Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky91

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:25

Zo jullie gaan ineens hard!

@mossel , fokken zij ook zeg maar zoals Karen?

Ik ben zo benieuwd zondag of ik dezelfde indruk krijg als bij Karen.. Of zoiets gelijks...

Hoe kijken jullie tegen castreren/steriliseren?

en hebben jullie je pups laten testen voor die erfelijke ziektes enz?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:33

Ik fok niet, dus ik heb niets laten testen. Ze zijn eerder wel getest bij de vorige eigenaar.
En familie is ook getest.

Castreren... ik zou het pas doen als het nodig is. Onze teef gaat binnenkort wel gecastreerd worden. Maar dat is meer ivm verhoogd risico op baarmoederontsteking en omdat de reu iedere keer niet eet als zij loops is. De reu castreer ik niet. Hij heeft al zo'n enorme vacht. Ik ben bang dat hij dan een plofvacht krijgt en dat lijkt me niet prettig voor hem. Van andere teefjes heeft hij geen last, dus daarvoor hoef ik het niet te doen

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:34

Bloom wat heb je een heerlijk puppenkind! Is het terecht dat Bloom haar zo op haar nummer zet, is het zo'n pittig dingetje :D ?

Diandra Prim is echt een heerlijk ding (heb haar zondag op het strand ontmoet), en zo op jou gericht! En Elin blijft een heerlijke stuiterbal!

Zamora:qua fokkers kan ik je ook zeker Breezy-Thorn Valley aanraden. Ze heeft van de zomer een nestje van een hele mooie en lieve teef. Wij hebben uitstekende begeleiding gehad,elke week op visite en ook daarna nog veel contact en altijd beschikbaar voor vragen. En behalve de leukste hond van nederland kregen we ook een hele goody bag mee en een zeer uitgebreide map met allerlei info en test uitslagen. Kan me voorstellen dat je het thuis veel te stil vindt maar dat een nieuwe pup te snel voelt.... maar kijken en dromen kan altijd!

Zondag hebben we een strandwandeling gemaakt met het nest van Fellow en halfzus Elin was er ook. Zo leuk met een stuk of 20 aussies op het strand, en geen onvertogen grom gehoord!
Fellow is echt wel de zwaarste van het nest, even in de gaten houden.... hij blijft vreten.
Zal eens proberen een foto te uploaden.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:00

MirK schreef:
Bloom wat heb je een heerlijk puppenkind! Is het terecht dat Bloom haar zo op haar nummer zet, is het zo'n pittig dingetje :D ?

Diandra Prim is echt een heerlijk ding (heb haar zondag op het strand ontmoet), en zo op jou gericht! En Elin blijft een heerlijke stuiterbal!

Zamora:qua fokkers kan ik je ook zeker Breezy-Thorn Valley aanraden. Ze heeft van de zomer een nestje van een hele mooie en lieve teef. Wij hebben uitstekende begeleiding gehad,elke week op visite en ook daarna nog veel contact en altijd beschikbaar voor vragen. En behalve de leukste hond van nederland kregen we ook een hele goody bag mee en een zeer uitgebreide map met allerlei info en test uitslagen. Kan me voorstellen dat je het thuis veel te stil vindt maar dat een nieuwe pup te snel voelt.... maar kijken en dromen kan altijd!

Zondag hebben we een strandwandeling gemaakt met het nest van Fellow en halfzus Elin was er ook. Zo leuk met een stuk of 20 aussies op het strand, en geen onvertogen grom gehoord!
Fellow is echt wel de zwaarste van het nest, even in de gaten houden.... hij blijft vreten.

Zij fokken met thornapple lijnen, van horen zeggen zijn dat best pittige hondjes qua karakter naar andere honden en met trainen.

De werklijn aus van mijn team genootje is ook thornapple en behoorlijk pittig

EDIT: Merk je dit ook bij jouw hondje? of is het gewoon de combinatie die goed moet uitpakken?

mn vraag was weggevallen :')

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:47

En dan te bedenken dat mijn hond uit thornapple lijnen echt de grootste sul ever was.. :Y)
al zou ik geen thornapple hond meer willen maar dat is wat anders..

