hielp Yaro mij echt met een stukje opvoeding, zo bijzonder. Als hij zag dat ik 10 keer Kani 'laag' deed, stapte de 11e keer Yaro even van de bank om Kani in hondentaal duidelijk te maken dat ie moest kappen. Inmiddels sleept die kleine terrorist mijn lieve Yaro'tje (hij is bijna 80cm) mee in alles.. Kani trekt aan het vloerkleed, broer Yaro moet ook mee doen. Kani knaagt op een knussen, broer Yaro moet ook mee doen. Dan zeg ik Yaro.... En dan kijkt ie me aan van; sorry mam I know. Inmiddels eten ze samen uit dezelfde bak als ik niet oplet en Kani drinkt altijd uit Yaro's bak of ze drinken samen en Kani likt de druppels op die uit Yaro bek vallen .
Ik zal morgen eens wat foto's plaatsen, heb ook heel veel leuke filmpjes maar weet niet of ik die kan plaatsen.
@ Nynke: hier deed de pup dat ook mee-eten uit de bak van de anderen, maar dat mag je eigenlijk niet toelaten. Het lijkt schattig en oh het zijn dikke vriendjes, maar het kan een voorbode zijn van problemen... Verder gefeliciteerd met je pup!
Ianthe
Geplaatst: 21-02-17 10:40
Hier is Ivy ook echt mijn maatje..toen Lewis erbij kwam is ze heel lang boos geweest.. Duurde wel minstens 5 weken. Alleen maar jaloers en wilde niets met hem te maken hebben, mij claimen. Je moet je er ook niet teveel mee bemoeien, ze moeten het zelf ook wel uitzoeken samen...zolang de grote de kleine maar geen pijn doet. Snauwen is geen probleem. Hier vlogen er ook weleens pups door de kamer als ik er eentje bij had Gilleeeeen als ze een snauw kregen. Nu zijn het dikke maatjes en slapen altijd samen, maar Ivy zorgt er echt wel voor dat ze toch net even wat extra aandacht krijgt;) Gelukkig boeit Lewis dat niks. En die 2 andere kleintjes zijn meer op zichzelf.
Jennyj01
Geplaatst: 21-02-17 10:48
Bij mij eten pup en de oude ook apart. Een in de keuken en de ander op het balkon. Het is rustiger voor ze. Ondanks dat het dikke vrienden zijn krijgen ze toch eetstress.
hier was daeva ook eerst niet tevreden. in huis gene probleem. Maar de tuin was haat terein, kenai mocht niet door de schuifdeur naar de tuin. nu =' weken later zijn we heir nog aan het werken (gaan ze flink samen door de deur zonder elkaar te buiten, krijgen ze een snoepje)
Daeva en kenai vinden de shaping leggen echt geweldig. kenai is er zelfs beter in dan daeva. Daeva op het balanskussen
kenai op het kussen
kenai op het bord, dit is moeilijker in evenwicht te houden. hij kan ook al met 4 pootjes erop, maar hier geen foto van
Wat leuk en interessant Zoe_97, kan je wat meer info geven over het 'shape leggen' (Googelde dat en kwam make-up tegen )
Hier ook partners in crime.. Ze beginnen elkaar echt leuk te vinden, die 2 dames! Ze zoeken nu echt op om met elkaar te gaan spelen. Hier gaat het in de tuin juist goed, binnen is soms nog wat spannend voor Ophélia, maar begint nu ook al veel beter te gaan. Ze zaten blijkbaar ook met elkaar te spelen binnen vandaag. We zijn dus echt ontzettend blij dat het zo goed begint te klikken tussen die 2. Daarstraks ook even geoefend op het commando 'af' bij Ginny en ze is er na 5 minuutjes al mee weg. Ophélia zat vlak naast mij en ik kon dus prima afwisselend een kunstje/oefening vragen en belonen met voer.
Hier sinds zaterdag een pup erbij We hebben 2 staffords maar beide herplaatsers... dit is mijn eerste pup (man lief is vroeger altijd opgegroeid met pups)
Ik vind het moeilijk hoor... wanneer slapen ze genoeg... wanneer overprikkeld Er zijn geen echte handboeken voor de ene zegt dit de andere dat...
Hoe kiezen jullie de juiste methode?
S avonds bijv om 10 uur gaan we naar bed hij jankt dan 10min in z'n bench en gaat dan slapen maar een uurtje daarna jankt hij opnieuw.... wat te doen...
Elke hond is anders dus daar is naar mijn mening ook geen juiste methode/boek voor. Gewoon uitproberen en kijken wat werkt voor je honden. Wat ik deed met Yaro, en nu ook met Kani, is hem overdag als hij moe is en gaat slapen hem in zijn bench leggen. In het begin bleef ik 's avonds even bij de bench zitten, vingers er door heen, tot hij rustig werd en sliep en dan ging ik naar bed. Inmiddels slaapt hij door tot een uur of 7.00-7.30 en een keer zelfs 8.30 en loopt overdag ook al zelf zijn bench in. Hij piest 's nachts in zijn bench, hij doet maar. Ik was wel, ga er echt niet meer uit 's nachts. Stopt er vanzelf een keer mee. Yaro sliep altijd bij mij in bed en had Kani er ook bij genomen, tot hij in mijn bed pieste. Nah ah, dat doe je maar lekker in je eigen bed dan.
Hier zoeken ze gelukkig beide hun rust inmiddels. Verder laat ik het maar een beetje op z'n beloop gaan. Ik heb me er de eerste 2 weken zó druk om gemaakt, ik werd echt gillend gek en liep er door slaap tekort als een zombie bij. Het red zich wel en ze overleven deze periode heus. Als Yaro echt te lomp wordt grijp ik in, maar die kleine zoekt hem ook continu weer op. En als het echt genoeg is gooi ik die kleine in z'n bench en dan is het ook goed.
Kani geeft het ook al goed aan wanneer hij er uit moet en het af en toe alleen zijn doet hij ook al prima.