Puppy erbij 2018

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:49

De ' hij doet niets hoor.' Is zo vermoeiend. Ik woon in het centrum van de stad.... Hoeveel honden hier wel niet los lopen. Die honden breng ik of naar hun baasje terug of even naar het asiel. Teveel mensen zijn veel te hardleers en gaan gerust iedere week hun hond weer terughalen tegen betaling om vervolgens weer los te laten.

Mijn honden met een muilkorf heeft geen indruk meer op ze, want dan kunnen mijn honden niet meer bijten en mag hun hond er dus vol inhangen.

Olivia is gelukkig heel makkelijk zodra de andere hond aan een lijn dezelfde kant op loopt, dus daarom neem ik een extra lijntje mee en klik de andere hond even vast.

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:47

Wat een leuke pup! :+: En die naam blijft geweldig hoor!

Wij hebben wel losloopgebieden, maar daar kom ik niet. Ik gooi ze los op plekken wat eigenlijk geen losloopgebied is (hoewel er alleen in de bebouwde kom aanlijnplicht geldt bij ons en 1 natuurgebied waar die van mij wel los lopen := ) Hier zijn de losloopgebieden verzamelplaatsen voor mensen die doen aan hond losgooien en er niet meer naar omkijken tot je bij de auto bent. En dan al in paniek schieten als wij aan komen lopen of er 1 een snauw geeft als er een hond bovenop springt om te 'begroeten'.

Dat vind ik niet leuk en mijn honden nog minder, dus ik kies bewust voor plekken waar die mensen niet komen. Gelukkig is het hier in de buurt vrij normaal dat je daar ander type mensen en honden tegenkomt, die lopen daar om niemand tegen te komen. Iedereen lijnt dus aan als ze een ander zien of slaan een ander pad in. :') Nooit problemen. Ja, één keer toen onze oude teef de benen nam, paar honderd meter ging rennen, door 2 sloten heen ging om bij andere hond te komen. Die komt dus ook als er niemand is niet meer los.

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:02

Hier ook geen losloopgebieden. Alleen 2 veldjes maar daar wil ik van mijn leven mijn hond niet bijsmijten. Het veldje is HET excuus voor eigenaren die hun hond daar maar los smijten.. Ga dan liever naar het bos (ken mijn plekjes) of op een weekdag naar de lommelse sahara. Kom je bijna geen kat tegen en zie je ze heel ver op voorhand. Was daar 1 iemand tegen gekomen met 2 DH en we lijnde alle 2 mooi aan bij het kruisen. Maar echt losloopgebieden op een weekend ofzo... Nee dank u :n

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:44

Nou tot nu toe een voorbeeldige pup hoor, ze was het er alleen even niet mee eens om in de kofferbak te zitten, naar stal. Gelukkig was ze net voor we er waren stil, dus kon direct goed gedrag belonen. Terugweg waren een paar jammers en toen werd het stil, ging ze lekker liggen slapen.
Ik hoop dat ze alles zo goed blijft aangeven, want als ze wat wil, gaat ze jammeren. Dorst: miep, miep. Moet plassen: miep-miep. Verder de grootste lol met een pensstaafje en de ikeaknuffel slaapt heerlijk.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:36

Na wat speuren nog wat gebieden gevonden maar dat zijn stranden waar je alleen s avonds of buiten t seizoen mag laten loslopen.. en nog steeds allemaal op dezelfde verre afstand..
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 20:43

Jessica_R schreef:
Na wat speuren nog wat gebieden gevonden maar dat zijn stranden waar je alleen s avonds of buiten t seizoen mag laten loslopen.. en nog steeds allemaal op dezelfde verre afstand..
[ [url=m/mcNhIr.png]Afbeelding[/url] ]

Mag ik vragen in welke gemeente je woont? :o

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 07:35

Gemeente Goes, in Zeeland ;)

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 08:12

Jessica_R schreef:
Gemeente Goes, in Zeeland ;)

De meeste gemeenten zetten informatie op de site over honden en waar deze toegestaan zijn en waar niet.. Maar ik vrees dat je dat in de Gemeente Goes niet gaat vinden als ik al kijk op hun pagina over honden belasting :') Want daar geven ze heel duidelijk aan dat het geld van de hondenbelasting niet gebruikt gaat worden voor de honden..

Iemand op facebook vroeg laatst of een bepaald stuk bos losloopgebied was. In haar eigen woonplaats. Maar had nog niet gekeken bij de gemeente op de site die daar heel veel info over had staan... :)

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:39


xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:03

Hoe is het met de pupsels hier?
Nog mensen die binnekort hun pup verwachten of dat ze geboren gaan worden? :)

absque_dubio

Berichten: 7888
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:09

Coop zn nieuwe hobby; zichzelf zo modderig mogelijk maken. En bedankt he mam, dat je mijn pup dit leert. :+ :D
Afbeelding

fannetje wat leuk zeg om te horen dat het zo goed gaat! Kom maar op met alle leuke foto's. :D

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:22

haha hij lijkt zo mini op die foto :P

absque_dubio

Berichten: 7888
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:24

Hij staat naast mega grote spinones, dan lijkt alles mini. :')
Maar hij is nu ongeveer 6kg. Dus ook nog niet zo groot natuurlijk.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 12:28

ohh wat een mini indd!

hier is alles nog rustig. Nouja, rustig.. Chick heeft last van summervibes denk ik. Of Lente kriebels. Energiek ding. Ik ben nu van alles aan t uitpluizen over foliumzuur. Dat is me nu door verschillende fokkers aangeraden, maar iedereen gebruikt iets anders, andere dosering en andere startdag.. Zucht. Vervolgens ben ik een onderzoek tegen gekomen wat het heeft over 5 mg per hond per dag.. Wat in mijn beleving erg veel is als ik het vergelijk met de humane variant.. dus %)

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:59

waarom foliumzuur? :)

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:01

@Fannetje, Bedankt voor het meedenken! maar ook allemaal verderop.. Het zijn geen wereldafstanden maar t dichtstbijzijnde is alsnog 30 min. met de auto..