Mirjam, fellow is hollands welvaren.. :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:54

assie schreef:
Die in Groningen ken ik half. Ben hem wel eens tegengekomen tijdens het winkelen. Ik had onze Aussies bij me en onze reu vindt bijna iedereen leuk. Uit zijn hele houding bleek echter dat hij deze man maar niks vond. Dat liet hij ook netjes merken door achter mijn benen te zitten en te brommen. Dat negeerde die man echt totaal. Hij bleef maar proberen om de reu te benaderen terwijl er een hyperblije teef voor hem stond die wel aandacht wilde.

Vond ik nogal een gebrek aan kennis van hondentaal.
En later voelde ik mezelf een slecht baasje dat ik mijn hond niet beter beschermde. Maar ik was zo overdonderd dat ik dat pas later bedacht :=

Misschien kent hij niet zo best de hondentaal, geen idee verder, ik ben er 1x wezen kijken en daarna begon voor mij een hoop ellende en heeft hij me heel goed in geprobeerd te helpen, verder dus geen idee ;)

@nicky91; tearaways? Nee

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:13

XxDiandraxX schreef:
En dan te bedenken dat mijn hond uit thornapple lijnen echt de grootste sul ever was.. :Y)

Waarom zou je geen Thronapple meer willen? Dit zegt mijn teamgenoot ook hoor, dat ze geen thornapple meer wilt. :')

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:25

Nicky91 schreef:
XxDiandraxX schreef:

Waarom zou je geen Thronapple meer willen? Dit zegt mijn teamgenoot ook hoor, dat ze geen thornapple meer wilt. :')

Heb je een pb gestuurd.

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:29

Hier juist een best wel makkelijke thornapple, kan druk zijn maar juist ook heel relaxt :D Mss heeft ie het van de andere kant welke geen thornapple is volgens mij :o

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:37

Cilla_Bo schreef:
Hier juist een best wel makkelijke thornapple, kan druk zijn maar juist ook heel relaxt :D Mss heeft ie het van de andere kant welke geen thornapple is volgens mij :o

Nee t hele nest was zo en met de teef was al vaker gefokt en voor t eerst dat er zulke pittige honden uit zijn gekomen. Kan natuurlijk ook de combinatie geweest zijn :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 16:36

Ik probeer thornapple ook te vermijden maar er is nog een kom er effe niet op die ik ook vermijd

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 16:48

Blijven jullie puur uit de buurt van thornapple omdat ze best wel pittig zijn?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:50

Mossel schreef:
assie schreef:
Die in Groningen ken ik half. Ben hem wel eens tegengekomen tijdens het winkelen. Ik had onze Aussies bij me en onze reu vindt bijna iedereen leuk. Uit zijn hele houding bleek echter dat hij deze man maar niks vond. Dat liet hij ook netjes merken door achter mijn benen te zitten en te brommen. Dat negeerde die man echt totaal. Hij bleef maar proberen om de reu te benaderen terwijl er een hyperblije teef voor hem stond die wel aandacht wilde.

Vond ik nogal een gebrek aan kennis van hondentaal.
En later voelde ik mezelf een slecht baasje dat ik mijn hond niet beter beschermde. Maar ik was zo overdonderd dat ik dat pas later bedacht :=

Misschien kent hij niet zo best de hondentaal, geen idee verder, ik ben er 1x wezen kijken en daarna begon voor mij een hoop ellende en heeft hij me heel goed in geprobeerd te helpen, verder dus geen idee ;)

@nicky91; tearaways? Nee

Dat is natuurlijk hartstikke mooi. Fijn zo'n betrokken persoon
Maar ik vond dat toen zo opvallend. Dat verwacht je niet van een fokker met meerdere Aussies.
Wel grappig, want zij hebben met de broer van onze reu gefokt.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:57

Komt daar niet de epilepsie voor?
Thornapple bedoel ik trouwens :P

Edit: mijn zin is raar :') Zit in die lijnen nou epilepsie?

