Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 19:41

Wij hebben het lang kunnen voorkomen, maar nu hebben we dan ook een vlooienplaag in huis. Meine gute.

Net was ik Jipperd aan het wassen en ik zag ze gewoon lopen. Jakkie bah. Dit was toch echt wel mijn grootste angst. Een vlooienplaag.

Gelukkig hebben Curse & KimD een hoop bruikvolle tips gegeven, gaat alles nu de was in en kunnen we het hele riedeltje gaan beginnen. :+ :')

JesdaJinn

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 19:50

Ah! Een vlooienplaag lijkt me drama! Nog nooit gehad maar succes!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-22 20:34

Oh neeee bahhhhh sterkte!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 07:37

Och nee wat een ellende. Al die wasjes :(:) sterkte ermee!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:10

Flux schreef:
Oh my :')

Ves haar mam is ook wel echt groot dus ik verwachtte het wel al wat. Hopelijk blijft ze binnen de maat haha. :))

Ik moet mezelf corrigeren, ik heb gelogen. Ze weegt 14,5kg. _O-

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:56

Spontaan gaan groeien :))

JesdaJinn, hoe was het bij de dierenarts? Gaat het al wat beter met Jinn?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:03

Het gaat goed!

Heb tabletjes gekregen waar ie een halve per keer moet en dan 2x daags. DA zei dat je snel resultaat zou moeten zien. Na 18u tot ik ging slapen heb ik Jinn 1x zien krabben. Dus het werkt super goed en snel.
Ook begon die weer te spelen met Jaxx en met mij. Alleen hij eet nog wel super slecht. Misschien door de warmte?
De DA dacht of voeding en iets van een insect. Ze heeft met een kammetje op verschillende plekken gekeken naar vlooien/eitjes en poepjes maar niks te zien.
Huid is al een stuk minder rood en ziet er nu ook rustig uit.
Had hem ook tussendoor getemperatuurt en had elke keer tussen de 0.1 en 0.3 verschil dus dat was niet verhoogd maar temperatuur nu niet meer.

Heb hem wel van het voer af gehaald en nu lam en rijst dus nu even wachten.

Mocht de kuur (10 dagen) niet aanslaan dan ga ik terug en halen ze een schraapseltje er af en ga ik bloedprikken.

Al met al dik tevreden. Hij laat me ook weer de nacht door slapen dus dat zegt ook genoeg over hem zelf.

Afbeelding

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:29

JesdaJinn hopelijk zie verandering de komende 10 dagen.

Hier weer wat puppyspam hoor.
Ze zijn zo leuk <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:20

Vanmiddag hebben wij gewandeld met Sandra en Roetsj :D Begonnen op de heide en daarna een stukje naastliggend bos. Cody is het laatste jaar erg bang geworden in het bos vanwege wild dat we tegen zijn gekomen en wildgeur, maar zo samen met een andere hond ging best goed. Hij stond wel op scherp en schrok van een aantal simpele dingen, maar dit was wel weer een positieve ervaring :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cody zou Cody niet zijn als hij niet als een varkentje naar huis zou gaan :+

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 22:29

Gezellig!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:31

Ik zal mijn roedel van de afgelopen week ook even showen, we hadden twee vakantiegangers die bij elkaar evenveel wegen als onze hele roedel. :):)

Wel alleen maar in de ochtend of avond kunnen wandelen, overdag natuurlijk nog goed warm, zeker voor de beren. Maar dat maakte ze 's avonds wel goed. <3

Heerlijk zulke grote honden, we hebben er echt van genoten!

Ik was blij dat ze bij ons op vakantie mochten komen, Maze & Vixem klieren allebei ontzettend tegen zulke grote honden dus een week ermee in huis is een goede les voor ze. Vixem was na ongeveer een dag al overtuigd dat ze fantastisch waren en dikke mik met Denver. Maze heeft daar iets langer voor nodig gehad, na een dag of twee tolereerde ze die twee en pas na een dag of vijf had ze er echt vrede mee en mochten ze 'vrij bewegen' zonder dat ze daar iets van vond. Denver & Tiny konden er niet van wakker liggen, Denver heeft als een Scooby-Doo om haar heen gesprongen als ze stom deed en Tiny grauwelde en liep gewoon door. _O- Zo fijn voor Maze als dat geklier geen succes heeft! Ben dus heel benieuwd wat ze doet als we nu zulke grote honden passeren met wandelen.

Afbeelding

Zo keek Maze de eerste dagen. :')

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 22:40

Dat zijn flinke!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:56

kiwiwitje schreef:
Dat zijn flinke!

Flinke schatjes wel! <3

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 18:00

Welk vers vlees zouden jullie aanraden voor een hond met allergische reactie?

Skitt is al sinds ze terug is van vakantie met ups en downs niet helemaal lekker.
Spugen en niet willen eten dat was over en nu had ze vorige week hele dikke ogen en als gevolg ervan haar net open gekrabd en gespuugd.
Volgende dag was het weg alleen kwamen er kosten in haar nek van het krabben.
Die zijn momenteel nog niet weg omdat ze het steeds weer open maakt als het dicht gaat groeien en jeuken en ben nu begonnen met dermiel zalf.
En vanaf haar dikke ogen loopt ze met muilkorf tegen het eten buiten.
Ik krijg het haar gewoon niet afgeleerd en alles gaat naar binnen.

Nu dus een week lang al met muilkorfje maar toch heeft ze nog lichte jeuk dus ik wil tijdelijk ander voer gaan proberen.

Het is niet dat ik niet naar de dierenarts wil oid maar ik weet het antwoord al….eerst kijken of het een voedsel allergie is en op speciale brok.
Dat wil ik dus even voor zijn.

Dus wie weet een versvlees die het veiligst is met honden met een allergie?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 18:21

Iets wat ze niet eerder gehad heeft. Vaak is dat hert, paard, konijn oid.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 18:30

kiwiwitje schreef:

Dat moet ik even gaan uitzoeken dan want ik wissel af tussen de Acana high Protein’s

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 19:37

cinniz123 schreef:
kiwiwitje schreef:

Dat moet ik even gaan uitzoeken dan want ik wissel af tussen de Acana high Protein’s

Deze?
https://www.acana.nl/hond/producten/18/ ... st-protein

Dat is vis, kip/kalkoen, lam en rund

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 20:51

Kleine update over Jinn.

Hij krabt niet meer dus de tabletjes doen goed zn werk.
Hij eet ook weer iets beter. Eet zn bakje savonds leeg maar zijn ontbijt slaat ie over.
Ook wil die de flexadin niet eten. Zelfs als ik hem in stukjes breek of tussen wat lekkers stop niet dus die heeft ook al 2 dagen niet gehad.
Iemand een idee?

Verder heeft Jinn lichamelijk wel een tik gehad dus we zijn weer rustig conditie aan het opbouwen. Alle tijd daarvoor. Dus zijn we vandaag lekker wezen wandelen in het bos.

De huid is al een stuk minder rood. Nog wel wat roder dan hoe het hoort maar je ziet duidelijk verschil.

Ook Jinn vandaag op de trimtafel gehad om alle knopen en klitten weg te kammen en sommige moest ik zelfs knippen dus hij is niet echt op zn knapst maargoed, het is even niet anders.

Afbeelding
Alweer richting de auto.

Afbeelding
Oke, beetje vals gespeeld. Deze foto is van een tijdje terug toen we binnen waren maar vandaag waren we lekker buiten aan het borstelen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 22:21

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 22:45

Dat had ik gekeken haha. Hert, konijn en paard zitten er sowieso niet in. Evt kun je ook kijken naar geit.

Kiezebrink, kivo, alroda, darf vind ik sowieso fijne merken.
Ik zou beginnen met 1 diersoort. Bij konijn is calcium vaak hoog. Daar kunnen ze moeilijk van poepen soms.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 08:05

JesdaJinn, ik zou die tabletjes achter in zijn keel gooien. Jip krijgt dagelijks medicatie en als die een of twee dagen overslaat omdat hij ze niet eet. Komt dat niet ten goede van de werking van de medicatie. Het is een kei moeilijke eter en niet makkelijk te foppen. Dus ik doe de altijd achter in zijn keel.

Klinkt misschien hard, maar voor hem werkt dit het beste. :')

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 08:44

CupCakes_ schreef:
JesdaJinn, ik zou die tabletjes achter in zijn keel gooien. Jip krijgt dagelijks medicatie en als die een of twee dagen overslaat omdat hij ze niet eet. Komt dat niet ten goede van de werking van de medicatie. Het is een kei moeilijke eter en niet makkelijk te foppen. Dus ik doe de altijd achter in zijn keel.

De jeuk tabletjes die doe ik idd achter in de keel en die zijn zo weg. Dus die krijgt ie gewoon dagelijks zoals voorgeschreven.
Alleen de flexadin is een probleem

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 08:48

En een goede portie leverworst erom?

Hier gaat de flexadin bij Jagger in het vlees en dan eet hij het gewoon mee zonder morren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 09:31

JesdaJinn schreef:
CupCakes_ schreef:

De jeuk tabletjes die doe ik idd achter in de keel en die zijn zo weg. Dus die krijgt ie gewoon dagelijks zoals voorgeschreven.
Alleen de flexadin is een probleem

Laten zitten tussen je benen zodat die niet weg kan, pilletje achter in de keel en dan mond dicht houden en aaien/kriebelen over de nek. Zachtjes op de neus blazen wil ook wel eens helpen :j. En dat doen totdat je hem voelt slikken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:23

Voor de mensen die in de keel duwen adviseren, kijk eerst eens naar de grootte van Flexadin. := Ik zou dat daarmee niet aanraden, de vuistregel is dat als de pil groter is dan de pillenschieter je deze techniek niet moet toepassen.