Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 13:10

Ik had dus gereageerd.. Maar ik vermoed dat ik vergeten was op plaatsen te drukken :Y)

Ik hoor wel vaker van poedelmensen dat ze kieskeurig zijn met eten. Maargoed je kan altijd die hebben die alles vreet wat los en vast zit :')

Ik word als kauwsnack gebruikt door mijn puppies.. Niet sabbelen of zuigen maar echt kauwen :') :') -O-
Gelukkig hebben ze nog geen tandjes.

Zometeen weer puppybaasjes. Heb er gister eentje geannuleerd. Dus nog 2 reutjes beschikbaar. ach we hebben tijd zat. :)

xDenies

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:16

Jij hebt er gister één geannuleerd? Was er geen goed gevoel bij?

In de winkel hoor ik ook heel vaak poodle kruisingen die slechte eters zijn. Zijn vaak ook wel honden die een brok krijgen zoals RC, Hills of een Farmfood. Maar goed, dat zegt ook niet altijd iets.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 13:26

Nee was een beetje een vaag verhaal die ik zo niet open neer zet. Maar via PB vind ik niet erg :)

Wat ik wel grappig vind, is wat je zegt over kieskeurig/slechte eters en RC. Ik heb met mijn reutje het zelfde gehad. En die kreeg RC bij de fokker. Het enige wat ik er in kreeg was kaas(als beloning) en KVV en zelfs daar was ie kieskeurig. verder echt niks. dat grapje heeft 1,5 jr geduurd en ineens over sinds Kivo en Wolf.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:29

Ik hoor héél veel moeilijke eters op brokken die grotendeels bestaan uit graan, zoals een RC. Dus ik denk dat daar echt wel een reden voor is. Wat die reden precies is (buikpijn, smaakloos of weet ik veel wat) durf ik niet te zeggen. Ja ik snap dat een hond er oud op kan worden, en mijn honden hebben (toen ik niet beter wist) ook de Selection Croc gekregen, en daarna Prins … ik zou het niet weer voeren met de 'kennis' die ik nu heb.

Jammer dat het een vaag verhaal was! Als je het kwijt wilt mag je altijd PB'en, vind er om vragen ook zo raar :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:55

Jammer van de afvallers Kiwi!

Dexter is zojuist geslaagd voor zijn titerbepaling! Ondanks dat hij alleen pupentingen heeft gehad :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:09

Tja 10 jaar in asiel en pension gewerkt waar wij royal canin voerden en mijn ervaring is juist dat vrijwel alle honden RC graag eten.
Huidig werk in pension voeren wij almo nature. Echter de moeilijke eters tja die eten 9 vd 10x wel royal canin en niet de almo nature

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:11

Paco lag vanochtend weer rustig te slapen in zijn eigen urine... Hij had er makkelijk naast kunnen gaam slapen maar kennelijk heeft hij het echt niet door dat hij dan urine aan het lekken is. Hij is verder gewoon zichzelf dus epilepsie aanval gehad is onwaarschijnlijk. Ging net 2 dagen heel goed

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:17

Och arme :(

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:20

dierenfan schreef:
Paco lag vanochtend weer rustig te slapen in zijn eigen urine... Hij had er makkelijk naast kunnen gaam slapen maar kennelijk heeft hij het echt niet door dat hij dan urine aan het lekken is. Hij is verder gewoon zichzelf dus epilepsie aanval gehad is onwaarschijnlijk. Ging net 2 dagen heel goed

Niet om je angst aan te jagen maar hier ervaring met epilepsie. Hier gebeurde het vaak dat er een aanval was en na 5 tot 10 min was er vaak al niks meer aan hem te merken. Dus kan toch wel dat hij snachts een aanval heeft gehad..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:27

Mijn er ervaring is ook dat een hond niet anders is na een epileptische aanval. Zou dus maar al te goed kunnen...

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:30

xDenies schreef:
Jij hebt er gister één geannuleerd? Was er geen goed gevoel bij?

In de winkel hoor ik ook heel vaak poodle kruisingen die slechte eters zijn. Zijn vaak ook wel honden die een brok krijgen zoals RC, Hills of een Farmfood. Maar goed, dat zegt ook niet altijd iets.

Vind wel dat farmfood niet in dit rijtje past :o
Pedigree ofz vind ik er dan beter bij passen :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:48

Ik heb meerdere fokkers gehoord die rampnesten kregen als hun honden op farmfood stonden. Echt veel gezondheidsproblemen in de nesten. Laatst nog 1 op fokkers voor fokkers gestaan. Eerdere nesten let zelfde combi of andere combi’s van ouderdieren op momenten dat die op andere voeding stond geen problemen.

En pedigree is veeeeel slechtere qualiteit dan bv rc of Hills.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:52

En welke gezondheidsproblemen?
Ken juist veel mensen die op RC ofzo stonden en dat hun honden het veel beter doen nu ze veranderd zijn op farmfood. George deed het ook goed op farmfood na 3x te moeten veranderen. Naya niet dus staan we nu op acana :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:54

het Meest voorkomende probleem dat je bij pups uit moeders die op farmfood staan hoort zijn open gehemeltes en hazelipjes

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:02

Oei zo zielig :( Is het eerste waarover ik het hoor.

Naya nu wordt er gezegd dat graanvrije voeding DCM veroorzaakt. Na een tijdje weet je het ook niet meer :P

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:12

xLaraaj schreef:
Oei zo zielig :( Is het eerste waarover ik het hoor.