@kiwiwitje, nee helaas betaal je als hondenbezitter hondenbelasting voor totaal andere zaken :+

@Absque, haha top hobby is dat!

@xLaraaj, Hier gaat het goed met m'n pupsel! Hij wordt 1 april alweer 5 maanden! Tijd gaat snel. Hij begint nu wel een beetje "reu" te worden :') Overal moet uitvoerig gesnuffeld worden en er wordt zo nu en dan al een poging gedaan om een pootje op te tillen met plassen haha!

Verder qua gedrag is hij tot nu toe erg makkelijk. Naar andere honden heel sociaal. Niet dominant maar ook niet angstig, vooral erg vrolijk en vriendelijk haha!

Vraagje aan de reuen bezitters: Wat doen jullie qua wel/niet castreren? Mijn DA adviseerde castreren met 4 maanden 8)7 Die is niet goed bij z'n paasei denk ik :+ Ik ben nog erg aan het twijfelen want gedragsmatig zie ik nu zeker nog geen reden tot castreren. Het is ook even aanzien hoe hij zich verder ontwikkeld. Ik wil sowieso afwachten tot hij 1 is. Maar als hij zo makkelijk blijft en verder geen medische klachten krijgt (voorhuidsontstekingen enz.) dan laat ik m denk ik gewoon intact.

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:05

Zou ook zo lang mogelijk intact laten :j

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:12

Zou een reu het liefste intact laten en anders chemisch castreren om te kijken hoe het gedrag veranderd. Zeker bij een reu heb je zoveel andere opties dan met 4 maanden al castreren, zo'n dier kan toch nooit meer volwassen worden?

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:13

Ik zou een reu nooit castreren indien niet noodzakelijk. En dan kan het noodzakelijke voor iedereen anders zijn natuurlijk, maar als je geen gedrag of medische noodzaak ziet, waarom zou je het dan doen?

Hier vanmorgen al naar stal geweest en nu wachten op een pakketje. Komt een nieuwe telefoon, aangezien bij de huidige de camera het net begeven heeft. Beetje jammer als je foto's wil maken van je pup.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:23

Ik vond het ook ronduit bijzonder advies van de DA! Naast de mogelijk (negatieve) gedragsveranderingen vind ik ook zeker de vacht een aandachtspunt! Zo zonde zijn als het van gladde glanzende gitzwarte vacht miss veranderd in een ontplofte cavia :')

aii dat is balen fannetje.. Gelukkig komt de nieuwe vandaag al!

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 13:35

Foliumzuur voor het zelfde als bij een vrouw. Omdat het de kans op o.a. gespleten verhemelte(of gehemelte? ) verkleind.

Ik zou ook intact laten zo lang als t kan.. Woon je bijv in een woonwijk en heb je bijna dagelijks een knettergekke reu ivm loopse teefjes dan zou ik castratie ook overwegen. Of een medische reden.

Sommige gemeenten gaan wel fatsoenlijk om met de hondenbelasting. Ik hoop dat het bij ons ook afgeschaft word.. Helaas nog niet t geval.

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:40

zeker niet castreren voor de leeftijd van 18maanden. Als ik zie hoe fel een reu nog ontwikkeld. Ze hebben die hormonen echt nodig om mooie bespiering te ontwikkelen. Bovendien is het voor sommigen traumatisch dat ze nadien bekeken worden als loopse teefjes door andere intacte reuen. En dan heb ik het nog niet over da vacht verandering bij sommige rassen...
Dus nee, als er geen echte reden voor is zou ik een reu niet castreren en al helemaal niet onder het mom "prostaatkanker voorkomen". Ik ken nu genoeg intacte (en senior) reuen en slechts 1 met een vergrote prostaat.

Wist niet dat foliumzuur ook bij honden aangeraden wordt. Heb het nog niet gehoord bij de fokkers die ik ken...

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:44

Castreren heeft voor een reu geen voordelen op medisch gebied, eerder nadelen. Ze veranderen de eerste jaren nog zo vreselijk veel qua karakter, zelfs 18 maanden is nog piepjong en dan kan je nog weinig zeggen over het definitieve karakter. Rond de 3 zijn ze meestal stabiel aan het worden, maar pas vanaf bijna 4 is er hier niks meer veranderd. Ook bij andere reuen die ik van dichtbij mee maak, soms zijn het galbakken rond een jaar tot 2 jaar, maar daarna veranderen ze allemaal nog.

Foliumzuur heb ik ook nog niet gehoord. :n

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:46

Het is bij ons nog niet afgeschaft, maar wel verlaagd gelukkig, was namelijk echt niet grappig. Ik zie net trouwens dat ze nu weer hoger zijn als vorig jaar, de eerste hond maar een paar euro, maar de tweede is weer echt duurder geworden.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 13:51

Er is ook een jarenlang onderzoek van geweest. Ergens in 1980 begonnen geloof ik. Een amerikaans onderzoek dacht ik. Ik heb er inmiddels al meerdere over gehoord. Dus best een overweging waard. Maar je hoort zoveel verschillende dingen...

Hier is de 1e hond iets van 73 euro geloof ik en de 2e 110 ofzo.