Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:45

_O- van harte gefeliciteerd met deze heerlijke fail! Ga je nog heel veel plezier van hebben!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:10

Gefeliciteerd, ze is leuk <3

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:52

Simba is hier nu bijna 2 weken. Hij wordt ook al wat voller, want hij was erg mager. Hij woog 15 kg en moet naar de 20 a 22 kg.

Nu heb ik een wellicht best domme vraag. Hij zit nog echt in zijn zomernacht. Denken jullie dat hij voldoende winternacht aan zal maken voor de Hollandse winter? Of moet ik voor de eerste winter even kijken voor een jasje?

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:54

Is even hond afhankelijk denk ik.
Pip moet nog steeds een jasja aan in de winter, die vind het hieraan verschrikkelijk nat en koud ;).

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:53

Toby heeft met name met natte kou een jasje aan,nog steeds na vier jaar. De eerste winter had hij zonder jasje en zonder vetjes niet leuk gevonden denk ik ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:16

Die van mij komen na 1,5 jaar ongeveer in de pas met de seizoenen hier. Ik ben even kwijt waar Simba vandaan komt, maar als dat een warm land is, is mss een jasje geen overbodige luxe. Maar dat merk he wel als de hond niet meer mee naar buiten wil. Die van mij komen niet door hun wintervacht. Hebben we net de zoner achter de rug :roll:

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:00

Ik heb de eerste winter bij de honden wel met jasjes gewerkt. Deze winter kijk ik t even aan hoe ze in hun vachten gaan. Bij m’n hond uit Oekraïne heeft t 2 jaar geduurd voor zijn vacht echt goed was. Gewoon even kijken wat jou hond aangeeft.

BOHDI heeft een heerlijk huisje gevonden. 10 okt komt mijn volgende foster aan.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 07:45

Hier nooit winterjassen gebruikt, Tara haar vacht is dik genoeg en ook Gocha heeft nog niet echt laten merken dat ze het koud heeft gehad in de winters hier.

Wel hebben ze beide een regenjas, maar dat is omdat Tara er lang over doet om te drogen en Gocha een hekel aan regen heeft :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:01

@bontelisa dat gaat rap zeg! Geen foster fail bij jou dus? ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:29

Afbeelding

Hier de oogst van 2 honden even kammen. Niet normaal wat er af komt. En ze waren nog niet klaar. Maar mijn arm wel, dus volgende keer nog maar een keer. Marcus heeft ZhuZhu verslagen qua haaruitval :D

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:07

Skippy01 schreef:
@bontelisa dat gaat rap zeg! Geen foster fail bij jou dus? ;)

Ik heb er waarschijnlijk een paard bij haha dus nog een hond zit er zeker niet in op het moment. Maar zo kan ik er gelukkig een hoop helpen *\o/* Ik heb nu Mosel uitgekozen en nog minimaal 8 op de wachtrij staan die ik ook wil opvangen. :+

http://www.apaba.pt/dog.php?number=87&language=pt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:10

Owwww, die is leeeukkkk! <3
(pod-mama hier he haha)

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:48

Jaa haha vriendin van mij heeft ook een podenco en was helemaal verliefd dus heeft deze geluk. En het is eentje die wat langer zit en waar de kansen kleiner zijn dat ie daar weg komt ( dat is voor mij belangrijk). Focus eerst wat meer op de langzitters. Ben benieuwd hoe mijn honden het gaan vinden om met een teefje te wonen. Dat kennen ze nog niet

Miek_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:53

Afbeelding[img]
Afbeelding
[/img]
Hoi allemaal! Ik breek hier ook even in.
9 oktober komt deze Griek bij ons wonen. Deze stoere jongen van bijna 4 is een enorm goede jager. Helaas zijn er weinig kleinere beestjes veilig bij hem. Loslopen is dus helaas geen optie.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:11

Wauw knappe hond Miek!
Hier ook eentje die absoluut niet los kan, helaas :\

Ik zou je wel aanwillen raden een ander tuig dan die van de foto te halen/gebruiken. Die Julius is absoluut niet ontsnappingsproof :o

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:14

Hier nog een die niet los kan. Gelukkig zijn ze daar niet minder leuk om :D

Miek_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:32

Gelukkig probeert hij (nog) niet te ontsnappen aan de lijn. Dit tuig is nog van het asiel waar hij nog eventjes verblijft. Ben zelf niet heel erg fan van een tuig gezien zijn gewicht wat hij makkelijk in de strijd gooit

