tja hij is zo slim , dus vraag me dan echt af of hij me in het ootje gaat nemen xD Zindelijkheids training gaat wel al stukken beter, hij is al 2 dagen binnen bij mij zindelijk , krabt aan de deur als hij naar buiten moet sinds vanmorgen.
Ach, dat koppie Esther Apporteren is hier ook zeker niet favoriet hoor, dus hier ook gedaan met shapen. Pas op dat je niet te enthousiast clickt als ze fanatiek wordt, Beau begon op een gegeven moment voorwerpen te smijten Uiteindelijk viel het kwartje en brengt hij iets terug als ik het gooi, maar na een keer of vijf zie je dat hij het al minder gaat vinden. Dus stop meestal na drie keer of zo en dan pas tien minuten later weer. Veel plezier vanavond, dat combisport lijkt mij ook wel wat!
Die doosoefening kan ik nog wel eens proberen, nooit gedaan maar denk dat hij het zo door heeft.
Morgen weer treibballen Ben weer iets actiever geworden thuis, het lijkt er weer redelijk in te zitten qua treibball Nu afstanden vergroten en zorgen dat hij wat zekerder wordt. En *note to self* geen push oefenen na een out. Meneer vindt het erg lastig met zijn neus van de bal af te blijven
Omdat Jesda niet meer behendigheid mag doen. Tenminste, niet meer fanatiek wat ik wil maar wil toch wel met haar bezig zijn heb ik speuren geprobeerd, maar dat vindt ze toch niet zo leuk. Ze doet het wel maar je kan gewoon zien dat het niet super leuk vindt. Nu wil ik wel treibbal proberen alleen Jesda is nogal gek op ballen dus ik ben bang dat ze er in gaat bijten in plaats van tikken en volgens mij zit er in onze buurt geen hondenschool die het geeft
Machie
Geplaatst: 25-02-14 17:34
JesdaPower schreef:
Neem je Chiva (hoe schrijf je dat?) mee?
Csiva Mss, geen idee nog. Al vind ze t altijd wel leuk om in de auto te liggen en beetje rond te kijken
Seni
Geplaatst: 25-02-14 17:37
Leuk dat iedereen zo actief is! Ik dacht dat gister het frisbeeen eindelijk doorging, maar na het werken kom ik langs de hs, dus ik vroeg het voor de zekerheid na. Blijken de trainingen nog lang niet door te gaan..... op zijn vroegst beginnen de lessen pas weer eind maart.. vind het erg jammer en baal er best wel van dat we zo lang stil moeten zitten Misschien dat ik een hs in de buurt zoek waar ik wat privelesjes kan doen. Maar betwijfel of er eigenlijk wel hondenscholen zijn die dat doen?
Bodhi heeft alleen puppy gedaan en daarna met combisport begonnen. Maar mijn avonden zijn te vol om er nog een training bij te doen. Maar eigrnlijk zou ik toch nog wel shh willen doen maar dan op de woensdagochtend ofzo.
Jp: die ballen zijn zo groot, misschien dat ze dan wel gaat duwen ipv bijten?
Heb een workshop gedaan en ben 'weggestuurd' omdat Jesda er in beet. Niet echt weggestuurd maar na 10 minuten zei diegene die het gaf dat Jesda niet geschikt is omdat ze er in beet
@JP: Nouja, het is natuurlijk lastig dat ze er in bijt, maar het maakt haar niet ongeschikt. Het lastige van herders en treibball is dat ze vaak zelf een spel gaan maken door of te bijten of zelf met zo'n bal het veld overgaan. Alleen zal je inderdaad met een goede instructeur haar moeten leren dat bijten niet de bedoeling is. Als er geen school in je buurt is kun je misschien een workshop volgen? En dan bij iemand die weet hoe hier mee om te gaan zodat je wat handvatten krijgt?
Het is best lastig hoor, Beau wil die bal ook aanraken en duwen, maar hij mag dat dus niet als ik hem in positie stuur. Daar moeten we sowieso meer op oefenen zodat ik hem van steeds verder weg kan sturen.
Ik ben toen wel weg gegaan en eigenlijk er nooit weer aangedacht maar wil graag iets doen met Jesda. Zal eens zoeken op internet naar een hs die dit geeft
essiesilly
Geplaatst: 25-02-14 18:38
das idd een goeie hilde, zal m onthouden en idd combisport is echt suuuuper leuk, vind het leuker dan behendigheid
dat duurt wel lang dan seni
Silence