Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:40

Het komt voor in een "normale" situatie.. Kat zoekt aandacht van ons op en geeft kopjes, en vraagt voor een aai. Wanneer wij aaien is er niks aan de hand en lijkt hij ervan te genieten, plotseling begint hij te grommen en daarna volgt meteen een beet, nog voordat wij kunnen stoppen met aaien, seconden werk. Ook bijt hij zonder grommen.
Ik heb bovengenoemde sites bekeken, en denk dat het misschien komt doordat hij eerst met kinderen leefde, en daar zijn signalen dus negeerd werden waardoor hij die stappen dus overslaat en meteen in de aanval gaat. Hij geeft namelijk geen signaal af, waar mijn andere kat dat wel doet.

Hij is nu bij de dierenarts voor castratie, zodra hij terug is gaan we helemaal opnieuw beginnen. Dus eerst met rust laten en negeren en als hij een aai wil dan een keer met mijn hand en daarna stoppen, zodat hij de kans krijgt om weg te lopen of meer te vragen. En als hij dan toch bijt of gromt dan gaan we hem weer negeren.

Hoop dat die aanpak een beetje gaat werken zodat hij ook kennis kan maken met vino onze andere kat.

meisje_

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:33

Heb verder geen tips voor je!
Maar wil je iig succes wensen ermee hoop dat het goed komt. Maar vast wel met liefde geduld en vertrouwen :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:59

Mooi plan silvericathy :j kost vast tijd, maar ik ben er van overtuigd dat het daar goed mee komt :)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:20

Silvericathy, succes met de bovenstaande tips. Ik denk ook dat dat het beste is wat je kunt doen.

Wij halen onze Harrie vanavond op. Spannend!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:13

Hoe gaat het nu met de warmte met jullie kittens?!

En Marloes rixt wij willen foto's. *\o/* :D
Laatst bijgewerkt door meisje_ op 02-07-15 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:32

Amable zou je mij eens een plezier willen doen, zou je van dat ene point kitten eens een foto willen maken van de onderkant van zijn achterpootjes??

Zijn voorpootjes zijn zo mooi en goed geplaatst wit, dat ik eigenlijk heel benieuwd ben naar zijn sporen (zo noemen we die witte plekken op zijn achterpootjes)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:32

Skye ligt met deze temperaturen nog steeds het liefst op schoot _O-

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:39

meisje_ schreef:
Hoe gaat het nu met de warmte met jullie kittens?!

Mijn vino ligt op de vensterbank boven uit het raam te kijken naar de winkelen mensen, terwijl de zon op het raam schijnt..... Gek beest.

En charlie is vandaag gecastreerd dus die ligt nu in zijn mandje beneden in de kamer bij te komen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:19

Ik ben even zo bijdehand om hier in te breken met een vraag. Vanaf maandag heb ik een kitten in huis. Als het goed is is hij nu 9 weken, al vind ik hem zelf erg klein. Hij is voor de duvel niet bang. Zo is hij vanmiddag op m'n schouder over straat meegegaan naar m'n ouders om daar te schuilen voor de hitte. Eenmaal daar liep hij bij hun honden alsof hij daar al weken woonde. Hij speelt goed, eet goed, dus helemaal perfect.

Het enige probleem is dat ik hem geen 5 minuten alleen kan laten zonder dat hij hartverscheurend begint te krijsen. Ik ben bewust deze week vrij van het werk en alleen 's avonds heb ik afspraken staan waardoor hij even alleen is. Volgens mijn buurmeisje schreeuwt hij dan de hele tijd door. Verder laat hij de boel wel heel en gaat hij ook als hij alleen is netjes op de bak. Daarnaast raakt hij onwijs in paniek als ik onder de douche sta en hij niet bij me kan komen. Toevoeging is wel dat hij sowieso heel veel miauwt, tijdens het eten, het spelen, zelfs als hij slaapt. Hij is nu in de keuken en ook aan het miauwaen. Wat kan ik hier mee? Hoe kan ik hem laten wennen aan het alleen zijn, zonder dat hij zo gaat gillen? Voelt hij zich alleen? Dus is het miauwen daarom? Ik begin er zo bijna aan te denken om z'n broertje ook op te halen, zo zielig...

Dit is hem overigens:

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:24

wat een ontzettend schattig dingetje! Alleen gok ik echt geen 9 weken, eerder 6 weken.
Mijn tip is negeren. Ginger heeft in het begin ook moeite gehad met het feit als ik de deur van mijn slaapkamer dicht deed, eerste nachten mocht ze bij mij slapen, maar daarna werd ze mij wat te jolig :+ Dus heb haar eruit gegooit. Ze bleef krijsen. Uiteindelijk weer binnen gelaten toen ze stil was en ik moet zeggen dat ze eigenlijk niet heel vervelend meer is als ik haar buitensluit, alleen in de ochtend als ze merkt dat ik wakker aan het worden ben. Ginger krijst nog wel de boel bij elkaar als ik even buiten sta en de gangdeur dicht is en met iemand anders praat. Dan blijft ze naar de gangdeur krijsen :(:) Maar daar moet ze zich maar over heen zetten. Ze kan verder super alleen thuis blijven :D

Ginger was vandaag een vliegenjagermonster :)) Alleen put ze zichzelf er wel mee uit met deze temperatuur :') ze wou zelf naar buiten :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:33

Vind het niet zo gek dat ze alles bij elkaar schreeuwt. Net uit het nest, kom je in een leeg huis (zonder andere dieren?) en dan gaat het vrouwtje ook nog weg.. :(:)

Als je de wil/zin/ruimte hebt zou ik er een nestgenoot bijhalen, en anders wordt het heel veel oefenen.

Kan wel merken dat ze hier heel veel aan elkaar hebben gehad met z'n tweeën. Waren heel anders dan de kittens die ik alleen gehad heb.

Pfff, wat een pech hebben jullie gehad met de kleintjes.. Neko weer oké? Heeft Ginger al weer wat verbetering? Hoe is het met jou, zelf geen gardia hoop ik?! :(:)

Wat een veel te schattige kittens weer allemaal <3 Vind die van jou zo leuk Amable! Het tijgertje heeft een heel wijs koppie, hopelijk krijg je hem er door.

Overleven jullie de hitte nog?
Kon vandaag merken dat ze echt last hadden van de warmte, ze wisten niet waar ze het zoeken moesten. Hebben dan ook het overgrote deel in de woonkamer liggen slapen, daar was het nog enigszins te doen..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:35

Ginger heeft ADHD ofzo, die blijft rondracen, ongeacht de temperatuur :')
Maar ik ga dit weekend of volgende week poep verzamelen en een uitgebreide test laten doen. Hopelijk is het dan duidelijk. Ze heeft nog wel zo nu en dan zachte ontlasting.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:38

Hahaha, dat wordt zo'n kat die je tegen zichzelf moet beschermen :+ Terwijl je toch zou verwachten dat ze het ook wel warm moet hebben met die pak haar..
Hoop het voor je dat er wat uit komt, dit is ook niks. Al is ze er zelf niet echt heul ziek van als ik dat zo lees :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:40

Ja, ze was erg veel aan het hijgen. Maar gelukkig drinkt ze ook genoeg dus ik hoef mij geen zorgen te maken over uitdroging. Heb ook een bakje water buiten staan :j

Ja ik ben er ook wel echt klaar mee hoor. Poes van mijn broertje zou in augustus komen logen, hele maand, en dan is het toch wel fijn als ze helemaal gezond is :=

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 00:35

Harrie vanavond opgehaald. Hij is vreselijk lief. Komt lekker bij me liggen en ook Sjaak, mijn volwassen kat doet het super. Alleen snuffelen, niet blazen ze zoeken elkaar zo nu en dan even op. Sjaak ging al op zijn zij vlakbij Harrie liggen. Ik denk dat dat helemaal goed gaat komen. Morgen krijgen jullie foto's. Zo eerst lekker slapen!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 01:34

Ik ga voor jullie duimen!

Oh, wat fijn dat Harrie goed geaccepteerd lijkt te worden! Ben benieuwd naar foto's!

Pff, gigantische onweersbui hier over het dorp, leek wel of de wereld verging. Dat werd de katten blijkbaar ook te gek, nadat ze onder het bed vandaan gekropen zijn liggen ze nu stijf tegen mee aan. :(:)

Dit zijn van die buien die je als kat ook maar 1 of 2x in je leven mee maakt, geen wonder dat ze schrikken. Zat zelf ook bijna tegen het plafond. :=

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 07:56

Hier onweerde het ook heel erg. Maar onweer doet Sammie niks, hij zat voor de deur naar te miauwen dattie naar buiten wilde. Ik had hem net voor kerst gekregen en toen was het oud en nieuw en dat vond die ook niet eng, hij zat toen in de vensterbank te kijken :')

Sammie heeft wel veel last van de warmte, hij moet veel hijgen. Maar ik zorg voor genoeg water. Maar hij blijft actief als die buiten is dan blijven de vliegen te leuk om te vangen haha!

Wat een lieve kitten hierboven, al denk ik dat hij iets jonger is. Ik kreeg Sammie ook met 9 weken en die zag er al iets ouder uit.
Dat krijsen ken ik wel. Sammie vond het niet leuk in het begin als die alleen was maar ik heb hem in de vakantie gekregen dus er was altijd wel iemand thuis. Als wij nu met z'n allen buiten zitten en hij mag niet naar buiten dan gaat die krijsen voor de deur, hij is graag bij ons...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 08:09

Ga ik doen Yom :j

Wat een schatje, dat rode katje <3 Op deze site http://www.kittenleeftijd.nl/inleiding/ heb je een mooie indeling per week met de ontwikkeling van het kitten, een aantal heldere punten waaraan je kan inschatten hoe oud je kitten ongeveer is. Overigens denk ik ook, als je de mogelijkheid hebt, neem er dan een tweede bij. Vooral als kitten is het zoveel fijner om samen te zijn en als ze samen opgroeien hebben ze ook echt wat aan elkaar. Daarnaast, van soort genoten leren ze ook heel goed hoe hard ze mogen spelen e.d. dus ook voor de ontwikkeling van je beestje is het fijn als hij een maatje heeft, vooral omdat 'ie nog zo jong is.

