gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:00

Oke dan hou ik de mannen ook gewoon buiten maar wel in hun hok. In plaats van dat ze op het hele balkon kunnen

De koppeling verliep onwijs makkelijk ik weet dat 2 mannen fout kunnen gaan mocht dat gebeuren mag ik de nieuwe ram omruilen voor een voedster. Maar zolang beide goed gaat en nijnen gelukkig zijn laat ik het zo.

En inderdaad een konijn met een vriendje is vele malen gelukkiger!!

Ik zal de uk laten castreren als hij oud genoeg is.

iris_relente

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:19

Ik heb een vraag mijn konijn maakt nu een nestje, nog zonder haar erin ik ga morgen het hele hok verschonen zodat ze in een schoon hok bevalt enzo maar hoelang zou het nog duren voordat ze bevalt?

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:21

Afbeelding

Afbeelding

Deze Combie heb ik, niet hele grote konijntjes met een lief karakter

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:12

Is ze zwanger of schijnzwanger?

Hier hebben ze ook zelf de keuze waar ze zitten. Met regen is het vaak in hun gegraven hol of in het hok, maar verder eigenlijk altijd wel buiten. Zag net toen ik thuis kwam van het werk dat ze hun tunnel hadden meegegraven in hun hol en volgens mij ging het niet naar hun zin, want er is nog weinig tunnel over :'). Morgen maar even een nieuwe halen, want ze vinden die tunnel wel echt fantastisch.

Hier blijven ze ook gewoon hoe ze nu zitten met o&n en de guppen gaan ook pas na o&n weg. Inderdaad zodat ze nog lekker vertrouwd zitten met al die rare en nieuwe geluiden.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:03

Yv_ schreef:
Is ze zwanger of schijnzwanger?

Hier hebben ze ook zelf de keuze waar ze zitten. Met regen is het vaak in hun gegraven hol of in het hok, maar verder eigenlijk altijd wel buiten. Zag net toen ik thuis kwam van het werk dat ze hun tunnel hadden meegegraven in hun hol en volgens mij ging het niet naar hun zin, want er is nog weinig tunnel over :'). Morgen maar even een nieuwe halen, want ze vinden die tunnel wel echt fantastisch.

Hier blijven ze ook gewoon hoe ze nu zitten met o&n en de guppen gaan ook pas na o&n weg. Inderdaad zodat ze nog lekker vertrouwd zitten met al die rare en nieuwe geluiden.

Wel echt zwanger ( hoop ik teminste was wel de bedoeling)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:20

Okee. Ik heb geen idee, heb niet zo veel verstand van bevallingen.
Maar ik begrijp dat je al vaker bewust nestjes hebt gehad, dan weet je zelf denk ik wel ongeveer hoe dat met die tijdsduur zit? Bedoel het niet banketstaaf hoor, maar je zegt dat je vaker nestjes hebt gehad en jij kent je konijnen natuurlijk een stuk beter dan wij :), dus wellicht dat ze een beetje hetzelfde patroon aan houdt?

Is die onderste foto papa of mama? Gaaf dier!

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:27

Yv_ schreef:
Okee. Ik heb geen idee, heb niet zo veel verstand van bevallingen.
Maar ik begrijp dat je al vaker bewust nestjes hebt gehad, dan weet je zelf denk ik wel ongeveer hoe dat met die tijdsduur zit? Bedoel het niet banketstaaf hoor, maar je zegt dat je vaker nestjes hebt gehad en jij kent je konijnen natuurlijk een stuk beter dan wij :), dus wellicht dat ze een beetje hetzelfde patroon aan houdt?

Is die onderste foto papa of mama? Gaaf dier!

Ja die konijnen maakten 1 dag van te voren alleen meteen met haar erbij en dat heeft deze niet dus weer niet hoelang het dan nog duurt

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:27

De bovenste is de moeder en de onderste de vader

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:45

Vreselijk irritant, konijnen die al het hooi uit de ruiven trekken. Niet erg, wel erg dat ze het vervolgens onderpissen en keutelen.

Normaal krijgen ze nieuw, maar ik kon gisteren ook weer een lading weggooien. Ze doen het er nu maar mee.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:09

Eoweyn_x schreef:
Vreselijk irritant, konijnen die al het hooi uit de ruiven trekken. Niet erg, wel erg dat ze het vervolgens onderpissen en keutelen.

Normaal krijgen ze nieuw, maar ik kon gisteren ook weer een lading weggooien. Ze doen het er nu maar mee.

Doen die van mij ook, ze zijn zindelijk in het hooi :roll:
Ben nu minder gaan geven zodat ze het niet van de bovenkant van de ruif eruit trekken. Ze hebben nog wel onbeperkt.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:43

mijn konijn is ziek, maar zit nu in zijn hol. heeft iemand een manier om hem eruit te krijgen?

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:54

Jeika schreef:
mijn konijn is ziek, maar zit nu in zijn hol. heeft iemand een manier om hem eruit te krijgen?

Kan het hol van boven opengraven?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:01

Zsm opengraven inderdaad

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:08

ik heb hem al :)
we gaan zo naar de DA, want zijn buikje staat strak en zijn oren zijn heet.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:12

Mag ik jullie vol trots ons nieuwe verblijf tonen, 3 bij iets meer dan 2 m!

Afbeelding
Afbeelding

De rest van de tuin moet natuhrlijk nog :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:51

Jeika, hoe is het met je konijntje?

Meisje, wat leuk! Ga je het nog overdekken met iets?

Ik kan niet wachten tot mijn nieuwe ren klaar is!!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:18

Ja de ren word nog overdekt met soort visnet, want springen redden ze niet maar puur voor de roofdieren! Zyn ook erg trots :D

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:21

_Tarzan schreef:
Jeika, hoe is het met je konijntje?

Meisje, wat leuk! Ga je het nog overdekken met iets?

Ik kan niet wachten tot mijn nieuwe ren klaar is!!

hij heeft een gasbuik. alweer |o zo irritant!
hij had 8 uur niet gegeten (of misschien wel meer)
en hij had ook nog eens luizen :roll: man, wat een gedoe.
hij zit nu lekker binnen en heeft pijnstilling gehad, dat gaat al beter. hij heeft een hapje hooi gehad.
nu moet ik hem elk uur dwangvoeding geven.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:49

Heb vandaag het hokje verschoont verwacht het nestje met ongeveer 2 dagen, ze was heel onrustig toen ik haar weer in het hok zette en begon meteen weer te nestelen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 00:56

Alweer een tijdje geleden ....

Eoweyn, hoe is het met je groepje? Zijn ze nog happy met elkaar?

Wat kan ik gebruiken om mijn voedster snel wat aan te laten komen?
Ik zal haar morgen eens wegen. Ze woog 5,4 kg, maar is volgens mij zeker 800 gram kwijt.
Ik vind haar mager worden.
Ze is wel fel op eten en eet het ook, maar ik moet moeite doen om haar op gewicht te houden.
Ze ziet er verder wel gezond uit.
Ik vind het moeilijk om in te schatten hoeveel zij eet en hoeveel dat Beer (ram) eet.

Enerzijds had ik het idee dat het aan de winter lag, dat haar lijf meer moeite moet doen om op temperatuur te blijven. Maar ze heeft een dikke vacht, het is een zeer milde 'winter' en ze hebben een nachthok met flink pak stro.
Anderzijds valt het me op dat het weer is sinds ze samen zit met een maatje.

Ze is nu 1,5 jaar en haar tweede winter. De eerste viel ze enorm af, maar dit bleek buikvliesontsteking te zijn. Daar is ze aan geopereerd en ze heeft de rest van de winter binnen gezeten om aan te komen en omdat ze erg zwak was. In die tijd is haar maatje overleden.
Ze is toen flink aangekomen en kwam in de zomer weer samen buiten te zitten met een gecastreerde ram. Dit leek erg goed te gaan, maar ik merkte direct dat ze wat afviel.
Na 2 weken heb ik ze toch gescheiden omdat ze begonnen met vechten.

Later in de zomer heb ik het weer geprobeerd en weer viel ze af tijdens de koppeling, ondanks dat ze gewoon at. Helaas ging het niet goed samen en hem ik mijn rammetje afgestaan aan een opvang.
Uit dezelfde opvang komt het huidige maatje van mijn voedster.
Zij zitten inmiddels 2,5 maand samen en het gaat goed.
Ik kan niet zeggen dat ik verschil zie met toen ze nog alleen zat. Ik vind haar niet perse gelukkiger eruit zien.
Ze zijn niet erg close, al liggen ze soms wel tegen elkaar aan en wast de ram haar. Maar ze zitten soms ook helemaal uit elkaar.
Met voeren merk ik dat de ram ook behoorlijk fel is op zijn eten, maar er wordt nooit gejaagd of gevochten. Ze hangen altijd tegen elkaar om te kunnen eten.
Maar weer merk ik sinds ze samen zit met hem dat ze afgevallen is. Ik baal er van, want ik snap niet waar het aan ligt.

Ik bied al op 2 plaatsen brokjes en gedroogde kruiden en luzerne e.d. aan en op weer 2 andere plaatsen ruim hooi.
Ik zorg dat ze altijd hooi tot hun beschikking hebben. Verder voer ik qua dikmakers bij: luzerne, erwtenvlokken, maisvlokken, gedroogde papaja/ananas, wortel en zonnebloempitten.
Sinds vandaag geef ik haar ook maar dagelijks een stuk gedroogd brood.

Wat kan ik nog geven of doen? Ziek is ze niet naar mijn idee. Ze keutelt goed en eet haar blindedarmkeutels gewoon op.

Op groenten is ze nog het dolste. Ik wil haar niet tijdelijk scheiden van haar vriendje, omdat ik niet opnieuw wil hoeven koppelen.
Ik twijfel om haar als extra dwangvoeding te gaan geven. Zou dat een optie zijn?
Zit er in bijv. science recovery meer in qua voeding als in gewone science selective brok?

LottieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 05:58

Hee lieve bokkers,
Ik volgde dit topic voor mijn konijn pluisje. Tweede kerstdag is pluis op bijna tien jarige leeftijd overleden ;(

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:40

Hoe gaat het met je konijn Jeika?

Ik denk dat dat niet persen aan een maatje ligt Delphi. Het is wel gek dat ze zoveel afvalt met alles wat ze bij gevoerd krijgt. Misschien junior biks geven? Zit meer eiwit in. Verder, zijn haar nieren oké? Geen EC? Jillz viel veel af, dronk meer, ik heb haar op panacur gezet en het ging weer beter.

Hier gaat verder alles goed. Er is soms nog wat gejaagd, maar Fiona is erg goed in uitdagen...
Lolo is erg bang voor het vuurwerk, sinds een paar dagen wordt hier al geknald. Hij is zo verwilderd nu, arm dier :( rotvuurwerk!

Sterkte Lottielover

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:22

Sterkte Lottielover!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:26

Lottielover, sterkte! :(:)

Delphi, gek dat ze zo veel afvalt met een maatje. Komt het niet doordat ze met een maatje zich meer beweegt en zich bezig houd?
Lilly en Flip zijn in de groep ook flink afgevallen, ik geef genoeg brok zodat hun 2 ook genoeg binnen krijgen en ze krijgen zo hun groente en af en toe wat lekkers maar vooral Flip krijg ik echt niet dikker (Lilly mocht wel wat afvallen haha).
Ollie en Puk zijn eigenlijk wat te dik maarja ik kan geen uren bij ze gaan zitten om ze apart te voeren, ik hoop dat Flip tegen de lente weer wat dikker gaat worden!

Eoweyn, Flip eet nog steeds met 'lange tanden' omdat hij het niet goed afgebeten krijgt, moet ik mij zorgen gaan maken of moet hij gewoon opnieuw leren eten? (Hij eet wel gewoon hoor maar eer hij snapt hoe hij een wortel eet is de wortel al opgegeten Door de rest :') )

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:55

Dat is ook een goede ja. Dat ze gewoon actiever is.

Mijn Flip had dit ook een poos na zijn haakjes verwijderen. Heb hem nog even pijnstilling gegeven, zodat hij niet al te raar ging eten. Even in de gaten houden of het snel betert :)