Naya nu wordt er gezegd dat graanvrije voeding DCM veroorzaakt. Na een tijdje weet je het ook niet meer :P

Precies dit lees ik ook steeds vaker. Dit komt omdat graan bepaalde stoffen aanmaakt die graanvervangers als zoete aardappel veel minder goed kunnen aanmaken. Graanvrij is natuurlijk een rage. Het is sowieso goed om af te wisselen, dus ik denk dat ik ga afwisselen met een voer dat wel graan bevat. Hoog in graan en afwezigheid van graan is natuurlijk ook weer zon verschil.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:14

Ja inderdaad. nu heb ik wel een versie zonder aardappel ofzo maar wel kleine percentage linzen.
Binnenkort is er in de speciaalzaak in de buurt een workshop over vers vlees etc. denk dat ik daar ook naartoe ga gaan :)

Zie nu dat ik hierboven Naya heb getypt ipv Nouja... Altijd met mijn hond in gedachte ? :P _O-

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:25

Kaus schreef:
Jammer van de afvallers Kiwi!

Dexter is zojuist geslaagd voor zijn titerbepaling! Ondanks dat hij alleen pupentingen heeft gehad :D

Leuk hè, titeren :P. Ik kwam trouwens Rally Obedience tegen, misschien is dat wat? Mij leek het wel leuk om te proberen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:40

Was ik inderdaad ook tegengekomen maar de club die dat hier geeft geeft het gewoon op een bedrijvenparkeerplaats in de stad. Geen enkele omheining en constant auto's. Daar geen ik geen €10 per les voor betalen :n

Dat DCM gebeuren is ook weer zo controversieel. Het onderzoek dat daar naar gedaan is is namelijk zo krom als wat :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 16:06

Haha mag je gewoon vragen Denies! , zal zo wel een pb'tje maken. Je bent niet de enige :D Maar had net weer puppybezoek, leuke mensen dus dat is positief.

Kijk goed bezig kaus! Weer een enting uit kunnen sparen.

He wat balen dat het weer minder gaat met Paco Dierenfan :(
Dat is ook wat ik bedoel, veel laten staan alleen RC eten. Denk dat Denies dat ook bedoelde.

Wat daarin het verschil kan zijn (in voer) is dat RC aan het voer voor de drachtige teef/pups Foliumzuur toevoegt. Foliumzuur ''voorkomt'' of maakt de kans kleiner op dat soort aandoeningen. Is bij mensen ook. En een van de redenen dat ik Foliumzuur en B12 bij ben gaan voeren een maand voor de loopsheid.

Het is nog niet helemaal bewezen dat van DCM. Wel zijn er honden gezien die graanvrij kregen. Maar er is een groep op fb die daar mee bezig was, en daar zagen ze ook hogere cijfers bij RC etc voorbij komen. Wat het verschil zou zijn is dat de peulvruchten voornamelijk (ipv graan) zorgen dat er een tekort komt in taurine. Doordat het slechter opneembaar zou zijn. Daar moet je alleen wel bij zeggen, dat die onderzoeken alleen in Amerika gedaan zijn. Wat daar weer op zegt is dat daar hele andere regels zijn voor het produceren van voeding en dierenvoeding. Wat ook mee zou kunnen spelen.

Maar overall wel een reden waarom ik KVV aanvul met brok. Alleen dan om de reden andersom. Ik wil geen risico lopen dat ik met KVV linksom of rechtsom tekorten opbouw. Dus de kans daarop verkleinen kan met een brok.
De kat die alleen KVV eet, krijgt hierom een vitamine supplement bij.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:08

Kaus schreef:
Was ik inderdaad ook tegengekomen maar de club die dat hier geeft geeft het gewoon op een bedrijvenparkeerplaats in de stad. Geen enkele omheining en constant auto's. Daar geen ik geen €10 per les voor betalen :n

Dat DCM gebeuren is ook weer zo controversieel. Het onderzoek dat daar naar gedaan is is namelijk zo krom als wat :Y)

Inmiddels volgens mij al meer onderzoek gedaan en staat het verband echt vast. Echter niet het graan vrij is het probleem maar het gebruik van sommige producten ipv graan. Ze kunnen zonder graan maar ze kunnen niet zoveel erwten eten als graan vervanging bijvoorbeeld

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:11

XxDiandraxX schreef:
dierenfan schreef:

Niet om je angst aan te jagen maar hier ervaring met epilepsie. Hier gebeurde het vaak dat er een aanval was en na 5 tot 10 min was er vaak al niks meer aan hem te merken. Dus kan toch wel dat hij snachts een aanval heeft gehad..

Ergens zou diagnose epilepsie een opluchting zijn. Dan een oorzaak en kun je het gaan aanpakken of eigenlijk onderdrukken. Nu hebben we een hoop dingen als oorzaak al uit kunnen sluiten maar epilepsie vaststellen is veel moeilijker

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:13

Hier eten ze allen echt alles. Zo is het gerust s ochtends renske en s avonds lidl brok om de volgende dag weer kivo kvv te eten haha. Geen vd 6 honden heeft hier last van.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 16:17

dierenfan schreef:
Hier eten ze allen echt alles. Zo is het gerust s ochtends renske en s avonds lidl brok om de volgende dag weer kivo kvv te eten haha. Geen vd 6 honden heeft hier last van.

Ik blijf niet meer wisselen/proberen. Maar als ik nu ergens een proefzakje van heb oid. dan eet Boellie dat ook gewoon mee. terwijl er eerst niet eens iets anders dan kaas of kvv in ging. Dus ik ben tevreden :P

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:26

Onze koningspoedel is geen dikke eter, maar verdient haar voer het liefst. Ik heb dan ook altijd een handvol brokjes mee op wandeling en ze heeft een Kong wobler. Zolang ze goed groeit maak ik me niet druk, maar ze eet slechts tweederde van wat ze zou mogen. Wel een lekkerbek als het om snoepjes gaat... Op het eerste voer van de fokker ging dat ook als zo, nu RC, was ze eerst heel vreterig op en nu niet meer.