Wat is Ginger prachtig! Nu helpt het ook wel dat jij natuurlijk ook prima mooie foto's maken kan :D Maar het is weer een genot om naar te kijken!

Hier is het warm, gelukkig kan ik de kamer waar de kittens zitten best aangenaam houden, ze doen het er iig prima. De 2 pointjes rennen al samen de hele kamer door achter elkaar aan, hebben het reuze naar hun zin. Het tijgertje zit erbij en kijkt ernaar :(:) Wakker blijven kost hem gewoon al heel veel energie, dat merk je aan alles, hij wil wel mee doen, maar daar heeft 'ie echt de puf niet voor Zal zo blij zijn als ik hem eens zie spelen, dat zou dan echt betekenen dat hij zich beter begint te voelen.

Kiska vond het gisteren middag een prima temperatuur om lekker op schoot te komen liggen :roll:

Afbeelding
Na een half uurtje ofzo werd ze wakker en ging toch maar snel languit op de vloer liggen, toch een beetje warm gekregen :+

De rest ligt volgens mij buiten ergens onder de struiken, die zie ik de hele dag niet, dus hebben duidelijk een koeler plekje dan het huis gevonden :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 08:54

LizMD Als je de mogelijkheid hebt, zou ik zijn broertje ook ophalen :j Lekker samen spelen en ravotten ! Wat een schatje is het trouwens ! <3 Zo wil je er vast wel 2 :)

Ik zie ook weer hele mooie foto's langskomen ! <3
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 03-07-15 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 08:55

Afbeelding
Probleem opgelost ;-) Ik ga even je link bekijken Amable.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 08:56

Haha ! Had ook net wat gepost ! :D
Helemaal geweldig ! Wat een prachtig duo ! <3

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:11

Geweldig! Echt een super actie!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:17

Mijn huisje heeft een warme en een koele kant en tegels, dus de katten redden het hier prima! Ze mogen ook lekker buiten op het balkon als de zo'n daar nog niet staat.
Gister is de eerste kitten opgehaald en verhuisd naar Limburg. Ik heb wel gezorgd dat de eigenaar laat op de avond kwam en als de auto geen airco had gehad, was de kitten ook niet meegegaan!

Yom: ik krijg de moederpoes niet lekker op gewicht. Hoe doe jij dat?
Ze kreeg kittenbrokjes en kitten natvoer onbeperkt, maar het natte voer eet ze niet meer.
Nu krijgt ze 2 x pd een blikje gourmet gold en onbeperkt kittenbrokjes en volwassenen brok. Dit werkte, maar ze valt nu weer terug.
Ze is ook half krols, het is warm etc, dus ze eet niet zo veel. Ze is goed ontwormd ( 3 x sinds geboorte kittens), niet ziek en zoogt de kittens niet meer.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:21

Och wat een leuke rooitjes <3

Weten jullie nog dat ik jullie vertelde dat wij onze kitten vorige week op zouden halen en dat hij een uur voor het ophalen gevallen was en de knie gekneusd had?

We zijn nu inmiddels een week verder en de fokker stuurt me elke dag trouw video's en foto. Helemaal fantastisch. Inmiddels loopt hij er weer enigszins op en speelt ook weer zodra hij de ruimte krijgt dus dat is allemaal prima. Hij blijft het pootje echter behoorlijk naar buiten plaatsen vanuit de knie. Hij zal dit wel doen om hem niet te hoeven buigen natuurlijk maar is dit iets waarvan je mag verwachten dat het binnen een week weer wegtrekt? De vorige kitten was ook al niet goed en onze kat daarvoor was een herplaatser en die bleek FelV te hebben en hebben we ook laten inslapen na een maand dus ik ben zo huiverig voor ellende nu ;(

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:40

Ik had jullie gisteren foto's beloofd van Harrie, nou, hier zijn ze!
Harrie en Sjaak zijn ook al samen in de afgesloten kattentuin geweest. Het gaat prima, wel eens wat geblaas en gegrom van Harrie zijn kant, maar Sjaak ligt gewoon op zijn zij en te rollen intussen. Komt vast goed met die twee.

Gisteravond, net thuis.
Afbeelding

Vanochtend in de kattentuin
Afbeelding

Samen met Sjaak, best spannend volgens Harrie. :)
Afbeelding