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:38

Miek_G schreef:
Gelukkig probeert hij (nog) niet te ontsnappen aan de lijn. Dit tuig is nog van het asiel waar hij nog eventjes verblijft. Ben zelf niet heel erg fan van een tuig gezien zijn gewicht wat hij makkelijk in de strijd gooit

Dat doen ze vooral bij dit type tuig wel, trekken... Bij een buitenlandertje altijd met een tuigje starten hoor! Bij voorkeur een tuig mét borstband, en liefst ook nog met een band achter de ribben. Er zijn er evt ook met ringen op de borst als het écht een trekker is, zodat je tijdelijk meer kunt corrigeren indien nodig (dan liefst wel met ring op de rug én ring op de borst aanlijnen zodat je niet steeds in correctie-modus zit)
Ik ken zo veel verhalen van honden die de eerste weken uit hun halsband ontsnapt zijn en daarna platgereden worden teruggevonden, of überhaupt niet meer teruggevonden worden...

Miek_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:52

Thanks voor de tip! Heb zelf niet altijd even prettige ervaring met een tuig omdat sommige honden zich er doorheen proberen te drukken. Ring op de borst zou evt nog een optie zijn, hier heb ik nog geen ervaring mee bij andere honden.
Het is gelukkig geen trekker, tenzij hij wild of gevogelte tegen komt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:07

Afbeelding
Miek_G schreef:
Thanks voor de tip! Heb zelf niet altijd even prettige ervaring met een tuig omdat sommige honden zich er doorheen proberen te drukken. Ring op de borst zou evt nog een optie zijn, hier heb ik nog geen ervaring mee bij andere honden.
Het is gelukkig geen trekker, tenzij hij wild of gevogelte tegen komt

Daarom moet je zo’n veiligheidstuig nemen. Ik vind ze niet erg mooi, maar ze zijn wel effectief.
Afbeelding

Lelijke foto, maar gaat om t tuig. Die heeft 2 banden. Ik zoek nog even naar een betere foto.

Afbeelding

Afbeelding

Die ketting zit er niet bij. Die heb ik er om, omdat hij vooral in het begin heel sterk was en mijn armen het niet lekker doen. Heb m er nu nog steeds om, maar meer voor de sier. Hij zit vast aan het tuig en werkt dus niet als ketting. Maar kan wel als dat nodig is. Dan maak ik m los van het tuig.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:17

Hier de hond ook met een halsband gekregen en was binnen de kortste klap ontsnapt, dus ook ik zou echt een veiligheidstuig aanraden..

Nu hadden wij 'geluk' dat we in de middel of nowhere zaten en ze alleen op het camping terrein bleef rennen achter hazen aan.
Maar je hond zal maar een schaap oid grijpen :n

Wij hebben deze van Annyx
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:24

Toevallig in de podengogroep net iemand die weer een hond deelde die met alleen halsbandje was uitgelaten net na adoptie... Die hond kan het niet navertellen helaas :(
Doodeng!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:40

Mijn hondje loopt nog steeds aan een veiligheidstuigje, we hebben ze nu 3 maand. Uit haar Julius look-a-like is ze al eens ontsnapt toen ze geviseerd werd door een wesp :'). Gelukkig bleef ze in de buurt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:16

Ik heb dat tuig nu gewoon altijd om. Ze ontsnappen echt niet. Maar ik heb nog een naamtag erop laten maken met mijn telnr en naam van de hond. Mocht er per ongeluk iets gebeuren, dan kunnen mensen me bellen. Ik verwacht t niet, want ze laten me beide niet uit hun zicht gaan. Als er een haas langs komt, hoef ik maar boos te kijken en ze laten hem liever gaan. Maar goed, je kan nooit weten.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:41

Ik lijn nieuwe honden altijd dubbel ( halsband en Y tuig) mijn eigen honden lopen eigenlijk altijd los of aan een halsbandje. Maar zijn geen angst of jacht honden. Zou zeker zo’n tuig adviseren als hierboven, teveel honden die de eerste week toch ontsnappen en ze kunnen zich in rare bochten wringen als ze bang zijn.