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:22

Ja maar niet alle thornapple lijnen evenveel gelukkig,.. vandaar was ik benieuwd ;)

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:32

Nicky91 schreef:
MirK schreef:

Zij fokken met thornapple lijnen, van horen zeggen zijn dat best pittige hondjes qua karakter naar andere honden en met trainen.

De werklijn aus van mijn team genootje is ook thornapple en behoorlijk pittig

EDIT: Merk je dit ook bij jouw hondje? of is het gewoon de combinatie die goed moet uitpakken?

mn vraag was weggevallen :')

Mijn hond bevat geen thronapple bloed hoor,dus zeggen dat de fokker alleen die lijnen gebruikt is te kort door de bocht.
Ik heb een heel relaxte aussie haha. En de teef waar komend jaar mee gefokt wordt vraag ik me ook zeer af of daar thornapple in zit. De honden die ze heeft uit de Thornapple lijn zijn volgens mij ook echt wel verschillend van karakter en werklust. Zoals ik het heb ervaren hebben we bij het nest van Fellow ook allemaal een temperamentje gekregen wat ons past. Maar nogmaals , zit geen thornapple in.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:45

MirK schreef:
Mijn hond bevat geen thronapple bloed hoor,dus zeggen dat de fokker alleen die lijnen gebruikt is te kort door de bocht.
Ik heb een heel relaxte aussie haha. En de teef waar komend jaar mee gefokt wordt vraag ik me ook zeer af of daar thornapple in zit. De honden die ze heeft uit de Thornapple lijn zijn volgens mij ook echt wel verschillend van karakter en werklust. Zoals ik het heb ervaren hebben we bij het nest van Fellow ook allemaal een temperamentje gekregen wat ons past. Maar nogmaals , zit geen thornapple in.

De honden waar ze nog mee fokt komen geen van alle uit de thornapple lijn zover ik weet.

Elin voert ook geen thornapple.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:21

Nee geloof dat nu alles thornapple vrij is bij haar.
Ik zelf vermijd ze omdat er hoop verzwegen is over epileptie binnen die lijnen. En ik er niet genoeg nog van ken om te weten welke wel oké zijn en welke niet. Zelfs fokkers die jaren fokte en deze lijnen gebruikte zijn er gewoon ingeluisd. Eerlijkheid duurt het langste en daarom lof voor Petra die eerlijk en open er over is en niet gewoon oogkleppen op zet. Dit is liefde voor het ras hebben, ook al gaat het dan mis het is wat je er mee doet. En of je zo iets met opzet doet, want zei was er kapot van

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:20

Oke goed om te weten qua epilepsie, om daar goed op te letten.

Eerlijkheid duurt inderdaad het langst

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:36

Duidelijk! Ja helemaal waar gebeurt je niet met opzet :(

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:00

nog 2 dagen en dan richting duitsland, zijn er in duitsland andere regels mbt fokken etc om even een idee te krijgen met de verschillen in NL of dingen waar ik op moet letten in duitsland?

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:10

Redelijk vergelijkbaar volgens mij, maar weet het fijne er niet van. Weet dat de oogtest daar bv 2 jaar geldig is ivp 1 zoals hier.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:25

Nicky91 schreef:
nog 2 dagen en dan richting duitsland, zijn er in duitsland andere regels mbt fokken etc om even een idee te krijgen met de verschillen in NL of dingen waar ik op moet letten in duitsland?

Voor zo ver ik weet testen ze veel uitgebreider

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:26

Oke! Thanks! :Y)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:54

De fokker in Duitsland moet overigens wel bereid zijn om jouw pup langer aan te houden Nicky91, dat is wel iets om op te letten.

Keona, welke lijn vermijd jij dan nog meer? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik ben me nog steeds aan het verdiepen in allerlei lijnen namelijk. :)

Onze knappe man is trouwens van de zomer nog op de foto gezet [en inmiddels is hij alweer drie jaar oud!]:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding